Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50625

Ha email-t küldtél, azt csak ő kapja meg.

Előzmény: royalpark (50624)
royalpark Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50624

KÖSZI BEMÁSOLTAM NEKI AZ ITTENI SZÖVEGET. EZ GY OLYAN, MINTHA PRIVÁTBAN ÍRTAM, MÁS NEM LÁTJA?

royalpark Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50623

köszi ANTI megpróbálom :)

royalpark Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50622

Úgy látszik valamit elrontottam, mert én nick névnek a MENNI KÉNE, szavakat adtam meg, de itt valahogy a ROYALPARK jelent meg. 

XANTIi Creative Commons License 2023.12.30 0 0 50621

Ha a hozzászólásában a nevére kattintasz, akkor előjön az adatlapja. ott a email sorban a "küld"-re kattintva tudsz neki írni közvetlenül.

Előzmény: royalpark (50620)
royalpark Creative Commons License 2023.12.30 -1 0 50620

Sziasztok, teljesen újként vagyok itt. beolvasgattam a kommentekbe, és lehet, h tudtok segíteni!

szeretnék venni egy mopedautót, nézegettem párat, de a 2hengeres dizel motor kegyetlen hangos, és a rezgése felér a fogyasztó gépével. itt láttam, h volt aki átalakitotta villanyosra. ez érdekelne engem, erről szeretnék beszélgetni, hozzáértővel, pl WooDoo nagyon jókat irt, és lenne is eladója. beidézem amit irt, h jobban képbe legyünk:     Egy ismerősöm nagyon megkedvelte az elektromos Aixamot, amit 8 éve építettünk át neki, de szeretne egy kicsit nagyobbra váltani, viszont vas karosszériás kocsit már nem akar venni.              2023,12,21 WooDoo                                                    Úgy döntöttem eladom a Ligier Be Sun-t, bár ez a legjobb fagyiskocsim, de sajnos a Stellát nem tudom eladni, mert azt én alakítottam át elektromosra, ezért az nem megy át az eredetvizsgán. A Ligierem viszont gyári elektromos, azzal nincs ilyen probléma, amit átalakítottam rajta (lítium akku, légrugó) azzal nem foglalkoznak az eredetvizsgán. Meg is egyeztem már egy vevővel, de kb. 2 éve világít egy szervizkulcs ikon a műszerfalon, mert 30e km-nél nem volt lenullázva a szerviz intervallum. Tavaly meg elkezdett villogni egy belsőégésű motor ikon is a kijelzőn, amikor egy lejtőn próba képpen "üresbe" kapcsoltam az irányváltót, mert kíváncsi voltam hogy ki lehet-e kapcsolni a motorféket. A Ligier lejtőn se megy gyorsabban 45 km/h-nál, mert ha tövig nyomom a menetpedált, akkor is elkezd fékezni 45-nél (óra szerint 50). Szerintem nem korrekt dolog villogó hibakódokkal eladni egy autót, ezért megkértem a targonca szervizes barátomat, hogy törölje ki a hibakód tárolót.

Még nincs gyakorlatom, hogy tudom elérni WooDoo-t. remélem elolvassa, és válaszol nekem!

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDENKINEK!! MENNI KÉNE....LGT

aixam 400 Creative Commons License 2023.12.24 0 0 50619

köszönöm szépen a válaszod

Előzmény: kiggyo (50618)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.23 0 0 50618

Ezen szegecselve és ragasztva voltak, az aixamon nem tudom hogy van.

Előzmény: aixam 400 (50617)
aixam 400 Creative Commons License 2023.12.23 0 0 50617

szia  látom stétszedted az autodat hogy szedted le rola a müanyag elemeket . elöre is köszönöm a válaszod.

Előzmény: kiggyo (50601)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50616

Nekem februárra adtak időpontot a Maxushoz, pedig az nem egy gyakori típus.

Előzmény: ívfény (50613)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50615

Köszi :-)

 

A kis piros JDM-ben ott van az IPM motor és a 72V-os vezérlő, az 15kW-ot tud. 

Meglátom hogy megy a reva az eredeti cuccaival, ha jól akkor nem bántom

Vettem kínából új keféket bele, elvileg örök élet innentől az is.

Előzmény: WooDoo (50614)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50614

Van nálam egy Porsche átépítésből kimaradt ac motor és egy 96V/650A-es Curtis vezérlő, ha esetleg fickósítani szeretnéd a Revát :) 

Az elektromos Piaggio Porterbe terveztem beépíteni, de a feleségem megfúrta a projektet. Szerencsére sikerült eladnom a Portert minimális bukóval, de a vevőnek nem kellett se az ac motor, se a vezérlő, se a lítium akku. 

A Porterben egy 11 kW-os soros motor volt, piszok jól gyorsult, hátra kellett tennem az akkut a difi mögé, mert még az aszfalton is kipörgött a kerék induláskor. Még a visszatöltést is megoldották bazi nagy kontaktorokkal, de az egy eléggé kőkorszaki technika volt, a sepex már sokkal szofisztikáltabb. 

Előzmény: kiggyo (50611)
ívfény Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50613

félre érted!, nemcsak ezzel nem foglalkoznak!, van több járgányom is, ami ugyanezen szinten mozog! a fontosabb, azaz sűrűbben elöfordulo márkákkal foglalkoznak leginkább, még nagyon az elején jár a javítás, biztos azért, mert ezekkel semmi gond nincsen?

Előzmény: WooDoo (50612)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50612

Ha utána néztél volna a vásárlás előtt a típusnak, nem kellene most panaszkodnod, amiért nem találsz senkit, aki hajlandó lenne vele foglalkozni.

 

Előzmény: ívfény (50610)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50611

A Reva-m a DC verzió, ez SEPEX motoros, egy böhöm nagy bolgár targoncamotor hajtja.

5kW körüli folyamatos teljesítményű, de 13kW-ot ad neki a Curtis vezérlő, azzal 90-100 a vége, nekem bőven sok, nem szoktam 60-70-nél nyorsabban menni ezekkel a kis görcsökkel.

 

A vezéslő ráadásul 400A-es, szóval még programozható, csak akkor a motor hűtésén tuningolni kell. 

A motor végén van egy venti, az szívja át a forgórészen a levegőt, egész elmés megoldás, ehelyett kell egy rendes 48V venti.

 

A vezérlő teljesen nyitott módon kódolható itt is, de az még nagyon messze van, rengeteg munka áll előttem még.

 

Létezik belőle 3 fázisú aszinkron is, szintén Curtis vezérlővel, némileg kevesebbet fogyaszt de nincs nagy különbség amúgy a fórum tapasztalatok alapján.

 

Egy egész jó angol fórum közösség van rá, sok infót szedtem onnan össze.

Előzmény: WooDoo (50604)
ívfény Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50610

hátt a magad szempontjábol, biztos igazad lehet? de, azt nem veszed figyelembe és sosem emlited, hogy, van másfajta villanyverda is, mint a tied és, igazábol te is, csak a targoncás zseniket emlited legelsö alternativaként, a te kocsidnál is, ami kinai és volvo konszernes, pl ugyanaz, ezek szerint, mint az enyém,, de mégiscsak bécsben van a márkaszerviz!, én is ezt mondtam, hogy külföldön van szerviz a kocsimhoz, de milyen már ez?, ki kell trelerezni külhonba, hogy javitsák?  és szerintem az elektromos kocsikhoz mégannyian sem értenek kis hazánkba, mint a lombardini és kubota motorokhoz, variátorokhoz? és ez csak egy negativ szegmens az egész ev világában! lehetne sorolni reggelig a sok negativumot, ami a hagyományos kocsiknál nincs! de igaz mindezek ellenére én is tartok pár ilyen járgányt, mert valahogy mindig megoldottam eddig a bajaim, de az átlag nem ilyen, mint én, vagy mint te! ők tényleg padlon lesznek, egy ev kocsi problémánál adott esetben! és a "nem meghibásodo ev kocsibol ", lesz egy szép garázsdísz , esetleg jo sokáig? és igaz kevés a gond velük, de, ha van, és netán van aki megcsinálja, az horror áron fog történni! és az, hogy alig van velük baj sem igaz ebben a formában, mivel a solymári ev-seknél, kb 3 honapos a várakozási idő, ha van valami az user kocsijával!, ezek szerint jo sok melojuk van és mégiscsak vannak problémák? és az amit mondasz, hogy egy villanymotornak csak a csapágya mehet tönkre, sem teljesen olyan egyszerű, és ugy igaz minden esetben, hogy csak kicserélek 2 csapágyat!, mert ugyan ez a menete, de, vannak ,motorok, amiknél ki kell kötözni az állorész tekercseit és jeladokat, hogy le lehessen szedni a csapágyházat és az egyszerű csapágyat cserélni! és innentől kezdve lesz több százezres történet egy ilyen egyszerű feladat. ez csak egy példa, de mondhatnék még számosat! a rengeteg stekker, csati és egyebek, idővel elfognak bizonytalanodni, átvezetésileg és rengeteg hiba melegágya lehet, amik aztán kerűlnek, majd mosofazéknyi pézekbe .aztán a kormányszervok és klimák és höszivattyuk és még tököm tudja mik egész más srofra működnek, mint amit átlagszerelö meg tud csinálni, persze igaz új kocsit kell venni lehetőleg, de adisel mopedeknél is egy újjal évekig nem lesz probléma. de végülis az a baj, hogy a rengeteg probléma egy ev járműnél, a véka alá igykezendö rejteni a legtöbb esetben!,  a negativumokat te sem emlited, csak a jokat és mindent a te szemszögedből látsz magyarázol, tipikus fan látásmod!! nem, mintha bajként emliteném, de nem releváns vélemény szerintem... feszt biztatol másokat is iylen kocsikba űlni, de nekik lehet nem lesz olyan egyszerű az élet, ha valami beszarik, mint neked? és ,m ég akkorsem, ha netán van szerviz, aki megcsinálja az ilyen kocsit.

Előzmény: WooDoo (50608)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50609

Lehet félnek hogy pont előttük gyulladsz fel a villanyverdáddal. Bezzeg ha BMW lenne nem félnének :-)

 

Ennyi hülyét keresve sem talál az ember.

Anno amikor a családi verdát alakíttattam LPG üzeműre, mindenki szerint felrobban/kigyullad/úristen volt, én szemét gyerekgyilkos még a családot is beleültetem.

Előzmény: WooDoo (50608)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50608

A kínai autó lutri, van ultragagyi és high-tech is. Ha olyat veszel, amihez nem ért senki, nincs hozzá semmilyen dokumentáció, akkor megszívtad. Ugyan úgy, mint azok a szerencsétlen mopedautó tulajdonosok, akik nem találnak szerelőt a Kubota vagy Lombardini motorhoz, vagy a variátorhoz.

A Ligier vagy az Aixam gyári elektromos változataihoz van szakértelem, de az én házi barkács Stellámhoz sem nyúlna hozzá egy normális szakember.

 

Az én elektromos buszom is kínai, de a vásárlás előtt elolvastam a márkatársak tapasztalatait, személyesen beszéltem olyanokkal, akik futárcégek flottáiban használják. Azt is előre tisztáztam, hogy ki fogja tudni javítani szükség esetén. Hivatalos szervíz csak Bécsben van, de három komoly elektromos autó szervíz is foglalkozik ezzel a típussal. Szerencsére Volvo koppintás, ahhoz meg sokan értenek itthon.

 

Egy normális elektromos autónál nem probléma télen sem a töltés. Az én kocsim se tölti a jéghideg akkut, amikor rádugom a konnektorra, előbb 15-20 percig fűti az akkut, és csak utána kezdi el tölteni. Nyáron meg hűti a klímával az akkut, ha szükséges, nem olyan bonyolult ez.

 

Nálunk a családban már csak egyetlen diesel motoros autó van, de az is fent van már a hahun, remélem hamarosan azt is elviszik. Nekem nem hiányzik se a diesel, se a benzines autó, de ha valaki arra gerjed, engem aztán nem zavar. Azt mondjuk nem értem, miért van a benzinvérűek körében ez a zsigeri gyűlölet az elektromos autósok iránt. Pl. a diesel motoros Transittal 80 km/h körül szoktam közlekedni az országúton, a Maxussal se megyek lassabban, mégis villognak a hátam mögött, amikor utolérnek. A fene se érti ezt a sok idiótát...

Előzmény: ívfény (50606)
ívfény Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50607
ívfény Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50606

ez szép monolog volt az elektromos autok, elfogult frontján! és annak ellenére, hogy én nem vagyok még hive ezeknek a kocsiknak, mivel többet is, használtam, használok, (még nincs itt az idejük) sőtt, nemrég vettem egy mégegyet, valahogy nem úgy élem meg, a problémákat, mint te! ezértt irigyellek is! idáig akármelyiknél fellépett probléma, szopás volt a köbön!!, de szo szerint! most a legutobbi kocsim, szinte uj, bö 5000km van benne. már értekeztem egy a szomszéd faluban lévő targonca zseni, mert csak igy beszélnek rola,  volt is nálam, de semmit nem tudodtt kezdeni a problémámmal!, ja! az a problem,, hogy nem képes a kocsi, csak max 9 amperrel tölteni a fedélzeti töltöjével, így 10-12 ora a feltöltés, 20% soc-rol. 10-12 ora!!!  nagyon valoszinű, hogy a fedélzeti töltöt kellene átprogramozni, hogy ne csak félgőzzel töltsön, de!, az én targoncásom nem volt képes rá, mondván, hogy se stekkere, se programja,se semmi, hogy egyáltalán csak belenézzünk a a lelkivilágába a szekérnek, nemhogy felkérjük, normális töltöáramra a töltöt! a solymáriak, gyuriék szintén ezt mondták. aztán van budán egy elektromos kocsi specialista, az is azt mondta, hogy az én kocsim még tul uj, ahhoz, hogy bármi legyen hozzá, egy ilyen beavatkozáshoz, aztán van komárnoba márkaszervize a kocsinak, de azok, a telefonba, csak hüppögve azt mondták, hogy nem tudnak megoldást a bajomra! nem tudják miért van ez a problem. vigyem ki a kocsit és talán, akkor, lesz valami, de nem igérnek semmit.  innetöl kezdve mattot kaptam!, persze van még másik két elektromosom, is, és valamelyik csak megy és éppen akkor beülök abba, de ennek ellenére, már soxor volt, hogy, ha messzebbre kelett mennem, akkor maradt a jo öreg disel és azzal indultam utnak. szoval az éremnek szerintem 2 oldala van, most én bemutattam a másikat, te pedig eme felét?, te soxor annyira egyszerűen tálalod ezeknek a kocsiknak az előnyeit és, hogy nem hibásodnak meg, stb, csak féligazságnak érzem az álltalad leirtakat! mi van egy auto tűzzel pl??? tudom! tudom!!!, van ezer féle védelem a hömérséklet megfutásra, de mégis! akkor miért irja le a gyári kézikönyvem, hogy 50 fok felett szigoruan tilos tölteni a kocsit!!! ja! és +10 fok alatt sem ajánlják a töltést! ezt csak azért hozom szoba, mert anni kiggyoval, volt némi csörte, a nulla fok és alatti hömérsékletű cellák töltéséről! ott kiggyo kiröhögött, hogy miket beszélek én?, pedig itt van a gyári leirásomban, hogy inkább a +10 fok felett ajánlott a töltés és ez talán releváns info lehet? és lipo celláim vannak és gyáriak, amikre 2000 ciklus gari van! tehát nem kinai szarok. és a kocsi sem gagyi fajta, a merci és a volvo konszern tagja a gyárto!  visszatérve a kocsitűzre!!példa gyanánt!  leállsz a garázsba, hogy ne a kinti hidegbe töltsél és, lesz valami, elektronikai meghibásodás és megfut a pakk hömérséklete és kigyullad a verda!, ami aztán viszi a házat is, meg mindent is a környéken!! szerintem ilyen technologiáju járműveket nem volna szabad eladni!, aminél, akárcsak egynél is, visszavezethetö, hogy azért éget le az egész környék, mert a lithium technologia ilyen, hogy bizony ki tud gyulladni! az nekem tök mindegy , hogy miért!!, ha már oda van a házam!! és a lifepo4 röl is kiderűlt, hogy igen! nem annyira tűzveszélyes, de bizony az is ki tud gyulladni, szélsőséges esetekben!!

https://www.youtube.com/watch?v=07BS6QY3wI8

 

https://www.youtube.com/watch?v=ziXWv5AasTc

 

és a dentrit! ez bárkinél előfordulhat egy elektromos kocsinál!!

https://www.youtube.com/watch?v=GSGeuABGYeM&t=782s

Előzmény: WooDoo (50603)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50605

Igen, műanyag. 

A váz nem túl bonyolult, zártszelvények, csövek hajlítgatva.

A burkolat pedig kemény ABS, jó vastag, masszív, nem olyan mint az aixamokon.

Az látszik hogy itt nem kellett spórolni annyira az önsúllyal.

 

Angliában van a legtöbb, 400 GBP körül kaphatóak, a legfőbb gond hogy akksi nélkül és szétrohadva ennyi. 15-20 évesek, gagyi korrózióvédelem és az angol időjárás.

 

Ja, és szinte kivétel nélkül jobbkormányosak az EU-ban találhatóak is.

Előzmény: WooDoo (50604)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50604

A Reva műanyag karosszériás? Nemrég láttam párszáz euróért egy Revát egy osztrák hirdetésben, de annyira olcsó volt, hogy meg se néztem, mert biztosan valami roncs lehetett.

Egy ismerősöm nagyon megkedvelte az elektromos Aixamot, amit 8 éve építettünk át neki, de szeretne egy kicsit nagyobbra váltani, viszont vas karosszériás kocsit már nem akar venni. Sajnos a MIA eltűnt a piacról, csak roncsokat látunk már jóideje az aukciókon. A StreetScooter meg túl nagy neki. Esetleg még az alumínium karosszériás Bollore Bluecar jöhetne szóba, de annak fűteni kell az akkuját, naponta 7 kWh elmegy a fűtésre, ha meg nem lóg a konnektoron, 7%-ot csökken naponta a töltöttsége, mert az akku saját magát is fűti.

Előzmény: kiggyo (50601)
WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50603

Úgy döntöttem eladom a Ligier Be Sun-t, bár ez a legjobb fagyiskocsim, de sajnos a Stellát nem tudom eladni, mert azt én alakítottam át elektromosra, ezért az nem megy át az eredetvizsgán. A Ligierem viszont gyári elektromos, azzal nincs ilyen probléma, amit átalakítottam rajta (lítium akku, légrugó) azzal nem foglalkoznak az eredetvizsgán. Meg is egyeztem már egy vevővel, de kb. 2 éve világít egy szervizkulcs ikon a műszerfalon, mert 30e km-nél nem volt lenullázva a szerviz intervallum. Tavaly meg elkezdett villogni egy belsőégésű motor ikon is a kijelzőn, amikor egy lejtőn próba képpen "üresbe" kapcsoltam az irányváltót, mert kíváncsi voltam hogy ki lehet-e kapcsolni a motorféket. A Ligier lejtőn se megy gyorsabban 45 km/h-nál, mert ha tövig nyomom a menetpedált, akkor is elkezd fékezni 45-nél (óra szerint 50). Szerintem nem korrekt dolog villogó hibakódokkal eladni egy autót, ezért megkértem a targonca szervizes barátomat, hogy törölje ki a hibakód tárolót.

Szerencsére a Ligierben Curtis vezérlő van és ahhoz van a barátomnak kézi programozója. Lebontottam a vezérlő védő burkolatát, de nagy meglepetésünkre hiányzik a 4 pólusú diagnosztikai csatlakozó. Némi kutakodás után, belül az utastérban, a műszerfal alatt megtaláltuk a diagnosztikai csatlakozót, és sikerült rácsatlakozni. Nincs semmi lekódolva, mint nagyon sok autónál, minden paramétert (feszültség szinteket, áram korlátokat, motor fordulatszámot, stb) lehet állítani. Hibakódból több is volt a tárolóban, sajnos időpontok nincsenek a hibakódok mellett, így nem lehet tudni, hogy az akku csere előtt, vagy már az új, lítiuma kku beépítése után jelentkeztek a hibák. Volt túlságosan alacsony és magas feszültség, túlmelegedés, túláram, kontaktor érintkezési hiba és az egyik fázis vezetéknél is kontakt hibát olvastunk ki. Így most szét kell szednem a kontaktort, hogy nincsenek-e megégve az érintkezők ezüst pogácsái, meg át kell néznem a motor fázis vezetékeit, hogy nem lazult-e meg valamelyik. Ezek nem olyan hibák, amik kifognának egy átlagos műszaki érzékkel rendelkező emberen, nagyságrendekkel egyszerűbbek ezek a problémák, mint amik egy diesel motornál, pláne egy common rail befecskendezősnél előfordulhatnak.

Ha egy Kubota vagy Lombardini motort kellene javítani, fogalmam sincs kit tudnék ajánlani, de villástagonca szervíz van minden nagyobb városban. Itt Debrecenben 3 szervízt is ismerek, ahol rutin feladat egy Curtis vezérlő hibakód olvasása és javítása. Ha meg a villanymotorral lenne gond, bármelyik motortekercselő tudja javítani. Ezekben a rövidrezárt forgórészes 3 fázisú motorokban a két golyóscsapágyon kívül nincs más kopó alkatrész, csapágyat cserélni meg nem nagy mutatvány. A túlmelegedés ellen védve van a motor, leégetni elég nehéz lenne.

Ha esetleg valakit az anyagiak érdekelnek, kb. annyival tudtam drágábban eladni a Ligiert, amennyi az infláció volt az elmúlt 3 évben. A lítium akku degradációja gyakorlatilag nem mérhető, ősszel ugyan úgy elment 70-80 km-t egy töltéssel, mint 3 évvel ezelőtt. Októberben vettem egy 9 személyes elektromos buszt, azóta a Ligier csak áll, mert még tudok ingyen tölteni, akkor meg mindegy, hogy egy mopedautóval, vagy egy 3 tonnás busszal furikázok. Mármint anyagilag mindegy, a környezetnek természetesen jobb lenne, ha mindenki mopedautóval járna. Bár ez sem teljesen igaz, mert a 2 személyes 600 kg tömegű Ligier 10 kWh körül fogyaszt 100 km-en, a 9 személyes 3 tonnás Maxus EV80 fogyasztása átlagban 25 kWh/100km, tehát 1 főre vetítve a busznak kedvezőbb a CO2 emissziója. De ez így van a diesel mopedautóknál is, ezen nem szoktunk meglepődni...

ívfény Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50602

"öcsi!"

ez szakmunkának tűnik! látszolag tetszik!

kezdesz szimpatikus lenni...

Előzmény: kiggyo (50601)
kiggyo Creative Commons License 2023.12.21 0 0 50601

Érdekesség, Reva sztoriban, a kötelező műszaki vizsga kapcsán.

 

El sem tudom képzelni milyen lehet a piacon lévő nem műszaki köteles mopedautók műszaki állapota ha az ilyeneket átengedik a műszakin.

Szétrohadt hátsó futómű, kiflivé hajlott első, berohadt fékek, életveszélyes az egész. És átment a műszakin...

 

Úgyhogy teljes restaurálás folyik szeptember óta, egyszer viszont kész lesz és jó is lesz :-)

 

 

 

WooDoo Creative Commons License 2023.12.21 -1 0 50600

Az Aixam támasztó gömbcsuklók csavarja gyakran úgy belerohad az alumínium lengőkarba, hogy leszakad a csavar feje. Szerencsére pár mm mindig kilóg a csavarból, ilyenkor én rá szoktam hegeszteni egy anyát és utána könnyedén ki tudom csavarni. A hegesztéstől felizzik a csavar és elengedi az alumínium oxid. Szerintem sokkal egyszerűbb ez a hegesztéses módszer, mint kínlódni a csavarkiszedővel. Az alumínium és az acél úgy össze tud gyógyulni, pláne ha kapja a (sós) vizet is, hogy a csavarkiszedő is beletörik, ha nem tudjuk jól megmelegíteni. Sok helyen necces lánggal melegíteni, indukciós melegítője keveseknek van, de hegesztő trafó akad minden barkács műhelyben...

Előzmény: Bakancs4 (50596)
tanijani Creative Commons License 2023.12.16 0 0 50599
Előzmény: Greg34 (50597)
Bakancs4 Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 50598

Olajgomba is kellene, de ennek nyomásadatait nem tudtam megadni a Bárdy-nak, így azt a választ kaptam hogy "fogalmuk sincsen." 

 

 Úgy tudom a Kispolszki olajgombája jó bele . 

Előzmény: Greg34 (50597)
Greg34 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 50597

Sziasztok! Microcar MC1-hez (Lombardini) kellene nekem a hűtőhöz vízcső. Elég tekervényesnek tűnik. (Érden van, aranyárban). A másik kérdésem lenne hogy az eredeti hűtősapkám ereszti a vizet. Vajon kapható ehhez külön, vagy valamilyen autó hűtősapkája esetleg megfeleltethető neki? Olajgomba is kellene, de ennek nyomásadatait nem tudtam megadni a Bárdy-nak, így azt a választ kaptam hogy "fogalmuk sincsen." :D

Bakancs4 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 50596

Én soha nem használtam a hegesztős módszert , egy barátom szedte le így a variátort .

Egy műszaki probléma megoldására esetenként több módszer adódik , az elkövető joga és felelőssége , hogy kiválassza azt , amit megvalósít . Figyelembe veszi az elérendő célt , a személyes lehetőségeit , az elfogadható kompromisszumokat ., a várható kárt és hasznot . Olykor hibás döntést hoz .

Rengeteg ember csinál olyasmit amit én nem tennék meg , és nyilván nekem is vannak olyan dolgaim amit mások nem vennének meg , vagy nem csinálnának meg , vagy legalábbis nem úgy . 

Ez van . 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!