Keresés

Részletes keresés

kb. Creative Commons License 2018.01.07 0 1 3374

Rákérdeztem egy komoly bringás barátomnál, szerinte az általad megadott méret túl nagy lesz, ő ilyesmit javasol:
https://item.taobao.com/item.htm?id=558779220292

Előzmény: domonyiferenc (3371)
W.L. Creative Commons License 2018.01.06 0 0 3373

Hat, ha te Zhangjiajie alatt a varost es a kornyezo autoutakat erted, ott nyilvan biciklizhetsz, de oda nem ezekert szoktak menni, hanem a rezervatumert, ahova szerintem autokat sem engednek be, csk bennti buszok viszik a latogatokat a kapuk es a felvonok majd a latnivalok kozt.

Emeishaban sem az uton elerheto reszek a szepek, hanem a gyalogosan vagy felvonoval elerhetok, a gyalogutak nagy resze pedig lepcso.

Vannak Kinanak biciklizesre jo reszei, pl Guilin/Yangshuo kornyeke, de szerintem Zhangjiajie es Emeishan pont nem azok. 

Előzmény: domonyiferenc (3372)
domonyiferenc Creative Commons License 2018.01.06 0 0 3372

Azt hogy hol lehet bringázni azt még nem tudom de ahol autók járnak ott valószínűleg én is,persze autópálya kizárva. A meredekséggel van problémám mert 2000m-er emelkedést (szintet) még bevállalok de többet nem nagyon. Emeishan-Jinding Montain között sok a szint ezért valahogy jó lenne legalább 30-40 km-ert közelebb menni hozzá és a legvégén már van felvonó is. Van olyan terv,hogy bringával ameddig lehet aztán letenni a bringát majd gyalogolni és vissza a bringához. Gondolom csak le lehet tenni egy megbízható helyre a bringát. A kerékpár bérlés sem kizárt de az a végső megoldás,ilyen szintnél jó a megszokott jármű. Lehet hogy tévedek de azt gondolom,hogy él ebben az országban több mint egymilliárd ember és egyiknek sem jut eszébe ezt a csodálatos országot felfedezni bringán. Nagyon jó bringákat gyártanak,csak van egy-két ember aki ki szeretné próbálni. 

Előzmény: W.L. (3369)
domonyiferenc Creative Commons License 2018.01.06 0 0 3371

Mivel a táska mérete 120cm hosszú,85cm magas és 30cm magas így a megengedett méretbe belefér. Ennek a táskának a súlya 15kg de az összes csomagom van 32kg négyfelé elosztva (kerékpárszállító táska,2db csomagtartóra szerelhető táska,kis hátizsák). A méret alapján talán nincs baj. A súly ha nézik akkor én már a diplomata kategóriába esnék. Kerékpárnál nem írják hogy mi van ha becsomagolod,táskába rakod. Napi kisebb (néhány órás)utazásnál szerintem nem lesz gond. Kérdés hova teszem a vonaton,Chengdu- Zhangjiajie között talán még nem nagy a gond mert nem megyek sokat főleg nem egy vonattal. Zhangjiajie-Peking között viszont ezt megkérdezem és igénybe is fogom venni ha szükséges ha nem akkor a két ágy,esetleg a folyóson elfér. Ez úgy tűnik megoldja a problémát. Azt még nem tudom hogy melyik az a vonat amelyikkel én is utazom és a bringa is valahol és melyik az amikor egy másik vonattal viszik.

https://www.travelchinaguide.com/china-trains/baggage-allowance.htm

 

Checked Baggage via China Railway Consignment Service

If your baggage exceeds the allowed amount or you take special items not allowed on a China train, consign them before departure.

To consign your luggage, you are required to present your ticket and fill in a form which should include your name, address, phone number, and the weight or amount of the items. Do remember to wrap up those fragile items and electronic products, for they may be damaged during transportation.
 

Consignment Fee

The consignment fee is not included in the ticket price. It is charged based on the traveling distance, baggage weight and baggage types. But in general it is much cheaper than the delivery service. For instance, to consign a regular bike from Beijing to Shanghai, it costs about CNY50.
 

Limits on Checked Baggage

1. Each piece of checked baggage should be no more than 50 kg (110 pounds).
2. The minimum volume should be more than 0.01 cubic meter (0.01 cube yard).
3. Currency, securities, cultural relics, jewelry, important documents and other valuables are not allowed in checked baggage.
4. Weaponry, explosives, combustibles, corrosives, poisons and other dangerous materials are not allowed in consigned luggage.
 

Baggage Check onto High Speed Trains

Usually, your baggage is transported in the same train with you and can be collected upon your arrival. However, the bullet trains and some ordinary ones do not have a freight carriage, and your checked baggage will be transported by an earlier or later ordinary type. Also, the railway stations only operating those bullet types may not offer consignment service. Thus, we recommend you to check your luggage 2-3 days ahead of your departure, so you can claim it right upon arrival. If your luggage arrives earlier than you, the arrival station will keep it for three days for free; if it arrives later than you, the staff will notify you on its arrival.
 

Delivery Service by China Railway Express

China railway also provides parcel/delivery service which enables you to mail your personal items, such as clothesor a bike. For foreign passengers, you may need to deliver your heavy or special items to the next destination through this service during a multi-destination trip. The luggage may travel slower than by express delivery, but the charges are much cheaper. 
 

FAQs

Q: Can I take my bike onto China trains?
A: Generally, bikes are not allowed onboard. Passengers can use the consignment or delivery service to transport your bike to the destination. If you insist, you will need to dismantle and box the bicycle to take it onboard as a regular piece of luggage.

Előzmény: kb. (3370)
kb. Creative Commons License 2018.01.06 0 0 3370

Nézz utána, a kínai vonatokon nem olyan egyszerű kerékpárt szállítani mint pl. az EU-ban.

Előzmény: domonyiferenc (3368)
W.L. Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3369

Zhangjiajieben a legtobb osveny meredek, lepcsos, bringazni max az osszekoto utakon lehet, ha egyaltalan megengedett.

Pekingben es Chengduban bicajozhatsz a varosban, de erre szerintem ott is berelheto kerekpar.

Tehat en nem cipelnem itthonrol erre az utvonalra.

Előzmény: domonyiferenc (3368)
domonyiferenc Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3368

Köszönöm a segítséget. Az utazás nagy vonalakban eldőlt. Chengdu-ba kezdek majd Zhangjiajie és Peking-be végzek.Repülőjegy megvan,szállás lefoglalva. Ezekről a helyszínekről csillagtúra szerűen szeretnék sok helyre eljutni. A bonyodalmat az okozza hogy viszek kerékpárt is, azért nem olyan egyszerű a kerékpárt is vinni meg a kevés de azért terjedelmes csomagot még akkor is ha a kerékpár szétszerelve kerékpár szállító táskába van. Repülőn elég jól megkérik az árát a sporteszköz szállításnak ezért mennék inkább vasúttal. Szeretnék elég sok hegyes-völgyes helyen bringázni ezért ragaszkodok a megszokott bringámhoz. Semmilyen útikönyvet nem szeretnék olvasni. Tele van a Google térkép sárga csillagokkal Kínai területen és tudomásul kellett vennem hogy sok célpontról le kellett mondanom mert messze van. Minek fájdítsam a szívemet.

Előzmény: stapke (3364)
pannn Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3367

koszonom

Előzmény: stapke (3366)
stapke Creative Commons License 2018.01.04 0 0 3366

Mi mindig megúsztuk idén nyáron. Voltak délutáni záporok ebben az időszakban, de sose áztunk el nagyon. A Tiger Leaping Gorge-ban volt földcsuszamlás, előttünk, utánunk rendesen esett, de amikor nekiindultunk a túrának, épp kedvezett az idő. A szerencse nem árt, de nem az indiai monszunnak megfelelő az esős évszak odafönn a hegyekben.

Előzmény: pannn (3365)
pannn Creative Commons License 2018.01.04 0 0 3365

Van esetleg valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban hogy mennyire esős időszak július, augusztus Yunnan-ban? Elméletileg ez lenne arrafelé az esős évszak de ez mennyire befolyásolhatja az utazást?

stapke Creative Commons License 2018.01.04 0 1 3364

Nekünk nyáron a Yichang East-i átszállás volt a megoldás erre, expressz oda nappal, ott alvás (sétatávolságra délkeletre voltak olcsó szállások az állomásról), és reggel a vicinális tovább. Ott egyből mentünk a Yangjiajie kapuhoz (wanbo korábban nagyon célszerű tervvel ajánlotta).

 

Más: Még mindig megvan a legfrissebb, ki nem nyitott LP China könyvünk (késve jött) + elektronikus verzió / 7000 Ft

Előzmény: domonyiferenc (3359)
zalan98 Creative Commons License 2018.01.03 0 1 3363

Szomorúan olvasom, pedig bíztam benned.

 

Nyitottak vagyunk bármi közösre.

 

 

Előzmény: kb. (3360)
domonyiferenc Creative Commons License 2018.01.03 0 1 3362

Köszönöm. Nagyon sokat segített.

Előzmény: kb. (3361)
kb. Creative Commons License 2018.01.03 0 0 3361

Chengdu és Zhangjiajie között csak átszállással oldható meg a vonatozás. Egy átszállással van több megoldás is, viszont nincs igazán jó csatlakozás. Pl. Yichang East jöhet szóba, addig 7, onnan 5 óra. Lehet érdemesebb valami harmadik helyen beiktatnod a kettő közé, aminek jó csatlakozása van mindkét várossal. Az alábbi elég naprakész, nézz rá:

https://www.travelchinaguide.com/china-trains/railway-map.htm

https://www.travelchinaguide.com/china-trains/high-speed/map.htm

 

Nincs vasúti kedvezmény turistáknak. 

Előzmény: domonyiferenc (3359)
kb. Creative Commons License 2018.01.03 0 0 3360

Ha valamit, akkor ezt biztosra mondhatom :-) nem lesz ilyen könyv februárra. De itt a fórum. Még az sem kizárt, hogy Sichuan és Gansu esetén tudunk valami közöset is kitalálni. 

Előzmény: zalan98 (3358)
domonyiferenc Creative Commons License 2018.01.02 0 0 3359
zalan98 Creative Commons License 2017.12.27 0 0 3358

Köszi az infókat, majd február elején kezdem el szervezni.

Addigra hátha ír egy jó Kína útikönyvet k.b. :-)

Előzmény: W.L. (3357)
W.L. Creative Commons License 2017.12.25 0 0 3357

Azert nezz ra Pingyaora es Fenghuangra, nem lennenek-e esetleg erdekesebb varosi uticelok mint Xian.

Zhangyeval kombinalni a legjobban Dunhuangot lehetne.

Vagy esetleg Xian es Zhangye kozt megallva Maijishant.

Mindketto buddhista barlangkomplexum, szuper szobrokkal. Dunhuang a nagyobb, de Maojishan elhelyezkedese fantasztikus - keress rajuk!

Emeishan szerintem minimum 2 napot igenyel, ugy nagyon erdekes es gyonyoru.

Előzmény: zalan98 (3356)
zalan98 Creative Commons License 2017.12.24 0 0 3356

Peking: igen a repjegyünk Bp-Peking-Bp, de mivel csak a legfontosabb kötelezőket néztük meg, így kicsit szeretnénk kicsit a város hangulatát is érezni.

Xi'an: nagyon tetszett a város hangulata, és nem volt rá elég időnk (pl: bicizés a falon), és gyorsvonattal jöhetnénk Chengduból és mehetnénk Zhangyébe tovább.

Chengdu: a terv: Leshan és a pandák, Emeishan időfüggő.

Az előző utunk nagyon menős volt. Most 14 éjt töltünk kint.

Zhangye: én is szeretném majd valamivel összekötni, ha már olyan messzire elmegyünk.

 

Előzmény: W.L. (3355)
W.L. Creative Commons License 2017.12.24 -1 0 3355

Peking gondolom azert, mert oda repultok, de Xianba miert mentek vissza?

Zhangyet itt ugye nemreg nagyon magasztalta valaki, de szerintem ha mar Gansu, nezz ra Dunhuangra es Xiahere is, szerintem (ez ugye szubjektiv) azok erdekesebbek.

Chengdu remelem csak bazis lesz Leshan es Emeishan fele.

Zhangjiajie viszont tenyleg fantasztikus, es esetleg erdemes lehet Hunanban Fenghuanggal osszekapcsolni.

 

Nektek is boldog unnepeket!

Előzmény: zalan98 (3354)
zalan98 Creative Commons License 2017.12.24 0 0 3354

Shanghai és Hong Kong (Makaó) a társaim és feleségem kérése volt, de nem bántam meg egyiket sem.

A tervezett út (nagy vonalakban): Peking-Zhangjiajie-Chengdu-Xi'an-zhangye-Peking.

Tény, hogy a belépők drágák, de az olcsó szállás és kaja szerintem ellensúlyozza ezt.

 

Kellemes Ünnepeket Neked és minden fórumozónak!

Előzmény: W.L. (3353)
W.L. Creative Commons License 2017.12.24 -1 0 3353

Es legkozelebb hova keszultok?

Erdemes lenne kevesbe a nagyvarosok kore epiteni az utvonalat.

Nem hinnem amugy, hogy a kozelseg a fo tema itt, Kinaba ugye azsiai mercevel olcsoj a repjegyek, megis inkabb a hasonlo tavolsagu Thaifoldre jarnak vissza rengetegen. Persze mas okbol, az ugye nem igazan utazos, inkabb naralos uticel. Engem egyebkent Kinatol az egyre emelkedo arak, kulonosen a brutal belepok fognak vissza egyre inkabb.

 

Ami Papuat illeti, legalabb is annak belsejet, az valoban nem a szokasos, laza nyaralas, igy nem mindenkinek valo. Meg kell hozza talalni a megfelelo utitarsakat, akiket erdekel, birjak a strapat, es persze a koltsegeket is. :-)

Előzmény: zalan98 (3352)
zalan98 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 3352

Mindkettőtöknek: 

 

Kína tényleg szenzációs hely (májusban megyünk is vissza).

Jó pár út összejönne még az ország látnivalóiból, de 

Ti a közelben laktok, jóval könnyebb (és olcsóbb) az elérése,

nagyon sok minden van még, ami érdekes a világban és az idő és a pénztárca (sajnos) véges.

Pápua: kihátráltak a társaim :-(.

 

Előzmény: W.L. (3349)
wanbo Creative Commons License 2017.12.23 0 0 3351

Én az utóbbi 9 évből 8-at Kínában éltem és jelenleg is itt élek, és bár én sem tudok annyit utazni, amennyit szeretnék, azért volt már szerencsém itt-ott megfordulni, és még így is sokkal több hely van, ahova nagyon mennék, de még nem jutottam el. Indonézia mellett szerintem a világ legváltozatosabb országa Kína - mind földrajzilag, mind kulturálisan, itt van minden. 

 

Engedjétek meg, hogy megosszam itt blogom két, Kínával foglalkozó írását, hátha többen kedvet kapnak az utazáshoz: 

 

Guizhouról: http://utazovagyoknemturista.blog.hu/2017/10/31/a_10_legjobb_hely_guizhou-ban

Guangdongról: http://utazovagyoknemturista.blog.hu/2017/12/17/a_10_legjobb_hely_guangdongban 

 

 

Előzmény: W.L. (3349)
W.L. Creative Commons License 2017.12.22 -1 0 3350

Fejben gyorsan osszeszamolva asszem mar 8 az a "6-7".

De lenne meg hova mennem masik 8 uton is. :-)

Előzmény: W.L. (3349)
W.L. Creative Commons License 2017.12.22 -1 0 3349

Kosz a reszletes beszamolot.

Erdekes, hogy aki megy Kinaba, annak tobbnyire tetszik.

De ennek ellenere sem mennek sokan, illetve kevesen ternek vissza az elso ut utan meg egyszer (plane tobbszor) pedig nekem meg 6-7 kinai ut utan is hosszu listam van felkeresendo helyekrol. 

Bezzeg Thaifoldre meg Maldivra viszajarnak sokan evente. :-)

Illetve meg Indonezianak is sikerul tobbeket visszaarova tennie - apropo, Papua? ;-)

Előzmény: zalan98 (3348)
zalan98 Creative Commons License 2017.12.22 0 2 3348

Összefoglalás:

 

Nagyon jól éreztük magunkat Kínában, bár a kommunikáció nem volt mindig egyszerű.

Az emberek nagyon kedvesek és segítőkészek voltak.

Isteni kajákat ettünk, a sült rizsüket nem tudtuk megunni.

1x repültünk és 5x vonatoztunk, minden pontos volt és profin megszervezve.

A biztonság is maximális, aminek ára is van.

 

Mi Yuant vittünk, így nem kellett a váltással foglalkoznunk.

A vonatjegyeket még itthon lefoglaltam, akinek fontos, hogy egy adott járattal menjen, akkor javaslom ugyanezt. Ritkán láttunk üres helyeket a vonatokon.

Javaslom, hogy minden vouchert kínai nyelven vigyünk, mert a taxisok (sem) tudnak angolul.

 

zalan98 Creative Commons License 2017.12.22 0 1 3347

5. rész

 

A leggyorsabb vonatra vettem jegyet, ami 4 óra 24 perc alatt tette meg az 1300 km-es utat. Többnyire 350-nel mentünk.

Este érkeztünk meg Shanghaiba, a pályaudvarról (némi nehézséggel, leírás lejjebb)  a szállásunkra.

 

Reggel besétáltunk a központba, ahol elég nagy tömeg volt.

Megnéztük a Yu-kertet (40) szép volt, a cikk-cakkos hidat a teázóval, majd elsétáltunk a Bundra. Végig sétáltunk a Bundon és gyönyörködtünk a két oldali látnivalókon.

Megvártuk a sötétedést és megnéztük a kivilágított Pudongot is.

Elképesztő volt, hogy három sávban mentek az uszályok a folyón.

A helyi hutongon keresztül értük el a szállásunkat.

 

Másnap átkompoztunk (2) a túlsó partra, ahol sétáltunk egyet. Tetszett a környék.

Délután elmetróztunk a mágnesvasút (50) állomásához, mivel szerettünk volna 430 km-rel is menni. Sajnos csak a nap két időszakában közlekedik 430-cal, a többi időben csak (!) 300-zal. Majd hazarepültünk.

 

zalan98 Creative Commons License 2017.12.17 -1 1 3346

4.rész

 

Pekingbe a Nyugati Pályaudvarra érkeztünk, ahonnan taxival mentünk a szállásunkra.

A hotelünk a Tiltott város és a Wangfujing utca között volt. Négy éjszakát voltunk ott.

 

Másnap a Tiltott Városhoz mentünk, ahol az útlevelek bemutatása, felírása után kaptuk meg a jegyeket (52,5). Itt volt magyar audioguide is (40).

Sokan voltak, de nem volt zavaró.

Utána felsétáltunk a Szén-dombra (2), ahonnan szép kilátás volt a városra.

Itt szólított meg egy fiatal kínai srác, akinek a hobbija a magyar nyelvtanulás volt.

Mi voltunk az első magyarok, akikkel találkozott, beszélgettünk vele, amíg ráért.

Majd elsétáltunk a Dob- és Harang-toronyhoz, felújítás miatt be voltak zárva.

Majd hutongokon keresztül mentünk a Láma-templomhoz (25).

Tetszettek az épületek és a 23 méteres Buddha, amit egy szantálfából faragtak ki.

 

Következő nap a Nyári Palotához metróztunk. Itt megvettük a komplett jegyet (60, a normál jegy 30). Jó nagyot sétáltunk a hidakon és hajóztunk is. Tetszett a környezet is.

Még terveztünk délutánra az állatkertet, de eltelt a nap és el is fáradtunk, így a pandák még visszavárnak.

 

A harmadik napon a bérautó jött értünk (1000) egy Mercedes Viano képében.

A Nagy Fal, a Ming-sírok és az Olimpiai stadion volt betervezve.

Mtianyut mertem csak bevállalni, az addig tapasztalt szigorú ellenőrzések miatt és az autós hölgy sem javasolt mást.

Nagyon ki van építve a környék, a belépő 50, a felmenetel 100, fel-le 120, a shuttle busz pedig 15.

Nem voltak túl sokan, de az idő kicsit párás volt. Azért így is nagy élmény volt.

A Ming-sírok(60)  csalódás volt, csak egy kripta volt megnyitva.  Hazafelé még megálltunk és megnéztük a Madárfészket és a Vizes Kockát. Estére érünk haza.

 

Utolsó napunkon az Ég Templomához (34) metróztunk. A körülötte lévő parkban élénk élet volt: éneklés, tánc, torna stb. Nagyon jó hangulat volt.

Az Ég Temploma gyönyörű volt, valaki Peking legszebb épületének mondta.

A Tienmaen-térre is metróval érkeztünk. Az egyik biztonsági ellenőrzésnél kb egy órás sor állt, így a túloldalon próbálkoztunk, sikerrel. Eddigre már vége lett a kongresszusnak.

A tér hatalmas, néhány hatalmas szoc-reál épűlettel-

A Déli Pályaudvarról ment a vonatunk Shanghaiba este 6-kor, úgyhogy élvezhettük a csúcsidőben metrózást Pekingben. 

zalan98 Creative Commons License 2017.12.07 0 1 3345

Később írtam volna le a shanghai taxizásunkat, de akkor most jövök elő vele.

 

Megérkeztünk 23.30-kor a pekingi expresszel a Hongqiao pályaudvarra, sokan szaladtak a taxisorba, mi is igyekeztünk odaérni.

Kb 30-40 percet vártunk a sorban, mialatt 250-es ajánlatot kaptunk a fekete taxisoktól (nem négerek voltak). Elhajtottuk őket.

 

Ezután beültünk az autóba és sajnos nem volt kínai nyelvű voucherünk, bár mondtam a taxisnak, hogy hívja fel a szállodát, hogy hol található.

Nem telefonált, hanem odahívott valakit, akinél CB rádió volt és neki mutogatta a vouchert.

A CB-s faszi közölte velem, hogy a cím messze van és 300-ért elvisz a taxi, mire mondtam neki, hogy húzzon el a p...ba.

Addig erőlködött, hogy végül kiszálltunk a taxiból és szóltam a személyzetnek, hogy kérünk egy másik taxit.

Nem kaptunk, de odajött egy fiatal utas, aki tudott angolul és megmutatta a taxisunknak a hotelt a telefonján és beszélt is velük.

Akkor újra visszaültünk a kocsiba, majd mondta a sofőr, hogy 200-ért elvisz. Közöltem, hogy az óraállást vagyok hajlandó kifizetni.

Ezt 3x eljátszottuk, majd kb 45 perc vacakolás után indultunk el.

 

A vége már burleszkes volt, mert induláskor felcsapta előttem az órát, én azt gondolva, hogy így nem mér az óra, én meg lecsaptam.

Miután ezt is eljátszottuk 3x, addigra már ő is nagyon ideges lett.

Végül 01.20-ra értünk a hotelbe és 140 juan volt az órában.

Stresszes két óra volt.

Előzmény: kb. (3343)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!