Tájékoztatlak titeket, hogy az IVAO-n az online nap már HÉTFŐ!!!!
A múlt héten zajlott az online-week rendezvényünk, annak fényében, hogy nemrég volt fél éves a magyar részleg. A tegnapi hétfőn meglepően sokan érkeztek/indultak pestről/pestre, jót tett az egyhetes folyamatos "onlájnkodás", kicsit felkapottabbak lettünk.
Részünkről, a továbbiakban is, komolyabb irányítás várható az ilyen kiemelt napokon, reméljük, hogy az online-monday többek számára kedvező, és a szomszédos szintén online-monday-es országokba így már nagyobb kedvel indultok, szinte teljes lefedettség mellett/alatt.
Ha kulfoldi repterek terkepei kellenek akkor latogasd meg a www.vateud.org oldalt es ott a ;Countries' fulre kattintva valogathatsz az ott felsorolt orszagok virtualis legitarsasagainak oldalai kozott.Majd a kivalasztott orszag VA honlapjan megtalalod annak reptereinek tekepeit.
Srácok! Sikerült valakinek működésre bírnia az új 9.4 -es tu154-b2-t? Nekem miután beindul egy hajtómű, a fedélzeti mérnök mond valami, és rögtön elzárja az üzemanyagcsapot. Ha visszakapcsolom, akkor detto ugyanez a végtelenségig. Tudja valaki a megoldást?
lehet, hogy hülyeség, de hátha: a keyhole (http://www.keyhole.com/ 7 napig ingyenesen használható szoftverét nem tudnánk felhasználni scenery gyártására?
tényleg, milyen szoftver/képek kellenek scenery-készítésehez?
Köszi, akkor leszedem, aztan elkezdem lassan a kis karriert:}} Viszont mivel nem vagyok VL tag gondolom repulhetek meg azert pl malev-el? A gép azonositot csak ugy hasra utve hasznaljak, vagy mindenki valos malev gepek szamaval repul?
Az új klienset használja már szinte mindenki, mert nem kell hozzá más, programsorból indítható.
1xű a kezelése. indítás/csatlakozás után MAINban le kell adni repülési tervet (send flight plan), kiválasztani a legközelebbi adott frekvenciát (JOBB !!! klikk a bal felső gombon, utána kiválasztás), aztán mehet minden a szokásos szerint.
Hála égnek mindenki segítőkész volt velem is, amit nem tudtam, elmondták, leírták.
javaslom, hogy online filghtplannert használj, mert az FS beépítettje iszonyú rossz. (mint tapasztaltad is).
persze a beépítettnek megvan az az előnye, hogy automatikusan rárakja a GPS-térképre is, ami azért nem elhanyagolandó!
Rövidebb repüléseknél megéri használni ezt is, bár engem nagyon zavar, ahogy LHBP 31R-re való leszállásnál be akar hozni TSP-n. Aztán foruljak akkorát kétszázzal, hogy csikorogjanak a szárnyak a levegőben. :))
Szóval összességében jobbak az online plannerek.
más. ma repültem IVAO-n. A magyar irányítás segítőkész volt és tökéletes, de prágában.. huh! volt ugyan LKAA_CTR, LKPR_APP, LKPR_TWR és LKPR_GND is, de ennek ellenére -vagy pont ezért- elég szétszórtak voltak a srácok.
kezdődött azzal, hogy LKPR_APP elküldött iskolakörre, sebességcsökkenteni, mert nem vett át isőben, pedig bejelentkeztem, már a határa előtt. Majd a forduló felénél (!!) beszólt, hogy mégse, vissza az egész, forduljak rá a pályára. ILS-t így épphogy elkaptam, a pálya szélére tett le.
Ezek után elküldtek egy olyan gurulóra, ami a gate-ekkel ellentétes irányban volt, kikötöttem a felszállópályán, mögöttem két departure géppel. köszi..
igyekeztem eljönni mihamarabb, de az IFR clearance is legalább 5 perc volt, hát még a többi.. pöcsöltek velem 20 percet legalább, míg felengedtek. :))
bizonyára nem szeretik, ha valaki textben ír, de a voice-n még dolgozom. ettől függetlenül jó volt, kár, hogy kevesen voltunk magyarok. bár a magyar légtér eléggé zsúfolt volt.
Akkor nem én vagyok az egyetlen kivételezett ;-(((
Nálad van fönt valami extra scenery abból a régióból? AI traffic (pl. ProjectAI)?
Mellesleg Hollandiában is észleltem fagyást, azóta letöröltem az NL2002 sceneryt, megint ki kellene próbálni.
Másik érdekesség, ha interkontinentális útvonalat tervezek az FS2004 saját tervezöjével, általában elküld a világvégére, az útvonal 2x hosszabb, mint kellene, és vagy 10-20 wpt-t ki kell törölni, hogy értelmes legyen. Így meg 4-5000 nm-kat kell menni fordulópont nélkül. PL. JFK-BUD útvonalon vagy 3000 NM-ig északnyugat felé ment az útvonal, csak aztán fordult keletre. Erre van valami megoldás?
már megint problémám van: ha London felé repülök Budapeströl, kb. Frankfurt-Hahn magasságában, az egyik Frankfurt Control átad egy másik Frankfurt Controlnak, amely frekije (asszem) 133,xx. Ekkor mindig elszáll az FS2004, kilép vindózba, no hibaüzenet. Találkozott már valaki hasonlóval?
kipróbáltam az IVAO-t, és sokkal jobb, mint a vatsimmel pöcsölés (sb+sq+multi+host+...)
most hozták ki az új -felhasználóbarát- progit, csak telepíteni kell, felteszi magától az fsu-t, mindent, belép magától a multiba, és sokkal könnyebben kezelhető, mint a problémás squawkbox.
menüsorból indítható, méri a fenntöltött időt, automatikus előrelépés van (a vizsgák fakultatívak) IVAO-rendszeren belül, és a tagok is sokkal barátságosabbnak tűnnek elsőre.
(bar mar honapok ota nyomom, de meg mindig nagyon klassz az FS2002 - nekem ez volt elerheto.... tegnap olyan klassz DC-10-est raktam ossze, hogy meg a vacsorat is kihagytam miatta.. :-)
Nem emléxem, hogy FS2002-ben hogy megy a dolog, de én ugyanezt tapasztaltam FS2004-ben. Engem is bosszantott. Igen, nekem úgy tűnik, hogy hiába repkedsz egy 10 g-t is elviselő vadászgéppel, ugyaúgy "szétszakad" a szerkezet nem sokkal 4 g felett, mintha egy Jumboval manővereznél ennyivel. Én végül is kikapcsolatm a settings menűben azt az opciót, ami a túlterhelés esetén leállítja a játékot. Ezzel végül is csak ennyit veszítesz, a géped mozgásának fizikája ezzel nem változik, sőt, ugyanúgy összetörhető, ha ütközöl valamivel. Csak nem esik szét, ha intenzíven fordulózol. Egyébként ha van más megoldás (mittudomén, át lehet írni valahogy az egyes gépek esetében, hogy hol legyen a határa a túlterhelhetőségnek), az engem is érdekelne.
Tudja valaki, hogy miert van az FS2002-ben, hogy a intenziv manoverezes eseten elobb utobb megjon a kiiras: AIRCRAFT OVERSTRESSED! es kesz vege, leall a jatek.
Jo, tudom, hogy egy nagygeppel, utasszallitoval, stb hamar elerni a terhelhetoseget, es a valosagban is ugyanugy szettorhetne a gep, de az en problemam az, hogy HARCI, VADASZ REPULOGEPPEL IS EZ AZ ESET, EGY KOZEPESEN HUZOTT FORDULOTOL VAGY ORSOTOL IS HAZAVAGJA A GEPEMET.
A szoftver, vagy maga a gepmodell, mindig ugyanugy alkalmazza ezt, mintha egy jumboval vagy airbussal repulok, es nem F-16 Falconnal, vagy Mirage-zsal?
Tudja valaki hogyan kell ezt kikuszobolni, hogy elvazhetove es egyaltalan lehetove valljek murepules egy vadaszgeppel?