Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2014

Tehát igaz a 92-es mint 7-es előzmény.

Előzmény: Mihál (2005)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2013

Pontosan ezt írtam.

Előzmény: Blöky2 (2010)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2012

> mikor került át a Nagy Lajosról a Lumumbára

 

Kezdeném behatárolni: egy 1966-os térkép szerint még a Nagy Lajos király útján járt.

Tehát valamikor 1966-70 között.

Előzmény: Blöky2 (2011)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2011

> 1969-70 körül(?) gyorsjárattá tették 107-es jelzéssel

 

M2 első szakasz átadásakor, 1970 április 3. Az Egressy út belső szakaszát addig ellátó 31-es ezután az Örsről indult. ezért a 7-es útvonala megváltozott: Thököly - Népstadion út - Egressy - Róna u. - Szugló u., innen eredeti útvonal.

Arra nem emlékszem már, hogy ekkor azonnal 107-es lett-e, vagy valamivel később.

A megállókiosztása érdekes volt: a Keleti pu. után legközelebb a Népstadion Stefánia-Egressy saroknál állt meg, utána minden megállóban. Ami természetes is, mert azon az útszakaszon nem járt más. Így ez pár évig igazi zónázó járat volt.

 

> 1970 vagy utána (mikor indult be a 75-ös busz?) útvonalmódosítás a Bosnyák térre

 

M2 második szakasz megnyitásakor, 1972. december 22. (? pluszmínusz pár nap)

 

Előzmény: Mihál (2005)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.18 0 0 2010

Ezek szerint rövid idő múlva számot cseréltek a sima 7-essel? Máskülönben kizártnak tartanám.

Előzmény: kihúzóvágány (2002)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2009

Bocsánat: először 7-es számon az óbudai trolli járt, majd annak jelzése T lett, onnan kezdve a 7-es szám felszabadult, és egy Keleti Károly utcai buszjárat van az emlékeimben.

Előzmény: kihúzóvágány (2008)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2008

Amikor a 7-es számot használni kezdték, először a Marczibányi tér-Mechwart tér felé járt, azután 1948-tól Hungária körút-Thököly út sarkától a Kosztolányi Dezső térig, majd amikor 1948-ban végre megépült Rákosváros (Zugló) vasúti megálló a töltés tetején, és ezzel megszünt a "halálsorompó", a Bosnyák térig meghosszabbították. 

Előzmény: Mihál (2004)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2007

A Halmi utcára nem emlékeztem (arra járt a D, illetve később 83-as járat is), valamiért automatikusan Etele utat írtam, igy utólag, 55 év távolából már nem vagyok biztos abban, hogy az Etele úton volt-e szilárd úttest, csak arra emlékszem, hogy a Hengermalom (Etele) úti villamosmegállótól látni lehetett a Kelenföld vasútállomás épületét.

Előzmény: Mihál (2005)
Mihál Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2006

betét7-esek (ez lesz a legvázlatszerűbb... azaz hiányosabb)

 

1950-es évek: 7A és 7B, melyek közül legalább az egyik biztosan Népstadionhoz közlekedő alkalmi sportjárat volt

ezek 1970-ig (metró) biztos megszűntek, de lehet, hogy már előbb

 

1972 vége (metró 2.ütem, Rákóczi úti vill. megszünt.) 7A betétjárat Bornemissza tér - Baross tér között.

 

később Albertfalva, Forgalmi u.-ig meghosszabbítva

 

 

(Egyelőre vége, talán még fog pontosodni.)

Előzmény: Mihál (2004)
Mihál Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2005

kiegészítő7-es

Öv u. - Tétényi út között 92-es jelzéssel indult be valamikor 1959-ben (az említett térképen még nincs rajta), de már 59.aug-ban jelzését 7C-re változtatták, egyúttal meghosszabbították Tétényi úttól a Halmi utcán át Kelenföldi pu.-ig.

1960.aug.: az említett jelzéscserével 7-es jelzést kapott. (Geometriailag alapjárata a másiknak, mert hosszabb, de funkcionálisan nem, mert lényegesen ritkább.)

 

1962.okt.: a Cinkotai út- Öv u. sarkán való tolatásos fordulás helyet a Paskál u. - Öv u. útvonalon éri el a vá.-t. Ekkor csuklósították a vonalat, az alap7-est (ekkor 7C) követően.

 

1964.nov. Erzsébet hídon át

 

1969-70 körül(?) gyorsjárattá tették 107-es jelzéssel

 

1970 vagy utána (mikor indult be a 75-ös busz?) útvonalmódosítás a Bosnyák térre

 

1976. Bosnyák téri új vá.

1977. jelzésváltozás 7gyors-ra (piros 7-es)

 

Megj.: nem tudom, mikor került át a Nagy Lajosról a Lumumbára, és pontosan mikor lett gyors.

Előzmény: Mihál (2004)
Mihál Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2004

7-esek ügyében nemcsak azért nehéz szót érteni, mert sokszor változtak, hanem azért is, hanem azért is, mert volt úgy, hogy a meglévő viszonylatok jelzését egymás közt fölcserélték. A Peto ttárstól kapott gubancos történetet úgy tudom áttekinthetőbbé tenni, ha beszélek egy alap7-esről, egy kiegészítő7-esről és betét7-esekről.

Megpróbálom a történet vázát ilyen bontásban tálalni (anélkül, hogy minden részletet ismernék. (De egy ilyen áttekintés után, aki ezt megértette, érthető módon hozzá tudja fűzni a magáét.

 

alap7-es

1953-ban már megvolt, 7-es jelzéssel, Bosnyák tér - Kosztolányi D. tér között, a Szabadság-hídon át. (ez látszik a belinkelt térképen is, 1959. jan.-ban)

1958-tól - csak vasárnap késő este! - Kelenföldi pu.-ig járt

 

1960. aug.: jelzéscsere 7C-re (mert ekkor volt egy másik 7C, amiből itt 7-es lett), tehát ekkortól az alap7-es a 7C névre hallgat

 

1964.aug.: Bosnyák téri vá. első változása. Eddig: Thököly út - Varsó u. - Révai J.u. vá. - jobbra Nagy Lajos - jobbra Thököly. Ettől: Varsó - Révai - tovább Telepes u. - jobbra Lőcsei út - jobbra Bosnyák tér vá., ahonnét aztán egyenesen haladt már tovább.

1964. nov.: Erzsébet hídon át

 

1968-ban meghosszabbítás a Bornemissza térre.

...

1976-ban Bosnyák téri vá. második változása: a Thököly útról egyenesen halad be. Visszafordulás a Csömöri úton tengelyben.

 

1977: ismét 7-es jelzéssel, hiszen ő az alapjárat.

 

folyt.köv.

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2003

Emil ment freemail.hu-ra.

 

Üdv.

Előzmény: Peto (1999)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2002

Ismétlem: először a 7C járt az Öv utca-Cinkotai út végállomásig, illetve a Tétényi út - Etelele úton át Kelenföld pályaudvarig.

Előzmény: Blöky2 (2000)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2001

Az lehetséges, hogy a kelenföldi hosszabbítás után rögtön beindult a 7C.

Előzmény: Mihál (1997)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.17 0 0 2000

Nem. Az Öv utcáig illetve Kelenföld vá.-ig sose járt a 7C, csak a sima 7-es.

Előzmény: kihúzóvágány (1998)
Peto Creative Commons License 2015.12.16 0 0 1999

Emilen küldöm a 7-es, 7C történetét, elég kacifántos, úgy kell kihámozni belőle a részleteket.

Előzmény: Mihál (1997)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.16 0 0 1998

Fordítva: először a Szugló utcán át a Cinkotai út-Öv utca sarokig,  illetve Kelenföldig járt a 7C, a Tétényi úton és Etele úton!

Előzmény: Blöky2 (1996)
Mihál Creative Commons License 2015.12.16 0 0 1997

A 7C jelzés keletkezése így érthető.

De:

biztos vagy-e abban, hogy a 7-es, már a 7C beindulása előtt, a Kelenföldi pu.-ig ment?

Az 1975.sz. hsz.-ba belinkelt térkép szerint 1959-ben a Kosztolányiig ment, és ez hihetőnek tűnik számomra.

Előzmény: Blöky2 (1996)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.16 0 0 1996

A 7-es sztori elejét máshogy ismerem.

Kezdetben vala Bosnyák tér  - Kelenföld vasútállomás. Az utóbbit toronyiránt, a Bartókon végig haladva érte el.

Közben létrejöttek ilyen népstadioni alkalmi járatok úm. 7A, 7B.

Valamikor a 60-as évek elején a 7-est meghosszabbították az Öv utcáig, de még mindig a Bosnyákon át járt (Thököly - Nagy Lajos - Szugló). Szükség lett egy állandó betétjáratra, ez lett a 7C: Bosnyák tér - Kosztolányi tér.

Az Erzsébet híd megnyitása előtt a Szabadság hídon járt.

Közben a hosszú 7-es zuglói szakasza is változott: Thölöly - Róna (anno Lumumba u.) - Szugló u. - stb, ezzel a Bosnyákot elkerülte.

1967 v. 68--ban a 7C-t meghosszabbították a Kelenföldi lakótelepre, a Bornemissza térig.

Tehát eredetileg a 7C a sima 7-es betétje volt, de később apránként önállósult.

Előzmény: Mihál (1993)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.16 0 0 1995

Az 5-ös volt meghosszabbítva a mai Olaf Palme sétány - Dvorzsák sétány sarokig.

Előzmény: Zolcsi67 (1992)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.16 0 0 1994

Előtte, tehát az 1959-es meginduláskor.

A betétjáratok között volt másik is, ami hosszabb volt az alapjáratnál: 50-50A-50B-50C-50Y.

Előzmény: Mihál (1993)
Mihál Creative Commons License 2015.12.15 0 0 1993

Ez a variáció mikor volt? Mert a 60-as évek elejétől már - ahogy én emlékszem - a 7C járt a Bosnyákra (Révai J. u.), a sima 7-es pedig az Öv u.-hoz. (Egyébként egyik se volt a másiknak betétjárata, mert elágazó járatok voltak, bármi is volt éppen a jelölésük. 1961 táján igyekeztek rendet tenni és olyan jelöléseket adni, hogy a betétjáratok kapják az A betűs jelzéseket, mint pl. a 12>12A, 45>12 átszámozás esetében. De ez a rendrakás sose sikerült teljesen, a 7C így felejtődött 1977-ig)

Ebből a sima 7-esből lett aztán a 107-es gyorsjárat (egy ideig még Öv u-ig), majd a 75-ös beindulásával (1970?) lerövidítve a Bosnyák térig.

Előzmény: kihúzóvágány (1989)
Zolcsi67 Creative Commons License 2015.12.15 0 0 1992

Ha már a 7-es családnál tartunk, a 7, 7A, 7C rendben van, de mi volt a 7B? Mintha gyerekkoromból (70-es évek eleje) rémlene egy időszakos "meccsjárat" ezzel a jelöléssel, Etele tér-Népstadion között, de volt ilyen a valóságban is?

 

Ahogyan egy 74B (vagy 74Y) is rémlik, a városligeti BNV-ig járt a Madách tértől.

Előzmény: kihúzóvágány (1989)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 1991

Köszi!

Előzmény: Snake-Mojzi (1980)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1990

Bocsánat, mert a 91-es továbbment a Nagybányai útig!

Előzmény: kihúzóvágány (1985)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1989

Arra is emlékeztetlek, hogy a 7-es járat (Bosnyák tér-Kosztolányi Dezső tér) "betétjárata" volt a 7C (Öv utca-Cinkotai út - Etele út-Kelenföldi pályaudvar)!

Előzmény: Mihál (1986)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1988

Mondom: úgy indult, mintha a 39 betétjárata lenne - voltak ilyen egy-két megállóban különböző elágazó járatok. Abban nem vagyok biztos, hogy 39A volt-e, de vedd figyelembe, hogy 70-80 számmezőben már csak akkor adtak számokat, mikor 69-ig és 90-99-ig beteltek a számok (és akkor is 89-től lefelé).

81-es meg pláne: csak 1966!

A Naphegyre lehet, hogy a 89-es kezdettől járt, de úgy 1955 után volt egy rövid ideig 13-as számú járat a Pauler utcából a Naphegy-Gellérthegyre, aztán hamar megszünt, és új 13-as járt Diósdra, úgy 1960 körül.

Előzmény: Mihál (1986)
Mihál Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1987

(Mik ki nem derülnek!)

Előzmény: kihúzóvágány (1985)
Mihál Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1986

A 39-es először a Kossuth hídon, utána a Margit hídon járt. (Lehet, hogy egy időben a Lánchídon is, ebben nem vagyok biztos.

A 89-es honnét indult a J.A.ltp (ill. később az Aszódi út) felé? Aligha lehetett betétjátata a 39-esnek, inkább elágazó járatok lehettek. (Y még nem volt)

Úgy tudom, volt J járat is a ltp-re, amiből 81-es lett.

Előzmény: kihúzóvágány (1984)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1985

Először a 91-es az Árpád fejedelem útja-Lajos utca-Szépvölgyi út-Pusztaszeri út útvonalon ment a Pusztaszeri köröndig. 

Előzmény: Mihál (1983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!