Nekem volt 2x is hasonló hibám egyszer egy régi 2 es golf 1.6 td produkálta Másodszor egy Scania 380 as teher :-))
A golfnál meg oldódott a probléma ami 2 szor már szarul érintett mert le is állt. szóval ott a csövek úgy ahogy írod el voltak öregedve és a sok le föl csavargatás miatt meg voltak gyengülve! új cső sor lett aztán évekig bírta :-))
A scania -nál már kicsit érdekesebb volt a helyzet ott viszont a porlasztó fej szelepek voltak szarok (az adagoló meg túl jó :-P ) És ezért nyeste el a nyomás a csöveket.
Pedig újak voltak ott is 2x ra és mégis! aztán a megfelelő értékre be lettek állítva a porlasztók és az adagolóban is a fejszelep hogy csak adott nyomást csináljon és meg oldódott a gond.
Szóval a te esetedben szerintem első körben az öreg csövek lehetnek a ludasak de akár a rosszul be állított porlasztók is :D.
Egy 1.9 TDI AFN (110 le) adagolós diesel motorral szerelt Audim van. Olyan problémám van vele, hogy már harmadszor törik-, illetve reped el az adagoló és a porlasztócsúcsok közötti vastagfalú nagynyomású acél cső (az elmúlt 20.000 km-en).
Először ez első hengernél, aztán kétszer a harmadik hengernél repedt meg. Minden esetben a porlasztócsúcshoz közelebbi hajlításnál kereszt irányban.
Először arra gyanakodtam, hogy az előző tulaj szétszereléskor erőltette és véletlenül meghajlította, aztán használat közben a nagy rezgés és nyomás miatt elrepedt. De az a cső, ami a harmadik alkalommal eltört az biztos nem volt meghajlítva, ezért biztos valami más okozta a repedést.
A motor nagyjából rendben van, jól megy, viszont kormol, ha nyomom neki. A turbó lassan felújításra szorul, mert van egy kis játéka a forgórésznek. Az adagoló szerintem rendben van, nem rég volt tömítés cserélve benne, a 2. és 3. csőtörés között.
Valaki találkozott már hasonló problémával???
Tudja valaki mi okozhatja a cső repedését?? Esetleg rossz vagy elkoszolódott porlasztócsúcs? Rossz ütemben adja a nyomást az adagoló? Egyáltalán az adagoló által létrehozható nyomás eltörheti ezt a csövet? Vagy valami nagy rezononcia lehet a ludas?
Nagy tisztelettel szaktanácsot szeretnék kérni. Két éve vásároltam egy diesel Galaxyt (2001 évj. AUY) Kb. fél éve elkezdett egy olyan jelenséget produkálni, mely szerint hidegen, beindításkor hatalmas füstöt tol ki a kipufogón (de tényleg, óriásit), viszont ez a füstölés 1 percen belül, de leginkább 30 másodperc alatt teljesen megszűnik. Időközben a turbót a Wiz@rd kft.-nél (ez nem a reklám helye, csak utalok rá, hogy nem Jóska bácsi kontárkodta össze a szomszédban) felújíttattam. A PD elemeket szintén (porlasztócsúcs csere, tömítések...stb. 140.000.-Ft volt) felújíttattam, az izzító gyertyákat újakra cseréltem. A fent leírt jelenség ezek ellenére sem szűnt meg. Nagyon megköszönném, ha valaki tudna tippet adni, hogy mi okozhatja, mert ha lehetne, már nem igazán költenék rá további százezreket. Köszönettel: Tibor
Ki tudna válaszolni egy kérdésre, Renault espasem van. ha üzemhőmérsékletre be melegszik az alapjárat nem egyenletes,mi lehet a probléma 2,2 dti van szó
Sziasztok!Van egy 1.4 hdi citroen c2-esem. Izzítógyertyát kellene cserélni benne, de ötből négy szerelő nem nagyon vállalja mert könnyen beleszakadhat.Márkaszerviz vállalja de csak úgy hogy legyek vele tisztában hogy ha megszakad akkor 80ezer forint darabjának a "kiműtése".Ezzel kapcsolatban kérnék tapasztalatot esetleg ismerős szerelőt aki esetleg vállalná. Budapestiek előnyben. Az autó egyébként indul bar nem mindig elsőre. Hibakód viszont egyértelműen izzítógyertyát dob hibára. Köszönöm előre is a segítséget
Sziasztok! Van egy peugeot 406 1.9 td motorral ellátott autóm. Országúton a fogyasztása 7- 7,5 liter/100 km. Szerintem ez elég magas fogyasztás, mivel 110-es tempónál produkálja.
Szerintetek is magas a fogyasztás? Lehet az adagolón állítani, hogy kevesebbet fogyasszon az autó?
Vettem egy 99-es 1.9 Tdi A4-est. Olyan problémám van hogy az üzemanyagszivattyú fém nyomócsövénél csöpög a gázolaj (elég rendesen kb 1.5-szer csöppen másodpercenként...ahogy a blokkon látom). Holnap szeretnék elindulni haza, ami 800 km-re lenne. Az lenne a kérdésem, hogy azon kívül hogy többet kell majd tankolnom, ezen kívül lehet valami más probléma?? Mondjuk leáll a motor?? Mert pl úgy vettem észre, hogy ingadozik az alapjárat.
Van egy olyan problémám hogy van egy Audi a8 3.3tdi-m és ha a motor már bemelegedett és indítani akarom akkor nagyon nehezen indul hidegen viszont jól indul.
Ha valakinek van valami ötlete azt nagyon megköszönném.
Örülök neki, hogy megy a fórum. Lenne egy kis problémám. Vásároltam egy 2006 évj. mastert kb. 6 hónapja. Az autó nagyon szépen működik, szokásos cserék megtörténtek vez szíj. szürők stb. kb 110e be volt az egész. A problémám a következő:Az autó alacsony fordulaton pl. 5.-6, fokozatban haladva ha odalépek neki ugy intenzíven egyszeruen letilt a motor, leáll. Ugyan ez magasabb fordulatszámon kihúzatva 3000-3500 ugyan úgy letilt a motor. Gyújtás le- vissza és indul megy tovább az autó. Esetleg valakivel történt ilyen? Nyomástartó szelepre gondolok, de nem tudom hogy tudnám kideríteni, hogy valóban ezzel van a probléma. Köszönöm a válaszokat.
van 1 Hatz E-780 dízelmotorom aminek problémája ,hogy beindul aztán kis idő után leáll... olyan mintha levegős lenne a rendszer gázadásra van mikor leful ,de van mikor tartósan tud járni kb 10percig is ... mi lehet vele? adagolóelem?
Az alaphelyzet egy BMW525Tds motor, rajta egy VE R515 adagolóval (HDK fejes)
A motor jól műxik, viszonylag keveset fogyaszt, DE több mint egy éve az alábbi hibája van: Ha hirtelen elveszem a gázt, kigyújtja rövid ideig a MIL lámpát és beír egy hibakódot. A hibakód és a lámpa hagyján, de ilyenkor a motor nem veszi a fordulatot, hiába nyomom a gázpedált, és sok esetben le is áll. Majd azonnal újraindítható, de a következő hasonló esetben ismét leáll, vagy nem reagál a gázadásra.
A hibával megjártam több diesel műhelyt, de a problémát nem oldották meg. Volt adagoló csere, (bontott) volt HDK fej csere (bontott), újra nem fussa, mennyiség beállítás, tömítés csere, diagnosztika , Bosch szervíz meg minden.
Közben azért művelődtem: Kissé megismertem a EDC rendszerét. és a HDK fej mibenlétét.
Fel is műszereztem magam, és sok mindent megmértem. A HDK fej adagoló tengely mozgató mechanizmusa robosztus egység. Az ECU a mozgató tekercsre ad egy PWM jelet, aminek a kitöltési tényezője az ECU bemenő paraméteritől függ, (gázpedál jeladó, hőmérsékeltek, stb stb..)
A gázkar helyzetét egy differenciál tekercs adja vissza. A differenciál tekercsre (mérő és referencia tekercsek) ad az ecu egy 10 kHz-es jelet ellenfázisban. A mérőtekercs
vasmagján van egy rövidzár gyűrű, ami a tekercs induktivitását megváltoztatja. Ez a gyűrű a gázkarhoz van erősítve és az induktivitás változás arányos az elmozdulással. A középleágazásról veszi az ECU a visszacsatoló jelet. Az ember azt gondolná, hogy a gáz adagolással a gázkar elfordul, a tekercsek induktivitásának a szimmetriája felborul és egy egyenletesen emelkedő 10kHzes jel jut az ECU-ba.
Ezzel szemben nálam: ha alapjáraton jár a moci, a jel 5-6 milli Volt. Ha emelem a fordulatot a jel növekszik, de km 2200-as fordulattól nem emelkedik tovább 20 milli Voltnál , viszont a fordulat igen, és látszólag jó műxik minden, de ha hirtelen elveszem a gázt, a visszacsatoló jel hirtelen felemelkedik kb 1 Voltos szintre, miközben a fordulat leesik alapjáratra és a motor vagy majdnem leáll, vagy leáll. Ha lassan engedem vissza a gázpedált akkor nincs ez a jelenség. A gázpedál jeladó a diagnosztika (gyári) és a műszeres mérések szerin is jó. Cseréltem is.
Mi okozza ezt az abnormális működést. Ja ECU csere is volt, mindkettővel ugyanaz a hiba.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Van egy 1.9 td peugeot 406-os gépkocsim. Annyi a baja, hogy a motor erősen(kopogva jár) Hol lehet állítani az előtöltésen? Köszönöm a segítséget.
Szia, úgy néz ki megoldódott.....az adagoló tetején lévő üzemanyagpumpa talp alól folyt a motorolaj, leszerelés és a pasztázás megoldotta problémát....
az elmondásod alapján valszeg a gáztengelynél szivárog az üzemanyag, szuttyogós meló a javítása, talán ezért nem örült annyira az adagolós... .) keress meg priviben, amennyiben még javítani akarod., mivel itt ritkán mozgok mostanság.
Segítséget szeretnék kérni, van egy régi 89-es lakautóm, Fiat ducato 2.5d motor van benne, az adagolón majdnem a tetejénél szivárog a motorolaj.....voltam adagolósnál, de szemmel láthatólag nem volt kedve a szakinak foglalkozni vele, gondolom nem ez lett volna az év üzlete neki.....ellenben ha valaki látott már közelről ilyet és tudna segíteni, akár ötletekkel hálásan megköszönném.......
sajna összetapadnak a szoros illesztesekk .nekem porlasztocsucs ragadt ossze pedig ujj volt csak megmertem a nyito nyomast. 6 honappal kesobb satuban tubta. szetszedni
Érdeklődék,hogy Bosch VE4/9 F2400 R66-3 adagolónál, végnyomás tekintetében mennyi számit jónak. Vagy mettől meddig? Azért érdekel,hogy érdemes-e felújitatnom vagy inkább csere vagy más megoldás. Sajnos régi autónál sokszor vannak úgy a szerelők,hogy abba jó még az. Audi 80 1.6D 33éves .
Üdv. Mindenkinek! Találkozott már valaki olyannal, hogy egy elvileg jó, működő Lucas adagoló állásába tönkremegy? Az történt, hogy hozzájutottam egy Mercedes 2,2d Lucas bontott adagolóhoz. Hónapokig állt a garázsban, mert nem volt időm beszereltetni. Akitől vettem, már nála is raktáron volt előtte pár hónapig. Lényeg, hogy most beszereltük, de az autó nem indul vele. A meglazított nyomócsöveken egy csepp üzemanyag sem jön. Hibaolvasó tolókarúd szenzor hibát ír. Lehetséges, hogy a hosszú raktározás alatt kiszáradt belőle a gázolaj, és megszorult benne ez a tolókarúd? Mi ilyenkor a megoldás?
egy 1,9 tdi passatom van AHU motorkódos az a problémám hogy pörget az önindító rendesen de nehezen indul el , viszont ha elindult utána minden rendben mintha nehezen jutna el a gázolaj oda ahova kell MI lehet a probléma?
szia!Próbáltam légteleníteni.a szűrőházon sikerült is,de az adagoló tetején levő szeleppel nem boldogultam.Nem jövök rá,hogy miként működik...mellékelem a képet róla.