Nekem hasonlóan hosszú leállítás után a "Governor sleeve" megnevezésű alkatrész megragadása okozott hasonló tünetet. Leszedtem az adagoló tetejét megmozgattam a röpsúlyokat, ami ezt az alkatrészt is megmozdította. Az adagoló szétszedése előtt érdemes összejelölni, amit össze lehet... illetve szétszedés közben fotózni.
De várj még egy kicsit, hátha valaki itt mond egy tutit és akkor nem kell az adagolóhoz nyúlni.
T3 1.6D az alany. 6-7 éve nem volt beindítva, olajat, szűrőt lecseréltem. Az üzemanyagrendszerben is minden új (csövek, szűrő) ), raktam be egy kézi légtelenítő pumpát és a gázolaj külön kannából jön, nem a tankból. Pumpálva a visszatérő ágban a levegő buborékok kijönnek, utána csak a gázolaj jön.
Levegőszűrő nem új, de viszonylag tiszta, ha kiszedem sincs változás.
A tünet, fehéren füstöl (gondolom nem megy minden henger) és elég magas fordulaton pörög, gázadásra nem reagál egyáltalán.
Mikor le lett állítva tökéletesen működött, egy ideig rendszeresen be lett indítva, de utána édesapám már nem foglalkozott vele, nem régen pedig sajnos megörököltem és most szeretnék vele kicsit foglalkozni.
Van valami ötlet merre induljak, mit nézzek meg, próbáljak ki?
Sziasztok,üdvözlök mindenkit!2.5Tdi 2002es modell.Teletank után,mikor kb.20liter lehet a tankba(mert 60at tudok rátankolni),az autó nehezen indul.Ahogy fogy az üzemanyag,egyre nehezebben indul.Mindeddig pöcc-röff.Ha beindul,onnantól semmi jelenség.Leállítom 1óra múlva nehezen indul.Szerintem levegőt szív a tankból,mert ha ilyenkor 10litert rátankolok,azonnal megszűnik a rosszul indulása.Ahogy elfogy a 10liter,kezdi megint.
A tankban lévő szűrőt kiszedtem,semmi különöst nem látok.Viszont a szűrőn a fém csővet ha megszívom és bedugom a nyelvemmel,nincs vákum.Arra gondolok,hogy abban lehet egy lyuk,vagy hajszálrepedés,és ott kap fars levegőt.Valakinek volt e már ilyen jelensége,esetleg jó úton járok e,ha a tankszűrőt cserélném?Köszönöm a segítséget....
Üdv, nekem 2.5 TDI-m van, Caravelle. 102LE-s. ezzel pályán 130-al simán lehet utazni, és még megy tovább is, de az már nem neki való. De egy előzésnél, ha 140-150 kell menni rövid ideig, azt is megoldja. A 120-130-t teljesen jó veszi.
Ha valaki Caravell-ben gondolkozik esetleg, akkor keressen. HAHU-n fent van. Karosszériázni kell! Ha ismertek valakit, aki már dolgozott T4-en, megköszönném. (ha nem veszi meg senki, akkor szeretném kipofozni, meg a műszakija is lejár júliusban és így biztos elkergetnek)
Köszönöm az infókat. Szemezgetek a piacon, de van pár olyan ami képről egy bontó szökevény és nem is olcsó :( Láttam egy 2,5 TDI-t 102LE-et és 700.000Km fölött jár az órája. A "sok" Km mennyire veszélyes ezeknél? Mondjuk a házi lakatolástól (festék mindent eltakar) és az elektromos kókánytól jobban félek mint a motor mechanikus hibáitól.
Köszöntök minden fórumozót. Most lettem új VW Transporter tulajdonos, még keveset közlekedtem vele, de már megszerettem! Köszönöm, hogy itt lehetek!
Szép napot! Új Transporter T4 2,4 Dízel 1998 -as Caravell 9 személyes autó friss tulajdonos vagyok. Sajnos az autó vásárlásakor nem kaptam hozzá Használati utasítást. Nagyjából rendben van az autó, de pár apróság érdekelne, ami a használati utasításban biztosan benne található lenne, ha lenne! A most jelentkező problémákra lehet, hogy a biztosíték csere megoldás lenne, de nem tudom, melyik biztosíték, hova tartozik! Ha valaki tudna valahol egy Használati utasítást, vagy valakinek lenne felesleges, kérem írja meg, szívesen megvásárolom. Köszönöm.
Segítséget szeretnék kérni régebbi tulajoktól! Fűtéskapcsoló hideg - meleg kapcsolója meg sem mozdul, így csak hideg levegőt hajlandó befújni, ami elég kellemetlen reggelente. Ha valaki tudna segíteni, megköszönném!
Az lenne még a kérdésem, hogy - fordulatszám szabályzó híján - hogyan érzékelhető a megfelelő motor fordulat, illetve milyen sebességtartomány az optimális egy ilyen korú autónál? Jelenleg 90 Km/ óra volt a max amit mentem vele, de szerintem még bírt volna többet, csak nem mertem, nem akartam "széthajtani"!
Nekem is 1.9 TD-m van, azt használom napi szinten. 7.5-8 literrel el tudok vele menni vegyesben. Bár ezzel én igyexem lendületből autózni. Autópályán 110 és 120 között van az "utazója", nekem ez volt még a legkellemesebb, mehettem volna 10-el többet az még sík terepen kijött volna belőle, de akkor már picit sajnáltam volna a motort. Egy-egy lassabb autó mögé beszorulás után nem tudok ugrálni, nehezen gyorsulok fel újra, nem csak annyi hogy rálépek a gázra és megyek is. De ezzel együtt tudok élni. Az M7-en az érdi emelkedő is megfogja, neki szoktam futni, és így nem csökken vissza csak 100 környékére.
A TD-k szinte mind gátrepedtek. Ez nem mindig okoz problémát, de azért nem túl megnyugtató. Az enyém is csipegeti a vizet, szerencsére megúsztam ennyivel és már leadtam az igényeimből annyira, hogy emiatt nem fogok hengerfejet cserélni.
Előnyének írják, hogy hamarabb felmelegszik így jobb a fűtés. Hát az én 9 személyesemet nem igazán fűti ki. fél-háromnegyed óra múlva kezd elfogadható hőmérséklet lenni városban, ha kint tényleg hideg van.( raktam is bele egy levegős állófűtést, így már megfelelő)
Ha újból T4-et vennék, akkor valamelyik 2.5 TDI-t venném, állófűtéssel, és klímával, 7-9 személyeset (szállításkor a felesleges ülések kiszedhetőek), lehetőleg multivan belsővel, bár az szükség esetén pótolható.
A rozsda az kerülendő. A lakatolt/újrafényezett autókkal is érdemes vigyázni, 1-2 év és újrakezdhetik a rügyezést. A 1996 utáni kasznikat már bevonatolták/vagy jobban védték (nem tudom,csak hallottam ilyesmiről) Én összességében jobban tartanék egy látens-halasicsipkétől, mint egy-két felületi rozsdás itt-ott horpadásos kasznitól. A rétegvastagságmérő sosem árt. Rozsdásodni a szokásos helyeken szokott. Kerékívek és környékük, első ablak körül, küszöbök. Ez utóbbi problémásabb, mivel az már teherviselő elem.
96 után volt egy fészlift, hosszabb orr, divatosabb outfit. És jóval drágább hozzá minden ha pótolni kell. Ízlés és pénztárca kérdése...
Ha tévedtem valamiben, vagy kihagytam valamit akkor a többiek majd biztos kijavítanak.
Köszönöm a választ. Akkor az 1.9TD felejtős? Mire érdemes figyelni? Hol a leggázabb ha rozsda van? Motort vettem már párat (saját használatra legtöbbször egyedül nézem meg), de autót még nem ☺ így bármi tanács van szívesen meghallgatom.
Nem vagyok én se régi tulaj, de ha választani kéne akkor csak 2.5TDI motorost vennék! Azok 8 literrel is elmennek. 88Le vagy 102Le-vel mindegy, hogy melyiket választod ha csak 100-al mész. Arra kell vigyázni, hogy 3000 ezer felett tartósan ne menjen, mert akkor hengerfejes lehet, az ezeknél 130km/h felett. Esetedben ez nem lesz.
2.4D motorosok se rosszak, viszont ha olyat vennél próbáld ki, hogy megvan-e az utazósebesség amit szeretnél. Mert volt ismerős akinek 90-el se nagyon ment.
Ha pályára tévedsz akkor egy 100-110-et tudjon kényelmesen motorilag meg váltó áttételben is.
Hello! Még nem vagyok Transporter tulaj, de rajta vagyok az ügyön. Sajnos több dolog hátráltat. Kezdésnek nincs még "B" kategóriám 😑 13 év motorozás után adtam a fejem autó vásárlásra, így most kezdtem el a "B"-t (32 éves vagyok). Kizárólag Transporter jöhet szóba ☺ kb. 1M alatt nézek T4-et. Kezd kirajzolódni a dolog egy Multivan-ban. Viszont ezek inkább 1M fölött vannak. Kérdés, hogy ha veszek egy "akármilyen" T4-et, abba bele lehet rakni a Multivan üléseit? Motorból milyenre érdemes vadászni? Örök életemben 90-100km/h közlekedtem így nem is vágyom ennél többre. Cserébe jobban örülnék ha keveset fogyasztana (10L/100km alatt). Bármilyen jótanácsot szívesen fogadok. Köszönöm előre is.
A segítségeteket szeretném kérni.Van egy 93-asT4-esem.Meghalt a hőfokjelző és az üzemanyagszint jelző óra.Elvittem autóvillamossági szakihoz aki szét is kapta a kilóméter óra műszeregységet.A panelon lefüstölt egy ellenállás és mivel tiszta fekete nem tudja mekkora?Nem látszódnak a csíkok színei.Addig nem tudja megcsinálni amíg nem ismeri az ellenállás értékét.Teszek ide egy fotót a panelról ahol bal oldalt felül látható a füstös ellenállás.Az lenne a kérésem ha valaki javít vagy javíttat ilyen panelt az kérem fényképezze már le nekem ezt az ellenállást.De ha valaki tudja fejből hány ohm-os akkor azt igen megköszönném.
Szia.Nekem is pont ilyen autóm van,hasonló problémával.Azt mondta az autóvillamossági szaki,hogy a kilométeróra panelján hátul van egy ic ami ezért az óráért és a hőfokjelző óráért felelős.Az szokott meghalni.Nekem meghalt mindkét órám.Erre tippelt a szaki de miután szétkaptuk láttuk,hogy egy ellenállás füstölt le.nekem most pont az a problémám,hogy tiszta fekete az ellenállás és nem tudjuk milyen értékű.Látom elég régen írtad.Azóta megcsináltattad már?
Sziasztok. A segítségeteket kérném. T4 syncrora keresnék olyan pótkerék tartót, amit a hátsó ajtóra lehet felszerelni. Valamint műbizonylatos gallytörőt.
Tök bosszantó volt, hogy most adta fel a harcot, mert jan 20-ra vártuk a második gyerkőcöt, ezzel hoztuk volna haza... direkt raktam bele levegős távirányítós állófűtést (kínai 8kW, de tök jó), meg jó gumikat is kapott télire hát erre nem beadja a kulcsot....majdnem felgyújtottam. Szerencsére volt pótautó, de az egy Clio II...hát nem mondom, hogy egy tűt nem lehet leejteni, ha mind bent ülünk, de hogy le is esik az kétséges.
Hétvégén a jó időnek hála alá tudtam mászni. Kicseréltem az összes főtengelycsapágyat (hajtókar és támasztót egyaránt). Az utolsó csapágy amit cseréltem az a lendkerék felőli szélső támasztó csapágy volt. Az csúnyán megadta magát. A többi csak erősen kopott volt. (pedig 3 éve cseréltem őket...ezentúl óvatosabb leszek a türelmetlenül hidegen felpörgetős dolgaimmal)
Illetve szerelés közben észrevettem, hogy a szíjtárcsát tartó főtengely csavar laza. Hogy ez ok volt vagy okozat azt nem tudom. Most mindenesetre meghúztam a könyv által adott nyomatékra és kapott szintén a könyv javaslatára menetrögzítőpasztát is. Jobb a hangja sokkal, de még a vezérműtengelyt hozzá kell igazítanom, mert még kicsit varrógép hangú, csak rám sötétedett...
A hidrotőkehang nálam is megvan, bemelegedve nálam is elmúlik.
Hasonló motorral szerelt transporterem (T4) van. Nálam is volt ez a jelenség, de ha felmelegszik a motor, szépen lassan elmúlik. Sőt, az utóbbi időben nem hallottam, bár indulás előtt jó pár percig hagyom ketyegni hidegen. Szerintem hidrotőke lesz.
Én is földelésre gyanakszom, de most ebben a hidegben nincs kedvem az utcán szétszedni a kábelköteget. Riasztó nincs benne, legalább is én nem tudok róla, csak központi zár van. És pont ebből kifolyólag lenne egy olyan általános kérdésem, hogy egy 96- os magas felszereltségű caravelle- be szereltek-e annó riasztót vagy távirányítós zárat gyárilag ( esetleg a komfort modulra?)? Mert ha igen , akkor nem szeretnék utólagos riasztó al bíbelődni .
Kozben meg valami eszembe jutott. Nem tudom milyen riaszto van az autoban. Gyari vagy utolag bele kokanyolt...... Ha utobbi akkor az meg sok gondot es fejfajast okozhat. Az enyembe volt egy utolagos motyo, kozpontizarral egyutt. Amig kinem kukaztam mindet az utolso kabelig, folyamatos elektromos hibaim voltak. Meg a magnes szeleppel is beszivatott egyszer, mert az is bevolt kotve a riasztoba.
Nem hinnem hogy a kapcsoloval lesz a gubanc. En a helyedben ellenoriznem az ajtoban levo foldelest. utana a kapcsoloknal is. A 130mA az sok egy riasztonak. Ott valami allando fogyasztas lesz. Az ablakemelo vilagitasnak nem szabadna mennie mikor lekapcsoltad a vilagitast. En foldelesi hibara gyanakszom.
A kapcsolókat kicseréltem, 4 db-ot, de továbbra sem sípol. Ellenben valami leszívja az akkumulátort 2-3 nap után. Most az van, hogy az ajtókon az elektromos ablak kapcsolók állandóan világítanak. Olyan mintha a lámpa kapcsoló folyamatosan küldené a feszültséget az ablakemelőhöz. A műszerfal többi része nem világít. Nyugodt állapotban, 5 perccel kiszállás után és kulccsal bezárt ajtóknál, 130 mAh áramfelvételt mértem. Ugye max 30-40 lehet a riasztó mellett is.
Igen ezek meg nagyon jol szerelhetoek mert egyszeru minden mint a faek. Nincs meg canbus se ami gondokat okozhatna.
Meg egy tipp a sipolashoz. Ha esetleg a tied nem a reles megoldasu, akkor a muszeregysegbe van epitve. Abba pedig eselyet nem latom hogy elromoljon. Ha a belso vilagitas nem indul magatol, akkor nagy esely van ra hogy a vezeto oldali kapcsolo lesz a bunos. Utana sipolni is fog majd meglatod :)
A hetvegen amit csinaltam egy 2001-es evjarat volt. Egy darab legzsak elektronika volt benne meg a muszer csoport. Szal tul sok hibalehetoseg nincs az ilyenen.
Köszönöm. Ma vettem kapcsolót hozzá komoly 600 Ft-ért. A tipp jó, még nem szereltem ki a vezető oldali kapcsolót és azt sem tudtam, hogy 2 kábel megy rá, mert a többire csak 1. A lámpák amúgy belső kapcsolásra működnek.
Vasárnap ránézek és ha érdekes lesz leírom.
Csak az oxidációra egy történet: az oldalajtó központi zárja az érintkező hibája nem működött. Kimértem, a 12 volt átment csak az áramerősség nem. Szétszedtem elemeire és a réz érintkezőkön cirka fél milliméter zöld oxidáció volt, emiatt nem ment át elég amper. Lepucoltam, működik. De meglepődtem, mert még az a kapcsoló is szerelhető, és a műanyag nem törik, hanem simán visszapattant a helyére. A mostani kocsikon ez egybe van öntve , nyáklapok..stb. Tehát ez még felhasználó barát :-)
A családi autónak használt 1.9TD motorjából fordulatszámmal azonosan növekvő ütemű és hangosságú kopogást hallok. A problémát megelőzte egy hidegen indulás türelmetlenül felmelegítve. Ami még különös, hogy - bár azóta elég keveset mentem vele - de vannak félpercek amikor eltűnik a hang. Tartok tőle hogy megöltem a motort, de pontosan nem tudom, hogy mi lehet/mi szokott ilyenkor lenni a gond. Nem vagyok teljesen kezdő, de most nagyobb tapasztalatú ember ötlete/tippje lehet hogy sokat segíthetne. Valakinek esetleg valami ötlete?
En amondo vagyok hogy az a rele benne van az autodban csak valamit elganyoltak az elozo tulajek.
Nezd meg a belso lampa kapcsolokat minden egyes ajtonal, hogy mukodnek e rendesen. A vezeto oldalon a leglenyegesebb mert ott nemcsak a lampat kapcsolja hanem foldeli a relet ami nyivakol neked ha rajta maradt a lampad. Szal a vezeto oldali kapcsolo az ket erintkezos. Beszokott oxidalodni, de lattam mar konkretan elporladt allapotut is. Elso korben ezt ellenorizd meg hogy van e benne rele ami sipakol.