Keresés

Részletes keresés

atp Creative Commons License 2017.02.12 0 0 10168

A putnoki tégla tűzálló?  Pl egy szalonnasütőt, hőálló habarccsal lehet belőle építeni?

Tudja valaki?

 

Gyémántkés Creative Commons License 2017.02.11 0 0 10167

Nem kell! Lentebb pár hónapja volt erről vita és egyértelmű a törvény: mindenki maga és családja kandallóját beépítheti - ha a szakma szabályait betartja! 

 

Előzmény: elemző999 (10160)
sancibácsi Creative Commons License 2017.02.09 0 0 10166

Szerintem a kályha építőjével konzultálj, és számoltasd ki majd a méreteket.

Ez nem működik, hogy: építsen nekem egy ekkora/amekkora kályhát!

Ezzel minden felelősséget saját magadra húzol. A kályhás, aki építi majd a kályhát: mondja meg mekkora méret kell oda.

Előzmény: jano008 (10162)


datapop Creative Commons License 2017.02.07 0 0 10165
jano! ezt csak a ház hővesztesége határozza meg pontosan. Egy példa: Amennyiben a ház vesztesége pl 4kw akkor egy 4kw-s kályha kell, az már egy másik lépcsőfok h a kályha 24-órás fűtési ciklusban 4kw vagy 12órásban 4kw. és így tovább....
KalásziM Creative Commons License 2017.02.07 0 1 10164

És vajon mihez határozta meg ?

 A nem létező tüzelőberendezéshez ??

Előzmény: jano008 (10162)
maguborka Creative Commons License 2017.02.07 0 0 10163

kisméretű tégla alapján kb

120 x 90 x 190 szélsesség, mélység - magasság. - hasonló kaliber van nálam is.

 

200-as kéménynél kisebbet nem nagyon tennék be. nekem bevált - 180 alá viszont semmiképp ne menj, ergo 200-as :)

Előzmény: jano008 (10162)
jano008 Creative Commons License 2017.02.07 0 0 10162

Sziasztok ! Tömegkályhát szeretnék csináltatni a nemsokára készülő házamba, mely 80 m2 alapterületű,könnyűszerkezetes lesz, központi elhelyezkedésű nappalival, konyhával, étkezővel, és itt kapna helyet a kályha. Azt szeretném kérdezni,hogy ezek alapján meg lehet-e mondani,hogy mekkora kályhára van szükségem, de ami még fontosabb mekkora kémény átmérőre. Kémény magasságot 6 m-ben határozta meg a tervező.

 

A válaszokat előre is köszönöm !

 

Üdv !

elemző999 Creative Commons License 2017.02.04 0 0 10161

A szakképesítés azonosító (OKJ) száma:              31 582 13 0000 00 00

A szakképesítés megnevezése:                              Kályhás (cserépkályha
és kandallóépítő)

 

De ha nem akar cserépkályhát építeni csak kész kandallót beépíteni akkor mi a helyzet?

Előzmény: elemző999 (10160)
elemző999 Creative Commons License 2017.02.04 0 0 10160

Kérdés: hátha tudja valaki.

 

A gyártott (minősített stb. pld Edilkamin) kandallók beépítéshez kell valami kályhás végzettség? Tőlem kérdezi valaki de fogalmam sincs.

elemző999 Creative Commons License 2017.02.01 0 0 10159

A belépő levegőt a kilépő füstgáz hő közelébe tudom melegíteni :)  :) 

 

De ez már a régi kályhánál is megvolt. 

 

Most fokozódott  a hatékonysága, mert máshonnan veszem el fizikailag a hőt mint régen.

Előzmény: Fidó mester 02 (10153)
elemző999 Creative Commons License 2017.02.01 0 0 10158

A viz jó ha van.

De ha nincs akkor is meg kell oldani valahogy.

Előzmény: 0l0 (10154)
elemző999 Creative Commons License 2017.02.01 0 0 10157

A rövid direkt utat beépítettem.

Ami új hogy több fokozatban lehet kapcsolani a hőtároló rendszert, olyan mintha szekciókra darabolnád a kályhát, és a szekciókba engedheted a meleget.

 

Több szekció van

 

1. Légfűtéses szekció (ha ide megy a meleg, akkor az konvekciós fűtést hoz létre)

 

2. Direkt hősugárzó szekció

 

3. Belső hőtároló szekciók ( van több is)

 

4. Direkt kémény szekció

 

Az elektronika dirketben is állítható távolról wifivel pld. (kis számítógép, szenzorok, kapcsolók, a szekciókat motor nyitogatja vagy zárja.

 

Ha a tüzelés kezdődik akkor a 4, működik, addig amíg a kéménybelépő füstgáz el nem éri a 110 C fokot.

 

Utána attól függ milyen gyors fűtés kell, vagy tárolni akarjuk e a meleget. Van pár verzió. 

 

Ha lecseng a fűtés, akor döntés kérdése hogy mi legyen, de nem szabad tűlhűteni a kilépő füstöt.

HA a lakásmeleg akkor a tárolóba kell irányítani a füstöt, ha nem elég meleg akor a 1. szekciós él.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (10155)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.01.31 0 0 10156

Na megtaláltam.

Ebben az esetben a hőérzékelő célja, hogy a rendszer leghidegebb pontján se legyen savas víz kicsapódás, tehát nem engedi a rendszert kb 60 fok alá.

Persze ha így túl gyenge a huzat, akkor lehet ez magasabb hőmérséklet is.

 

Én mindent elektronikával oldanék meg, de bátrabbak alkalmazhatnak itt kazán huzatszabályzót is (ami 110 fok felett kipurcan).

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (10155)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2017.01.31 0 0 10155

A kályhában legyen egy "rövid füstgát út" a tűztér és a kémény között (ez a begyújtást is megkönnyíti)

és van a "hosszú út",  végig a kacskaringós hőcserélő/hőleadó alagúton.

A kémény bekötési pontban pedig legyen egy hőérzékelő, ami a rövid út és a hosszú út között átváltó csappantyú aktuális szögét szabályozza. Ez a megoldás mindig annyi hőt lop el a hosszú úttól, hogy a kémény ne hűlhesen a kívánt hőmérséklet alá.

 

Egy régi rajzomon ez a hőérzékelő a harmatpontot stabilizálta a kémény tetején, de a lényeg ugyanaz.

Előzmény: elemző999 (10152)
0l0 Creative Commons License 2017.01.31 0 0 10154

Például vízteres hőelvonással. Keringetési sebességgel lehet szabályozni a hőelvonás mértékét, hogy a távozó füsthőmérséklet a kívánt értéken maradjon.

Előzmény: elemző999 (10152)
Fidó mester 02 Creative Commons License 2017.01.31 0 1 10153

Üdv !

 

A kérdés jó!!!!!

A célt a kályhában tárolt hő felhasználásával lehet megoldani.

Arról már beszéltünk,hogy az égés hőmérséklete a belépő égési levegő hőmérsékletétől is függ...

Nos, a kályha tégláiban tárolt energiát át kell adni a belépő égési levegőnek-vagyis úgy kell megjáratni  ,hogy minél melegebb legyen.

A kérdést elméletileg megoldottam, remélem a nyáron a fűtőművem átépítése során a gyakorlatban is bizonyít.

Természetesen nem a hagyományos ellenáramú rendszerről van szó,hanem egy teljesen saját fejlesztésű kályháról amiben minden benne van ami szép és jó...

 

Üdv Fidó mester

Előzmény: elemző999 (10152)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.30 0 0 10152

Van egy érdekes kérdés.

 

A tüzelési ciklus elején és a végén van csökkent füstgáz hőmérséklet.

 

Ennek vannak hátrányai is, ezek ismertek. 

 

Hogyan lehet szabályozni a rendszert úgy, hogy a lehetőségekhez képest kiegyenlített legyen a füstgáz hő, mondjuk 90-110 C fok között?

 

Ezt lehet mechanikusan kézzel vagy műszer méréseivel vezérelve.

 

Most általában a cserépkályháknál nem tudják szabályozni, és a tömegkályhánál sem hallottam ilyen megoldást.

 

ötlet?

 

Az új struktúránál elméletileg megoldottuk, de az a megoldás nem vihető át a hagyományos ellenáramú kályhára.

Előzmény: Fidó mester. (10150)
alfi13 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 10151

Az udvari melegedőnek van egy nagyon jó mellékterméke is, a tetején melegen lehet tartani a teát vagy a forralt bort, esetleg ételeket.

Előzmény: Fidó mester. (10150)
Fidó mester. Creative Commons License 2017.01.28 0 0 10150

Üdv Mindenkinek !

 

Először is gratula az építő  jellegű hangvételért  minden olvtársnak ....

 

A kéményhez csak annyit :Az én rakéta tűzterű tesztkályhám köszöni szépen 3 méteres bontott, hőszigetelt gázkéménnyel szépen elvan....

 

Más téma !!!!

 

Egyik fórumozőnk kerti melegedőjén felbátorodva én egy komplexum tervezésében gondolkodom.Mondjuk házi disznótorkor előforduló igényeket kellene kielégítenie.

Kell benne lennie- sparheltnek;

                            -zárt terű sütőnek (fekete sütő,kemence );

                            -fűtött padkának (jó hosszúnak ,hogy az elfáradt torozó aludni is tudjon rajta).

 

A fűtés a sparhelt alatt valósul meg rakéta tűztérrel ,direkt járattal a kéménybe.

A hova- továbbot kellene kiokoskodni ..!

 

Üdv Fidó mester

elemző999 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 10149

A szögletes, régi típusú tégla kéményeknek sok gondja van.

 

1. Áramlások A sarkok miatt elég erős a turbulencia, és emiatt növekszik a lerakódás. Akö r alakú kémény eleve jobb áramlástani jellemzőkkel bírhat.

 

2. A keresztmetszet és a magasság a táblázat szerint értékelhető.

 

3. A kémény építők hagyományos habarcsot  használtak, ami magasabb hő esetében károsodik, és kipereg. Állítólag 160C  fokot bírki a vakolat, amit nemnehéztúllépni. Én lebontottam egy régi kéményemet (parasztház, a kisérletezés helyszine) és örültem hogy nem gyulladt ki a házkorábban mert egy csomólukat találtam. Ha kipattan egy szikra ég a ház simán.

 

4. A lukak miatt megnő a fals levegő huzat rontó hatása.

 

5. A kémény tisztítás nem egy komolyan gyakori  dolog, sokan elhanyagolják, lehet kémény tűz, stb. A kéményekhez kimenni a tetőreszinte lehetetlen, nincsenek  meg a kibúvók sokhelyen, tetőjárdát még nem láttam itt vidéken. Budapesten gyakori. 

 

6. Ha van is huzat valamilyen, azt rontják a fentiek (kicsi magasság, kis keresztmetszet, kiperget habarcs, stb.

 

7. Sok olyan kéményt is látni, ha kell fotózok egyet kettőt, ami majd szét esik, lógnak a téglák szerteszét, ha beleesik jön a mentő vagy a fekete autó.

 

A hat téglás méret azért hasznos mert ha 180-as cső kerül bele, lehet körbe tömni kőzetgyapottal.

De jobb lehet a 200-250.

 

Ezek a régi kémények nem hatalmas tömegkályhákra lettek építve, jobb szétszedni és újat építeni.

 

A kitorkolás módosítók gyengék, vagy fokoz vagy szabályoz, vagy egyiket sem, mert csak disznek van.

Van amelyiket úgy tették fel hogy pont ellentétesen hat mint az áramlástan szerint kellene. Nem is értette a kéményt építő mit kellene tennie (direkt kérdeztem párat a kocsmában).

 

Ha valaki lát ilyenket feltéve akkor az is megfigyelhető hogy össze vissza vannak beállítva egymásnak ellentétesen.

Van olyan is hogy jól van feltéve, de olyan helyre, ahol egyébként is hatalmas a szélerő és így kiviszi még a nagymamát is a kémény nem csak a meleget.

 

Különben sincs fogalma a lakosságnak arról hogyan kell szabályozni a huzatot.

 

Alap eset az hogy elzárják a kályhát és parázsoltatnak, mert azt gondolják hogy  a lassú égés az takarékos. Biztosan tovább lesz parázs ha nem kap levegőt, el is hamvad a fa, de az ideális hő harmadát adja ki és árasztja szerteszét a szennyező anyagokat mint a gép.

 

A másik eset hogy kinyitják az ajtót és túllevegőztetik a kályhát, akkor ég mint a gép a tűz, fogyasztja a fát is rendesen évi 10 tonna lazán elmegy, de a cserépkályha menetbőlt több meleget képtelen befogadni és így az kimegy a füsttel együtt. Vaskályhánál is ez van.

 

Olyan mennyiségű fát képesek elégetni hogy nekem tíz évre elég lenne

Elterjedtek a kandallók is, arról mit lehet mondani, zabálja a fát.

 

 

Testo műszerrel mértem egy csomó kéményt, a huzat 50%-al gyengébb mint kellene.

 

 

 

Előzmény: Égető1 (10145)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 10148

Ha hinni lehet a cég információközlésének, akkor ellehet ezengondolkodni mikor mi lehet a jó. 

Előzmény: Égető1 (10145)
bazseszka97 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 10147

Egy próbát megèr, megfelelő kèmèny masszìv köpeny, a tulfűtèssel járó repedèsek elkerülèse èrddekèben, mert a kokszos ègetès azèrt meglöknè rendesen. Mondjuk ez is elgondolkodtatt, lehot hogy az a koksz mennyisèg ami a kiègetèshez szügsèges, nem -e rongálja meg a magot vagy mást. De kifogásokat mindig találni, meg kell csinálni ès ha nem koser legaláb ebböl is tanultunk.

 

Előzmény: 0l0 (10143)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 10146

Logikai truktúra:

 

1 tűztér rész

2 hő kiemelő rész

3 hőtároló rész

4 vizmelegítő/ légfűtő rész

5 hősugárzó rész (burkolat)

6 Burkolat hő leadás fokozó (gravitációs és/vagy ventillációs)

 

Kiegészítők

 

1 szabályzások (huzat, füsthő, betáp levegő, hő) (opcio)

2 mechanikus nyitó záróeszközök (ajtók, kéménylezárás, stb.)

3 tisztitási lehetőségek

4 hamu gyüjtő eszköz

5 ajtó szigetelések (nagy üveg időlegesen letakarható)

 

6 kémény eszközök (huzatszályzó/fokozó

7. kémény extrák (opcio)

 

Mérő műszerek (opcio)

 

1 hőmérők

2 áramlásmérők

3 opcionális időszakos mérőműszerek (füstgáz stb)

 

Fejlett vezérlés technika (opcio)

 

szenzorok

számítógépes vezérlés

távvezérlés eszközei

 

De nem kell semmi extra akkor is működnie kell. 

Nincs ellenáram, külön sütő (mert használható arra is), utánégetés a tüztér része.

 

 

 

Előzmény: ptoni (10136)
Égető1 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 10145

Nos akkor én is elemzek !!!

 

 A gondolkodás megváltoztatását, alakítását már az kommunisták is megkísérelték, kevés eredménnyel -- sok sok hulladékkal.

 

 "Amit írsz érdekes, de a huzat értékeket figyelni kell. Az ellenáramúnak és a cserépkályhának is gondja hogy elveszi az adott huzat erő jórészét. Ha gyenge a kémény (nálunk 90!% kb alkalmatlan) akkor ezt figyelembe kell venni, vagy lebontani. "

 

 

 Azért 90 %  - ban nem rosszak a magyar kémények.

 

  még magasságra sem. Nekem pl.  6 db kéményen van és mind    6 és  8 m között van.

 

 Kár idehozni a várak,  főleg a paloták kéményeit mivel más tüzelés elveket alkalmaztak. A vár és a palota egyébként elég messze van egymástól. apropó  . tavaly előtt voltam francia földön a Loire völgyben. Megnéztünk vagy 20 -25 várat és kastélyt, ezekben mindben volt kandalló, de a sóher franciák csak egyben fűtöttek. 3 db hasáb fa izzott még 2 - 3 méterre is jó meleg volt előtte.

 A kémények ismérve  : szelvény és magasság   + egyéb.

 

 "Ma beraknak egy 24 pa huzatot váró kazánt egy 10-15 pa-t adó 5 méteres kéménynek látszó négytéglás, szögletes kéménybe"  Már aki  !

 

Na de egy kazánnak nem csak huzat igénye van, hanem van teljesítménye is.  Ehhez kell a szelvény . Négy téglás kémény  az 14 x14 cm =196 cm2. Ha a kazán  csöve 16 cm  - 200 cm 2  még kis jóindulattal /szerencsével elmegy  , ha ennél nagyobb / 18 netán 20 cm / az akkor pech / Viszont közre játszik még a kémény magasság is , az 5 m-es ritkán jó, de  a 7 -8 méteres azért elmegy. 

 

 

 "Kellene 6 téglás+ saválló 200-as cső 10-15 méteres (az meg nem létezik egy földszintes háznál)."

 

 A 6 téglás szelvénye   14 x 37 cm , egy hatalmas szelvény  -518 cm2, van viszont a kettő között még egy  5 téglás  a maga 25 x 14 cm -jével - szelvénye  350 cm2, a 200 cső kémény ? annak szelvénye 314 cm2. de a kerek kémény más elveken épül mint a téglások.

 Tény hogy ritka földszintes házaknál  0 15 méter, de azért a 10 m nem egy ritkaság.

 

 Pl. pince 2,3 m  + födém  0,4  m +  fölszint  3 m  +  födém 0,4 m  + padlástér 5 m + a tetőn kívüli rész  3 m   az annyi mint 13, 4 m.

 ha minden törik szakad az a tüzelő berendezés   mondjuk 14 m-t igényel, akkor pl a pincében  süllyesztjük. Ha talajvíz van, az viszont nagy pech.. oda a kísérlet.

 Amúgy a gravitációs kémények magassága  + a ventilátoroské is, nem csak a huzatigénytől függ, hanem az emissziótól   is. Bizonyos teljesítménynél afölött hiába lenne elég mindjuk 14 m, az előírás szerint 20 m-es kel.... ,hogy a szennyezést minél magasabbra szórja. Persze nem cs. házaknál, de pl. társasházaknál ilyen előfordulhat már.

 

 Jó kísérletezést  !

Előzmény: elemző999 (10141)
0l0 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 10144

A huzat egy jó kérdés. Nagyban attól függ milyen méretű és formájú a törmelék, én nem tudom megbecsülni, ezt ki kéne próbálni.

Előzmény: elemző999 (10141)
0l0 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 10143

Egyébként ez inkább csak egy ötlet mint bármi kiforrott dolog. A tisztíthatóság, mint írtam alkalmankénti kiégetéssel lenne elképzelhető. Ez valami extrém heves tüzelést jelentene (koksszal megsegítve mondjuk) Persze ehhez rendkívül hőtűrő köpeny és kémény is kellene.

Előzmény: bazseszka97 (10138)
Égető1 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 10142

 A  Ra lemaradt  !!!m De menjünk tovább !!

Előzmény: elemző999 (10141)
elemző999 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 10141

Annak örülök ha gondolkodás sikerül késztetni az olvasókat.

 

Be kell vallanom  nem a kályha az új, hanem a gondolkodás módszertan amit kifejlesztettünk kb 5 éve, tudományos alapokon és már használt részekkel. Ezzel mindegy mihez fogsz hozzá, mert olyan rendszer,, ami sorvezetőként vezet végig a gondolkodás bonyolultabb részein és fokozatain.

 

Az hogy éppen kályha is szóba került az egy dolog. Van még vagy tíz más téma.

 

Anyáron szervezünk egy szabadegyetemet a Balaton mellett, aholkipróbáljuk hogyan lehet átadni a módszert másnak is.

 

Egy MTA tag, egyetemi professzor is részt fog benne venni. Kb. egy hetesre tervezzük, ha lesz több jelentkező akkor több külön előadás  sorozat lesz, éspersze közben nyralni is lehet, Balaton, buli, fanta.

 

Amit írsz érdekes, de a huzat értékeket figyelni kell. Az ellenáramúnak és a cserépkályhának is gondja hogy elveszi az adott huzat erő jórészét. Ha gyenge a kémény (nálunk 90!% kb alkalmatlan) akkor ezt figyelembe kell veni, vagy lebontani. Én lebontottam az első átépítésnél, mert az időjárásváltozások esetében adott helyzetben gyenge volt a huzat.

Most szuper.

 

Nem véletlen hogy a régi várakban, palotákban stb. olyan kandalló kémények voltak hogy mászkált benne a kéményseprő.

 

Ma beraknak egy 24 pa huzatot váró kazánt egy 10-15 pa-t adó 5 méteres kéménynek látszó négytéglás, szögletes kéménybe és néznek hogy nem jó. Kellene 6 téglás+ saválló 200-as cső 10-15 méteres (az meg nem létezik egy földszintes háznál). A ház helye is számit, milyen arra felé a átlagos légmozgás, fedett vagy nem, időjárási jellemzők, stb.

 

Amit gondolsz szerintem pontosan le kellene rajzolni mert így nem számítható a huzat.

Előzmény: 0l0 (10137)
0l0 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 10140

Másodlagos égés lehetne benne. A tűztér rácsos teteje úgy értendő, hogy alatta a lehető leghatékonyabb tűztér is létrehozható, a rácson a törmelék közé már csak kiégett füstgáz jutna.

Előzmény: bazseszka97 (10138)
maguborka Creative Commons License 2017.01.27 0 0 10139

3 éve ugyanez a lemez... sok sikert. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!