Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 18 órája 0 0 303733

Nos igen... meglehet :)

A kritikusok szerint ez a lépés nagyon rossz hatással lesz a cég megítélésére, főleg a fiatalok szempontjából, akiknek
már a távmunka lehetősége alapelvárás egy munkahelytől - ezért előfordulhat, hogy emiatt választanak majd inkább
másik állást a jövőben az IBM helyett. 

Előzmény: QuantumSingularitas (303731)
QuantumSingularitas Creative Commons License 19 órája 0 0 303732

Egyik cimborám anno a PiciPuhának, HP nak és csupa ilyen garázscégnek dolgozott. Hiába Budapestről vezérelte este a svájci szerver frissítés, be kellett rángatni a svájci rendszergarázdát hogy felügyelje nem történik e gebasz és közbe tudjon avatkozni. Persze a svájci b@szott bemenni, a szerver meg természetesen nem indult újra. Eredményt el lehet képzelni...

Előzmény: padisah (303725)
QuantumSingularitas Creative Commons License 19 órája 0 0 303731
Előzmény: Auralianus (303729)
bz248 Creative Commons License 19 órája 0 0 303730

"Itt - ha nem egy bebaszott / betépett, képzetlen, semmirekellő személyzet vezette volna a hajót, hanem egy robotpilóta - garantálom, hogy még az ütközés esélye sem forgott volna fenn - nem hogy egy villámgyors csatahajóval elébe menjenek egy lomha konténeresnek, hogy az jól lezúzza őket."

 

Biztos a szakszervezet miatt nincs meg robotpilota a hadihajokon, mert ugye a penzhiany nem lehet az oka.

Előzmény: GPS (303712)
Auralianus Creative Commons License 19 órája 0 0 303729

Te melyik nagy IT cégnél dolgozol? :) Reputation Management-ről még nem hallottál ugye? :)

Előzmény: QuantumSingularitas (303711)
QuantumSingularitas Creative Commons License 19 órája 0 0 303728
Előzmény: ,m,1710 (303724)
_Berci Creative Commons License 19 órája 0 0 303727
Előzmény: _Berci (303726)
_Berci Creative Commons License 19 órája -1 0 303726

 

Quantumot ugyan nem olvasok, de Advo reszletes oktatasait igen. Szerintem mindenkit hagyni kell, hogy hiteben (esetleg tevhiteben) maradjon. Az objektiv jobb megoldasok ugy is etverekszik magukat. Egy technologia eöfogadasanak különbözö fazisai vannak ... mig vegülis szinte mindenki eöfogadja az ujat.

 

A hirböl az derül kifele, hogy csak a DiveNow erteket ~1 milliard $-ra taksaljak.

 

A car-sharing-hez csak annyit, hogy a BMW DriveNow-ja, meg a Mercedes Car2Go-ja ugy tünik egybesül.

 

FRANKFURT (Reuters) - German carmakers Daimler (DAIGn.DE) and BMW (BMWG.DE) may be in talks to combine their car-sharing services Car2Go and DriveNow, the chief executive of car rental company and DriveNow partner Sixt (SIXG.DE) hinted on Thursday.

...

In May Sixt had said it was not involved in any merger talks, but added that its 50 percent DriveNow stake had been valued at around 480 million euros ($560 million).

 

 

http://www.reuters.com/article/us-daimler-bmw-carsharing-sixt-idUSKCN1AX0YC

 

padisah Creative Commons License 19 órája 0 0 303725

ez biztos hogy nem igaz, a home office lassan de biztosan terjed, én vállalkozóival otthonról nyomom, és többet biztos nem megyek vissza irodába alkalmazottnak

 

ez általános trend, az emberek kevesebbet fognak ingázni még a városon belül is, mert a munkahely már nem egy ipari üzemet jelent nagy értékű és nehéz gépekkel

 

tehát még amivel mondhatjuk hogy dolgozok, és 'nagy értékű' a szerver, az is egy VPS igazából Írországban van, és hálózaton keresztül érem el

 

a home office korlátját nem is ez jelenti, hanem hogy Budapestről kilépve szar az internet

Előzmény: QuantumSingularitas (303711)
,m,1710 Creative Commons License 19 órája 0 0 303724

"Történt ugyanis hogy lemosták előtte a gépet és orr függőleges helyzetérzékelőjébe víz került ami 10k méteren megfagyott"

Na azért nemkell buta tulzésokba esni, mégha ez a forum elis birja.

Előzmény: QuantumSingularitas (303718)
padisah Creative Commons License 19 órája 0 0 303723

jajj az nem számít mennyibe kerül egyébként: politikailag a háromszorosáért is el lehet adni, és ezen a topikon is lesz egy tucat nick, aki szerint ez a 3x ár kurva olcsó

Előzmény: zöldkomcsi. (303645)
GPS Creative Commons License 19 órája 0 2 303722

"Történt ugyanis hogy lemosták előtte a gépet és orr függőleges helyzetérzékelőjébe víz került ami 10k méteren megfagyott és amikor magasság növelésre utasították a robotpilóta a rossz szenzor miatt addig emelte az orrot hogy gyertyába vitte gépet,..."

 

Ez erőst UL szagú, mert az átesés elkerülésére nem egy tetves szenzor, hanem szenzorok garmadái figyelnek. Műhorizontbő sem csak egy van - hogy ha az meghibásodik akkor élíre állítsa a gépet - ugyanígy a repülési szögre sem csak egy olyan szenzor van, amit rossz esetben összevizezhet a takarítónő.

 

Ilyen parancsokat csak több szenzor egybehangzó adatai kielemzése után hajt végre a robot - és semmiképp nem viszi gyertyába a gépet, mert a többi szenzor ezt megtiltja neki.

 

Olyan parancsot egyszerűen nem hajt végre a robot, ami a gépet veszélyeztetné - és ebbe a körbe a repképességre különösen figyelnek a szenzorok garmadái.

Annyira, hogy néha még a pilótát sem engedik, hogy lehetetlen helyzetbe (szögbe) vigye a madarat, ahonnan már nincs visszatérés.

 

Higgyük el becsszóra: ott sem hülyék ülnek, ahol ezeket a dolgokat tervezik-tesztelik-legyártják-működtetik.

.

 

Előzmény: QuantumSingularitas (303718)
GPS Creative Commons License 19 órája 0 0 303721

 

Egy hadihajónál amúgy több mint kínos, hogy nem vettek észre egy másik hajót.

 

Ugyan már. Olyan többszintű lokációjuk van, hogy 100 km-ről látják a sirály tökén a szőrt... nem hogy egy többszázezer tonnás konténerest.

 

Arról nem beszélve, hogy olyan bivalyerős, túlméretezett hajtások vannak egy ilyenben, hogy pillanatok alatt irányt tudnak váltani, vagy akár helyben meg is tudnak fordulni, vagy hátramenetbe kapcsolni.

 

Garantálom, hogy a lőtéri kutya sem volt a hídon... vagy csak simán aludt, akinek ott kellett lenni és/vagy teljesen lekapcsolták a navigációs riasztó-rendszert, hogy ne zavarja a szundikálásban.

 

Tróger, felelőtlen banda - a hajó nem hibás.

 

Komolyan tartok attól, hogy ha Kim barátunk egy reggel rosszul ébred - akkor ez a bagázs újrajátsza Pearl Harbort - de nem az egykori hősök iránti tiszteletből, hanem sima pancserség és alkalmatlanság okán.

.

Előzmény: Tzp (303717)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 19 órája 0 1 303720

Ha egy lajstromszámot mondanál.

Előzmény: QuantumSingularitas (303718)
QuantumSingularitas Creative Commons License 19 órája 0 0 303719

Ehhez viszont nem kell robotpilóta és EV, csak idejében kell elindulni.

Előzmény: Tzp (303714)
QuantumSingularitas Creative Commons License 19 órája 0 0 303718

Vagy meghibásodott a robotpilóta és személyzet túlságosan rábízta magát. 

Fricceknél történt olyan baleset hogy nagy karbantartás és szoftverfrissítés után a pilóták és ellenőrző személyzet felvitte gépet tesztelni. A robotpilóta 10 ezer felett elkezdett emelkedni majd gyertyába vitte a gépet és átesett majd ahogy kell lezuhant. Történt ugyanis hogy lemosták előtte a gépet és orr függőleges helyzetérzékelőjébe víz került ami 10k méteren megfagyott és amikor magasság növelésre utasították a robotpilóta a rossz szenzor miatt addig emelte az orrot hogy gyertyába vitte gépet, a személyzet ha idejében kikapcsolja a robotpilótát megmenekülhettek volna.

Előzmény: GPS (303712)
Tzp Creative Commons License 19 órája 0 0 303717

Egy hadihajónál amúgy több mint kínos, hogy nem vettek észre egy másik hajót. Az ő feladatuknak épp az a lényege, hogy döntsenek róla, hogy ki hogyan merre mehet a vízen.

Előzmény: GPS (303712)
shadowbull Creative Commons License 19 órája 0 0 303716

Hát, én pont ellenkező trendet látok, igaz nem ITben dolgozom.

Előzmény: QuantumSingularitas (303711)
szilvatövis Creative Commons License 19 órája 0 0 303715

Összedobtam a mai PV és Paks2 várható költségekkel egy hevenyészett, csak összehasonlításra alkalmas kalkulációt, hány év alatt termeli ki az építési költségét, kamat nélkül számolva.

Első változat, jelentős piaci árnövekedést feltételezve, 15 Ft/kWh nagyker ár:

 

Második változat, a 2016-os atomerőművi értékesítés átlagárán számolva, 11 Ft/kWh:

 

http://www.stabil-invest.hu/50-Kw-os-komplett-napelem-rendszer-kulcsrakesz

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/rekord_szuletett_a_paksi_atomeromuben.629465.html

Tzp Creative Commons License 19 órája 0 0 303714

Azért kivétel, mert direkte a legrosszabb esetet vetted számba, mintha az lenne az általános. Amúgy autómegosztásnál olyan is lehet, hogy a szülő megy munkahelyre és közben felveszi a munkatársát vagy a munkatársa őt. A járműmegosztás az erőforrások optimalizálásáról szól, ami most nem lehet.

Előzmény: QuantumSingularitas (303698)
shadowbull Creative Commons License 19 órája 0 0 303713

Már régen be kellett volna vezetni a kék matricát. 

Előzmény: bz248 (303709)
GPS Creative Commons License 19 órája 0 0 303712

 

Az első olyan balesetig ami pilóta közbeavatkozásával elkerülhető lett volna.

 

Biztos olvastatok erről a tengeri hajó-ütközésről: https://444.hu/2017/08/22/a-szingapuri-baleset-utan-leallitottak-az-amerikai-haditengereszetet

 

Itt - ha nem egy bebaszott / betépett, képzetlen, semmirekellő személyzet vezette volna a hajót, hanem egy robotpilóta - garantálom, hogy még az ütközés esélye sem forgott volna fenn - nem hogy egy villámgyors csatahajóval elébe menjenek egy lomha konténeresnek, hogy az jól lezúzza őket.

 

Úgy a légi, mint a tengeri szállításban egyre ijesztőbb méreteket ölt a személyzeti-krízis - egyrészt a képzetlenség, másrészt a fegyelem hiánya miatt.

 

Pont a minap olvastam, hogy feljegyeztek olyat, hogy egy utasszállító mindkét pilótája elszundikált a cockpitban és jó ideig a robot vitte a gépet - meglehetősen jól.

Lassan már hajóra-repülőre is szerelnek majd "halott-ember" gombot, vagy pedált - amit 3-5 percenként nyomogatni kell, hogy valóban van-e ott valaki és ébren van-e?

.

Előzmény: QuantumSingularitas (303702)
QuantumSingularitas Creative Commons License 19 órája 0 0 303711

Ja Home Office: a nagy IT cégek elkezdték módszeresen leépíteni a távmunkában dolgozóikat és visszahívni őket a munkahelyre mert kiderült hogy sokkal rosszabb munkát végeznek mint az irodában napi műszakban dolgozó társaik.

QuantumSingularitas Creative Commons License 20 órája 0 0 303710

Korean Air kapitánya csapta úgy oda gépet ahogy meg van írva a nagy könyvben mert a cég nem tartotta fontosnak hogy megtanítsák őket kézi vezérléssel leszállni. Reptéren nem működött az ILS (ami nem olyan ritka esemény) se kapitány se másodpilóta nem volt kiképezve kézi leszállásra, üzemanyag meg nem volt elég más reptérre ahol volt működő ILS.

Előzmény: advocatusdiaboli (303706)
bz248 Creative Commons License 20 órája 0 0 303709

Technikailag nem csak nem lehet veluk sehova behajtani... amugy a most erkezo "tiltas" az a regota esedekes kek matrica lenne. (a zold ugye 2005-os)

Előzmény: shadowbull (303707)
advocatusdiaboli Creative Commons License 20 órája 0 0 303708

Igen, erre bőven elég megoldás, ha elkezdenek még progresszívabb módon adóztatni a környezetvédelmi besorolás alapján - Svájcból is ez söpri ki a picit is idősebb kocsikat...

Előzmény: shadowbull (303707)
shadowbull Creative Commons License 20 órája 0 0 303707

Az öreg dizeleket már régen betiltották...

Előzmény: Auralianus (303697)
advocatusdiaboli Creative Commons License 20 órája 0 0 303706

Ez reménytelen b+, óvodában vagyunk?

 

Még egyszer leírom: akiknek nem felel meg, azok majd nem fogják használni. Pont. Mit nem értesz ezen?

 

Basszus, most ott tartunk, hogy ha te utálod a kelkáposztafőzeléket, akkor minden erőddel azon vagy, hogy betiltasd, üldözd - minek? Másnak meg az a kedvence... Ne edd és kész - nem lesz kényszer...

Annyira le vagy szűkülve, beszorulva saját gondolkodásod és hétköznapi életed korlátai közé, hogy még elképzelni sem tudod, hogy valaki másnak valami más legyen a fontos, a cél, a jó... Elég jól mutatod a szociopata tünetegyüttest...

Előzmény: QuantumSingularitas (303705)
QuantumSingularitas Creative Commons License 20 órája 0 0 303705

Megjegyzem, általánosan terjed a rugalmas munkaidő, home-office, és jobb helyeken már az iskolakezdés is kezd rugalmas lenni. 

Ja persze a rendőr, tűzoltó, orvos építőmunkás stb rugalmasan kezdi a munkát, igaz hogy közben munka "tárgyát" megölik, leég, meghal, összedől stb. de hát a rugalmas munkakezdés ennyit csak megér..

Előzmény: advocatusdiaboli (303701)
advocatusdiaboli Creative Commons License 20 órája 0 0 303704

Hagyjuk...

Előzmény: QuantumSingularitas (303702)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!