Érdeklődnék,hogy Pannihoz ki milyen felnit használt.Feltételezve hogy az eredeti használhatatlan vagy nem biztonságos a felújítása.Keresgéltem és univerzális felnit találtam
1,4"*16-os,36 küllös.Szerintetek ez jó lehet?Ez hasonlít a legjobban az eredetihez.Külföldön nem tudom lehet e venni pont megfelelőt,ott még nem kerestem.
Ismeri valaki ezt az átalakított Dongót és gazdáját ?
A dörzskerékbe kuplungot épített , komoly teljesítményű dinamót szerelt fel , a nyereg alatti dobozba van az aksi . Egy találkozón láttam , álló helyzetből tekerés nélkül szépen el tudott indulni .
Érdekelne , hogy milyen kuplungot szerkesztettek bele ...
Szerencsére van pár alkatrészem főleg motorblokk házak hengerek Így össze dobtam egy amolyan játszós motort ezt meg fúrtattam a hengert 38mm re(46.5 ccm letta gép) kerestem hozzá való dugattyút de ehhez a blokkot is hozzá marattam ,hogy a dugó elférjen.Kapott egy láncfűrész karbit meg kipufogót meg a hengerfejből le esztergáltattam ,kicsit emelvén a sűrítést plussz a Bíró féle tekercs .Kíváncsi leszek milyen lesz.Pici motor de ha egy dolgot is változtatsz rajta sok mást is magával ránt.
Üdv ! eddig nem tok mit mondani róla pedig már van 3 ilyen tekercsem is . A használós csettegőmben még a gyári van bármilyen hihetetlen is.Ezt azért vettem mert egy Spec dongót építek amibe azért jobb ha biztosan jó cucc kerül.
A gyújtótekercsei zseniálisak , közel 30 darabnál még egyetlen egy hibásat sem találtam . Sokkal jobb , mint a gyári ( egy olyan gyári új tekercs , ami lakásban pihent végig ) .
Sziasztok. Csak annyi lenne a kérdésem, tudja-e valaki, hogy Bíró Ferenc Makón az ő általa felújított Dongó motorokat ellátja-e valamilyen jelzéssel és ha igen az hol található?
Dicsérendő dologba fogtál, a magam részéről drukkolok, hogy a hozzászólásodat olvasva minél előbb megtaláljon a munkádhoz szükséges illető. Talán ez hozzá a legmegfelelőbb hely. A még megmaradt Bervák tulajdonosai Magyarország veterán motorokkal foglalkozó gyűjtőinek/fanatikusainak egy egészen kicsi részét képezik. Ebben olyanok is benne vannak akiknek ugyan van Bervájuk, de a felújításukkal nem foglalkoznak, ezért nagy tolongásra sajnos nem lehet számítani. Úgy vélem ebben szerepet játszik, hogy közlekedésre kevésbé alkalmas, mint pl egy nagyobb hengerűrtartalmú veterán motor. Bár véleményem szerint veteránként gurulni vele egy szép vasárnap délutánon 30-40 km-t igazán nem ördögtől való dolog.
Ha elkészül a könyved én biztosan veszek belőle egy példányt, remélem jelzed majd az itteni olvasóközönségnek is.
Addigi is jó munkát, és sok szerencsét a további teendőkhöz!
Készitem a berva mopedről és a koráról szóló új kiskönyvet. Sok gyártörténeti érdekességgel. Keresek egy megbizható s becsületes ember vagy embereket akik segítenének majd a blokk felújítással kapcsolatban tapasztalt tudás megosztásában. . felújítási szakmai irányítót. A gyártörténeti rész az enyém de a motorfelújítás nem. Volt szakmai irányító de sztán meggondolta magát.Olyan embereket keresek akik komolyan gondolják és szeretném a megszerzett tudást egy?komoly könyv formájában továbbadni a következő generácionakaz alkotnivágyás szempontjábol. Jövőre eg jonoly tárlata is lessz mindennek Egerbe a Berva területén a 27.es egykori hadiüzemben kialakitva.
Szoval minden okosságot érdekességet szivesen fogadok. Aki kéri annak a könyvben is benne lesz a neve s sz amit hozzátett mindehhez.
Szia. A megszakító P126 a kondenzátor Suzuki Alto a Bardi cikszámok: megszakító BERU(B1-KS183) kondenzátor JAPANPARTS(JCO201) Egy kicsi alakítást igényel és a megszakító rugótartóját kell készíteni.
AZ biztos, hogy nem éri el a peremét a tű hegye, de épp azért, mert a síber alján van rögzítve szerintem inkább a vastagabb része dominál a keverék képzésben.
A síberrel nem hiszem,hogy baj lenne,inkább a tű kúposságával és annak a magasságával lesz a probléma. Az,hogy a tűt hol rögzítem az szerintem oly mindegy mert annak semmi köze a keverék képzéshez. Az lenne még a kérdésem,hogy a síber teljes nyitásakor a keverő csőbe belelóg vagy sem és ha nem akkor mekkora a tű hegy és a keverő cső pereme közötti távolság,bár kétlem,hogy kilépne belőle a tű.