Sok oldalon található sok információ viszont kevés oldalon érthető leirás,fogalmazni lehet sokféle képpen.Viszont ha érdekel a munkám keress meg,küldjél ori tartalmat megcsinálom,lehet még tanulsz is belöle,nem szégyen a tanulás-kreativitás!
Ha már pár mondat önálló megfogalmazása is nehézséget okoz és a kreativitásod abban merül ki, hogy a weboldaláról másolt anyagokkal hirdeted a tevékenységedet, akkor a tevékenységed minősége is automatikusan megkérdőjeleződik.
Némileg hihetőbb lenne ez a "tökéletes tuning" szlogen, ha a chiptuning leírásodban nem másoltál volna ki mondatokat innen: http://www.autochip.hu/chiptuning
5-6 éve te előfordultál Pécsen esetleg? Clio 16V progi és hengerfej ügyben szerintem már találkoztunk, mindenképp szeretnék veled dumcsizni privátban, tolj egy publikus e-mail címet a gyurczy kukac vnet pont hu -ra. Köszönöm!
Ja, még valami: mindíg vannak cheksumok is a dump-ban.
Annak a számítása (és helyei) is kéne a dologhoz, ami gondolom típusfüggő.
Motronic 7.1-re van hozzá progim (cksum calc), sajna nem én írtam, hanem Andy Whittacker, a honlapja ász a témában!
Csak egyszerű bytesum az egész. Még jó hogy nem kavarják úgy meg mint a mobiltelcsi gyártók :)(NOKIA pl.)
Japán szeparált eepromosak (régebbiek) meg javarészt felületszereltek,szóval ki kell forrasztani őket, majd vissza hogy olvasni/írni lehessen, vagy emulálni szofverből szóval felejtendők amatőrőknek.
visszakanyarodva a topic eredeti témájához: chip tuning, Csinált (nem csináltatott!) már valaki ilyet?
régebbi és nem japcsi autókon nem nagy móka az eepromot kiolvasni és visszaírni ÁLLÓ mocinál.
A probléma az, hogy a kiolvasott fájlban megtaláld a megfelelő vezérlési táblákat. Gyári infó nélkül csak a táblákat tudod beazanosítani a közel hasonló és közel azonos számú adatok kiszűrésével. Ez szemre ki lehet vagdosni a dumpolt fájlból.
csak nem tudni melyik mit állít: gyújtás időpont, gyújtási időtartam, befecskendezési időtartam, rev limit, speed limit, stb.
Ehhez járó motornál, fékpadon kellene az értékeket állítgatni +/- 10-15% változtatás fokozatosan nem vágja haza a gépet csak ront v. javít a teljesítményen, amit a dinó mér. a legjobb teljesítménynél van a tuning beállítás.
Ha valmit elállítasz a motor reakciójából lehet következtatni, hogy az mi volt gyújtás, inject. idő vagy mi. Szóval babra munka. De hogy a fenébe lehet az eepromot járó motor mellet írni/olvasni, úgy, hogy nem vágjam haza se az autó se a számítógép elektronikáját?
Tudom már létezik kommunikációs szabvány:ODB-II. a neve ami minden autoelektronika(amcsi-euro-japcsi) ismer és azzal járó motor mellet lehet mindett csinálni a gépen, de ez is titkos dolog. Ami free progi van rá az meg tuning szempontjából szart se ér, esetleg motor diagnosztikához jó.
Szóval mezei halandónak -értsd othhon barkácsoló csóró fasz- marad az elsőnek említett próbálgatós dolog, de ehhez tudni kéne hogy lehet röptében eepromot írni/olvasni a járó motoron.Légyszi dobjon infót valaki! Tudom hogy van ilyen megoldás.
Az újabb járgányok vezérélsénél nincs külön álló eeprom, így nem is olvashatodd ki közvetlenül, csak ODB-II-őn keresztül az integrált "proci-epprom" CPU-ból. Szóval amatörök felejtsék el.
A Bécsi úton az ürömi elágazás után a jobb oldalon egy kanyar után van egy Bosch szervíz. Nekik ez a specialitásuk (mono jetronic). Amúgy a potihoz nyúlni tényleg öngyilkosság. Az alapjáratot és a tolóüzemet vezérlő mikrokapcsoló rendben van ? Ez a pill. szelep ütközőjében van és ki kellene mérned, hogy dolgozik - e. Az injektor talpánál a gumiágyon nem szív falsot ? Ebben a típusban nincs légmennyiségmérő azt a motor üzemi paramétereiből és a pill. szelep potijának állásából számolja, hogy mennyi levegő megy be. A pill szelep emiatt nagyon nagy pontossággal van megmunkálva. (ezért mondták neked, hogy nem szabad elállítani). És ezek miatt a falslevegővel nem tud mit kezdeni. Ilyeneket tud produkálni az átszakadt fékszervó membrán és még ezer dolog !
Szerintem van egy mikrokapcsoló, ami bekapcsol mikor elengeded a pedált és innentudja az elektronika, hogy most alapjárat következik, ezt kellene megnézni hogy ha elendeded a gázpedált akkor egyáltalán bekacsol-e?
Egyszer már valaki segített itt nekem a Mono-Jetronic előtét ellenállását illetően és most megint lenne egy jópofi kérdésem, hátha valaki tud segíteni nekem.
Tehát a szitu a következő:
Egy 2 lityis levegős boxer (Transporter) mocira rá van rakva korrektül a fentebb említett Mono-Jetronic befecsi (egy 91-es Golf II 1.8i GT -ről).
Első kipróbálásra (2000 kilcsin keresztül) teljesen tökéletesen működött a dolog. Hidegen-melegen, alapjárat-gyorsulás, minden. A mocival viszont mechanikai gondok voltak ezért szét kellett szedni.
A motor megjavult, de a szerelő jószándékból szétszedte a befecs. fejet is, többek között azt a potit, ami a pillangószelep állását érzékeli.
Nem is tudta jól összerakni. A motor össze-vissza járt-megállt, alapjárat hol volt - hol nem volt.
Elvitem az Üllői Bosch szervízbe, ahol fogták a fejüket, de jó sok pénzért csináltak vele valamit.
Jelenleg az a szitu, hogy kurva jól gyorsul, alapjárat többnyire van (nem mindig), de menet közben néha kicsit berángat. Főleg, mikor nagyon kicsi gázpedál állásnál megyek alacsony fordulaton egyenletesen (pl. 4-ben 60-al).
Az alapjárattal az a gond, hogy mikor hirtelen kinyomom a kuplungot, akkor nagyon hagyja leesni (400 f/p alá) majd onnan tornázza vissza. Mikor meg már meleg a moci, akkor néha magától túráztat. Felpörgeti a mocit szép lassan 1400-ig, majd ott leejti 400-ra, majd megint felpörgeti...
Tapasztalt már valaki ilyet?
Elméletileg minden műszer jó (hőmérő, befecs szelep, lambda-szonda, etc...), ezeket bemérték a Boschnál (cseréltek is dolgokat).
Valaki valami jó megoldást tud arra, hogy a pillangószelep állását érzékelő potikat hogyan kell beállítani? Mert a szevíz szerint azt a gyár állítja be és aztán tilos hozzányúlni.
Mi az úristentől rángat be kis fordulaton egyenletes tempónál? A gyújtás zsír új és tutira működik.
Vagy tud valaki egy olyan műhelyt, ahol ezt tutkóra megcsinálják nekem? A Bosch szervíz sokat javított a dolgon, de az eredeti tökéletes állapotot nem tudták visszaállítani, pedig ők a birtokában vannak az összes hivatalos tudásnak és műszernek.
Kicsit kétségbe vagyok esve, mert a leglehetetlenebb helyeken tud megállni a gép alattam.
Csak nem bin, hanem hex formatum, azert 91k.
de amugy 32k-s eprom image.
Azert jobb ez, mert ezt minden levelezo megeszi, nem ugy mint a bint, es a cimek is rogzitve vannak+checksum is van, minden sorra...
de ha gaz, elkuldom a binaris fajlt.
Figyu, neked nincs valami editor progid, ilyen motronic okossaghoz?