Sziasztok! A DSG váltót hátrahúzva (D/S fokozatból) van egy rúgózott állapot, elméletileg ezzel lehet sport és normal üzemmód között váltani a leírás szerint.
Én semmi változást nem tapasztalok. Hogy kell ezt használni? 2018-as skoda superb sportline-om van, van rajta adaptív lengéscsillapító (ebből adódóan vezetői profilválasztás is, ennek állapotai eco, normal, comfort, sport, individual). Lehetséges, hogy ha ezzel az extrával fel van szerelve a gépkocsi, akkor a sebességváltó rugózott állása nem működik? Vagy lehetséges, hogy működik, csak nem ad semmiféle visszajelzést? Annyi bizonyos, hogy ha hátrahúzom a sebességváltó kart (amivel sportból normalba vagy vissza szándékoznék váltani) és utána megnyomom a profil gombot, akkor a display-en pont ugyanazt a profilt jelzi ki, mint azelőtt.
Tehát a kérdésem az lenne, hogy tudja-e valaki hogy lehet a sebességváltó karral profilt váltani, hogy vezetés közben ne kelljen a kijelzőn babrálni.
A telefonban (android) engedélyezni kell, hogy milyen funkciók legyenek aktívak a BT kapcsolat alatt, de általában alapértelmezetten kapcsolódik teljes hozzáféréssel minden telefon. Még az lehet, hogy azért a rendszernek néha időre van szüksége, hogy beolvassa a telefonról ezeket az adatokat, de ez általában pár másodpercnél nem nagyon tart tovább.
Köszönöm a választ! Engem az töltött el aggodalommal, hogy a telefonomat vezeték nélkül, csak bluetooth-szal párosítva sem olvasta be az autó a telefonomról a kontaktokat. Viszont időközben ez a funkció megjavult, nem tudom pontosan mitől. Elképzelhető, hogy korábban a telefonomban nem engedélyeztem valamit a kapcsolódó (skoda) eszköznek. De most egymás mellett párhuzamosan működik az android auto, és a bluetooth telefon kapcsolat is
Általában az app connectel csatlakoztatott eszközöket (funkciókat) a kormányról nem lehet vezérelni, az autós alkalmazáson kívül használt BT kihangosítót minden további nélkül. Az Android Auto vagy a CarPlay akkor jó ha online navigációt használnál, ha nem kell ez a funkció akkor sokkal jobb a fejegység saját telefon menüje.
Sziasztok! Vettem egy 2018-as skoda superb kombit, amundsen infotainment rendszerrel. Bluetooth-tal párosítottam hozzá a Samsung S8-as telefonomat, és azt tapasztaltam, hogy android auto-t ugyan nem tudok használni (még USB-n keresztül sem, mert a telefonon nincs rajta), de az S8-as integrációja az amundsen-nel megfelelő: a kormányon lévő billentyűkkel tudom böngészni a telefonkönyvet, a műszerfalon ilyenkor a telefonszámhoz elmentett neveket látom, és persze tudok hívást indítani.
Most lecseréltem a telefonom egy Samsung S21-re, és azt tapasztalom, hogy android auto ugyan van, de a kormányon lévő gombok segítségével nem tudom a telefonkönyvet böngészni, az ott megjelenő lista teljesen üres. Android autó segítségével tudok hívást indítani, de ez esetben a az érintőképernyőn kell kiválasztani a telefonszámot. A így végrehajtott hívások listája megjelenik a műszerfalon is, de csak a telefonszámok, nem pedig az elmentett nevek, így hiába tudom a máshogy indított telefonszámokat a kormányon lévő gombokkal böngészni, ha név nincs, akkor ez gyakorlatilag használhatatlan.
A kérdésem az, hogy nem tudja-e véletlenül valaki, van valami mód arra, hogy normálisan együtt használjam az új telefonomat az amundsennel?
Tehát azt szeretném elérni, hogy Név jelenjen meg a műszerfalon, és kormányon lévő gombok segítségével tudjak hívást indítani. Ez lehetséges valahogy?
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"A Skoda Octavia 2.0 TDI chiptuning gyakori feladat nálunk a nagyon régi 1.9 TDI adagolós, majd 1.9 – 2.0 PD TDI, és napjainkban ezzel a 2.0 CR TDI 140LE 103kW -os motorral is. Sok Skodás szereti kicsit felextrázni az autóját, átülni egy erősebb, rugalmasabb gépbe. Mint bármely márka chiptuningjánál itt is fontos, hogy jó szakember, jó eszközökkel nyúljon az autóhoz, és az autó állapotát, a tulaj kérését figyelembe véve készítse az egyedi motoroptimalizálást.
Sokat kibír ez a gyárilag szoftveresen fojtott 2.0 CR TDI motor, de avatatlan kézben gyorsan időzített bombává válik, jelentős szervizköltségeket okozva. – a cikk végén elmondom miért
Ez a sárga Skoda taxi 580 ezer kilométert futott,– igaz átesett pár javításon, alkatrészcserén a motor – de érkezőteljesítménymérésnélláttuk, hogy még így is túlteljesíti ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon acikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Nem tudom mennyire jársz ezzel jobban, de 130eft körül van hozzá a kettőstömegűs szett.Ergo, nem kell darabonként venni azt sem.
Sokan esküsznek az egytömegűsre, mások meg szidják. Gondokat okozhat a hajtásláncban, amiket majd nem hoznak összefüggésbe vele. A legfeltűnőbb jelensége, hogy zörög tőle a váltó. Persze lehet a rádiót hangosítani is. :P Ami a hátulütője, hogy darabokban nem vásárolható, így ha valamelyik részét cserélni kell, az egész szettet kell megvenni. Erre a lendkerékre csak a saját kuplungszerkezete és tárcsája szerelhető fel.
Sziasztok. Ezzel a szettel szeretném felújítani a kuplungot valamint a lendkerék is cserére szorul. Az, hogy a lendkerék nem kettős tömegű az okozhat-e később problémát? Vagy nyugodtan be lehet építeni ezt a szettet?Az-az igazság, hogy így valamivel jobban jönnék ki árban, mintha külön-külön venném meg.
Az a hibakód nem feltétlenül jelent valós telítettséget. Megeshet, hogy a nyomáskülönbség-szenzor kezd dögleni.
Az is kérdés, mennyit futott már az autó, meglehet nem a telítettség, hanem a számított korom/hamutartalom a magas, azt a regenerálás nem változtatja. Annak változtatásához azt kell neki hazudni, hogy a DPF cserélve lett. (ha az adott motorvezérlő engedi, akkor lehet kevesebbre is írni)
Vannak cégek amik hirdetik a dpf tisztítást (gugli elég sok találatot ad rá) és garanciát is adnak, de valamiért nem nagyon lehet a dologról hallani. Céges verdánál én simán cseréltetném az a biztos.
Ennyiből elég nehezen lehet leszűrni bármit is. Tudnál esetleg több részletet megosztani? pl.: honnan veszed, hogy "gyári hibából"?
Így elsőre, bármelyik EPH vezetéken csak akkor tud akkora áram folyni, hogy az bármit is meggyújtson, ha valami nem üzemszerűen működik. Az EPH vezetékek feladata pusztán annyi, hogy a különböző alkatrészeket, vagy részegységeket egyen potenciálra hozzák és így elkerüljék az elektro-korróziót és a statikus feltöltődésből adódó hibákat. Ezeken tervezetten egyáltalán nem folyik áram! Tehát a jelen esetben valahol zárlat következtében ez a vezeték lett a legkisebb ellenállású pont az áramkörben és ez felizzott. De ez nem a vezeték hibája.
...ha megosztod a részleteket, akkor talán többet is mondhatunk, de abból amit leírtál csak ennyi valószínűsíthető.
Ez úgy működik, hogy felbérel egy szakértőt, aki neki ad igazat (döntően ilyenkor annak van "igaza" aki fizeti). Ettől felbuzdulva perel. A PoHu felbérel két másik szakértőt, akik 100%, hogy a PoHu-nak adnak igazat. A bíróság vakarja a fejét, majd ők kirendelnek egy negyedik, mostmár független szakértőt, akinek elfogadják a véleményét. Ha ez a vélemény nem a panaszosnak ad igazat, akkor fizetheti a 4 szakértőt a teljes per és az ügyvédi költségeket is, valamikor évek múlva....
Nektek mi a véleményete, ha egy gyári hibából kifolyólag begyullad a motortér? Konkrétan a DSG váltó földelő kábelének szigetelése gyújtotta ki a levegő szűrő házat és még egy két dolgot.Sem az importőr Porsche Hungária Kft, se a gyár nem hajladó kivizsgálni.