Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fireolto1 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 28942

Vagyis 53 Ah az exide...

Előzmény: fireolto1 (28941)
fireolto1 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 28941

Márkásat, 55 Ah. Fateréban Exide Premium van, forgatja szépen.  (A gyári elvileg 44 vagy 45Ah körüli..)

 

Előzmény: tamáspapa (28940)
tamáspapa Creative Commons License 2022.01.11 0 0 28940

Milyen akksit ajánlotok belé? C. 1.2 benzines.

tamáspapa Creative Commons License 2022.01.11 0 0 28939

Na szóval vak vagyok, valójában ott van a bal felső sarokban, ott virít, hogy nem vettem észre... Irány a szemészet... :)

Előzmény: tamáspapa (28938)
tamáspapa Creative Commons License 2022.01.11 0 0 28938

Sziasztok!

Nem kiröhögni :)

 

Mivel eddig nem volt vele probléma, így nem is kerestem. Most igen, de úgy látszik, vak vagyok.

Hol van az akksi a kocsiban? ( :(  )

fireolto1 Creative Commons License 2022.01.10 0 0 28937

Szia, egyelőre ez van, ebben csak XEP benzinesek vannak (XE nincs... az kellene? nem hiszem, hogy sok különbség lenne)

Előzmény: ha4nz (28928)
fireolto1 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 28936

Oké.. Nem vagy elfelejtve.. :)

Előzmény: ha4nz (28934)
Etus Creative Commons License 2022.01.09 0 0 28935

Sziasztok!

Rég jártam erre. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen fajta gyertyát használtok és milyen gyertya kábelt.

Ki szeretném cserélni és jót szeretnék venni.

ha4nz Creative Commons License 2022.01.06 0 0 28934

Rendben, előre is köszönöm, várok türelemmel.

 

BUÉK minden cartársnak!

Előzmény: fireolto1 (28932)
Blaser975 Creative Commons License 2021.12.30 0 0 28933

Üdv mindenkinek!

Új probléma:Corsa C 1,2 hidegen indul,megy,kipörög,de melegen nem reagál a gázpedálra (megszűnik létezni).

Ingadozik az alapjárat, néha leáll.

Hibakód nincs,csak szerviz kulcs.

Egyszer kinyomott egy légtömeg mérő, illetve egy folytószelep állás hibakódot,de megszünt.

Mi lehet a hiba?

fireolto1 Creative Commons License 2021.12.27 0 0 28932

Vezérléscsere előtt nem lett kipucolva a tartály? Illetve már akkor is ilyen volt?

Ha előtte tiszta volt, igen, lehet gyanakodni a tömítésre.. Pláne, ha nem túl jó minőségű volt, csavarok nem megfelelő, egyenletes nyomatékkal vannak meghúzva....De gondolom ezek rendben vannak..

A másik, ahogyan mondod a hengerfejtömítés... De kis mennyiségű olaj is elég a víz emulzióssá tételéhez.

Hengerfejtöm. cseréhez úgyis le kell venni a vezérlés fedelét, ott már lehet látni a fedél tömítés állapotát. Hátha tényleg az a rossz. De ott ugye gumiperemes tömítés van, elvileg azzal nem szokott baj lenni.

 

ha4nz: Bocsi, még nem találkoztam a faterral...

Előzmény: Törölt nick (28931)
Törölt nick Creative Commons License 2021.12.27 0 0 28931

Sziasztok, olyan problémám van hogy a hűtővíztartály falán nekem is kicsapodik az olaj vagyis ez tejeskávé szerű emulzió, csak akkor lehet észrevenni ha ujjal benyul az ember. Kérdésem lenne hogy hengerfej tömítés re gysnakodjak vagy pedig a vezérmű fedél tömítés re? Egy éve volt vezérlés csere, lehet hogy eddig bírta volna a fedél tömítés? 🤔Olaj víz észrevehetően nem fogy. Fűtés is van. 

fireolto1 Creative Commons License 2021.12.23 0 0 28930

Faternak szervizfüzete, abban megnézem, kifotózom. De az pár nap, mire találkozom vele..Meg, ha nem felejtem el..

Előzmény: ha4nz (28928)
tata777 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 28929

Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni. Reggel nem volt tompított egyik oldalon sem a kocsin csak helyzetjelző és reflektor.

Megnéztem a biztosítékot, jó, az égők is jók.Kapcsoló, kábel? Mi lehet a gond? Szerelők szabadságon.

ha4nz Creative Commons License 2021.12.21 0 0 28928

Sziasztok!

 

Valaki segítene nekem  egy c corsa szervizintervallum táblázattal? Vagy tételesen a 120.000 km-nél lévő teendőkról?

Előre s köszönöm!

varjan01 Creative Commons License 2021.12.11 0 0 28927

Videó a youtubon van, a művelet egy óra alatt kényelmesen megcsinálható. Speciális szerszámot nem igényel.
A hiba jelenség eltömődött radiátorra utal. Az első másodpercben kifújja a ventilátor azt a hőt ami a lerakódásokon keresztül megtartott.

Előzmény: Blaser975 (28926)
Blaser975 Creative Commons License 2021.12.10 0 0 28926

Üdv mindenkinek!

Esetleg valaki tudna segíteni Corsa C fűtő radiátor csere ügyben?

Cseréltem hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőt, termosztátot,minden jó lett,de ha ráadom a fűtést,pár másodpercig meleget fúj, utána hideget .

Kerestem már videókat,de nem találtam.

Jó tanácsok !?

lostcirmi Creative Commons License 2021.11.29 0 0 28925

Köszön a javaslatot.
Mérlegelem az ultraszéles tartományú olaj kipróbálását, bár nem igazán akarok jó 2x annyit költeni az olajcserékre. Az, hogy a csattogó, kerepelő hang mindössze egy éve jelentkezik, miközben az olaj éveken át állandó volt(ráadásul nem is a legsilányabb'), inkább valami más változóra utal. De meglátjuk.
Az olajszűrő csésze alján lévő rugós szelep csak arra való, hogy szűrőcserekor ne tocsogjunk az olajban. Egyébként hajlamos a szivárgásra(menet közben is), és a perselyében meg is gyűlnek a lerakódások. Néhány orosz youtube videón ezt a leeresztő csatornát véglegesen ledugózzák. Az Z..XEP-s motorokra kétfajta olajszűrő házat szereltek. https://www.youtube.com/watch?v=Wr8wWfrOZgU Bizonyos évjáratot és motorszámot követően, már az új hosszúszűrős (a tömzsibb, alacsonyabb 8,8cm-es helyett, a keskenyebb, 10,5cm magas papírszűrős) változatot. Viszont nem kell hasra esni a Redkoalások világmegváltó ajánlásától. Nem tisztázott, hogy a kissé más dőlésszögű, sőt más hátfal kiképzésű újabb szűrőház valóban elfér-e a katalizátor, a motorblokk, valamint az EGR körüli szerelékek mellett. Noha a rögzítő csavarok furatai passzolnak a ház talpának blokkra csatlakozásánál, az ott lévő olajcsatornák kiképzése eltér a régi házéhoz képest. Én nem mertem megkockáztatni, hogy beleszaladjak egy esetleges buktába. Ha valaki cserélt már ilyen olajszűrő házakat egymással, szívesen várom a tapasztalatait! Szóval a régebbi szűrőház leeresztő szelepe nem beszerezhető külön. Komplett házat bontóból sem érdemes venni miatta, hasonlóan levedlett állapotúakat lehet találni és a műanyag szelep azokban is ugyan olyan öreg. Másrészt viszont az újabb típusú szűrőházban ugyan úgy benne vannak ezek a problémás alkatrészek, csak más alakúak. Az újabb típusú, felső leeresztő szelepet az Aliexpress-en vettem fillérekért és a régi szelep hasznos részeivel kombinálva tudtam összerakni az én régebbi típusú szűrőházamba alkalmasat. Jól zár, a csészében elegendő olaj  mutatkozik, amikor leveszem a szűrősapkát. Az, hogy néha indításkor még mindig kerreg egyszer-egyszer(sokkal ritkábban!), azért lehet mert, a talpszelep is ereszthet kicsit. Ez az alsó visszacsapó szelep engedi fel a szűrőház szárába az olajat, menet közben nyitott állapotba kerül, visszafolyást csak a motor álló helyzetében okozhat. És erre is van kókány orvosság orosz Youtuber barátainktól, egy érme nagyságú gumilap korongot tesznek az alsó szeleptányérra, ezzel javítva a tömítést és erősítve a rugó előfeszítését. De ezt már nem vállalom be, előbb veszek komplett szűrőházat.  Én a kopott láncfeszítőre gyanakszom, az válhatott érzékenyebbé a felhíguló olajra, megnövekedett résein keresztül. Korábban is ugyan annyira hígult ugyan az az olaj(5w-40), akkor nem okozott semmi problémát. Mi változhatott?

Előzmény: kacagógerle (28924)
kacagógerle Creative Commons License 2021.11.27 0 0 28924

Szerintem a melegen nagyon felhíguló olaj okozza a problémát, emiatt sokat kísérleteztem az olajokkal. Az 5W30-tól iszonyatosan kelepelt, majd jött az 5W40 attól is, majd tettem bele 0W40-et, melytől kicsivel csendesebb lett. Végül egy full szintetikus 5W50 oldotta meg ezt a problémát, már melegen nem kelepel, csak hidegindításkor.
Elég elcseszett megoldás az olajszűrőház. Pont mivel láncos az autó, jobb lett volna a felcsavarozható megoldású szűrőt alkalmazni, mert abban ha jó a visszacsapószelep akkor egyáltalán nem folyik le az olaj, és hidegindításkor azonnal lenne olajnyomás ami a lánc miatt(meg ugye a motorkopás miatt is) elég fontos lenne.

Látom beleástad magad az olaj visszafolyás témába. Pontosan mi miatt folyik vissza? 


Előzmény: lostcirmi (28923)
lostcirmi Creative Commons License 2021.11.26 0 0 28923

Sziasztok!
Nagyhz 28918-as posztjához csatlakozom, nekem a 2003-mas, Z10XEP-s corsám 1 éve produkál hasonló folyamatos, kerepelő tüneteket. 208e km alatt 3 vezérműlánc cserével. (A legutóbbival 40e km-el) Kiveséztem már a lassú olajnyomás felépülés miatti kerregős indítást. Az olajszűrőház csészéjének leeresztő szelepét kicseréltem, a (D corsa) modernebb, hosszú szűrős házának leeresztő szelepét(mert csak az beszerezhető külön) módosítottam úgy, hogy gyakorlatilag szinte ledugóztam a csatornáját. Onnan tuti nincs többé olaj visszafolyásom. Az indítózás követő kerregések ezzel 80%-ban ritkultak is, de néha még elő-előjönnek, ami a szűrőház motorblokk csatlakozásánál lévő talp visszacsapó szelepének fennmaradó, tökéletlen zárására utal. De ez utóbbi már nem okozhat menet közbeni olajnyomás veszteséget. Mindezek ellenére, (a dugózás előtt és azóta is) küzdök a kizárólag üzem meleg, sőt inkább meghajszolt állapotban jelentkező kerepeléssel. Hétköznapi, városi forgalomban, papás stílusban hajtva minden tökéletes, mint a Doxa óra. Jól megy, szép a hangja, hidegen, melegen. De amint kimegyek a pályára, úgy fél órányi 4000-es fordulaton menet után jön a hangos kerepelés, ami ugye csak a visszavett fordulaton hallatszik igazán ki, addig a magas motorhang és vibráció elnyomja. Beérve a városba alacsonyabb terhelésen is megmarad az iszonyatos csattogás, alapjáraton is, majd úgy 15-20 percnyi lazább menet után eltűnik újra. Gázfröccsökkel sem lehet kizökkenteni ebből a folyamatból, ami talán az olaj visszahűlésévél, viszkozitásával vagy áramlási sebességével lehet kapcsolatban. (15 éve Castrol 5-40W-t használok). Próbáltam kizárni az okokat, a lánc hidegen is hallatszana, a hidrotőkék meg pont melegen hallgatnának el. A kereplő, csattogó hang alapján bármelyikük lehet, a megjelenési állapot szerint egyikük sem igazán. Az olajnyomás lehet a kulcs, de hol szökhet még el? Esetleg az elöregedő láncfeszítőnek lehet kevés a forrón csökkent viszkozitású olaj? Vagy maga a lánc képes így megnyúlni felforrósodott állapotban? A szimptómák és  tapasztalatok alapján van valakinek tippje, merre érdemes elindulni?

Előzmény: Nagyhz (28918)
csokagy2 Creative Commons License 2021.11.16 0 0 28922

Sziasztok!

Segítségre lenne szükség.

 

P0170 hibakód van és nem találom a hibát.

 

Segítsetek.

botsinkai Creative Commons License 2021.10.30 0 0 28921

Ugyanaz.

Előzmény: Kiskatona 11 (28920)
Kiskatona 11 Creative Commons License 2021.10.29 0 0 28920

Sziasztok!

Kérdezni szeretném, hogy egy 2004-es 1,2-es opel corsa jobb oldali első és hátsó ajtót cseréltetnék.

Adott egy 2003-as 1,7-es disel opel corsa. Annak az ajtói jók lehetnek az én autómra?

A felfogatás zsanér meg az ilyenek miatt kérdezem...

Köszönöm a válaszokat előre is.

fireolto1 Creative Commons License 2021.10.27 0 0 28919

Ha a motórkód XEP, akkor még a szívócső állító rudazat szokott hangot adni.. Úgy hallottam...

Előzmény: Nagyhz (28918)
Nagyhz Creative Commons License 2021.10.26 0 0 28918

Sziasztok!

 

Van egy 20 éves Opel Corsa C 1.0  tulajdonomban már régen. A motor hangja a tavasszal megváltozott. A motor hangja dízel motorra kezdett hasonlítani. Kicseréltük az olajat. Az segített először. Pár hónap és visszajött a hang. Utána kicsréltük  a láncot, de így sem lett jó. Majd kicseréltük a hidrotőkéket és utána is eléggé gáz hangja volt még. Az autó erősen megkímélt, nem széthajtott. Nem tudom, hogy valaki tallálkozott-e ilyennel, de most nem tudom mit csináljak ezzel. Lassan a roncstelepen gondokozok, de amúgy semmi baja, de ez eléggé gáz így. Ha valakinek lenne valami ötlete azt megköszönném. 

elam1 Creative Commons License 2021.10.21 0 0 28917

Urak!

 

Tudna segíteni valaki!

Lecserélném a fejegységet egy 1dinesre és olyan beépítő keretet keresek hozzá ami megegyezik az alatta lévő klíma panel színével.

Vásárolt már valaki ilyen helyről ahol teljesen megegyezett a beépítő keret színe és nem ütött el a klíma panelétől.

Ha van tutti megbízható link,szívesen fogadom -thx előre is!

 

t_boy_1 Creative Commons License 2021.10.05 0 0 28916

Köszönöm :)

Előzmény: Kovee123 (28915)
Kovee123 Creative Commons License 2021.10.04 0 0 28915

Helló,

 

NEm bonyolult, belső torx dugókulcs, hosszúszárral. Előtte a váltó/lendkerék részhez egy krokodil emelő, kicsit megemeled, csavarok ki, motortartó bak csere, majd vissza.

Kb 10 perc. Sajnos hosszbordás szíjat is csak így tudsz cserélni.

Előzmény: t_boy_1 (28914)
t_boy_1 Creative Commons License 2021.10.03 0 0 28914

Sziasztok,

 

Cserélt már valaki bal oldali (hidra csapágyas) motortartót?

Nem tűnik bonyolultnak, de szívesen veszem a tapasztalatokat, ha van valakinek.

 

Dibi79 Creative Commons License 2021.08.17 0 0 28913

Ehh, hát ez sem sikerült...

 

Szóval a képek az autóról itt megtekinthetők:

https://www.jofogas.hu/pest/Opel_Corsa_C_elado_120867293.htm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!