Mindent lehet csinálni. Először arra lennék kiíváncsi, hogy mire jó egy ilyen picurka "izé", (mert kosárnak nem nevezném) és mire akarnád használni?
Szerintem...
2-4 munkaóra kell egy ilyenhez, plusz az alapanyag utánajárása. Ezt ha beszorzod 2-3000Ft/órával, csak a munkadíj 6-12ezer Ft lenne. Ehhez még hozzá kell venni a tervezést is. Lehet, hogy amit te kigondoltál, azt felül kell tervezni a kivitelezés szempontjából, mert úgy nem gyártható le, ahogy te kigondoltad.
Elképesztő, hogy maga a rács (igaz aluminiumból) 13eFt és akkor még az a műanyag konzol rész közel 9eFt.
A kérdésem az lenne, hogy ha elkészíttetnék egy hasonoló szerkezetet az is ilyen drága lenne.
Kellene egy nyeregcsőre rögzíthető konzol. illetve, egy hasnoló rács, ami azért ki is nézhetne valahogy (nem tudom, a lekerekítés megoldható-e, illetve valamilyen tartós festés, mondjuk feketésre. Valamint midnezt úgy kellene hogy a rács a benne lévő táskával együtt viszonlag egyzserűen rögzíthető, és lemelhető legyen a konzolról. (Ha fixen össze van hegesztve a konzollal az nem jó, mert hamar lábakél, az tuti).
Mondjuk nem tudom, milyen súlya lenne egy ilyennek, azt sme tudom hogy aluből és készülhet-e házilag, gondolm igen meg azt is gonolom, hogy megdrágítja a dologt.
Persze lehet akkor jövök ki a legjobban, ha megveszem a gyári, mondjuk azt valószínű nem veszem meg mert annyi pénz a világon nincs erre a dologra.
Talán a CO2-s gép kölcsönzése is megoldás a dömpingszerűhegesztésifeladatokra.A belinkelt gépeket nem ismerem, passz...
Köszi a véleményt. Igazából az egyetlen probléma (mindamellett h amit írtál azt én is így godnolom), hogy kell egy palack, kell huzal meg stb. És miután végeztem a házkörüli munkáimmal azután max évente ha 1-2 alkalommal kellene. Addig meg az ott csücsül a helyén.
Köszi szépen a hozzászólást. Az sejthető, hogy kínai hisz occó...de mondjuk remélem ezeknél nincs az a probléma mint a trafóknál hogy szarul van megtekercselve már gyárilag, és ezen már bukott is a mutatvány. Házhoz lenne mert kb fele annyiból jönnék így ki mintha munkadíjat fizetnék. Meg amúgyis mindíg kell egy ilyen a házkörül. Bár abszolút nem hegesztettem még "versenyszerűen" de azt mondják a szakik, hogy egy gyengébb invertres is jobb, mint egy nehéz (bár olcsó) trafós a kezdőknek. És én is meg is szertnék állni, mert nincs tervemben átmenni karosszéria lakatosba, mert akkor ugye jöhetne akár egy CO-s. Gondolkodtam használtban is de nem nagyon találok. Ami meg van az szerintem drága.
Páran mondják, hogy tanulni nincs jobb egy Hetránál, de nem tudom...ezek könnyebbek. :)
Primer feszűltség 230V - a hálozati kábel ránézésre elég vékony, szerintem nincs 3x2,5 mm2-es, az sem árt ha 3 méter hosszú...
Hegesztő áram 10-160A - otthonra 160A szerintem bőven elegendő, 2,5(kb. 60-100A) elektródánál nagyobb ritkán kellhet, de még a 3,2-est is elviszi
Üresjárati feszűltség 55V - ez lehetne nagyobb is 70-85V, magasabb üresjárati feszültség => könyebb ívgyújtás (,persze az áramütés kockázata is nagyobb-főleg váltóáramnál)
Bekapcsolási idő 35% - ha ez 40 0C-on mért akkor nagyon jó, ha csak 20 0C-on akkor kevésbbé
Hálozati biztosíték 16A/lomha/
Leolvasztható elektróda 1,6-2,0-2,5-3,2mm - gyakorlatilag áramerősséggel van összefüggésben
Hűtés ventilátor levegő - ez mindenképp kell
Védelmi fokozat IP21 - lehetne IP23 is => magasabb fokozat
Súly 8,0kg - itt jön ki az inverterek előnye, bár még lehetne könyebb is
Méret (mm) 295x165x300
Elektróda típus rutilos, bázikus, cell, inox - otthonra rutilos v. rutil-cellulózos kell, bázikus kevésbé, tisztán cellulóz elektróda meg egyáltalán nem, inox, csak ha olyat csinálsz
Tartozékok: Elektródafogó kábellel, testkábel - ha kb. 3-3 méter hosszú az már elég jó (keresztmetszet 25 mm2), a hegesztőkábel nem olcsó dolog kb. 1000 Ft/m keresztmetszettől függően,
elektródafogó, testcsípesz - jó erős szorítása legyen, jó kontakt felülettel
Antistick, Hotstart,Arcforce alap az invertereknél, ha ezeket nem tudja szerintem ne vedd meg
Ha van rá lehetőség mindenképp próbáld ki, vékony-vastag anyagon 2,5-3,2-es elektródával is
Munkát keresek, 30 éves vagyok F1,E1,G1,TüvRheinland DIN EN 287-1 135 P BW 1.1 S t8.0 PE ss nb minősítéssel, érvényes tűzvédelmi szakvizsgával, könnyűgépkezelő és B kat. jogosítvánnyal, híddarus jártassággal, saját gépkocsival! +36306811025
A Discovery Channel egyik műsorában volt erről szó. De nem részletezték, csak valami munkálat kapcsán mutatták és mondtak róla pár szót. Abból egy előadás anyaga messze nem jönne ki.
Egyébként nem lennék meglepve, ha az egyetemi könyvtárban se találnál hozzá anyagot. Esetleg diplamunkákban nagyobb eséllyel találni.
Gépészmérnök hallgató vagyok.Van egy Anyagismeret 2 nevezetű tárgyam ahol majd előadást kell tartanom a víz alatti hegesztésről.Esetleg van olyan ember aki ezzel foglalkozik, vagy tud róla írni?Neten még nem nagyon találtam róla túl sok anyagot, könyvtárba majd ellátogatok, csak azért írok, hogy ha tud vki róla vmit akkor legalább el tudjam kezdeni a prezentációmat.
"Gyökfaragó elektróda???" Pedig van. Rézbevonatú ~8 mm átmérőjű grafitrúd. 300-400 A-t nekieresztve olyan szép V alakú gyököt fúj, mint annak a rendje. Hajógyárban a sólyatéren alulról faragták a hajót, csak győzte a dolgozó kapkodni a fejét az 5-10 m hosszú csillagszórófüggönyök alatt. :-)
Naugye. Satu mindig akad az ócskavastelepen, a fene se szórakozna vele.
Hasonló nagy darab vas az Orenstein&Koppel-féle mozdonyhajtómű irányváltó villája, azzal szarakodtam napokig, mert "boltban" kábé 50 éve nem kapható...
...hogy teljes legyen az öröm, az elmúlt kb. 60 évet olajfürdőben töltötte, nem győztem a gyökfaragó elektródával pucolni a felületeket, így is fröcskölt mint az istennyila. De legalább működik :-).
Ha ismert is az öntvény fajtája, akkor is tömény szívás. Főleg ha nagy hőterhelést kapott a munkadarab.(tűzrostély, kipufogó-gyűjtőcső stb., ha nem valami muzeális és egyéb forrásból pótolhatatlan dolog, inkább hagyom a francba)
MInt ahogyan öntöttvasból is van többféle. Kicsit szenes, jobban.... :-)
Fehér, szürke, gömbgrafitos, temper stb.
Meg tudod állapítani milyen öntvényt hegesztenél? Mert akkor könnyű dolgod lesz: ahhoz való pálca kell. És a mai pálcák nem feltétlenül igénylik az előmelegítést. Ez egy másik történet....
szoval akkor igaz hogy megfelelo a kompresszio gyuru!hallottam mar hogy ezt hasznaljak de nem igazan akartam elhinni,nem tudom h melyik megoldas lenne a jobb tig vagy bevont elektrodas,napokban kiderul,kiprobalom mindkettot es beszamolok rola!Koszonom az infokat!
igen de ontottvashoz is tobb fele palca van,es arra lettem volna kivancsi hogy van e valakinek valami tapasztalata h milyet hasznaljak,milyen lenne megfelelo!