Triangle dobozt többfélét is hallottam, kicsit, nagyot, közepest, olcsót, drágát, de meg sem fordult a fejemben soha, hogy bármelyiket is hazavinném... Remélem, segítettem ;Đ
Hogy a francba kerültél ide? gondolom, csak pöckölni szeretnéd kicsit a hifisták orrát ;Đ
Sajnos a hangosításnál is fel kell tenni ugyanazt a kérdést, milyen célra kell a cucc, mi fog szólni rajta, és milyen technikai környezetben fog szolgálni, amire két marékkal szórjuk a zsét - bár az általad kinézett dobozkák nem is annyira drágák.
Mindkét dobozról rengeteg gyakorlati tapasztalatot olvashatsz: jót, rosszat egyaránt. Az EV - Dynacord általában előkelőbb, nemesebb család, a professzionális cuccaikra bárki - BÁRKI(!) - rábízhatja a tehetségét és produkcióját, az RCF meg roppant törekvő, tudják mitől döglik a légy az alacsonyabb árkategóriában is...
A konkrét dobozokról olvasgatva: az EV-nél visszatérő problémaként említik, hogy bár roppant természetes hangon képes nagy hangerővel is szólni, kicsit trehányul van összerakva, baromi sérülékeny a doboza is, kötelező hozzá védóhuzatot venni. Az RCF meg feltűnően melegszik, a frászt hozza a felhasználóra. Tűző napon egyikkel se csinálnék falunapot;ĐĐ (Amúgy EV monitoraim és Dynacord erősítőim vannak - Nincs mit;))
Egy PA rendszert mindig a helyben kell beállítani, a helyszín adottságai és a koncert jellege szerint, ezért a "jobb hangzás" nem igazán értelmezhető fogalom. Ha jó ár-érték arányt akarsz, a Behringer háza táján nézz körül.
Szia! Ezek elsősorban hangosításra való hangfalak, ha jól nézem. Ebben a topicban az otthoni használatra sztánt, HiFi hangfalakról és kapcsolt részeikről folyik a diskurzus, olvass kicsit vissza. Bár nem kizárt, hogy valaki érdemben hozzászól, de ne fűzz nagy reményt hozzá. Próbálj keresni hangosítással foglalkozó topicot.
Sziasztok!Érdeklődni szeretnék, hogy melyik lenne a jobb választás a hangfalak közül? Melyiknek van jobb hangzása az Electro -voice ELX 115P vagy az RCF ART 912-A? Mik a tapasztalatok?Véleményeket előre is köszönöm!
Induljunk ki a realitásból: ez a DC2000 nem a vidi sikersztorijából való - már ha volt ilyen egyáltalán a hazai hifiben;) Ajánlom figyelmedbe a kb. ugyanazon hangszórókészlettel rendelkező, kicsit csicsásabb verziójáról (DC-2016) írtakat a HIFI Magazinban:
Nincs okunk feltételezni, hogy a DC2016 váltója túlságosan eltérne a DC2000-től (vagy ha igen, csak rontottak a két kondi egyértelműségén;)
A kondikat sincs igazából értelme cserélni, mert a vidi anno a legrosszabb pillanatában is ragaszkodott a kritikus helyeken (magasszekció) a Remix C223 fóliakondikhoz, ami jelentősen simább hangú az elektrolit kondikhoz képest. Ha egy c223 után sivít vagy kukorékol valami a dobozból, az nem a kondi miatt van. (Az egykori orionokon még javíthat az elkók kidobása, de ott a főgörény akkor is az orion dóm...) Szóval, nyugi - a folytonjobbítás a zenétől veszi el a figyelmet.
Előbb rendes hangváltót kellene hozzá tervezni. (A gazdaságos szent grálnak kikiáltott, ám attól igencsak távol álló Jantzen helyett próbálkozz sokfélével, amihez olcsón hozzájutsz.)
A hangszórók belülről való szerelése egyébként nem szerencsés megoldás. A doboz homlokfala elég vastag ahhoz, hogy a hangszóró "rászórja" a hangot a szélére, nemkívánatos reflexiót okozva. Az egyszerű hangváltó a csillapítóanyaghoz hasonlóan szintén nem a legnagyobb hiba, mert kevésbé pofázik bele a fázismenetbe. A mélysugárzó magasabb frekvenciákon jelentősen emelkedő impedanciája úgyis kizárja, viszont a két kisebb hangszóró a legmagasabb frekiken egyszerre énekel. De majd jön Mono mester és legfeljebb engem is leolt, ha hülkyeségeket hordtam össze... :)
"szóval nem a bélés a leggyengébb láncszem ebben a dobozban ;)" - igaz lehet :-)
azon gondolkodom, érdemes lenne-e a régi kondikat értékazonos, de jobb minőségű (pl. Jantzen) kondikra cserélni?...vagy felesleges ezen hangszórók esetében?.... :-/
szerintem is valami természetes anyag lehet, ezt a szálvégi csomósodásból gondolom, a műszál nem nagyon csinál ilyent, de a gyapjú minél finomabb, annál inkább. szóval nem a bélés a leggyengébb láncszem ebben a dobozban ;)
hát az a HC20/10 a maga idejében nem volt egy rossz hangszóró, a középtartománya simán alázott néhány hasonló méretű, erőtlen habszéles hsz-t.
Most a még korábbi, Alnico mágneses őskövületeket ne is említsük, azok sokkal közelebbi rokonságban voltak a zenészekkel és hangszerekkel, mint a DIN-45500 szabvánnyal ;ĐĐĐ
Csodálkoznék, ha a vidi ilyen slendriánul kivitelezett dobozba igazi gyapjút rakott volna. Nem olcsó ám!
Ez itt pl. igazi, kétszer kártolt (ez fontos paraméter!), nagyon finom gyapjú, pontosan kiporciózva került basszus ládákba - nem a vidiben, persze;)
Így van gombócokba tekerve és csomagolva a gyártó által:
Egy-egy gombóc kiterítve kb. 2 m2, kb. 2 ujjnyi vastag, ami a doboz falára, illetve a merevítőkhöz is rögzítve a dobozon belül mintegy "függönyként" is kiválóan működik
Az a "baj" ezekkel a kondi értékekkel, hogy nincs rajtuk semmilyen felirat, vagy ha van is, pont úgy ragasztották be, hogy nem látszik. Egyébként egyszer egy fórumban olvastam a kondik értékéről, innen az infó :-)
"Talán fordítva: 1 mikro a magashoz, 2,2 a középhez ;)" - Igaz!!, valóban elírtam :-)
"Amúgy a kártolt gyapjú miről jutott eszedbe?" - Mikor belenéztem a dobozba, akkor láttam a töltést, ami olyan, mint a mellékelt képen, csak talán még "levegősebb", nem annyira "tömör"...még a színe is stimmel. Szépen megtölti a dobozt, de nincs teletömve. :-)
Ebben is HC 20/10 volt, de csak egymagában: https://www.radiomuseum.org/r/videoton_hi_fi_box_ritmus_d_201.html. Vajon melyik szólt jobban? (zt azért nem értem, hogy miért egy szélessávúhoz raktak két magasat... Az is igaz, hogy a HC 20/10 nem volt "gumimembrános").
Ő is úgy írta, hogy 1 mikró a magashoz, 2,2 a középhez... A többi stimmel. :) A szürke ipari vattával én is találkoztam a Coronában (meg még jóval korábban a Minimax 3-ban).
Talán fordítva: 1 mikro a magashoz, 2,2 a középhez ;)
Érdekes doboz, a hangszórókat leszámítva semmi nem emlékeztet a vidi technológiájára, ami a doboz szerkezetét illeti, mintha nem is ott készült volna... Még a fóliázógépek előtti, belülről szerelt dobozokra sem, pedig azok időnként elég hányaveti, amatőr szerelésnek tűntek.
Amúgy a kártolt gyapjú miről jutott eszedbe? Mert a (kétszer) kártolt gyapjú talán az egyik legjobb csillapítóanyag, amit hangfalba rakni szoktak. A vidi inkább olcsó, szürkés ipari vattát használt.
Tizen pár éve kaptam egy ismerősömtől, aki akkor azt mondta, hogy egy Dyras készülékhez (?) adták. Egyébként nem egy bonyolult szerkezet, a hangváltó egy 1uF-os kondi sorban a magashoz és egy 2.2 uF-os a középhez. Csillapítás kártolt gyapjúval töltve a doboz. :-)