Keresés

Részletes keresés

big-dewil Creative Commons License 2022.01.29 -3 0 22239

én is hasonloképpen szoktam letesztelni az ide látogató nagyszájú hifistákat. és mindig bejön, hogy fingjuk sincs mi az ami tényleg jol szól...

Előzmény: Mono SE (22237)
btamas70 Creative Commons License 2022.01.29 -2 0 22238

Három AT pukitól, merthát a Linn K9 is AT gyártmány volt (anno majdnem olyat vettem Bécsben..).

Évekkel később persze már bántam, hogy a HFM mozgótekercs-ideológiájával megfertőzött kezdőként inkább akciós AT F5-tel jöttem ki a Shortone-tól. Pedig hát el kellett ismerni, hogy abban a láncban, Heybrook TT2-be szerelve jobban szólt.

Előzmény: Mono SE (22237)
Mono SE Creative Commons License 2022.01.29 -5 1 22237

Mondjuk nem hagynám szó nélkül a Dire Strait nóta hangzását ami merőben eltérő hangzást produkál a 3 pukitól. Persze mindenekelőtt a hangerőt kell szubjektíve és nem műszerrel(!) azonosra állítani a 3 pukinál, akkor ugranak ki a valódi különbségek. Ez a videó volt amit kurvasokszor meghallgattam anno, mikor végképp lebeszéltem magam az ART9-ről (az art7 ellenében).

 

>>> https://youtu.be/DmzXJSQ4Sz8

 

Ha olyan füllel hallgatom, amivel a zenekari koncerteket szoktam keverni, akkor egyértelműen az AT33PTG/II szól a legnívósabban, legtermészetesebben, a dobmikrofonozása kiváló, nívós (minimum Audax mikrofonokkal;) nagyon jól és telten, dögösen szól a lábdob, diszkrét az utólagos effektezés is, a kapuzása is szinte észrevétlen, jók az arányok, nagyon jó a nívós PA-ra küldött sound, az ének tökéltesen belesimul a zene szövetébe...

 

A Linn K9 koncertje hasonlóan jól van keverve (bár nyilvánvalóan másik hangmérnök tologatta a potikat), a PA rendszere azonban sokkal szegényesebb, nincs igazi dinamika se alul, se felül, a közepe jó, bár nem szól olyan tisztán, mint az előző AT esetén, de erről nem hangmérnök tehet, ez pénz kérdése csak: mekkora cájgot tud a koncert rendezője bérelni.

 

Az AT ART9 koncert mixelése az én fülemnek mindenképpen kicsit túltolt beállítás minden szempontból. A dobmiksik jele magasba húz, miközben túlságosan le van kapuzva a jel vége, ugyan dinamikusabbnak hat, de ha túl korán le van csapva az ütések vége, ettől felkeményedik a ritmusszekció, ami csak a táncolóknak (meg a botfülű hifistáknak;)) jó, hallgatni nem annyira... A lábgép is baszott nagyot szól, de kilóg a zene szövetéből, megvan az alja ugyan, de el van nyomva. A középtartomány szövete is lyukas itt-ott, olyan mintha beletekert volna valaki a kompresszorok ideális beállításába. Szubjektíve dinamikusabbnak hat, mint mellette az AT33 zenéje, de ez mesterséges dinamika, bizonyos zenék elviselik, bizonyos zenéket meg kivégez. (Ennek pontosan az ellentéte az AT ART7 puki, ami semmire nem hívja fel külön a figyelmet azzal, hogy a pofánkba tolja, viszont mindent hibátlanul lejátszik, az eredeti arányokat mindig megtartva.)

 

Szóval mindennapi zenehallgatásra a sorrend 1. AT33PTG 2. LinnK9, az ART9-et meg csak akkor csavaroznám be a shellbe, mikor fél órára el akarok kábítani egy jófogásos vevőjelöltet ;Đ

Előzmény: Mono SE (22236)
Mono SE Creative Commons License 2022.01.29 -4 0 22236

>>> https://youtu.be/lCmlQViXI5Y

 

audio-technica AT-33SAとAT-ART7,ART9を聞き比べてみた。

 

>>> https://youtu.be/DmzXJSQ4Sz8

 

Linn K9 vs Audio Technica AT33PTG/II vs Audio Technica ART9

Előzmény: quad (22235)
quad Creative Commons License 2022.01.28 0 0 22235

Azért köszi a választ. :-)

Előzmény: Mono SE (22234)
Mono SE Creative Commons License 2022.01.28 -4 0 22234

röviden: fingomnincs;)

hosszabban: majdnem vettem egy AT33PTG-II-t, pusztán az olvasmányaim alapján, hiszen soha nem hallottam (azóta se), de szerencsére akkor éppen hiánycikk volt. Viszont minden pickup érdekelni kezdett, ami a tű és tűszár körüli rezonanciákkal és tömegcsökkentéssel volt kapcsolatos. Igen pozitív emlékeim voltak egyébként is a boron tűszáras Technics EPC-205C-mk3 MM pukival, az AT33ptg tűszára pedig szintén ilyen, aztán ráakadtam erre a szintén boron tűszáras 310MC-s fazonra, aki japán ebay-ről vásárolgatott vadiúj, Európában ritkábban felbukkanó pu-kat, MC trafókat. Na ő tovább fűtötte az agyam a 310-zel, hogy a hifi magazin hülyeeségeket írt anno ezekről a technics-szekről, egyszerűen szarul installálták. Ezek után jött egy tök véletlen elkottyantott félárú AT ART7-ről a füles, aminek tömör bór a tűszára, és nincs benne hagyományos mágnes se, viszont kurva kicsi a jele. Amúgy az Audio Technika nem egy high-end gyártó, de a rendkívül magas színvonalú gyártástechnológia birtokában vannak, a mikrofonjaikat külön imádom, a két tucat zenekari-színpadi mikrofonomból 13 db AT miksi volt...

Szóval nem tudom, hogy egy AT vagy egy Technics pickup szolgálná-e jobban a hifis sznonságot, itt szerintem már azon dőlhet el a dolog, hogy melyik reagál jobban az installálásra vagy a kábeles tuningra. Egy Denon futóműbe csavarozott AT VM540ML MM pukit pl. kurrrvára fel lehetett dobni egy Neotech Nemoi-1220 ezüst szalag kábelezéssel, nem mondom, hogy ezzel már partiban volt az AT ART7 mc pukival, de ugyanezt a kábel az art7 jelútba kötve korántsem jelentett akkora változást - az art7 csak húzogatta a vállát, hogy "na és akkor most mi van, eddig is zene szólt, meg most is..." ;))

Előzmény: quad (22233)
quad Creative Commons License 2022.01.28 -2 0 22233

Ha már így dicséred az mc310-et, megkérdezném, AT 33PTG-t, az első szériát esetleg hallottad? Hogy viszonyul a kettő hangja egymáshoz?

 

Érdemes az AT-t megtartani, vagy adjam el, és maradjak a Technicsnél?

Előzmény: Mono SE (22232)
Mono SE Creative Commons License 2022.01.28 -4 0 22232

Én egyáltalán nem foglalkoztam ezzel az mc-vel, ezt csak úgy kaptam egy komámtól a grado fakar mellé, azt hittem javíthatatlan. 

 

Tavaly nyáron viszont hallottam egy fél collos ugyanilyen mc310-et abban a régi jvc csúcshajtányban, aminek a karja betájolja valahogy a puki-kar rezonanciát is. Hát meglepően finom hagot tudott, pedig a futómű doboz szar rezonanciáit nem szeparálta el a csávó különösebben, ha doboltam rajta simán belehallatszott. Egy százasért adta volna az mc310-et, és az előélete és hangja alapján talán ért is annyit, de akkor már megvolt az AT art7-es, ami azért tök más kategória, mindennapi használatra meg főleg.

Előzmény: quad (22230)
quad Creative Commons License 2022.01.28 -1 0 22231

Itt jobban látható:

 

 

 

Előzmény: quad (22230)
quad Creative Commons License 2022.01.28 -1 0 22230

Igen, de az arany színű 310MC, az egy T4P hangszedő, amit egy SH-90S tipusú T4P/SME rendszerű shellbe bedugva adtál nekem. (így is árulták)

Ez utóbbi segítségével bármely T4P hangszedőt be lehet dugni az SME redszerű karokba. Van egy másik ilyen shellem is, abban pl egy Ortofon TMC 200-as puki csücsül

 

A alábbi prosin jól láthatók egyben és külön is:

 

Előzmény: Mono SE (22226)
AudiJo Creative Commons License 2022.01.28 0 0 22229

Inkább a kuktában főzött "kisüsti gyalázatos" játszotta ezt a szerepet! :)

Amit Apus "főzött" a Kenguru-ban és Varjú/Kánya is csak annyit mert rá mondani: Jó....khmmmm.....jó erős :)

AJ

Előzmény: tibtiborkaba_new (22228)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2022.01.28 0 0 22228

Az oroszoknál valszeg ugyanazt a szerepet töltötte be a vodka, mint nálunk a balaton világos...

Előzmény: Mono SE (22227)
Mono SE Creative Commons License 2022.01.28 -4 0 22227

lehet, hogy nekem sok egy üweg vodka, de quad egész wodkamezők és wodkaligetek között tengette napjait

Előzmény: tibtiborkaba_new (22225)
Mono SE Creative Commons License 2022.01.28 -4 0 22226

hát nemtom, nekem egy ilyenem volt, tű nélkül:

 

Előzmény: quad (22224)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2022.01.28 -1 0 22225

Jófajta vodka lehetett, ha így átrendezte Mono emlékeit...

 

:p

 

Előzmény: quad (22224)
quad Creative Commons License 2022.01.27 0 0 22224

Igen is meg nem is. A hangszedő az enyim, eredeti tűvel, a Shellt amiben van, azt tőled kaptam. :-)

Előzmény: Mono SE (22223)
Mono SE Creative Commons License 2022.01.27 -3 0 22223

azt a Technics MC310-et (tű nélkül) nem én cseréltem veled vodkáért?;)

Előzmény: quad (22222)
quad Creative Commons License 2022.01.26 0 0 22222

Még egy kis adalék a hangszedő-hangkar misztikumhoz:

 

Végül is úgy döntöttem, hogy kipróbálom az AT 33PTG hangszedőmet, aminek a számítások szerint 12 HZ-körül lenne a rezonancia frekije az SME karban.

A legnagyobb meglepetésemre, az Ortofon tesztlemezen lévő rezonancia teszt eredménytelenül zárult, ugyanis sem szemre sem fülre nem tudtam határozott berezonálás észleni. Leginkább a 8-10 Hz-es tartomány volt gyanús, de nem vennék mérget rá.

 

Leteszteltem a többi hangszedőmet is, az Ortofonoknál egyértelműen megállapítható volt a rezonancia freki, főleg az MC30 Supernél. (Majd ki ugrott a barázdából) Viszont a Technics MC310 szintén alig rezonált, de legalább a számításoknak megfelelő helyen. 

 

Tudomásom szerint az öt hangszedő közül a Technicsnek és az AT-nek a legkisebb a mozgó tömege, lehet hogy ez az oka a kismértékű rezonanciának?

Előzmény: btamas70 (22212)
big-dewil Creative Commons License 2021.11.01 -2 0 22221

több, mint 500 volt. a sok barom, nem birják az igazságot. )))

 

Előzmény: btamas70 (22220)
btamas70 Creative Commons License 2021.10.31 -15 0 22220

Igazság szerint még sehol sem vagyok Bigi egykori hifipiacos rekordjához képest;))

Előzmény: Mono SE (22219)
Mono SE Creative Commons License 2021.10.31 -3 0 22219

20. mínusz én voltam, csak hogy örüjjé a rekordnak, bammeg! ;)

Előzmény: btamas70 (22215)
quad Creative Commons License 2021.10.31 -2 0 22218

Nyugodj meg, szerintem a mínuszoló (valószínűleg egy személy) el sem olvasta a cikkedet, csak utálja Tamást. (Ha el is olvasta, meg biztos nem értette)

Előzmény: stevie-13 (22216)
stevie-13 Creative Commons License 2021.10.31 -1 0 22217
Előzmény: stevie-13 (22216)
stevie-13 Creative Commons License 2021.10.31 -1 0 22216

Látom ám, hogy btamás hozzászólása rekordszámú mínuszt kapott. Nos, az általa linkelt cikket én írtam. Ha valakinek valami konkrét kifogása lenne, valamit jobban tud, más a tapasztalata, az nyugodtan nyisson vitát akár itt, akár a cikk alatt.

Előzmény: btamas70 (22212)
btamas70 Creative Commons License 2021.10.30 -21 1 22215

"A mínuszoló..."

 

költse gyógyszerre az ellenszolgáltatást !

(Ha semmit sem kap szorgos munkájáért, rém ostoba lúzer lehet..):))

Előzmény: quad (22213)
Mono SE Creative Commons License 2021.10.28 -6 1 22214

A hangkar-hangszedő káros rezonancia miatt azóta nem izgulok, mióta a JVC halálpontos fordulatú, fullautomata karos egykori csodafegyverét (is) használom a számcsigép mellett lemezhallgatásra. Ez állítólag folyamatosan figyeli és korrigálja ezt a kérdéses rezonanciát.

 

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy sokkal nagyobb különbség van a lemezből kibányászható zeneiségben a lemezalátét cseréjével, vagy ha a lemezjátszó dobozát láb és stelázsi nélkül közvetlenül az hifi állványra helyezem, mint abban, hogy egy többszázezres AT MC pukit vagy egy 30 éves mezei Denon MM pukit csavarozok a csodakarba. Így inkább annak a gurunak hiszek, aki azt írja, hogy a végletesen eltérő eseteket kivéve gyakorlatilag bármi szólhat jól bármivel. Nyilván, ha megfelelő csillagkép alatt születtünk;)

Előzmény: quad (22213)
quad Creative Commons License 2021.10.26 -5 1 22213

Köszönöm a megnyugtató véleményeket!

 

(A mínuszoló meg elmehet a bús büdös 3,14-ba)

Előzmény: btamas70 (22212)
btamas70 Creative Commons License 2021.10.26 -17 2 22212
Előzmény: quad (22209)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.10.26 -4 2 22211

A kérdés az, hogy meghallod-e, ha kék pöttyöt ragasztok a lemezjátszó mellé a falra, vagy esetleg elhelyezek a környékén egy 10 forintos érmét. Ha igen, akkor ciki, mert akkor nyilván a .000001 Hz eltérést is meghallod a 10 Hz-től.

 

Kissé darázsfészekbe nyúltál, mert a erről a kérdésről ngyon megoszlóak a vélemények. Van a hírneves blogger (akinek természetesen igaza van, hiszen nagyon sokan követik) által is képviselt "10 Hz über alles" irányvonal, viszont a "hiába az elmélet ez a hangszedő akkor szól qrva jól, ha durván eltér a tankönyvtől" irányvonalnak is akadnak követői szép számmal.

 

Szvsz lehet hajtani a 10 Hz-re, de nem dőlnék a kardomba, ha éppen 11 vagy 9 sikerül. Amúgy is azon a frekin lesz csak jó, ahol méred, a többit legfeljebb feltételezed.

 

Ami a mérést illeti, az eltérés adódhat a hangszedő vagy akár a hangkar szórásából is. Ne aggódj, újkorában sem feltétlen volt 9.3 Hz, de nyilván az idő folyamán a felfüggesztés és a karcsapágy is változott.

 

Ezek olyan kérdések, amiről max esős napokon, zenét hallgatva, finom italt kortyolgatva érdemes morfondírozni, amikor amúgy semmi más értelmesebb nem jut eszedbe. 

Előzmény: quad (22209)
Mono SE Creative Commons License 2021.10.26 -5 1 22210

óvakodj a guruktól

Előzmény: quad (22209)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!