Elég kell hogy legyen, bár a domestic-ről át kell vergődni az international-re, és ezt csak az utcára az őrületbe kimenve lehet megtenni. Tudtommal. A NAIA 1-2 közel van, talán még gyalog is oda lehet bukdácsolni, a NAIA 3 viszont a másik oldal, körbe kell bumlizni az egész repteret - hacsak nem fúrtak átjárót a kifutópálya alá. Tán jár valami busz oda-vissza azóta..Meg nehogy a Clark-ra (Diosdado Macapagal) érkezzen a belföldi gép! Az 120 km, de a dugók miatt kapufa.
A fülöp-szigeteki utunkat Palawannal zárjuk. El Nidoba repülünk, majd lebuszozunk Puerto Princesába és onnan vissza Manilába. Szerintetek hogy érdemes megvenni a repjegyet, mire mennyi időt hagyjunk? Manilából a gépünk este 6 körül indul Bécsbe, elég ha aznap reggel repülünk Manilába? Puerto Princesára mennyi időt szánjunk? Illetve most még azon gondolkodunk, hogy meglátogatjuk Port Bartont is útközben. Szerintetek érdemes 1 napra útba ejteni?
Én sokszor utaztam már Cebupacific-kel, mindig egy 50 literes háitzsákkal utazom (hivatalos méretei 67 cm x 28 cm x 26 cm), amiből a 67 cm-es magasság általában nagyobb, mint a megengedett méret, de még sosem volt belőle problémám. Én is be tudnám gyömöszölni a keretbe, ha kéne, de még soha, sehol nem kellett beletennem (Európában sem, pedig Wizzairrel is utaztam már sokszor), de ha - mint írod - bele tudod tenni, akkor biztosan nem lesz gond. Nekem még a súlyt sem igazán nézték meg, Ázsiában többször előfordult, hogy a megengedett 7-8 kiló helyett 10-11 kilósra sikerült megpakolni egy-egy hosszabb út előtt. Persze ez ne legyen mérvadó, mert a súlyt némely reptéren megnézik. A mérettel nem lesz gond.
Cebu Pacific-kal kapcsolaban kérdeznék olyantól, aki utazott már velük.
Februárban megyünk és méregetjük a táskáinkat...Pont egy picit nagyobbak, mint az előírt méret. Nem tömnénk meg, tehát be tudom nyomni a keretbe, ha kell.
Érdeklődnék, hogy volt-e már ebből valaha valakinek gondja, látott-e valaki Ázsiában valahol olyan "keretet", amiben a táska-méreteket ellenőrzik (én eddig AirAsia-val repültem párszor, de nem emlékszem ilyenre).
Olvasgatok a témában,de javarészt El Nidóról vannak infok.
Én is megnézném ott a környező szigeteket,de egy olyan helyet szeretnék bázisnak,ahol kevés sétával,vagy robogóval is egy gyönyörű partszakaszon találom magam.Nem akarok csoportokhoz igazodni.
Port Baraton tűnik ilyennek,de azt olvasom hogy annak megközelítése elég nehézkes a földutak miatt.
Meglehetősen nagy a sziget,tudtok tanácsot adni,hogy hol keressek szállást?
Pár napra kipróbálnék egy dzsungel bungit is a hegyekben.
Luzon magas hegyvidéki területei tudnak azért meglepetést okozni hőmérsékletileg, trópus ide vagy oda. A hajnali minimumok simán be tudak menni 10 fok környékére, tán még az alá is ez idő tájt, magasabb helyeken imitt-amott még dérszerű dolgok is képződhetnek. Szóval némi vastagabb cucc is legyen.
A filippínók szerintem nem annyira közveszélyesek éjszaka, mint a thaiok-laosziak, de azért éjszaka inkább ne legyél úton, legfeljebb bent a városokban.
Itt Iszlám Állam nincs, vörösök viszont igen, de mostanság nem tűntek fel a radaron. A járatlan, félreeső helyeket azért jobb kerülni, eldugott partszakaszokat jobb kihagyni, legyen bármilyen csábító is, hogy hú, de jó szelfis hely. Turista lehet, hogy nem lesz, de maóista NPA-sok (New People's Army) előbukkanhatnak a bozótból, és azok se sokkal jobbak, évekig gubbaszthatsz egy szúnyogoktól hemzsegő bozótosban valami rattankunyhóban, amíg Szíjjártóék lerendezik a váltságdíjat..Követség már legalább van. Mindig naprakész helyi infókra támaszkodni, mi merre biztonságos. Józan körültekintés, és akkor nem lesz gáz.
Hello!
Ok, köszönöm!
Úgy készülök, hogy sokan leszünk.
Majd ahol lehet, együtt kelek a Nappal.
Motorberles Angelesben a "nice-bike" tol Honda xr200.
Emailre hamar válaszoltak.
Jól néz ki! A rizsteraszoknál meg a Mayon felé még nem jártam, meg Coron felé se nagyon. A február is pont jó, mert nincs még túl meleg, és eső se annyi, és az iskolai szünet csak márciustól kezdődik.
A Taal gondolom Tagaytay-t takarja, nem rossz, de már tiszta Disneyland óriáskerékkel meg ilyesmikkel, gondolom tele kínaival..de a látvány miatt megéri akkor is.
Milyen mocit bérelnél? Motoros lennék magam is, Suzuki GS 500 a paripa.
Sógornőm pasija bérelt egyszer valami gépet lenn délen, már nem emlékszem, hol, talán Camiguin-on - elszakadt a lánc...:(
A Youtube-on vannak fenn filippínó motorosok, érdemes belenézni, hogy kb. milyen a forgalmi helyzet.
A Manilából kivezető autópályák fizetősek, mint NLEX, SLEX meg ilyesmik, fizetőkapus rendszer van, meg manilán belül a Skyway nevű emeletes szakasz, valami 30 peso.
Ez nem semmi! Végül is a bukó alatt se a vörösök, se az iszlám állam nem szúrja ki, hogy te vagy a nagy fehér főnök. Mondjuk a motorok szinte mind libikókaváltósak, hogy strandpapucsban is lehessen csapatni, ha te motoros csizmában krúzolsz, az azért fel fog tűnni. A muszlim részeket ne erőltesd, ott szinte kötelező műsorszám nyugatiakat elrabolni, és nem szarakodnak, ha lőni kell. Állig fel vannak fegyverezve, a központi kormány hatalma kb. a lószarral egyenlő arrafelé, meghalni meg egyáltalán nem félnek, mert ugye mártírként egyenes az út a Paradicsomba.
Hello!
Februárban meglátogatnám a fulopoket.
Lassan a repülőjegyet is le kellene foglalni.
A terv motor berles Angelesben és egy kör eszak-delkelet Luzonban.
Levezetesnek pedig Palawan.
Egy hónap körül lenne a tervezett út.
A Visayas körzetben és Mindanaoban mi az, amit nem szabadna kihagyni?
Esetleg Mindanaot is körbe motoroznam. Bár szerintem sok lenne...
Sziasztok , tudtok esetleg Palawanon vagy Cebun élő magyarokról akik programokat szerveznek esetleg olyan taxist aki előre ki lehet bérelni akár több napra is????
1x jártam Subic-ban, 4 óra busszal Olongapo, onnan a triciklik átvisznek. Az EDSA-Aurora kereszteződés környékén elég sok a buszállomás (hogy nem tudják őket onnan kirakni), onnan ment valamelyikről.
Ilocosba a Partas buszai mennek - meg még amit nem tudok :) Viganba érdemes talán elnézni, maradt ez-az a spanyol időkből, én La Unionnál feljebb nem jutottam. Azért résen lenni a tömegben vidéken, a házvezetőnőnk egyszer egy fasza TBC-vel jött onnan vissza.
Ja meg még a HÉV-ezéshez, nem ám úgy van, hogy az egyik vonal kártyája jó a másikra is, lótúrót. Leszállsz, beállsz a másik vonal rohadt hosszú sorába, megveszed arra is a kártyát....legalább is pár éve ez volt a helyzet.
Még annyit, hogy a tömegközlekedést úgy felejtsd el, ahogy van. 3 pilléren áll az egész: emeltpályás HÉV-féle, busz és a dzsipnik. A HÉV-félének 3 vonala van, az egyik EDSA-n megy végig (ez egy hatalmas körút, mint a HUngária), a másik a Taft-on (ez É-D-i irányú egyenes), a 3. az Aurora Blvd-n (ez kb. K-Ny-i irányú egyenes). Ezeknél legalább zudod, hogy mi hová megy, meg aránylag gyorsak is - ha éppen nem robbannak le. A tömeg elképesztő rajtuk csúcsidőben, van, hogy 4-5 szerelvényt is el kell engedni, mire fel tudsz tolakodni. Beléptető kapu van, jegyet úgy kell rá venni, hogy beállsz egy rohadt hosszú sorba, és veszel egy mittudomén 100 pesóval előre feltöltött kártyát, és mindig amikor kijössz, úgy vonogatja le a viteldíjat.
De Ezekkel legalább a plázákba eljutsz szétnézni, pl. az EDSA-s vonattal a Trinomába, vagy az Aurorással a Robinsons-ba, én ezt a kettőt látogatom, szóba jöhet még az EDSA-menti Glorietta is (a megálló asszem Ayala), esetleg a Mall of Asia, de oda nem megy ki a vonat, a Taft-ról (az EDSA-s vonal déli végállomásáról) dzsipnire kell váltani (A MOA-t kell rajtuk figyelni), az legalább az öböl partján van, látsz valami tengert is..ezekben legalább megkajálsz, csellengsz, megkávézol, aztán mire hazavergődsz, este van. Mást nem érdemes ott csinálni, esetleg baktatni egyet az Intramurosban, de a hőség miatt ez sokáig nem lesz fun..
A buszt meg a dzsipnit felejtsd el, ezekhez komoly helyismeret kell, mindegyiken hatalmas feliratok ordítanak, hogy "Corazon de Jesus" meg "Biyaya ng Dyos" meg "Loverboy" meg hasonlók, csak azt nem fogod az életben megtudni, hogy honnan hová megy. Az is ki van rá írva, de jóval kisebb betűkkel, meg az idegennek semmit se mond, hogy "EDSA-Sucat-Paranaque" meg "Blumentritt-Heart Center-BIR" meg "Ayala-Alabang". Idegesítően vánszorognak, mert van rajtuk egy kaller gyerek, aki beszedi a viteldíjat - és folyton leugrál, hogy utasokra vadásszon, "szakaj-szakaj" kiáltásokkal ("tessenek felszállni!").
Ha ez a helyzet, akkor viszont sehová se menj, brutális dugó van folyton, 20-25 km megtételéhez órák kellenek a városban csúcsidőben. Csak akkor vállalj be akármilyen kirándulást, ha van rá egy teljes napod.
Annyira nem para, mert lassú a forgalom, van idő gondolkodni, reagálni. Taal jó, de nekem a Laguna de Bay északi-keleti fele is bejött, szép zöld és dimbes-dombos, turista nista, a kínai piros mellényes hordák másfelé vonulnak, pl. Paete, Caliraya-tó, Pagsanjan meg ilyenek, régi, spanyol időkből megmaradt faházakkal. Az időt rá kell szánni, lassú a haladás, a triciklik simán lassúznak a belső sávban két faluhely között is.