Az nagyon kedvező ford.szám tartomány, mennyi olyankor a turbós motor fogyasztása?
A liana fő gondja ez, a motor tudna menni, olyan tartósan 160 km h jó lenne német autópályán, de a futóműve nem olyan stabil, meg a 14es gumik nem szélesek, cserébe olcsó öket cserélni, meg hátul hiányzika tárcsafék.De mindezt leszámitva a legjobb, legtartosabb, autóm volt eddig.
2003-as Lianámhoz hű vagyok: lassan válás lesz asszonnyal, de karambol után ismét tolom lét e gyönyörű jó hátsó fertályú nő ráncfelvarrásába, nem kis lét. Ennek keretében (ahogy az nagyberuházások során elmegy a nagymosásba), kap a drágaszágom szép kerek ködlámpát is.
Azonban egy valami böki lakatosmester szemét:
kéne - mert nincs meg - az egyik karima - befogadó gyűrű - mindenkimásképphívja :
egy műanyag fekete gyűrű, szűkebb karimáján 3 kis foggal - kampóval - bütyökkel - körömmel - mindenkisehogysehívjamert nem tudja bigyóval
Tehát nem a szögletes szerelőkeret - konzol, amibe a csavarok mennek, hanem egy különálló gyűrű.
Én is 1.6 Lianáról váltottam 1.4 turbo automata S-crossra, az agyonpörgetés témához annyit tennék hozzá, hogy normál tempóval közlekedve a váltó kb 1400-1600 körül tartja a fordulatszámot, olyan fokozatot választ hogy kb minden tempónál ekörül pörögjön. Autópályatempónál 2600-as fordulaton forog hatodikban. A Liana 4000 körül járt 130-nál.
Persze, az is elbírná a hatodikat, erő is van benne, de nem tették bele, így azt jobban kell pörgetni mégis szívó létére.
Az 1.6 szívó S-cross/Vitara vonalról nem tudok nyilatkozni, lehet hogy azok tudják ugyanazt mint az 1.4 turbo, de tapasztalat híján nem akarok mellébeszélni.
Csak az a gond, a gyártók itt Európába meg vannak fogva kibocsájtás miatt, ezért beindultak a downsizingal, meg a túrbós motorokkal, mert másképp nem lehet 1 literes motorból sok lóerőt kihozni, ha nincs turbó.
A japánok nagy előnye az volt, sokaig kitarottak a sima szivó benzines motor mellett, mert kevesebb a meghibásodási lehetőség.
Én maradok a sima szívónál, nincs pénzem túrbócserére, meg igy az olajcsre olcsóbb.
Fogyasztásba nincs különség az 1,3 as agyonpörgetett túrbós motorés a 2,4 literes sima szívó motornál.Legútóbb autópályán tudtam 6,3 litert hozni az utóbbi motorral.Nincs értelme a nagyon kicsi motoroknak benzinesnél, a dízel az más terület, a suzukinak nincs sajátja, veszi a fiattol, meg a peugettol.
Szerintem rossz irányból közelítesz...használt autóban nincs alternatívája, és nem egy új/újszerű más modellhez viszonyítanék, azon túl, hogy más-más kategória a két típus.
Tegyük fel, hogyha például símán mennék folyamatosan 170-el az 1.6-os Lianámmal, amit 70E km-rel vettem - nem az 1.3-sal - lehet, hogy nem lenne benne 260E km, mint ahogy az is egy más kérdés, hogy újonnan vettél egy 1.3-ast és 120E km-nél dobtad ! A 2. vagy 3. tulajnál lehet, jöttek a gondok. És ha tovább lapozok, lehet, nem szeretnék a 2. tulaja lenni a turbós Vitarának, amit esetleg - nem biztos, hogy így van - hasonló szemléletben használsz és majd 4-6 évesen megválsz tőle - mondom, lehet, nincs így és nincs is igazam...csak szerintem...lényeg a lényeg, használt Liana volt a téma és "gombokért" történő vásárlás ! ( értsd: "guriga" alatt )
14 évig volt egy 1,3 GLX sedanom, amit új autóként vettem. 120 000 km-t mentem vele. A lambda szondán és néhány gumibakkon kívül nem kellett alkatrészt cserélni benne. Nagyon szerettük. Német autópályán négyen, csomagokkal 170 km/h sebességgel simán mentünk vele hosszú távon.
Azzal nem értek egyet, hogy nincs alternatívája. Én sajnáltam, de meg tudtam válni tőle, miután megvettem az 1,4 turbós GLX Vitarát.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a Liana jobb volt.
Kereskedőhöz képest egész korrekt hírdetés, nincs túlárazva, - itt most bele lehetne menni a km-dilemmába, hogy 50-100E-el többért fele ennyi km - ha igaz - dehát 15 éves, viszont M16A-s motor - The Best - amúgy meg biztos sokmindent látott már, de sokmindent rendbe is rakhattak rajta...körbe-alá kell nézni, menni kell vele - ne rángasson (2 x trafó ), alapjárat ne remegjen, nagyon ne kopogjon/ropogjon menet közben - gyengébb futómű, gumi hangok hallhatóak lehetnek a gyengébb szigetelés miatt, lehet küldeni a klímát, hadd menjen, nyár lévén nincs mellébeszélés a hideg levegő melegségéről, ( kompresszor szeret sűrűn ki-be kapcsolni, nem hiba, ez ilyen ) központi ablakemelőt végigpróbálni, 2DIN rádió itt már megadhatja magát, nehéz szerezni gyárit
Képek alapján:
lehetett már fényezve
j.h sárvédőiv megindult
első lökhárító lóg
ülések egész jók
alufelnik nem gyáriak ( gyári gumi 195/55 R15 lenne, de lehet, 14-es váltómérettel van szerelve ) , viszont jól meg lehet nézni a féktárcsákat, milyen állapotúk, válluk van-e
vonószemtakaró elöl hiányzik - gyakori - de drága pótolni
lámpák nincsenek lemattulva, szép karosszériavonalak
rendszám látható - ez jó - háttéranyag lekérdezhető online
mintha kalaptartó nem lenne - nem egyszerű szerezni és drágaszág vagy talán van hozzá plussz kerék a csomagtartóban és azért nem látszik
Ha mükszik rendben, kis alku és jó autó lehet ! Egy kalappal...
Igy van ennyi pénzért nincs reális más autó, ahol ennyire megbízható technika van, meg erős kaszni, mert jobb kasznija van mint anno a swiftnek(nekem az is volt 1993 as 1,3as sedan).
A Vezermülánc titka, túl van méretezve és olajba fut-ezért is kell azu olajcsere időbe, amikor a tsi golf vezermulancat lattam azt hittem kerékpárlánc, annyira keskeny...
Amikor a miénket vettük, kellett komplett alvázvédő, az olyan 100ezer körül volt, viszont lett egy jó autónk.Ami még csere volt:1 db lengőkar elől, 4db iridum gyertya, 1 akku vékonysarus-nem tudott töltödni, mert le volt lazulva a test, késő vettem észre, Édesanyám meg nem nyitogatta a mot.ház.tetőt., elől tárcsa és betét csere.
A check engine sajnos minden kicsi dolognál bevillan, az E10 is befolyasolja, mert több alkohol van benne, kisebb az égési véghömerséklet, ergo többet fogyaszt kicsit belole a kocsi, mert a fütöérteéke is kicsi, mint az e5ös benzinnek.
A mi Lianánkban 260E km van és semmi komoly szervízigény, csak a szokásos dolgok.
M16A kódos, 1.6-os szívóbenzines elég jó hírében áll, dízel - mint szinte az összes Suziban - kerülendő...jó nagy ívben.
Karosszériát érdemes körbenézni alaposan...a lakatos / fényező munkák díja egyezik egy atomfizikus illetményével, esetleg egy ledoktorált burkolóéval :-)) ... de ez típusfüggetlen.
Ennél - mint sok más típusnál - a hátsó sárvédőivek kezdik a korróziót, lent pedig a bölcső körül.
Tartósak az alkatrészek, enyémben még gyáriak a lengéscsillapítók, kerékcsapágyak, vízpumpa, klímakompresszor. Két hosszbordást cserélni kell alkalom adtán, de a vezérműláncos motor túlél egy atomtámadást, gyári előírás 300.000 km.-nél csere, de ha nincs tünet, 2-szer ennyit elmegy, túl van méretezve, versenymérnökök is ültek a tervezőasztalnál.
Első lengőkarok és stab.pálcák tudnak nyűgösködni elöl, de ez hallható.
Check engine felvillanása, égése általában katalizátor, lambda szonda, de legújabb tapasztalatok szerint E10 benya is okolható, itt is semmi komoly, valakinek évek óta világít...
Ha kereskedőtől veszed, 10-15 perces próbaút javasolt, mert úgyis leveszi/visszateszi az akksisarut egy rövid időre indulás előtt, és kb. ennyi idő után gyullad a check engine. Ha nem, akkor ez is pipa, ha igen, szinte biztos, hogy akkor se nagy a baj, de lehet alkudni ( Denso lambdaszondák drágák - csak ez mehet bele - katalizátor nem egyszerű, de megoldható művelet - alku )
ennyi hirtelen... bye, G.
ui: ja...és ha kifogsz egy jót, nem akarod, nem tudod eladni, nincs alternatívája, csak hulladékok vannak, még kétszeres áron is.
"Szèp àllapotú, szervizelt autónk csere miatt eladó. 2004, 1,6 benzin, manuális lègkondi, elektromos ablakok, megkímèlt àllapot, vezetett szervízkönyv (11. kerület, Barázda utcai Suzuki Plusz-ban), 167 000 km, friss mûszaki, tèli/nyári gumi. Váltózárat tetettünk bele amikor hozzánk került. Megtekinthetô, kipróbálható a 11. kerület, Feneketlen tó közelèben. 690 000 Ft." Elérhetőségem: esztu.nc@gmail.com vagy 0620 3311 729, hétköznap du. 4 után, vagy hétvégén reggel 10 és este 8 között vagyok elérhető. Köszönöm, Eszti
Beszerelés előtt nagyon nezd az a lámpát,nincs e rajta mikrorepedés, mert nagyon felmelegszik, kapja a vízet szemből, azt veszed észre kiment megint az izzó, rossz helyen van a cseréhez, vagy gyerekkéz kell hozzá.
Nekünk is 4WD Liana volt, szintén 2002-es évjárat.
Igaz, hogy viszkokuplungos, nem kapcsolható összkerekes, de nagyonsok helyen jól jön, ha szükség van rá, megfelelőállapotú gumival párosítva persze. Nyári slick abronccsal a sárból sem tud kihúzni, de nyilván nem durva terepre való, viszont kanyarokban ad egy plusz stabilitást a hátsó hajtás.
Nekünk 4 évig volt meg, a főtengely jeladó szenzor tud érdekes hibát produkálni, az meg is szivatott engem és többekeg is a fórumról.
Amit jó ha tudsz, az alkatrészek nem olcsóak hozzá, és vannak látszólag logikátlan dolgok, pl az első lengőkar egybe van építve a talpas gömbfejjel, ha kikotyogósodik, akkor lengőkar csere, oldalanként 40000 a gyári. Ezt nem árt megrángatni szerelőnél.
Egyébként nálam az első segédváz (bölcső) volt cserélve hasonló rozsdásodási okokból, de ahhoz képest hogy német utakon futott 14 évet, a kasznin csak a hátsó sárvédő kezdett rügyezni, máshol nem rohadt.
Ja, az a másik, hogy itthon hátsó ívet nem lehetett kapni, nem tudom, ez mostanra változott-e, de ha nem, azt is érdemes belekalkulálni, ha esetleg látszik valami már a megtekintett autón, hogy kis kiterjedésűt még meg tudnak oldani a lakatosok gyári ív nélkül.
Nekem nagyjából annyi volt a szervizigény 4 év alatt:
Segédalváz, két első lengőkar, hátul kis javítás a sárvédőkön, főtengely jeladó meg hátsó fékbetét csere.
Nomeg a kötelező olaj, és szűrők.
Ha klímás lesz és nincs benne pollenszűrő, tegyél bele mindenképpen, iszonyat mennyiségű mocskot megfog egy szezon alatt.
Ja és motorból az 1.6 benzines volt, azt javaslom neked is, a dízelt nem dícsérik, az 1.3 meg szerintem kicsi az összkerékhez.
Nekünk 2 évig volt 4wd Lianánk. A legnagyobb hiba a hátsó bölcső!!Általában az szokott elrohadni!!
Bontottan nagyon, de nagyon ritka.Amikor nekünk kellett cserélni 1db volt az országban bontottan. Újat lehet rendelni 100+ ezerért. Ha a facebook megkeresed a Liana csoportot ott sok mindenről tudsz olvasni, a hátsó bölcsőről is. Azt tudnod kell hogy "csak" viszkokuplungos a rendszer, sokat ne várj tőle. Fogyasztás nálunk 7-8,5 liter (város - országút 50/50 %)
Egyszóval az alvázat és azon belül a hátsó bölcsőt mindenképpen meg kell nézni!
Rég írtam ide, mert egy ideje már nem vagyok Lianás, de most pakolás közben a kezembe akadt egy ködlámpakapcsolós indexkar, amit feldobnék ide, hátha érdekel valakit.
Bontóban vettem, mert tervben volt a verda ködlámpásítása, de nem valósult meg.
Állapot a fotókon, árban 4000-re gondoltam.
A fórumot alkalomszerűen olvasom, ezért e-mailben jelezze, akit érdekel esetleg.