avagy, YARWS - Yet Another Raw Workflow Software
Great news: Adobe® Lightroom™ beta* software 1.0 for Windows is now available. Download it today and discover an easier way to import, organize, edit, and showcase large volumes of digital images. Designed by photographers, for photographers, it's software that works the way you do. And with its new Windows compatibility, it's just waiting for you to try it.
Na, haladtam előre a problémával. Leírom, hátha valaki hasonló cipőben jár. Az előző hozzászólásomban az alsó jelölőnégyzeteket bepipáltam, így ha más színprofilt érzékel a PS, megkérdezi, hogy mit tegyen. Így:
Itt az alsót választottam, így már megegyezik a színkezelés az egyéb programokkal, ergo, nem látok különbséget.
A LR-ban viszont nem jöttem még rá a problémára. Mivel korábban a PS és a LR képe megegyezett (megjegyzem, a fényképezőgépem kijelzője is azt hozta), a probléma gyökere azonos lehet. Most eltér a két program által vetített kép és a LR-nál nem is jöttem még rá a megoldásra. Viszont az exportálás során van lehetőség kiválasztani, hogy milyen színprofilt szeretnénk használni. Ezeket végigpróbáltam, akár hozhatott is volna megfelelő eredményt (ilyenkor az exportált képnek kellene megegyeznie a LR-ban látottal), de végig próbáltam egy csomó színprofilt, de mind különbözött egy kicsit legalább. Próbáltam az Adobe RGB-t, SRGB-t, a monitorom profilját, Apple RGB-t meg még egy-kettőt, de egyik sem volt megfelelő. De mivel a PS és a LR képe sem egyezik, így szerintem nem itt kell keresnem a megoldást.
Felvetődött bennem egy kérdés: mi értelme van exportálás során módosítani a színprofilt? Úgy értem, használod a LR-mot, látsz benne valamit, ahhoz állítod a színeket, majd exportálásnál direkt elrontod?
Csak hogy összefoglaljam: a LR-nak hol találom magára a LR-ra vonatkozó színkezelési beállításait? A preferences-ben csak a PS-ra és egyéb külső programokra lehet beállítani, hogy milyen színteret használjon.
Na, a karácsony kicsit zsúfolt volt, de újra felizzítom a témát.
Nekem nem egészen így néz ki a menü. Próbáltam a különböző beállításokat ott, ahol most az egyedi áll, nem nem vettem észre különbségeket. A lementett file-okban sem jelentkezett különbség.
Viszont amit észrevettem: a memóriakártyáról megjelenített kép is a túlszaturáltak táborát erősíti. Azt tudom elképzelni, hogy a fényképezőgép készít egy képet a maga színprofiljával, amit én eltérően látok a monitoromon, mert nem színhelyes annak a képe. A LR meg a PS meg valahogy figyelembe veszi a monitor beállított színprofilját, meg a fényképezőgépét és ezért tűnik helyesnek. Ja, a fényképezőgép kijelzőjén lévő kép a LR/PS képéhez hasonlít.
Tehát ha elállítom teljesen a színprofilját a monitoromnak, elvileg az adobe termékeknek akkor is helyes képet kellene adniuk. Na, mindjárt kipróbálom, aztán ha nem működik, ideiglenes monitorcsere lesz.
edit in fotosopot használsz, vagy sima exportot?de a PS használja bármi profilt teszel, az jó.
az edit in-t sose használom, ha ez volt, tedd srgbre ideiglenesen (ágyúval verébre profotózni, ha utána srgb, illetve ha sokat basztatod PSbn,akkor kell, de arra meg ott a LR)
Igen, ilyen monitorom van. Erre felé lesz a gond. Lehet butaságot kérdezek, de ha ezeket a képeket elő szeretném hívni nyomdában, akkor a printer melyiket veszi figyelembe? A széles színterűt, vagy az SRGB-t? Vagyis valójában milyen a kép?
Ha átállítom a monitort, hogy SRGB-t használjon, a különbség akkor is szembetűnő. Vagy ez nem ilyen egyszerű?
A LR és a PS egyaránt alapban is kezel színprofilt, míg a képnezegetők csak akkor, ha azt külön bekapcsolod, egyébként SRGB-t feltételeznek - és itt valszeg nem abban, nem arra konvertálva kerültek mentésre a képeid (a monitorod pedig nyilván széles színterű, ezért látszik is a különbség)
Feltöltöttem a színprofilt... Hát elég foscsi lett... Nem tudom miért, de nagyon sárgás lett minden, mint egy avítt kalóztérkép :-( Világos, hogy most ez tuti nem jó. Viszont az is látszik, hogy megmaradt a programok közti különbség, szóval máshol kell keresnem a probléma forrását. Ötlet?
A kalibrálást az Oazis Computer -nél csinálták kb fél éve. Szerintem az még jó lesz. Megvan a színprofil, azt fogom betölteni. A második pontban írtakkal egyet értek, de mivel amúgy is illő lenne betennem a karibrált színprofilt, nem akadékoskodtam, gondoltam meglátjuk. A LR és a PS azonos módon jeleníti meg a képeket. Irfanviw és Fast Stone azok, amik meg túlszaturáltak. Meg a naptárszerkesztőm is.
Olyan problémám van a Lightroommal kapcsolatban, hogy feldolgozok egy képet, majd kiexportálom; az exportált kép beállításai megváltoznak. Azaz nem egyezik a Lightroomban látott kép a kiexportálttal. Jellemzően magasabb szaturációval és vibrance-el látom az "előhívott" képeket. Így gyakorlatilag vakon dolgozom, mindig a kiexportált képből kell visszakövetkeztetnem, hogy min változtassak :-( Az exportálás során nem adok hozzá semmit a képhez, nem méretezem át, javarészt jpg-ket dolgozok fel, de van raw is és több képnézegetővel is megnéztem, az említett problémák mindnél jellemzőek voltak.
Találkoztatok már ilyen problémával? Mit lehet tenni ellene?
Vásárolt Lightrom 6-os telepítéskor az írja hibaüzenetnek, hogy Windows vistára nem telepíthető. A gépemen windows 7 prof van. (adobe ID-m van én csak akkor enged telepíteni, ha bejelentkezek)
Miért kell a szerkesztéshez a Before/After? Nem tudod, hogy mit akarsz kihozni a képből? Beállítod ahogy szerinted jó és exportálod. Ha mindenképp szükséged van az összehasonlításra akkor csinálhatsz egy Virtual Copy-t és azt módosítod, így megmarad az eredeti állapotú kép is, hogy hasonlíthasd.
A segítségetekre volna szükségem. Előfizettem a lightroom-ra, így néhány éves kihagyás után ismét használni szeretném.
Sajnos az elején elakadtam, úgy tűnik, hogy a program nem működik megfelelően (avagy valami teljesen egyszerű beállításra nem jövök rá).
A LIBRARY fülön kiválasztva a szerkesztendő fotót, átlépek a DEVELOP fülre, de a BEFORE/AFTER-t kiválasztva az after fotót nem látom. Így ugye nem tudom szerkeszteni a fotót.
Nem tudom, hogy sikerült-e érthetően leírnom, ha igen, megköszönöm, ha segítséget kapok a megoldásban.
Nem lehet, hogy régi az a Lightroom? Nem tudom, de lehet, hogy a régebbi verziók még nem ismerték az ARW formátumot.
Az Adobe CameraRaw-t (illetve annak megfelelő eljárást) használja a Lightroom is a nyers képek feldolgozásához. Ebből az újabbak ismerik a Sony ARW formátumát.
A Lightroom frissítése biztosan megoldja a problémát.
Amennyiben nem lehet a Lightroom-ot frissíteni, szerintem megoldás az Adobe DNG Converter (ingyen letölthető az Adobe honlapról) használata. Ez az Adobe által kialakított nyers formátum. Ismeri az ARW-t. Át lehet tenni vele DNG formátumba a nyers képeket.
Nem lesz veszteség ha a beállításokban a megfelelő értékeket jelöli ki az ember.
A DNG-t pedig már feldolgozzák a régi Lightroom-ok is.
Utána azonban csak albumot böngészgetve már nem a file-okat nyitja meg, hanem adatbázisból szedi elő a kisebb előnézeti képeket (ezért tudja, ahogy a videón is látható, kérdőjelezve mutatni azokat, amik éppen elérhetetlenek - mert átmozgattad őket, vagy mert egyszerűen épp nincs bekapcsolva, fölcsatolva a külső meghajtó)
Az adatbázis meg a gyors meghajtón van, ahol a program is.
Ha a c meghajtó gyorsabb, mint D, értelemszerűen a program a C-re lett telepítve, akkor lassúságban számít az, hogy honnan hívja be a képet a program? ÍA gyorsabb C-ről, a lassabb D-ről, vagy egy esetleges külső vinyóról?
Hogyan lehet a lightroom-ban a c meghajtóról áthúzni egy teljes mappát a d meghajtóra?
ugyanis a c sokkal gyorsabb, mint a d, de véges a hely rajta, ezért a már feldolgozott képeket át szeretném rakni egy másik meghajtóra, hogy a c-be új feldolgozatlan képeket rakhassak.