Hát odáig tényleg nem mennénk, mert Újpesten lakunk, inkább a környéken (IV, XV, esetleg még XIII. ker-ben ) szeretnénk egy gyerekbarát, nem agyonzsúfolt, jó szellemiségű ovit találni. Lassan már halkan azt is kimondom, h fizetős is lehet....
Hát akkor Te már tényleg AMK szakértőnek számitasz:))
Az azért biztatóan hangzik, h a legkisebbet is még ide szeretnéd járatni.
Van olyan ovónéni, akit ajánlanál is? Persze ez kicsit teoretikus, mert ma délelőtt már
voltunk beiratkozni, és nem kértük magunkat egyik ovónénihez sem - próba szerencse alapon. Elég sokan voltak a beiratkozáson és majd 3 hét múlva derül ki, h felvettek-e a csemetét.
Elég katasztrofálisnak érzem ezt az ovodai elhelyezés mizériát. Úgy tűnik, h jóval kevesebb a hely, mint amennyi kellene és nyilván a jobb helyeként megindul a harc. Pont a beiratkozásnál mesélte az egyik anyuka, h tavaly a Dalosban 8x-os volt a túljelentkezés!!!!!!!!!!!!!
Szóval reménykedünk, de ha valaki tud valami szuper ovit, ne habozzon azt megosztani:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Igen. Lehet, hogy a módszer jó, de nekem azok az óvónénik nem jönnek be. Viszont a többi csoportba szinte bármelyikbe vinném a sajátjaimat, ha most kellene választanom. (Már nem kell szerencsére:-))
Az óvónénik jelentik a szűk keresztmetszetet? Bevallom, én nem voltam tőlük elájulva, de a Montessori módszerben látok fantáziát. Neked személyes tapasztalatod is van onnan? Kérlek,kérlek oszd meg, mert nyakunkon a beiratkozás és még mindig bizonytalan vagyok!
Sziasztok! Eddig csak olvasgattam, de most szeretném megkérdezni, hogy ismeritek-e Újpest/Káposztásmegyeren az AMK ovit, ahol 2 Montessori szellemű csoport is indul? Közel lakunk és szívesen iratnám ide a gyermekemet, sőt a nyílt napon is voltam, de még mindig nem vagyok 100%-ig biztos abban, h tényleg olyan jó ez az ovi. És nem a módszerrel kapcsolatban vannak kétségeim.
Három év kemény munka után sikerült elindítanunk az óvodánkat. :) Montessori. Magyar-angol. Ha valakit érdekel, akkor itt a weboldalunk: Eszterlánc Magyar-Angol Montessori Óvoda
Ennek sajnos nincs külön topicja, de hátha valakit érdekel. Egyébként ez is reformpedagógia, mint a Montessori.
A Jenaplan pedagógia
Reformpedagógiák ötvözete
A Jenaplan módszer kidolgozója Peter Petersen, aki 1924-ben a Jénai Egyetem pedagógia professzoraként megalapította saját gyakorló iskoláját, mely a különböző reformpedagógiai irányzatok működő elemeit próbálta egyesíteni.
A második világháború után, mikor ráébredt a világ, hogy micsoda rettenetes dolgokra képes az ember, felmerült a társadalom humanizálásának a fontossága, amiben a reformpedagógiák is fontos szerepet kaptak. A Montessori módszer, a Waldorf pedagógia valamint a Jenaplan iskolakoncepció egyre szélesebb körben lett alkalmazva.
A Jenaplan nevű reformpedagógiai módszer Németországban és Hollandiában jelenleg is nagyfokú népszerűségnek örvend, azonban Magyarországon mindössze csak néhány iskolában alkalmazzák (Életfa Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola, Keszthely; Perbáli Általános Iskola, Perbál; Arany János Református Általános Iskola Nagykőrös; Ferencvárosi Általános és Szakiskola, Budapest stb.)
A Jenaplan iskola a hagyományos iskolától gyökeresen eltér, szervezeti struktúrájában és az oktatás tartalmában. Peter Petersen változtatott az iskolai élet munkarendjén, a tanulócsoportok kialakításának koncepcióján, az idő strukturálásán valamint az iskolai tanterveken. Megszünteti a hagyományos osztálytermeket, és gyerekcsoport-szobákat hoz létre. Az osztályt mint az iskola alapvető csoport-szervezési formáját megszünteti, és a tíz osztályos kísérleti iskolát négy csoportra osztja: alsósok csoportja (7-9 évesek), középső csoport (10-12 évesek), felsősök csoportja (12-14 évesek) és az ifjúsági csoport (14-16 évesek). Az egyik csoportból a másikba történő átlépés nem kizárólag a tanulmányi eredmények alapján, hanem a gyerek globális fejlődését (testi, morális és tanulási) figyelembe véve történik. A Jenaplan iskolában nem buktatnak, a gyerekek a tanulást ott folytathatják, ahol épp elakadtak.
A Jenaplan pedagógiában a gyermeki személyiség egészének a fejlesztése kerül a fókuszba. A beszélgetést, a játékot, a munkát és az ünneplést mind a művelődés egy-egy formájának tekintik. A Peter Petersen által megálmodott iskolákban az oktatás a Waldorf iskola epochális oktatásához hasonlóan ismeretblokkban valósul meg, de a gyerekek a tanulás tartalmát spontán módon is megválaszthatják.
A Jenaplan iskolákban a hagyományos tanárszerep átalakult, és a pedagógus a tanulócsoport vezetőjeként működik, aki személyesen is ismeri az egyes gyerekek érdeklődési körét, amire építve aztán megszervezi a tananyagot. A hagyományos, frontális oktatás kevésbé kap fontosságot, mint az egyéni munka, az öntevékeny tanulási folyamat, amely az egyéni érdeklődésre alapozódik, és amely kiscsoportokban valósul meg.
A Nemzetközi Tanulói Teljesítményértékelési Program (Programme for International Student Assessment) célja a 15 évesek képességeinek vizsgálata az olvasás, a matematika és a természettudományok területén. Az első PISA értékelés 2000 márciusában zajlott le és három alapvető oktatáspolitikai tanulsággal szolgált:
Az egyik az, hogy a magyar tanulók alkalmazásképes tudása mindhárom vizsgálati területen a nemzetközi átlag alatt van; a másik, hogy számottevően nagyok a teljesítménybeli különbségek a gimnáziumokba, a szakközépiskolákba, és a szakmunkásképzőkbe járó 15 éves diákok között. A harmadik tanulság pedig az, hogy nemzetközi összehasonlításban kiemelkedő mértékűek a tanulók és az iskolák esetében is a szocioökonómiai tényezők mentén tapasztalható különbségek.
(Forrás-Vári Péter:PISA-vizsgálat 2000, Műszaki Kiadó 2003)
Feltevődik a kérdés, hogy miben fog a magyar oktatási rendszer változni, hogy javuljanak az eredmények? A megújulást lehet, hogy - a Jenaplan mintájára - az alternatív pedagógiák működő technikáinak a beépítése az oktatás rendszerébe jelenti majd? Még nem tudjuk hogyan is fog megvalósulni a pedagógia és oktatás reformja, de tény az, hogy a magyar iskolarendszert ért a "PISA-sokk" után fokozottan megjelent az igény az oktatás tartalmáról és hatékony módszereiről történő együttgondolkodásra.
Indries Krisztián
Én annak idején egy félév "Bevezetés a Montessori pedagógiába" c. tárgyat hallgattam - az előadó említette, hogy létezik ebből négy féléves továbbképzés, ha jól emlékszem, talán az ELTÉn. (?)
Saját kölkemnél használok Montessori praktikákat, de nem viszem túlzásba.
Kiváncsi lennék, hogy van-e itt valaki aki otthon használja a montessori módszert a gyerekeivel. Én jelenleg itthon montessori tanítom a két idősebb gyerekem (9 és 3 évesek). A kisebbik 14 hónapos és vele is elkezdtem.
Másik dolog amire kíváncsi lennék, hogy valaki tudja-e hogy a Montessori ovodába az ovonőknek milyen (vagy egyáltalan van-e) montessori kepzettsege van.
az én 4 éves lányom 2 éve jár montessori oviba. nagyon meg vagyok elégedve a módszerrel. persze ebben az óvodában is vannak problémák, pl most élünk túl egy óvónőváltást, ami megviseli mind a szülőket mind a többi óvónőt. /a gyerekeket kevésbé/ de ilyen bárhol előfordulhat....
szóval én úgy érzem, hogy a montessori módszer azért lehet igazán hatásos, mert olyan viselkedésbeli dolgokra tanítja a gyerekeket, ami egész életük során döntő lehet, és otthon én, mégsem tudom neki ezeket úgy megtanítani, mint az óvodában. pl önállóság tanulnak: egymásnak segítenek öltözködni, éles kést használnak uzsonnakészítéshez, maguknak terítenek, mernek a levesből... becsülik, és vigyáznak a játékokra /itt eszköznek hívják/. rendben tartják ezeket, és ezt pár hónapos óvodai gyakorlat után otthon is elkezdte a lányom. a "foglalkozásokon" önellenörző rendszer van, tehát az óvónő se azt nem mondja hogy jó, se azt nem hogy rossz a megoldás. segít, rávezeti a gyerekeket arra, hogy hogyan ellenőrizhetnek, és utána önállóan javítják ki a hibát. és talén ezért marad egészséges önbizalmuk, és ezért nem félnek kérdezni, vagy kérni normális hangon számukra majdhogynem idegenektől dolgokat. valamennyire ismerkedhetnek a tudományokkal, pl tudnak a bolygókról /planetárium után bolygókat színeztek/, tudnak arról hogy léteznek különböző éghajlatok/pont most csinálok a különböző játékállataikhoz miniterepasztalokat/, ismerik a hangszereket /nem lennék óvónő amikor egyszerre kezdenek zenélni/, tudhatnak az emberi test működéséről, tudnak a nyelvekről. igen heti egyszer-kétszer kb 2 órát angolul "tanulnak" : énekelnek, és arról rajzolgatnak, de ez pont annyira elég, hogy tudjanak arról, hogy léteznek más nyelvek. és szokják az idegennyelvű környezetet. .... ne tévesszen meg senkit, a montessori óvoda nem zseniképző, hisz a gyerekek csak akkor foglalkoznak ezekkel a témákkal ha akarnak. van akit egyáltalán nem érdekel. és ha pont az ő szülei követelnék meg a legjobban, hogy fejlődjön az a gyerek, az óvónők akkor sem fogják megerőszakolni, hogy igenis most csinálja ezt meg azt. szerintem jó hogy láthatják a gyerekek ilyen kis korban, hogy mi minden édekes van a világban. talán ez felébreszti a kiváncsiságukat, és majd nagyobb örömmel tanulnak később.
persze egy igazi szülő sosem lehet teljesen elégedett semmivel, és azért itt is vannak kissebb panaszok. nem mondom, hogy 2 év alatt nem fordult elő hogy zsörtölődtem volna valamiért.... itt is emberből vannak az óvónénik és itt is mennek régi, jönnek új gyerekek.
de szerencsére összességében én úgy érzem, hogy többet kap itt a lányom mintha csupán egyszerű gyermekfelügyeletről gondoskodnék amíg nem érek rá.
egyébként aki nem járatja gyermekét montessori óvodába, annak is érdemes kicsit utánanéznie a montessori pedagógiának. át lehet venni belőle hasznos dolgokat az otthoni neveléshez is.
Itt egy Montessori iskola - szuletestol nyolcadik osztalyig. Tudom, nagy hatranya az, hogy angolul van - de hatha van aki megerti.
Ne vegyetek elfogulatlansagnak :)) de megeri megnezni.
Montessori iskola
Két legyet egy csapásra...
Volt a bölcsiben az óvodai körzet vezetőnője, rákérdeztem a nyári nyitvatartásra. Minden ovi működik nyáron is, kivéve a 4 hetes festésszünetet. Nem minden ovi zár be ugyanakkor, a körzetieket (5 db) összehangolják, vagyis ha valaki nem tudja megoldani a 4 hetet máshogyan, viheti másik oviba a csemetét.
Itt minden csoportban 2 db óvónő van, egy a délelőttös, aki reggel kezd, és a délutáni fektetésig a gyerekekkel van, és a délutános, aki 10-re jön, és marad zárásig, + csoportonként egy dadus.
Sziasztok!
Bocs, nem pont idevág a téma, de szeretném megkérdezni, hogy a ti ovijaitokban a legkisebb csoportosokra hány óvónéni/dadus jut hány gyerekre?
Az túlzás, hogy folyamatosan nyitva vannak. Nálunk van egy zárási terv az ovi falára kifüggesztve. A 22 óvodából nyáron 2-4 van nyitva, váltják egymást. Vagyos az összes gyerek elvileg a 22 ből idejár- Persze szinte senki sem viszi egy vadidegen oviba, csak ha muszáj.
A miénk jún- júl . zár be, 2 hónapra. Aug. nyitva van, de ekkor begyűjtő ovi lesz az összes többi bezárt ovi gyerekének.
Csak az viszi nyáron, aki sehogy sem tudja megoldani az elhelyezést. Ahol vészhelyzet van.
Az ovik folyamatosan működnek, csak festés miatt szokták bezárni. Ez óvodától, illetve a működtetőjétől függ. Az állami, egy igazgatás alatti ovikban össze szokták hangolni. Nálunk amíg az egyiket festették, addig a másik nyitva volt. Ha egy ovi bezár festés miatt, az általában egy egész hónapos szünetet jelent.
Bibe
Ha a gyerek decemberi, akkor kezdheti meg az óvodát. decemberben. Avval a nappal kötelesek bevenni, mikor a 3. életévét betöltötte.
Mi pl. bár novemberi a lány, az ünneopeket nem akartuk a beszoktatással megzavarni, (Mire beszokna, itthon marad.címszóval), február elsjével kezdtük el. Azt érdemes, hogy előre beíratod, várólistára kerül és a szülinap után mehet. Mi nov. 15-től mehettünk volna. Még a hónapkezdés sem számít.
Januárban jeleztem, hogy febr 2-től megyünk. De meg volt már mindene: szekrény, jel, fogmosópohár, ... felcímkézve várta.
szerintem jobb, ha nem szeptemberbe kezdi a gyermek, mikor a fél óvoda szokik be, és ordít. ez még a nyugodt gyereket is felhergelheti.
Ja a beíratás májusban van. így tavaly májusban irattam be és idén febr. ment.
Jó előre gondolkodni. Biztos most is bevették volna, de tuti nem ebbe az oviba, vagy csoportba, nem ez a körzeti ovi.
Hello
A lányom Montessori ovis, most kezdtük nem olyan régen. itt a drámapedagógiával ötvözik. Igen jó, még vasáranp is kérdezte ovis nap van-e. hozzáteszem 3,5 évesen került közösségbe most először, és félnapos. Ennyi elég is neki a kisteső mellől kicsit kiszabadulni. Ovit választottunk, utána óvónénit is. A nyiltnapon végigültem minden csoportot, mielőtt döntöttem.
ennyit elsőre. Sziasztok!
Nekünk elég, ha kinézünk az ablakon :-) Ezért tudom, hogy hova ne vigyem a gyerekem... pedig sokan kérdik, hogy ugye oda viszitek?! Városszerte nagyon felkapott ovi, bár állami. Szülők hada próbál széles nyelvcsapásokkal protkót szerezni ide. Nekem meg a gyomrom forog, amikor nézem az udvari bulikat, amit a nagyok csak úgy hívnak: sznobulnak...