Moór Attila [1971-2022] Gyászol a közlekedésbarát társadalom: életének 52. évében elhunyt Moór Attila, ismertebb nevén Kopaszhaj. Nem túlzás azt állítani, hogy Hazánk legtehetségesebb vasútfilm rendező-operatőre egy személyben volt Attila, rengeteg azóta már a múlt ködébe veszett vasútvonalunkról készített színvonalas, látványos és nem egyszer könnyfakasztó kisfilmet. Szeretettel és tisztelettel emlékszünk Rád, filmjeidben mindnyájunk örömére tovább élsz, köszönjük az életművedet! Isten áldjon az égi vaspályán! https://www.youtube.com/user/kopaszhaj71/videos
2. rész Csanádapáca-Békéssámson + Kaszaper-Mezőkovácsháza. Mezőkovácsházán később még teszek egy próbát a GV fűtőházhoz utólag jobban megnézve a térképet a kihúzóvágányon gyalog besétálva lehet, hogy el lehet jutni addig.
A város széle erős túlzás. A mostani Budaőrsi Ipari és Technológiai Parkig ment fel. Az OpenRailwaysMap-en fel van tüntetve a nyomvonal. Úgy tudom, a budaőrsi Bobóval jártak fel.
A Kálvin alagútba terv szerint a FLIRT be fog járni (Kunmiklósi inga nem a Keletibe menne, hanem a Kálvin térig, óránként 2x)... A HÉV-en is mindehol teljes jármű/pályacsre kell, lehet az új méretek szerint megcsinálni, nem probléma. A 150-es MÁV standrd szerint épül át, azon most nemlehet már változtatni.
Lehet hülyeséget írtam az előbb. Valószínűbb hogy a hév/metró jár ki mint hogy nagyvasúti motorvonatok járjanak be. Már csak az eltérő áramnem miatt is. Azoknak lehet kisebb lesz az űrszelvényük.
Igen Szemeretelep és Pestszentimre között van ilyen terv. Ott már biztosan nem lesz használva. Soroksár és Pestszentimre közötti szakaszt nem érinti. ott van hely mellette ha esetleg tovább akarják építeni a bicikliutat.
De az egy külön projekt része lesz, amit csak később kezdenek. A jelenlegiben Soroksár bez. Kelebia országhatár van.
A BILK miatt is fent kell tartani Soroksári útig egy vágányt. A Soroksár-Fradi vonal esetén ez nem lehetetlen, hiszen 2 vágánynak van hely. Ha korrekció is kell akkor viszont reaktiválni kell majd a Burmát 142 deltáig, mint 2001-ben.
Igen, csak a BFK építeni szeretne Pesterzsébetre egy közös MÁV+HÉV állomást, ahol kapcsolat is lenne a két vonal között így a MÁV vonatok is bemennének a Kálvinig. Ehhez nyomvonalkorrekció kell, mivel a magassági vonalvezetés is jelentősen különbözik most.
Ha Kiskőrösig megvan a hely,akkor ott sem indokolja semmi a teljes kizárást,mégis úgy csinálják... A teljes szétbarmolás sem volt indokolt,ezt bizonyítja a dízeles és éjszakai korlátozott tehervonati üzem.
Logikus lenne ebben a sorrendben megvalósítani,de ez a közelmúltban sok más projektnél sem sikerült...
Semmi sem indokolja, hogy teljes vágányzár kéne Soroksár-Sorút között majd. Megvan a hely végig a 2. vágánynak, azt lehet építeni a forgalom fenntartása mellett ( igazából Kiskőrösig is épülhetett volna így). Megépül a 2. vágány addig megy a forgalom a régin. Ha kész átkötnek az újra és bontják a régit. A 120-as vonal Szajoltól-Békéscsabáig így épült át.
" érthetetlen addig miért nme járnak a vonatok a Keletiből "
Mert így - ha majd egyszer,valamikor elkészülnek - lehet vakarózni,hogy honnan "nyúljanak vissza" járműveket a forgalom újbóli felvételéhez...
" Soroksár és Fradi között a jelen projektnél nem lesz munkavégzés "
Vagy tényleg fogalmuk sincs,hogy mi legyen a Fradi-Soroksár szakasszal,vagy majd ismétlődik a csepeli HÉV esete,hogy a Soroksár-Kelebia szakasz átadása után a Sorút-Soroksár második vágány építése miatt nem lesz forgalom még egy jó darabig.(A BILKet meg majd Kiskunhalas felől szolgálják ki addig...) És mire az befejeződik,majd nekiállnak a Nagyburma helyrepofozásának,hogy legyen kerülőút... (Lásd: Érd-Érd-alsó összekötő vágány esete,azt sem akkor kezdték,amikor szükség lett volna rá és még azóta sem lett bekötve a 30a-ba...)
Egy jobb kérdés: Ha a Szeged-Röszke "kerülőúton" is csak korlátozott éjszakai forgalom lesz előreláthatólag 2023 őszig,akkor minek barmolták szét a felsővezetéket Kiskunhalas-Kelebia között,miért nem maradt meg az a szakasz egyben a teherforgalomnak addig,amig a röszkei kerülőirány el nem készül? Addig molyolhattak volna a Soroksár-Kiskunhalas szakaszon is...
Csak az ablakos vonatok nme járnak érthetetlen módon, de BILK-Fradi között van forgalom. Sőt a projekt Soroksárig van csak. Soroksár és Fradi között a jelen projektnél nem lesz munkavégzés, érthetetlen addig miért nme járnak a vonatok a Keletiből.
Soroksárig van vasút, sem a Bilket, sem a Csepel -Szigetet nem zárták ki a vasúti áruforgalomból. Tehát -- elvileg -- a Burma kapcsolat is tovább élhetne.
Valószínüleg, oda már nem teszi be a kerekeit vasúti jármű, soha többé! Mivel a 150-es vonal felújítása teljes forgalom kizárás mellett zajlik, nem is lenne hova menni, arrafelé.