ha nem tudsz mondani semmit (tudjuk, látjuk, szenvedjük, hogy évek óta nem tudsz a semmitmondó faszságaidon kívül mondani semmiről semmit - hiszen se közöd, se fingod nincs az audiokultúráról), akkor mi a retkesfaxnak locsogsz itt folyamatosan, és vezeted félre az audiolandra tévedő jószándékú kérdezőt??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Szintén fejhallgatós tanácsot kérnék. Gyakorlatilag egész nap a gép előtt ülök és közben folyamatosan szól a zene. Egy JVC füles van rajtam amivel a család lepett meg (olcsó modell), de kéne egy sokkal jobb mert szörnyű doboz hangja van. Szerintem egy csomó finom hangot nem is hallok meg így... Főleg progresszív rock, jazz, és más igényesen hangszerelt zenéket hallgatok.
Tudnátok ajánlani egy még megfizethető és egyben jó hangú fülest? Előre is köszönöm a választ!
A segítségeteket szeretném kérni.Szeretnék egy fejhallgatót kifejezetten film nézéshez ami vissza adja mozi hangzást. keresgettem a témában de csak egyet találtam ami kifejezetten filmhez van a Sony WHL 600. Erről esetleg van valakinek véleménye?Megéri az árát van e jobb ilyen árkategóriában 50-100 ezerig kb ?
Szerintem nekem a 10 dolláros noname nagyszivacs van, de nem lehet biztosan tudni, mert a mellékelt képek össze-vissza vannak keverve a shopban - meg hát nincs is akkora jelentősége...
(Az enyémet, amúgy Viktor olvtárs vette, én tőle kaptam.) Így néz ki az rs2 eredetije és mellette a nagy méretű párna:
Amikor először felteszi az ember, akkor húúúbazmeg, mekkora basszus!, de aztán helyére kerülnek a dolgok... Én pár nap után elraktam a szekrénybe, egyrészt túlságosan feldúsítja az alját a középtartomány részleteinek rovására, másrészt betakarja a fél pofáját az embernek, és egy óra múlva nem annyira szereti ezt a szivacsos kontaktust az arcbőr. Persze szivacsa válogatja korábban baromi nagy szivacsgyűjteményem volt, amíg hangolgattam a Gradót, van olyan szivacs, amely nem ennyire kellemetlen.
A Beyer azért is nyerő, mert a plüss párnája elég nagy, belefér a fül, és nem is irritálja semennyire a bőrt. Ugyanakkor megfelelő nagy tér van a füles membrán és a fülkagyló között, egészséges a basszus aránya is. Főleg, hogy a hátoldala sem teljesen zárt, levegőzik (basszus reflex;)))), mert perforált a formát tartó műanyag váz. Erre figyelni kell a rendelésnél, mert a zárt beyerek párnája hátul is zárt.
Amúgy ha sikerült elég merev és passzentos átmeneti szivacs toldalékot gyártani a gradó házára, akkor különböző vastagságú, átmérőjű és sűrűségű szivacskarikákkal tökéletesre hangolható szinte bármelyen fülformához a füles. Az elv ugyanaz, mint minden "membrános" átalakító esetén, legyen mikrofon kapszula, hangszóró, fülhallgató, a membrán előtti és mögötti tér nagysága, akusztikai tulajdonságai és az egymáshoz való viszonyuk fogják az eredő karakterisztikát kirajzolni.
Ezen a képen a nagy szivacstányérok az rs2-n vannak, mellette balra alul látható a merev, lépésálló szivacsból kivágott köztes idom, amelynek belső átmérője megfelel a gradó házának, a külső meg kb, a tetszóleges méretű, vastagságú párnának...
Ezen a képen látszik, hogy a Beyer plüss is kb akkora átmérőjű, mint a nagyméretű szivacs, mondjuk ez egy régi szétkúrt beyer párna, az új azért sokkal jobban néz ki ;)
Azon én is gondolkodtam hogy valamilyen szivacsból saját magam faragjak :-)
Kicsit tartok ezektől a kínai cuccoktól. Egyszer vettem egy kínai 220V-os konnektor adaptert nagyon olcsón, magyar boltból, de olyan büdös műanyag szaga volt hogy inkább kidobtam :-)
(bocs, ezt a kérdést nem vettem észre, nem nagyon járok erre ;)
Nem közvetlenül a gradóra van húzva a beyer párna, van egy közbülső, kb 12 mm vastag, kemény (lépésálló) szivacsból kivágott köztes idom, ami rá van húzva a Grado házára, és erre van vagy ráhúzva, vagy ragasztva a Beyer fülpárna.
Ez változó. A Bose AE/AE2 gyári párnája pl. kb. egy év után szétnyílik a perforáció mentén. A fos kínai kibír 3-4 évet. Egy próbát megér, sokat nem veszthetsz.
(Egy gond van a noname cuccokkal: ha véletlen rátalálsz valami jóra, másodszor már többnyire nem tudod megvenni ugyanazt. Mivel a gyártója ismeretlen, a jóég tudja, hogy melyik adagot hol vásárolja be az eladó, így az azonos kinézet ellenére hullámzik a minőség. Sokszor az eladó is lelécel, ha értékesítette a készletet, mert nem akar garis igényekkel meg licencjogi perekkel bajlódni.)
He-he, nekem is volt Stax Lambdám de az nem oly régi. Brutál darab (az ára is, sajnos). Nem engedhettem meg magamnak 6-7 pro fülest. Maradt az AKG K-1000; K-701. Teljesen más világ, természetesen pro és kontra.
Kaptam meghallgatásra egy L300 + SRM-252S belépőszintű kombót, amit különböző dinamikus fülesekkel és két Stax-szal is összehasonlítottam.
Igaz, hogy az első bekapcsolásnál egyértelmű volt a dinamikus fejhallgatókhoz képest tisztább, nyíltabb megszólalás, azonban egyre inkább zavarni kezdett a basszustartomány 100 Hz körüli enyhe kiemelése, és az alatta lévő korlátozott megszólalás, amitől szinte minden zenén érződött kisebb-nagyobb mértékben a basszus "ütése". Hasonlóan zavaró volt a kHz-es tartományban lévő kiemelés, amitől viszont a részletek rovására felkeményedett az énekesek hangja is, kicsit mindig "kikiabáltak" a zenekari kíséretből... A nagy tesztelés során egyszer csak azt vettem észre, hogy 10 zenéből 8-at már a Gradóval hallgatok végig, a Staxot be se dugtam ;Đ
A Stax mellett hiába volt kevésbé tiszta a Grado GH3 zenéje, az L300 felbillent tonális egyensúlya egyre bosszantóbbnak tűnt mellette, mert ez megváltoztatja a zene belső viszonyait, és ez számomra bármilyen zenén abszolút kizáró ok.
Nyilván nem hagytam ennyiben a dolgot, összehasonlítottam a korábbi belépőszintű Stax SR 202 Basic-kel is. A 202-esen nem az eredeti párna volt, hanem valamelyik drágább, vastagabb fülpárna, így valamivel kerekebb volt az alsó vége, mint az L300-nak, tök más volt a hang tónusa is, de a 202 is felkeményítette valamennyire az éneket, a GH3 a szutykossága ellenére még mindig hallgathatóbb, valóságosabb és mindenekelőtt zeneibb volt a 202-nél is. Viszont hallottam egy kb 40 éves Stax Lambda Pro fülest is, ami azonnal letaglózott: olyan messze volt az L300 és az SR202 hangzásától is, mintha nem is ezen a bolygón szólna... Innentől kezdve azonban újra kell gombolni a praktikumot - és mindenekelőtt a pénztárcát ;)