Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tibisihing Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2243

Üdv!

 

Tirisztorral szerelt gyújtás kizárólag a mozgássérült kocsikra szerelt motorokba kerültek beszerelésre ill. külföldre pár szállítmány.Hazai piacra talán egy szállítmány volt külön kérésre.Ott sokat rontott a helyzeten a motor hátsó elhelyezése mivel ott az ülés mögött nincs menetszél.Ennek kompenzálására kerültek azokra a lemezből készült légterelők,de ennek ellenére is sajnos  magasabb lett az üzemi hőmérsékletük ezáltal hibásodtak meg.

Előzmény: Kempingez (2238)
Tibisihing Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2242

Amennyiben bárkinek  bármilyen kérdése van a témával kapcsolatban,szívesen segítek.

Kempingez Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2241

Előzmény: mistar (2240)
mistar Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2240

Pont most vettem új hajtókart. (is)

:-/

Előzmény: Tibisihing (2236)
Kempingez Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2239

Ezek a hajtókarok aluból vannak, acélperselyes tűgörgőkkel vannak ellátva. Így javításuk eleve nem igényel köszörülést.

Előzmény: Sihuhu (2237)
Kempingez Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2238

Igen nekünk is szállítottatok motorokat, azok között sem volt ritka a hajtókar törése. Szóval ez volt a fő oka. De a sok vacak elektronikus gyujtás sem használhatott, jellemzően hajlamos volt a random idejű szikra produkálására. Az az hatalmas ütéseket mért a dugóttyúra, hajtókarra. Amint lecseréltem megszakítósra rögtön rendbe jött, egyenletes lett a motor járása, alacsony és magas fordulatszámon is. 

Előzmény: Tibisihing (2236)
Sihuhu Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2237

Akkor ezeket a hajtókarokat kopás miatt nem nagyon érdemes/lehet újra köszörülni.

Előzmény: Tibisihing (2236)
Tibisihing Creative Commons License 2015.11.25 0 0 2236

Üdv!

 

Csupán egy adalék a hajtókar töréses hozzászólásra.A solex hazai gyártása idején mikor gyártottuk ,kis számban ugyan de előfordult a hajtókar alsó szemének repedése.Ennek oka egyszerű a hajtókarba a tűgörgők sajtolva vannak  illesztve.Mivel gyártáskor a méretezés a névleges mérethez képest  tűrésekkel van megadva ezért megengedett a méretek eltérése plusz és mínusz irányban. Előfordul olyan eset amikor a hajtókar furata mínuszos tehát az alsó értéken van /szűkebb/ a tűgörgő meg pluszos, ilyenkor előfordult hogy a hajtókarban hajszálrepedés keletkezett.Mivel nem volt  technológiai előírás a minden darabos ellenőrzésük ezért kerülhetett bele olyan amin hajszálrepedés keletkezett.

npalesz Creative Commons License 2015.11.19 0 0 2235

Szia!

Nagyon Köszönöm,de Baján tudtam egyet vásárolni,ma lett véglegesítve.

Végre elkészülhet a Solex!!!!

Tamás (Ifjú Titán) Creative Commons License 2015.11.15 0 0 2234

SZia! Létszíves írj privátba . Nekem lehet lesz egy vázam !

 

rollertamas@gmail.com

Előzmény: npalesz (2232)
Tamás (Ifjú Titán) Creative Commons License 2015.11.15 0 0 2233

SZia! Létszíves írj privátba . Nekem lehet lesz egy vázam !

Előzmény: npalesz (2232)
npalesz Creative Commons License 2015.11.12 0 0 2232

Szép estét kívánok !

Új vagyok az oldalon,és aki tud kérem segítsen!

Hozzájutottam egy leharcolt Solex motorra,amit nagy gondossággal sikerült felújítanom,első indításra indult is.

Nagyon megtetszett a motor és most már szeretnék egy Solex motoros Kerékpárt,csak sajnos a kerékpár hiányzik!

Aki tud eladót,vagy esetleg van neki egy eladó kérem írjon,és ha megtudunk egyezni vevő lennék rá.

Várom megtisztelő válaszotokat!

 

 

zsmax Creative Commons License 2015.10.25 0 0 2231

Köszönöm P Mihálynak hogy rendbe tette Solex-em. 

Kempingez Creative Commons License 2015.10.24 0 0 2230

A Trotilexem, most egyenlőre csak ezeket a fotókat találtam a masináról.

Kempingez Creative Commons License 2015.10.23 0 0 2229

Nos ez csak az egyik momentum hogy balesetveszélyes, kijutott nekem is a defektekből bőven. Bár nekem mindíg szerencsém volt sikerült esés nélkül megúszni. A konstrukció tervezési hibás, ha jól emlékszem nincs utánfutása az elsőkeréknek. Szinte abban a pillanatban beszitál, amint elengeded az egyik kézzel a kormányt pedig közlekedésben  néha irányjelezni sem ártana. Ezért is írtam, hogy inkább sporteszköz. 

Tartalék belsőt és szerszámokat mindíg hordtam magamnál, főleg az elsőkerék defektje esetén nehéz tolni.

 

Előzmény: trotilex3800 (2227)
trotilex3800 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 2228

Adalék az elöző iráshoz, képek a turagépemről!

 

Üdv

Előzmény: Kempingez (2225)
trotilex3800 Creative Commons License 2015.10.23 0 0 2227

Hali kedves KEMPINGEZ !

 

Mindennel egyetértek kivéve egyetlen kifejezéseddel amit a TROTILEX-re tettél nevezetesen a FÖRMEDVÉNY!

 

Nagyon sok száz kilométert tettem meg vele, kiállításról-kiállításra! Nagyon igaz, hogy életveszélyes ha a legkisebbet nem

 

figyelsz, pláne ha jó motor van rajta!

 

Egy első durdefektnél akkorát estem, hogy a járókelők azt hitték, hogy szörnyet haltam / 30 feletti tempónál 68 évesen/

 

No hát ennyit a TRUTILEX-ről/

 

Üdv.

 

Előzmény: Kempingez (2225)
mistar Creative Commons License 2015.10.23 0 0 2226

Teljesn egyetértek az iránymutatással. Pont tegnap rendeltem meg egy halom új alkatrészt a motorgenerálhoz :-)

 

Előzmény: Kempingez (2225)
Kempingez Creative Commons License 2015.10.22 0 0 2225

A kompresszióviszony növelése nem lehet opciója, a kopásból eredő résveszteségek megoldására. Itt a henger fúrása cseréje, a dugattyú és gyűrőkkel egyetemben a megoldás. 

Elméletileg és gyakorlatilag is tuningolható a motor, de az már egy másik fejezet.  Itt az eredeti állapot fenntartása szerintem a lehető legoptimálisabb feladat vagy cél. Mivel eleve egy technikatörténeti érdekességről van szó.   

Én használtam régebben a Solexet kerékpár és roller (Trotilex) változatát is, hát mit ne mondjak az utóbbi nem kicsit életveszélyes förmedvény, de ennek ellenére semmihez sem hasonlítható élmény vele közlekedni. Bár őszintén szólva inkább sporteszköz. 

 

m.norbert Creative Commons License 2015.10.17 0 0 2224

az hogy solexet látott, nem biztos hogy ért is hozzá. amilyen egyszerű, olyan egyszerűen is tudja hülyére venni az embert is. vidd el p.mihalyhoz, én is oda viszem, solex flottám javítani. 

Előzmény: zsmax (2221)
m.norbert Creative Commons License 2015.10.17 0 0 2223

nem közép részen törik, hanem az alsó tűgörgőnél, először hajszálrepedés, amit nem is látni aztán meg szétszáll csók. szeretem a határokat feszegetni, de nem a kompresszió viszonynál kell keresni a megoldást, mert féloldalas főtengely nem biztos hogy 8 bára van tervezve.

 

illetve ha le lenne szedve, alapból a robbanási tér se lenne nagy, erő lehet lenne benne, de hogy nem menne sehova az is biztos. 

Előzmény: Sihuhu (2218)
trotilex3800 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 2222

Hali!

 

Ha gondolod és neked jó Szeged , akkor p.mihaly@invitel.hu címen vegyük fel a kapcsolatot!

 

Üdv

Előzmény: zsmax (2221)
zsmax Creative Commons License 2015.10.15 0 0 2221

Jó a bicaj. Egy pedálcsere, nincs alapjárat, egy tömítés hiányzik a karbi és tömb közül. Nagyon szeretném egy olyan embernek a szakértelmére bízni aki már sok ilyet látott. Egyébként még megszakítós a gyújtás. 

Előzmény: trotilex3800 (2220)
trotilex3800 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 2220

Hali!

 

Miket kellene a motoron csinálni?

 

Üdv: Szeged

Előzmény: zsmax (2219)
zsmax Creative Commons License 2015.10.15 0 0 2219

Látom a hirdetést a javításról.

 

De meg szeretném kérdezni hogy van-e itt közöttünk aki vállalná a ciklonom rendberakását, Festegetni ilyesmi nem kell. Egy pedál csere és a motornál 1-2 dolog. Bács- kiskun vagy pest megye elsősorban. Vasárnap vinném, 2hét mulva mennék érte kb. Van itt olyan aki nyugiba precizen megcsinálná??

Sihuhu Creative Commons License 2015.10.15 0 0 2218

Ezt felvinni 7,5...8 bar-ra. Nem hiszem, hogy ekkor már törné a hajtókart.

Előzmény: trotilex3800 (2217)
trotilex3800 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 2217

Adalék!

 

6,5 bar a gyári adat!

 

Üdv.

Előzmény: Sihuhu (2216)
Sihuhu Creative Commons License 2015.10.14 0 0 2216

Mekkora a gyári elméleti kompressziója?

Előzmény: m.norbert (2215)
m.norbert Creative Commons License 2015.10.10 0 0 2215

meg elméletileg lehet hajtókar is eltörne :D 

egyszerűbb egy új hengert venni és 40 évig nincs baj megint. 

Előzmény: Sihuhu (2214)
Sihuhu Creative Commons License 2015.10.06 0 0 2214

Felvetődött-e, hogy a hengerfejet le kellene síkolni úgy, hogy növekedjen a kompresszió? Igaz, ilyen esetben csak minőségi szintetikus 2T olajjal szabadna üzemeltetni a jószágot, de felmenne akár az érdi emelkedőre is rápedálozás nélkül, kicsit nagyobb előgyújtás mellett is.

 

2T wartburgnál alkalmazzuk ezt a módszert, és a gyári 7,5-ös elméleti kompressziót felvisszük a 9...9,5-es tartományba.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!