Keresés

Részletes keresés

John Howard Creative Commons License 2018.06.03 0 2 44618

...és az új kerekek felszerelésével egykettőre maguktól meggyógyulnak a pályahibák is? Vagy majd ezeket a kerekeket is hamarosan ugyanúgy szétverik?

Előzmény: r1232 (44612)
18-09 Creative Commons License 2018.06.03 -1 6 44617

Maradjunk annyiban, hogy az érintett vonatra a teljes vizuális és hangos utastájékoztatás, az egyéb apróságok beszerelése, tervezése nem pár óra alatt zajlott le. Márpedig a pénteki próbafutáson a vonat már úgy állt elő, hogy ezeket a huncutságokat tudta. Itt csak valamelyik szakterület elbeszélt egymás mellett. 

Előzmény: r1232 (44603)
FOMA Creative Commons License 2018.06.03 0 0 44616

Tényleg, már öregszem. Ágnes asszony tartott előadást a folyamatról, annyi minden kavargott menet közben, mire sikerült összehozni, hogy már kevertem. Persze a helyzet is fordított, akkor a Startnak volt szüksége a HÉV-re, most meg viszont.

Előzmény: braun (44613)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.02 0 1 44615

Ez így stimmel, igen (etomcat nem ezt írta).

Hogy a felszabaduló összeget a HÉV-re kell-e költeni, esetleg az egészségügyre vagy az oktatásra, a honvédelemre, a határvédelemre, vagy bármi másra, az azért ezzel együtt sem magától értetődő.

Előzmény: NAR (44611)
toto92 Creative Commons License 2018.06.02 0 5 44614

És ezért a pénzért az oktatás és az egészségügy is teljes joggal tarthatná a markát, úgyhogy továbbra is hibás minden stadionforintot automatikusan hévfelújításra konvertálni. 

Előzmény: NAR (44611)
braun Creative Commons License 2018.06.02 0 3 44613

Persze az egy másik történet volt, ott végül a MÁV-START alvállalkozóként dolgozott a HÉV-vonalon, most ilyesmiről nincs szó

 

Pont erről van szó. Akkor a Start saját jogán közlekedett ott, pályakapacitást vásárolt a HÉV-től, saját vonatai közlekedtek ott. Kiegészítő vasútbiztonsági tanúsítványa is volt. Most ez nincs, "egyszerű" alvállalkozóként dolgozik, minden felelősség a HÉV kezében van. Ez a menet most nagyságrendekkel egyszerűbb, mint akkor volt.

Előzmény: FOMA (44597)
r1232 Creative Commons License 2018.06.02 0 0 44612

Az új kerekek pedig rövjd időn belül meglesznek.

Előzmény: timetable (44609)
NAR Creative Commons License 2018.06.02 0 13 44611

2010-2020 között várhatóan csak stadionokra elmegy 250+ milliárd. A vizes vébé költségvetése 130 millárd. 2014 óta több, mint fél billió(!) forint társasági adó esett ki a TAO-kedvezmény adóalapcsökkentő hatása miatt. Ezek bizony egy nagyságrendben vannak a lenti összegekkel. 

Előzmény: trizs77 (44595)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.06.02 0 0 44610

",  meg valami homokbányánál."

Dorogi Homokbányákra gondolsz?

Előzmény: etomcat (44599)
timetable Creative Commons License 2018.06.02 0 0 44609

Lehet csak simán néhány olyan kerékgarnitúra okozza a problémát, ami nem a megfelelő minőségben készült.

Előzmény: batar1987 (44601)
division by zero Creative Commons License 2018.06.02 0 0 44608

PXV működőképes? Én már jó rég nem láttam mozogni.

Előzmény: kihúzóvágány (44607)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.06.02 0 1 44607

Az ötleteidhez a tények:

A GANZ gyár az 1910-es években kilenc négytengelyes mozdonyt gyártott:

Ezekből kerültek:

- az Osztrák-Magyar Monarchia lőszergyáraihoz;

- kettő a Pozsony-Bécs Helyiérdekűhöz: az 5-ös Mariacellben van, a 6-os Pozsonyban, visszavásárolták, bemutatkozott Brünnben is, pálya is épült hozzá, működőképessé tétele és közlekedése a közeljövőben várható.

- három mozdony a Mecseki Szénbányáknál doolgozott, egyik Pécsbánya állomáson van kiállítva, másik a Tatai úton látható.

Ezzel szemben 1000V-os mozdonyokat (és motorkocsikat) is gyártott a GANZ:

1920-as évek végén három mozdonyt és három motorkocsit:

- egy mozdony (31) Cinkotán van kiállítva, egy szentendrén van; a motorkocsikból (71-72-73) kettőnek csak a váza van meg.

1940-49 kötött tíz mozdony (részben Győri Vagongyár), amelyek  személyszállító kocsiként is közlekedtek, ezekből talán hat van meg, az utasterük jelenleg nem használható, mert a fékezés biztonsága érdekében ballasztsúly van beépítve, viszont Knorr KE fékkel fel vannak szerelve.

És gyártott még a GANZ gyár két áramfeljesztő mozdonyt, ebből az egyik ma is üzemképes, ezek is jártak a ráckevei vonalon.

Ablakos vonathoz leginkább az alkalmas személykocsik hiányoznak: van egy működőképes nosztalgiaszerelvény: MVIII+PXV+LVII összeállítás, mindkét végéről vezethető, akár hónapokig is teljesíthet mindennapos szolgálatot.

Előzmény: etomcat (44599)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.02 -1 1 44606

(Brüsszelben vannak a világon a legnagyobb forgalmi dugók, mert a vécére is autóval járnak a bürokraták.)

-------------------------

1./  ez itt off.

2./ amúgy sületlenség. valótlanság. hazugság.

Előzmény: etomcat (44600)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.02 0 1 44605

Nem, nem ment bele.

Ez ténykérdés, és viszonylag egyszerűen leellenőrizhető.

Előzmény: etomcat (44600)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.02 -2 3 44604

Az indulatvezérelt populizmus itt elmegy.

Itt se jó, de utóbbi időben (sajnos) nem Te vagy az egyetlen, aki ilyen szinten szól hozzá.................:-(((

 

Ha a MÁV-HÉV Vezérigazgató is ilyen hangnemben és pláne ilyen tartalommal szólna hozzá.......................megtehetné egy délután.

Másnap reggel már nem kellene bemennie dolgozni.

 

Eltekintve az általad írt dolog számtani butaságától, jól döntött Pál úr, amikor beosztottait arra utasította, hogy minden, a lehetséges vészforgatókönyvbe belesímítható dolgot dolgozzanak ki, és egyelőre tartsák tallonban.

 

Az már látható, hogy 2021-től ennyi pénz a kötött pályára mint amennyi 2014-2021 között rendelkezésre állt = nem lesz.

Az igaz, hogy a MÁV éves utasszámait, majd 70 millióval megdobta egyik napról a másikra a HÉV átvétele.

De átvett vele egy kb. 600 milliárd forintos - szükséges - fejlesztési hiányt is.

 - elavult, elöregedett járműállomány,

 - elromlott pályák,

 - irreális fejlesztési álmok,

 - elavult biztber,

 - régi módi utastájékoztatás,

 - stb.

 

Erre biztosan nem lesz pénz.

Putnok szépe jó ha a 11 KISS szerelvény utáni opció = 29x4,5 miiliárd = 130 milliárd forintot

 

( Az eddig elérhető adatok alapján az első szerelvény nettó 16,9 millió euróba (5,24 milliárd forint) a többi pedig 14,95 millió euróba (4,6 milliárd forint) kerül majd. )

 

ki tudja majd sírni a gazdától.

Az se lesz könnyű meccs.

Amellett ott vannak még a hiányzó egyszintes villamos motorvonatok, az M41+Bhv-s szerelvényeket kiváltó dízel motorvonatok, a Bz-ket leváltani tudó kicsi dízel motorvonatok, az M62+M41 váltó típusa, stb.

 

Ha ezt összeadod ez is közel 700-900 milliárd, amire reálisan, nincs forrás.

Erre beesik a HÉV, mely ezt az összeget, még megdobná másik 600 milliárddal.

 

Ez pont olyan mint mikor a sarki kocsmában a hatodik unicum+sör kombó után, élénk vita támad az a heti (1,6 milliárd Ft.-os) lottó főnyeremény elköltési módjairól.

 

Nagyon elkeserít, hogy a populizmus, a számok útálata, sok olvtársnál hitté, magán vallássá vált.

 

 

Nem igaz, hogy nincs egy üres kockás füzet lapja, egy cerizája és minden káros dologtól mentes 50 perce, hogy ugyanezt, 9nmagának is, külső segítség nélkül (már ha a 8 elemit elvégezte) levezesse.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: etomcat (44600)
r1232 Creative Commons License 2018.06.02 -1 0 44603

Hidd el, hogy nem készültek rá. Egész más lehet a háttérben.

Előzmény: 18-09 (44594)
tom sawyer Creative Commons License 2018.06.02 0 1 44602

De. Végülis tök életszerű egy kb. 100 éves 550 V feszültségre alkalmas mozdonyt alkalmassá tenni a BHÉV 1000 V feszültségére ,és beüzemelni úgy ,hogy nagy eséllyel évtizedek óta áll. 

Előzmény: etomcat (44599)
batar1987 Creative Commons License 2018.06.02 0 5 44601

A csepeli pályán a Szabadkikötő és Imre tér között az a pályahiba, ami tönkreteszi a szerelvények kerekét (iho.hu szerint), miért olyan nehezen javítható? Egyáltalán, ha tényleg ott mennek tönkre a kerekek, miért van most hétvégén HÉV-közlekedés a csepeli vonalon, miért nem azt csinálják gőzerővel? Nekem ez sehogy nem áll össze.

etomcat Creative Commons License 2018.06.02 -5 4 44600

> - Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-

Dehogy nincs pénz, szerinted a foci stadionokba és az "aranylábú" csapatokba nem ment bele ennek a 10x-ese? Egyszerűen csak a politikusok nem járnak tömegközivel, mert a limuzin és így ide nem jut forrás, mesterségesen kiéheztetik a tömegközlekedést. Ez egy olyan gond, amit sem hazánk, sem az EU sem tud megoldani. (Brüsszelben vannak a világon a legnagyobb forgalmi dugók, mert a vécére is autóval járnak a bürokraták.)

Előzmény: trizs77 (44595)
etomcat Creative Commons License 2018.06.02 -5 0 44599

A Füsti Parkban van egy vagy két "mini krokodil" jellegű, egyenáramú Ganz mozdony, amik annó a Pozsonyi HÉV-en szolgáltak, meg valami homokbányánál. Azokat nem lehetne besorozni a Tigris-ek, meg az L44-es generátor mozdonyok mellé? Akkor talán lenne elég vontatási kapacitás ablakos vagonos vonatok HÉV-en közlekedtetéséhez, az úgyis bedöglésre hajlamos és túl lomha Desiro-k helyett.

BPO-105 halott és élvezi Creative Commons License 2018.06.02 0 2 44598

Zölden vágott volna oda igazán :)

Előzmény: 18-09 (44594)
FOMA Creative Commons License 2018.06.02 -3 4 44597

Tökéletesen igaz, plusz tegyük hozzá, hogy ettől még a két vasútüzem nem lett átjárható.

 

Viszont dicséretes, hogy ezt így össze tudta hozni a két leányunk, az Esztergom - Margit-híd szakasz jóval hosszasabb és bonyodalmakkal teli menet volt. Persze az egy másik történet volt, ott végül a MÁV-START alvállalkozóként dolgozott a HÉV-vonalon, most ilyesmiről nincs szó, de mindenképpen örömteli, hogy megvalósult, és nem buszokkal kell pótolni valamelyik HÉV-en.

 

Csak érdekesség, hogy 21 évvel ezelőtt volt egy ideig dízelüzem a ráckevei HÉV-en, akkor a januári havazás örömére.

Előzmény: trizs77 (44595)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.06.02 -3 3 44596

"Bár nem tudom hogy a gyorsulása megegyezik az MXA szerelvényekkel?"

Messze elmarad tőle.

Előzmény: -Smiley- (44593)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.02 -3 7 44595

Elsiklanak az olvtársak a lényeg felett.

Sajnos.

Figyelmetlenség?..............................:-(((

 

 

......".....Pál László, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója is elismerte egy a vasúttársaság által szerdán szervezett háttérbeszélgetésen. Hozzátette: a pályák eddig elmaradó felújítása sem oldaná már meg a problémákat, modern biztosítóberendezések és utastájékoztató-rendszer kiépítésére is szükséges lenne, a végállomásokat is át kellene építeni, illetve áthelyezni jobb helyre. A járműpark is sürgősen cserére szorulna: a HÉV-flotta átlagéletkora 43 év, ám egyhamar forrás új járművek beszerzésére sincsen......".................

http://hvg.hu/gazdasag/20180601_Megis_jarnak_dizel_motorvonatok_a_rackevei_HEV_vonalan?s=hk

 

 

Itt is, a VK topikban is, született már 30-30 hozzászólás a HÉV aktuális gondjairól az utóbbi időben.

Egészen vad, a realitástól elrugaszkodott írások is npvilágot láttak.

Sajnos.

 - metró hálózatba való bekötésről,

 - mélyvezetésről,

 - járműcserékről,

 - stb.

 

Engem sűrűn vádolnak szám fetisizmussal.

Van is benne valami.

 

Amikor az olvtársak ennyire elszállnak, akkor (talán hamisan) azzal nyugtatom magam, hogy fiatalok, túl sok tudatmódosítót szednek, mert józanul biztosan nem ennyire hülék, sületlenek.

 

Az elvarázsolt  hozzászólásokat olvasván, az a Gálvölgyi paródia jut eszembe, mikor két hajléktalan, részletekbe menő, amúgy kulturált, elmélyült vitát folytat, hogy Rolls-Royszaik mellé (ami nincs) Aston Martin vagy Ferrari autót vegyenek hétvégi kocsinak?

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Olvtársak !

 

 - Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-

 - Belátható ideig a HÉV-nek nem lesz mélyvezetésű szakasza.....................cca. 300 md Ft.-

 - Belátható időn belül, nem cserélik le a HÉV járműparkot...........................cca 100 md Ft.-

 - Belátható időn belül nem újítják fel a HÉV pályákat..................................cca 150 md Ft.-

 

Tessék leszállni a földre !

 

 

Szerencsés esetben, a jövőben, évi 10-20 milliárd, a szükséges összeg 3%-a,  fordítható ilyen feladatokra, amiből egy-két látványos, de nem lényeges dolog előteremthető.

Például :

 - A 98 járműszerelvény cseréjéből 2-3 szerelvényt 2-3 év alatt valóban lecserélhetnek újra.

 - Pár km pálya megújulhat,

 - pár szépítő kis beruházás megvalósulhat,

 - stb.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem tudom mit olvasott Fradista olvtárs, de helyes és józan munkát olvasott.

Valóban politikai döntés született a :

 - a HÉV önálló cégként való üzemeltetésének végleges elvetéséről,

 - a MÁV-ba való lehető legnagyobb mértékű integrálásáról,

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Amikor Pál László, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója végre tisztázta a frontvonalakat (nem volt egyszerű) akkor helyesen mérette fel, hogy ha :

 - Belátható ideig nincs pénz metróval való összekötésre.............................cca 100 md Ft.-

 - Belátható ideig a HÉV-nek nem lesz mélyvezetésű szakasza.....................cca. 300 md Ft.-

 - Belátható időn belül, nem cserélik le a HÉV járműparkot..........................cca 100 md Ft.-

 - Belátható időn belül nem újítják fel a HÉV pályákat.................................cca 150 md Ft.-

 

akkor beosztottainak, azonnal alkalmazható kényszerintézkedéseket kell kidolgozniuk.

Nem kell valamennyit bevezetni, de ki kell dolgozni, és a fiókban kell tartani.

Ezek sok fajták lehetnek, Desirós helyettesítéstől, autóbuszos kiváltáson át, vonalszakaszok ideiglenes kizárásáig bármi szóba jöhet.

Pál úr feladata az üzemeltetés.

Bármi áron.

Ha az üzemeltetés, hagyományos  feltételei nem biztosítottak, akkor más feltételeket kell keresnie, bevezetnie.

Ő azért (is) van ott.

Őt azért (is) fizetik.

Neki az (is) a dolga.

18-09 Creative Commons License 2018.06.01 0 1 44594

Érdekes módon ma már teljes BKK-s harci díszben volt kint az érintett Desiro. Szóval erre azért már jó ideje készültek ;) 

Előzmény: batar1987 (44587)
-Smiley- Creative Commons License 2018.06.01 -3 0 44593

A Desirok nincsenek túl jó állapotban, ha megadja magát akkor borul az egész. Bár nem tudom hogy a gyorsulása megegyezik az MXA szerelvényekkel? 

 

 

 

Tulajdonképpen mehetne valami remot csörgő +  4 BHV is, max gyorsvonatként, így nem kéne minden fűzfánál megállni tartható lenne a menetrend, sőt akár a gyorsjáratot is vissza lehetne rakni Ráckevétől Pestig (régen volt)

Előzmény: John Howard (44591)
M.VIII Creative Commons License 2018.06.01 0 2 44592

Csúcsidőben.

Előzmény: Áthaladójelző (44571)
John Howard Creative Commons License 2018.06.01 0 2 44591

Akkor én most átértékelem a 44570-ben írt hozzászólásodat. Akkor azt írtad, hogy tudatosságot feltételzne, ha az általam említett HA-ESETLEG esetére készülnének. Most úgy értelmezem, hogy nincsen ESETLEG, hanem máris elérkezett a HA... ;-)

Előzmény: r1232 (44590)
r1232 Creative Commons License 2018.06.01 -2 1 44590

Amit alant írtam, továbbra is áll. Főleg ennek fényében.

Előzmény: Áthaladójelző (44571)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.06.01 0 2 44589

:D

 

Így lesz jó a link.

Előzmény: batar1987 (44587)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!