Keresés

Részletes keresés

W.L. Creative Commons License 2016.12.27 0 0 3038

Szerintem bizony sokkal rosszabb a dubajinal, de azert annyival nem, hogy 40%-kal tobbet megerje fizetni.

Vegtere is csak oar ora tranzitban, kibirod. A kiszolgalas a gepeken viszont nagyon sokat javult az Aeroflotnal az elmult evekben.

Előzmény: kpop (3035)
kpop Creative Commons License 2016.12.27 0 0 3037

Köszönöm a reagálását. Én is arra gondoltam, hogy miért lenne rosszabb mint más, de kaptam ilyen információt.Megnyugodtam, hogy az "olcsó" nem feltétlenül rossz. Köszönöm

Előzmény: pannn (3036)
pannn Creative Commons License 2016.12.27 -2 0 3036

A moszkvai reptérrel az ég világ semmi baj nincs. 2x szálltunk át Moszkvában, mindkétszer pont ugyanolyan volt mint bárhol máshol a világban. Gondolom semmivel nem rosszabb mint a Dubai reptér (nem voltam és nincs is rá késztetésem).

Előzmény: kpop (3035)
kpop Creative Commons License 2016.12.27 0 0 3035

Februárban megyek Sanghaiba. Aeroflot-tal mennék (ők a legolcsóbbak) Moszkvai átszállással. Viszont sok negatív kritikát olvastam a Moszkvai reptérről. Kinek mi a véleménye, megéri inkább Dubaj-on keresztül menni Emirates-sel? Ők kb. 40%-al drágábbak. Köszönöm

 

 

ancsa190 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 3034

Sziasztok! Van egy eladó vadiúj  angol nyelvű Lonely Planet China útikönyvem ha esetleg valakit érdekel. 

 

ancsa190(kukac)gmail.com

Zoli049 Creative Commons License 2016.12.18 0 0 3033

Köszönöm! :-)

Előzmény: kb. (3031)
W.L. Creative Commons License 2016.12.18 0 0 3032

kb,

 

Nezz ra erre a topikra es szolj hozza a kinai reszhez:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9233990&la=142121007

kb. Creative Commons License 2016.12.17 0 0 3031

Megnéztem neked mi a kínai szabvány, hivatalosan 220V. Amúgy 230-240 között szokott lenni amikor nincs leterhelve a hálózat.

Előzmény: Zoli049 (3030)
Zoli049 Creative Commons License 2016.12.15 0 0 3030

Köszönöm a válaszod!

Annyiból kell(ene) a védővezető, mert a notebook táp/töltő ahhoz képes veszi a referenciafeszültséget. (működik persze enélkül is, de ez nálam szakmai ártalom, villanyász vagyok) Van dugvillám, majd arra teszek egy "F" alzatot és akkor meg van oldva. Amennyiben van a felső két érintkező, abba valóban bedughatóak a további töltők, a "C" típus, de csak az EU2. Hivatalosan mekkora feszültség van, én 240V-ot olvastam? Annyiból lényegtelen, hogy mindenem "travel-táp" (100-240V) 

Előzmény: kb. (3029)
kb. Creative Commons License 2016.12.15 0 0 3029

Ez a tipikus fali csatlakozó a szárazföldi Kínában (Hongkong, Makaó, Taiwan nem ilyen). Ebbe a fenti helyre belemegy a Magyarországon használt villásdugó (tehát a hengeres és a lapos villa is jó bele).

Olyan otthoni eszközt ne dugj bele amihez kell a védőföldelés is, mert azt Kínában az alsó (az általad csatolt képen is látható) háromágú módon oldják meg. Átalakítóra így nincs szükség otthoni eszközhöz (olyan átalakítót amúgy sem láttam eddig, ami a földelést is átvinné, ha mindenképp kell a földelés, a legegyszerűbb átszerelni arra az időre a villásdugót. Hongkongba, Makaóra viszont kell átalakító.  

Előzmény: Zoli049 (3028)
Zoli049 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 3028

Sziasztok!

Nagyjából végigörgettem a fórumot...

Egy kérdésem lenne, mert sok helyen sok mindent írtak! :-)

Ez a csatlakozó elterjedt Kínában? (Peking)

Előre is köszönöm!

 

kb. Creative Commons License 2016.12.13 0 0 3027

Sajnos sokan belefutnak abba, hogy a hongkongi vagy makaói kiruccánás miatt plusz kínai belépés kell a vízumba vagy ezért nem a szárazföldi Kínába, hanem HK-ba vagy Makaóra érdemesebb inkább repülni elsőnek. Sokan nem néznek utána ennek és csak itt szembesülnek vele. Van aki a shenzheni szállodából csak átsétál napközben HK-ba pár órára és csodálkozik, hogy nem tud visszajönni a korábban beszerzett, de épp feéhasznált egyszeri kínai vízumával vagy jobb esetben még a határátlépés előtt figyelmezteti valaki erre és akkor inkább lemond az ottani városnézésről, mert túl sok macera/pénz lenne a plusz vízum beszerzése rövid idő alatt.

Ezért is szóltam, neked szerencsére rengeteg időd van tervezgetni még és nem fogod elfelejteni, hogy kétszeri belépéses vízumot kérj (hogy még bonyolítsam, ha az egyik alkalommal repülővel érkezel Pekingbe és máshova repülsz tovább 72 órán belül, akkor erre a belépésre elég a reptéren kérhető landing visa is, így ebben az esetben nem kell a kétszeri).

Nyilván el lehet tölteni tartalmasan két hetet Pekingben, van bőven időd, majd kitalálod mit szeretnél, remélem a könyv segít benne. 

Előzmény: rip666 (3023)
W.L. Creative Commons License 2016.12.13 0 0 3026

Igen, azon az ejszakai vonatos megjegyzesen en is meglepodtem, szamomra azzal ertelmet veszitene az egesz. En uj orszagban inkabb vonatoznek, plane ennyiert es ilyen vonatokkal!

 

Előzmény: kb. (3025)
kb. Creative Commons License 2016.12.13 0 0 3025

Úgy tűnik rip666 még vonatablakból sem nézne körül máshol, mivel a nappali vonatok helyett az éjszakaiak érdeklik. :) Van amúgy Pekingből közvetlen vonat HK-ba is, a P97, az 24 óra alatt teszi meg a távot 584-611 közötti áron (hálókocsi 2. oszt), így aludni is lehet és nappal nézelődni is.  

Pekingből Kantonba 8 órás menetidővel 1 vonat van naponta, a G79 (igazából 8:03 a menetidő, a másik irányba, Kantonból Pekingbe a G66 tényleg kereken 8 óra alatt ott van). A többi G jelű kicsit lassabban, 9+ óra alatt van ott, éjszakaiból nincs G csak D, azok 10+ órás menetidővel közelekednek (G-s viteldíj 862, a D-s 709 ha ülsz, és 880-933 hálókocsiban).

 

De annak, aki nem akar megállni legalább egy napra nézelődni, a Kantonban leszállás és onnan továbbutazás HK-ba helyett inkább azt javaslom, hogy maradjon a már említett G79-es vonaton egész Shenzhen északi vasútállomásáig (menetidő 8:35, ár 936) és onnan már tényleg csak egy kis metrózás és átsétálhat HK-ba.

 

A szuperexpressz árszint kb. annyi mint a jó időben vett repjegy, ennek ellenére én a CAN-PEK és a CAN-SHA viszonylatban is inkább vonatozok. Bár a vonat menetideje 8 Pekingbe és 6:50 Shanghaiba míg ugyanez repülővel elvileg 3, ill. 2 óra, de 1. a vonat nem késik órakat mint a repülőjáratok tetemes része, 2, a vonatinduláshoz ráérsz később kimenni a repülőéhez képest, 3. van hálózati csatlakozó és működik a mobilnet, 4. nekem ráadásul a vasútállomás sokkal közelebb van mint a reptér (ez nem mindenkire igaz, mivel a déli vasútállomás is eléggé messze van a várostól, csak a másik irányban).

 

 

Előzmény: W.L. (3022)
rip666 Creative Commons License 2016.12.12 0 0 3024

létezik ilyen vonat kb 100 us $ az ára , hétvégén éjszaka is közlekedik.

Előzmény: W.L. (3022)
rip666 Creative Commons License 2016.12.12 0 0 3023

köszönöm , mindig tanul az ember . sajnos a jegyek már megvannak ezen változtatni nem tudok. ha ennyire bonyolult akkor inkább maradunk Pekingben és környékén , gondolom itt sem fogunk unatkozni :) a héten meg akarom rendelni a könyvedet és lesz időm 10 hónap alatt egy remek útitervet összeállítani.

Előzmény: kb. (3021)
W.L. Creative Commons License 2016.12.12 0 0 3022

Szerintem is vetek lenne Peking es Hongkong kozott semmit meg nem nezni, de ha ot csak ezek erdeklik!

Viszont en erre az esetre megfontolnam a vonatot egy iranyba. Ha jol tudom, van valasmi szuperexpressz ami 8 ora alatt elvisz Pekingbol Kantonba? Ennek jegyara hogy viszonyul egy repjegyhez? Mert ha hasonlo, szerintem igy legalabb a vonatablakbol latnanak egy jokora szeletet Kinabol. Kantonbol Hongkong meg csak egy ugras.

Előzmény: kb. (3021)
kb. Creative Commons License 2016.12.12 0 0 3021

Jól értem, hogy te Peking és Hong Kong (plusz Makaó) között semmi mást nem akarsz megnézni Kínából?

Ne egyírányú jegyeket nézz, annak ilyen viszonylatban nem lesz jó ára, amit javasoltam az az open jaw jegy, amikor az odajegy máshova visz, mint ahonnan a visszajegyed szól. Így el tudsz repülni odafelé mondjuk Pekingbe, vissza pedig Hong Kongból fogsz jönni (vagy fordítva) és a kettő között megtervezed azokat a megállókat amiket még meg akarsz nézni Kínában (így nem kell kétszer végigmenned Peking és Hong Kong között, elég egyszer).

Ha Emirates-el akarsz menni, akkor pl. az Emirates oldalán nézd egyben a teljes utat, ehhez az Advanced search-nél be tudod írni a teljes útvonalat egyben és akkor egy jegyárad lesz az egész útra (BUD-HKG és PEK-BUD), de persze ha tényleg nem akarsz semmi mást megnézni, akkor tudsz multi city jegyet venni csak Pekingbe és Hong Kongba (BUD-HKG-PEK-BUD). Így nem kell 2x-i vízum és kevesebbet, olcsóbban fogsz repülni.

Előzmény: rip666 (3020)
rip666 Creative Commons License 2016.12.12 0 0 3020

hali. köszi az észrevételt de nagyon sokat gondolkodtam , végül így döntöttem , egyrészt mert szerettem volna az Emirates-el utazni (még nem utaztam), másrészt szerintem így picit olcsóbb.

bud-pek-bud 760 eur , pek-hkg-pek 600 , összesen 1360/ 2 fő (emirates/china eastern airlines)

 

bud-hkg-bud 1050 eur , hkg-pek-hkg 600 , összesen 1650/ 2 fő (finnair/china eastern airlines)

 

bud-pek 500 ,  pek - hkg  320 , hkg - bud 630 , összesen 1450/ 2 fő (aeroflot russian airlines/ xiamen / air china)

 

bud-hkg 700 , hkg-pek 340 , pek - bud 500 , összesen 1540 / 2 fő

 

ezek mostani keresések októberre és a legolcsóbbak és nem a legrövidebb idejű, de érdekes , hogy ha januárra nézem a pek-hkg-pek utat akkor csak 250 eur. egyszerűbb lett volna úgy ahogy írod de az Emirates és az hogy csak kb 3-3 óra a pek-hkg-pek út sokat nyomott a latba. eddig csak Európában utaztam (nyaraltam még a török riviérán) és ez lesz az első és remélem nem az utolsó ázsiai utam :)

 

 

 

 

Előzmény: kb. (3019)
kb. Creative Commons License 2016.12.12 0 0 3019

Mivel Pekingbe és Hong Kongba is készülsz, ha még csak lefoglaltad, de nem vetted meg a jegyet: valószínűleg jobban jársz, ha a BUD-PEK-BUD helyett BUD-PEK HKG-BUD vagy BUD-HKG PEK-BUD jegyet nézel helyette. Hasonló árban lesz és egyrészt nem kell 2x utazonod Peking és Hong Kong között rövid 2 héten belül, másrészt nem kell kétszeri kínai vízumot kérned, elég a sima egyszeri belépésés is. Az utóbbi ok miatt más a BUD-HKG-BUD jegy is jobb választás.

Előzmény: rip666 (3018)
rip666 Creative Commons License 2016.12.11 0 0 3018

lefoglaltam, 2017 október Emirates Bp-Beijing-Bp , 2 hét . elugrunk 5 napra Hong-Kong -ra + Macao -ra (foglalás majd nyáron) , visszafele még megnézzük Dubai-t is ( 20 óra ) .

Zs... Creative Commons License 2016.12.05 0 0 3017

Igen, de az telre van ;o) Most rapillantva nyarra 130 az alja. Es EK, ami abbol a szempontbol nem annyira jo mint a TK, hogy 12:45-kor er vissza, tehat plusz fel nap szabi. Sajnos ilyenekkel is sakkozni kell ;o)

Előzmény: W.L. (3016)
W.L. Creative Commons License 2016.12.05 0 0 3016

OFF: A Thaifold topikba pont most tett fel valaki egy 117ezres Emirates jegyet KL-be! ;-)

 

De mindegy, Kinat szerintem legalabb egyszer ugyis latni kell.

Előzmény: Zs... (3007)
debramorgan Creative Commons License 2016.12.04 0 0 3015

Szívesen mentem volna, de csak 4 napunk volt Pekingre, így kimaradt. 8 napba viszont beleférhet. :)

Természeti és kulturális értékei is vannak, a Világörökség része, és "csak" 250 km, ami kínai léptékkel nem nagy távolság. Nyilván csak Datong alternatívájaként működhet, mindkettő nem fér bele a 8 napba.

Előzmény: W.L. (3014)
W.L. Creative Commons License 2016.12.04 0 0 3014

Ti voltatok Chengdeben?

En azt eddig mindig kihagytam, mert egynapos kirandulasra tul messze van, es ott kulfoldieket csak a draga szallasokon engednek allitolag megszallni, azt meg utalom.

Előzmény: debramorgan (3013)
debramorgan Creative Commons License 2016.12.04 0 0 3013

Persze, hogy érdemes! Peking hatalmas, sok a "kötelező kör" (Nagy Fal, Tiltott város, Nyári Palota, az Ég Temploma, Láma Templom, Beihai Park), minden monumentális, rengeteget kell menni, 4-6 nap simán elmegy csak ezekre, és akkor még nem volt benne egy séta csak a magad örömére. :)

 

Sok a környező hosszabb-rövidebb kirándulási lehetőség is, ott van pl. Chengde, vagy a W.L. által is ajánlott Datong, ahol két világörökséget is bepasszírozhatsz 1 napba, de utaznod kell cserébe 2x6 órát vonattal (hatalmas kultúrsokk, érdemes kipróbálni a jegyvételtől magáig az utazásig), szóval két teljes napot elvisz, ezzel úgy érdemes kalkulálni.

Előzmény: Zs... (2998)
Zs... Creative Commons License 2016.12.04 0 0 3012

A kartyadijat a vegen teszi hozza. Bar ha jol emlekszem a bravoflyon Visa hitelkartyaval nincs extra dij.

Előzmény: rip666 (3011)
rip666 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 3011

még nem foglaltam le, holnap vagy holnapután

Előzmény: Zs... (3009)
rip666 Creative Commons License 2016.12.04 0 0 3010

momondo és azon belül a bravofly :)

Előzmény: Zs... (3009)
Zs... Creative Commons License 2016.12.04 0 0 3009

Errol beszeltem en is. 110-ert sztem nem tudod megvenni, ahhoz meg jon a kartyadij. Ha megis sikerul, szolj h melyik oldalon, mindig jo tanulni ;o)

Előzmény: rip666 (3008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!