Kábel- vagy csatlakozó kontakt hiba is előfordulhat. Szerintem az "elektromos elmezavar" is előfordulhat, amit sokszor szoftverhiba okozhat. Konkrétan a 308-nál nem tudom, de más modelleknél ismertek előforduló "falsch" hibajelzések és szoftverhibák okozta nem- vagy rossz működések is. Ezeken gyakran egy BSI reset is tud segíteni.
Azt, hogy a vezérlő és a szenzorok jók, azt honnan tudjuk biztosan ?
Tolatórádar kérdés: Ha a vezérlő és a szenzorok, nem hibásak, akkor vajon mi tud elromlani egyik pillanatról a másikra? Rneg újraindítás történt előtte emlékeim szerint.
Azt nem tudom, hogy mi a hiba oka, de a BSM modul az a motortéri biztosítéktábla és azt nem kell tanítani cserekor. A kulcsok a BSI-ben vannak feltanítva.
Van egy 2011es 1.6 hdi 92Le 308SW autónk. Ami a megvásárlása óta (1.5éve) kb 4x csinálta, de most egyre sűrűbben az alábbi hibákat.
Az adott napon az első indítása lenne, de gyújtás ráadás után az autó műszerfala megbolondul, a mutatók mindenfelé járnak ezután indítózásra kb 1et se tud tekerni az önindító és megszűnik az autóban a teljes áramellátás. Ezután semmire se reagál, se központi zár , se gyújtáskapcsoló semmi. Az akku sarut lehúzva sem mindig javul meg, az a tapasztalat, hogy akkor javul, ha a pozitiv sarut kb 10-15x hozzáérintem az akkuhoz. Ezután helyrejön, nullázódik a középkonzol, de hibátlanul indul az autó. Ez kb 1.5 év alatt 4x fordult elő. Új akku van az autóban. Esetleg BSM modul hiba lehet? Annak cseréjekor a kulcsot újra kell tanítani az új modulba?
Sziasztok ! ( 2016-os 1.6 SW BlueHdi ) Szeretnék némi gázolajat magammal vinni spórolásból egy drezdai látogatás miatt. A gondom az, hogy a beöntőnnyílás belsejében lévő csappantyú lezárva tart és nem lehet a beöntőcsövet bevezetni a tanknyílásba . Az üza. kútnál meg a töltőpisztolynak rendesen megnyílik és az bevezethető. Mi lehet a gond ? Köszönöm a válszt ha tudja valaki !
Ja és úgy tudod leellenőrizni, hogy, amikor "dadog" az alapjáratod, szép sorban leveszed az elektromos csatlakozót a befecskendezőkről. Ha jót veszel le, le akar állni, mert csak 2 henger megy, ha nem történik semmi, megvan a rossz henger. Én a végén már úgy mentem a szerelőhöz, hogy akkor most a kettest cseréljük.
Amikor nekem volt ugyanez a jelenség, akkor a befecskendező ( porlasztócsúcs régen) volt a hunyó. 95 ezer bánta. Első alkalommal 2 hónapig próbálkoztam mindennel. A saját szerelőm csak akkor tudta kiolvasni a hibát, amikor vészüzemmódban volt, mert mindig levettem az aksi sarut, és akkor változó ideig rendbejött. Végül csak rászántam magam, és csere. Szerelő mondja, mind a négyet cseréljem, mert ha nem sorba tönkre megy. Persze, nem akartam kiadni 400 ezret, de igaza volt, szép lassan mind cserére szorult. Már a 2-nál azonnal tudtam, hogy mi a gond. A végén már 67 ezerért is találtam. Reménykedj, hogy neked nem ez lesz.
Előre szólók, hosszú lesz :). Remélhetőel már más is találkozott ezzel így esély van a költséghatákonyabb javításra.
Lassan a 240e km felé jár az autó. Még Jena mesternél is járt annó. Pörgös kis oroszlán. Sajnos az utóbbi időben (kb. 3 hónapja) egy érdekes jelenséget tapasztaltam. Kimentem vele pályára és 3000 fordulaton tartva (DPF tisztítás) a motort egyszercsak felvillant a "Motorhiba, javíttasa meg a járművet" felirat majd leszabályzott 2000 fordulatra. Félre álltam az autóval. Gyújtást levettem, vártam 5 percet. Hiba eltűnt! Az autó ment tovább. Ezt követően észrevettem, hogy nem egyenletes az alapjárat. Ez alatt azt értem, hogy mintha picit dadogna alapjáraton. Elvittem egy heyi szervizbe, ahol kitakarították a porlasztókat valamint pillangószelepet cseréltek. Teszteltem az autót, hiba nem volt. Indultunk Horvátországba nyaralni! 130-140km/h tempó, klímával, 9 hónapos kisfiammal :). Egészen Balatonlelléig semmi probléma. Majd a fenti jelenség. A hibaelhárítás módja ugyan az, közben a kisherceg megette a tízórait :). Hajrá tovább. Kb. 15 km után ismét ugyan ez a hiba. A megoldás ugyan az. Ezt követően indultunk tovább de nem emeltem a fordulatot 2100 fölé így 110-115km/h sebességgel gond nélkül leértünk KRK szigetére. A szigeten történő kirándulások során ismét előjött a hiba, amikor hátramenetbe tettem. Itt viszont nem múlt el azzal a hibajelzés, hogy levettem az akksi sarut. Másnap volt indulás haza. Indulás előtt tankoltam a kocsiba. Egészen a kútig hibával mentünk. Tankolás után a hiba eltűnt. Hazafelé ezzel a 110km/h tempóval jöttünk, gond nélkül.
Otthon visszavittem a szerelőbrigádhoz, akik semmilyen hibát nem tapasztaltak. Hibakódot sem! Gondoltam, hogy elviszem az autót és kitisztíttatom a DPF szűrőt. 75e km ezelőtt már kipucolták és mivel az első hiba a 3000 fordulatnál jött elő így gyanús volt, hogy tele lehet. Előbb kaptam egy diagnosztikai vizsgálatot, ahol P0190 hbakód okán nem csináltak az autóval semmit. Utána járva az üzemanyag nyomásérzékelő szenzor problémájára utalhat. Beszereztem egy ilyet, kicseréltük volna de gyakorlatilag szét kell hozzá kapni az autót. Az egész termosztáto le kell szerelni és a vele járó nyalánkságok. Szóval a szenzor egyenlőre pihen a kesztyűtartóba. A héten leugrottunk Füredre. Hiba nem volt a pályán. Azonban Füreden 50-60kmh tempónál bedobta a hibát. Akksi saru le, vissza és mentünk tovább.
Jelenleg ott tartok, hogy elviszem a Peugeot Fabianhoz. Sajnos nincs rá időm :(. A helyzet bosszant, mert rányomta bélyegét a nyaralásra. Persze nem hagyott cserben, ment tovább. Viszont ez a 2000es fordulatkorlátozás egy esetleges előzés közben balesetveszélyes. Nem akarok kockáztatni.
Találkoztatok már ilyen hibával vagy a jelenséggel? Van rá valami gyógymód vagy maradjon a márkaszerviz?
Sziasztok, szeretném csatlakoztatni a telefonomat de valamiért nem engedi, a telefon felismeri, a kocsi menüébe viszont nem enged semit csinálni a telefon menübe.
Próbáld meg átnézni a csatlakozókat amikhez hozzányúltatok, nem gyűrődött-e be a tömítés, ami miatt rosszul érintkezik. Elsősorban a termosztát tetején a hőgomba csatlakozóját, nálunk amiatt nem ment a klíma!
De ha a csere után nem takarítottátok ki a hibakódokat, akkor tárolt hiba miatt is csinálhat ilyesmit.
Van egy 2008-as évjáratú Peugeot 308, 1,6-os benzines, 120 LE.
Menet közben, üzemmeleg motornál jelenik meg az antipollution error, a ventilátor a leállítás után is visít. A komputer szerint a 4. hengerben gyújtáskimaradás van. Cseréltünk gyertyát és trafót, kb. 200 km után jött ugyan ez az üzenet. Megcseréltük a trafót és gyertyát másik hengerével, de hamarost megint jött az üzenet és a ventilátor üvöltése.
Sziasztok. Van egy 2009 e 308 peugeotom 1.6 150Le. Mostanában néha nem akar indulni azonnali inditásra,csak miután kiveszem a kulcsot,bezárom a közonti zárat,majd újra inditok. A Következőt írja ki a komputer:Electronic anti-theft fauity-Elektronikus lopásgátló fauity.Gondolom az immobilájzer a hiba oka.Esetleg tudtok egy profi de nem túl drága szerelőt aki helyrepofozná ezt a hibát.Budapesten.Válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok ! Motortér és tartalma tisztántartására milyen biztonságos megoldás létezik? Ki, mit ajáll ? Köszönöm a válaszát , aki tud ! ( 2016-os 1.6 BlueHdi )
308 sw-re (5x108) keresek alufelni garnitúrát 17 esetleg 18 méretben elfogadható áron. Ha nyári gumi garnitúra is lenne rajtuk és nem idősebbek 4 évnél illetve a profil is jó még, akkor azok is jöhetnek. Ajánlatok jöhetnek mail-ben. Köszi.
Köszönöm az infót! Peugeot-t nem ismerem, most kezdtem el nézegetni őket, ezekszerint ezt a 1.6 THP motort felejtsem el mindenképpen? Ha a kocsi (szervíz könyv alapján) előélete rendben van, rendszeres volt az szervízelve, akkor még lehet megbízható a motor 140-150 ezer kilométert futott állapotban?
Érdeklődnék, hogy az "olajfogyasztás tapasztalható" alatt mit lehet érteni? Párszáz kiloméerenként után kell tölteni és nem bír ki egy olajcsere periódust?
Meg lett nézetve a probléma egy szakemberrel, nem lehet, hogy "csak" folyik az olaj valahol?
Sziasztok! Még új vagyok itt de lenne egy problémám. Most vettem egy 308CC-t. Próbálgattam a gombokat nyomogatni, hogy rájöjjek mi mire való. Így kigyulladt a sárga motor figyelmeztető lámpa. Hogyan tudom eltüntetni. Merre találom a hibakód olvasó csatlakozóját az autóban?
Sziasztok! 2011 308SW autómban teljesen megbolondult a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető csipogó (nem tudom mi a neve pontosan) Teljesen random módon Ha ül hátul valaki, ha nem ,ha be van csatolva mind, ha nem, akkor is csipog....Mindig csipog,lassan az őrületbe kerget. Kb azóta csinálja ,hogy kölcsön adtam egy ismerősömnek a hátsó 3db ülést 1 napra.
Kaptam olyan ötletet,hogy cserélgessem az üléseket hátul attól megoldódhat a probléma,de nem így lett. Van valakinek ötlete, tapaszralata ezzel kapcsolatban? Köszönöm!
Legelőször a termosztát elektromos csatlakozóját nézném meg (húzd le, nézd meg az érintkezőket rendben vannak-e, nem gyűrődött-e be a tömítés), ha az rendben, akkor minden más érintkezőt is, amit meg kellett bontani a termosztát cseréhez.