Amúgy épp ezért nehéz tesztelni is, mert elindítod, mégy vele, semmi gond.. Csak ha pályán, jól bemelegedve, több személy, emelkedő, akkor. De sajna domb sincs a közelben lévő M3on. :)
Igen, teljesen új alkatrészek lettek belerakva. A vízpumpa is szét volt esve, azt gondoltuk megoldja, de nem, ugyanaz.. Ha nem nyitna a termosztát, alapból is melegedne, de ez benne a izé, hogy csak nagyobb terhelésnél / jobb időben jön elő a hiba. Normál módon, országúton közlekedve szépen beáll a vízhőfokmutató, aztán nem mozdul el.
"Víz szemre nem fogy, nem áztatja bent a szőnyeget, nem füstöl fehéret. Extra infó, ha eléri a 90et, elkezd fura szagot nyomni a szellőzőkből. Hűtőventilátor megy."
Ez még akár lehet fűtőradiátor probléma is, nem feltétlenül kell neki ömlenie ahhoz, hogy már szaga legyen. A melegedéssel persze nem nagyon van összefüggésben, ha nem fogy belőle láthatóan a folyadék.
Én próbaképpen kivenném belőle a termosztátot és megnézném úgy mit csinál.
A kicserélt alkatrészek (hűtők, stb) újak voltak, ugye ?
"hidegen nagy nyomásúval átmosnám előről a hűtőt,"
Azt írta, hogy a hűtők cserélve lettek. Remélhetőleg újra, akkor meg nincsen mit mosni rajtuk.
"A vízrendszer eltömítődése peugeot típushiba."
Oh, ezt jó tudni. Eddigi rövid (30év) praxisom alatt nem nagyon találkoztam hűtőrendszer eltömődéssel PSA autóknál, kivéve a fűtőradiátort, azonban az a probléma szempontjából lényegtelen.
A vízpumpa szétesése manapság gyártói "szolgáltatás", olyan "magas" minőségű alkatrészeket tudnak elkövetni a gyártók - sajnos.
Ettől függetlenül ez is mindegy, mivel az is cserélve lett nála.
Én elsőre a legolcsóbb megoldás gondolnék, hidegen nagy nyomásúval átmosnám előről a hűtőt, ha tiszta a termosztátban gondolkodék, a működése alapján meg tudod figyelni. Beindítod, járarod, megnézed kinyit-e, majd rárakod a fútést. A vízrendszer eltömítődése peugeot típushiba. Vízpumpára nem gyenakodnék, nem jellemző a 307-re. De a lényeg, hogy amit írtak neked. A szag is az első ötletet támassza alá. És porlasztóban, ill a befecskendezőben sem gondolkodnék. Nem jellemző.
Nem gázolaj szag, inkább mint meleg hűtőfolyadék.. Még arra gondoltam, hogy nem-e esetleg nem zár rendesen a tágulási tartály és azért nincs elegendő nyomás. Bár a levegőt kintről szívja az utastérszellőző, szóval onnan se lehetne érezni.
Tanácsot szeretnék kérni.. Van egy 1.6HDi - 110le verziójú autónk, aminél nem tudunk kiküszöbölni egy gondot.
Probléma:
komolyabb terhelésen, autópálya tempónál emelkedőnek felfele melegszik.. alapból elvan a mutató 90 fok alatt, de olyankor elindul felfele és ha elég hosszú ideig megyek felfele, valamint meleg is van, simán eljut a pirosig.. Víz szemre nem fogy, nem áztatja bent a szőnyeget, nem füstöl fehéret. Extra infó, ha eléri a 90et, elkezd fura szagot nyomni a szellőzőkből. Hűtőventilátor megy.
Cserélve volt:
vízpumpa, hűtő, klímahűtő, termosztát..
Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet?
Sajna helyben márkaszerviz nincs, így kiolvasni nem tudunk belőle semmit, hogy ír-e valami gondot.
2 jó bontó az ecseri(ez a jobb) csak Peugeot, a dunakeszi pedig francia autó, de az én kedvencem a Bonci mindennel foglalkozik és legjobb árai vannak, ha facen nézed, minden nap felrakják az új autókat, és másnap mész az alkatrészért, csak a megfelelő autóra várni kell. A másik 2 drágább, de valamelyikben biztosan van.
Azt hiszem, egyelőre az is nagy dolog lesz, ha le tudom venni. Aztán majd legfeljebb a csomagtartóba teszem... persze csak ideiglenesen.
Első lökhárítót kéne vennem, lehetőleg bontóban, mert megsérült a hétvégén. Ebben is tudnál tanácsot adni, hogy hol érdemes megnézni? Budapesten lakom.
Igen, csodálkoztam volna, ha neked még nem rohadt volna el. Szerintem ezen mindenki átesik. Tele a net a csévélő szerkezettel. Nekem már 6 éve volt. Felemeltük a karosszériás haverommal, és óvatosan le lehet feszíteni, majd utána le lehet szerelni a szerkezetet. Már nem teljesen emlékszem, de valahogy volt egy olyan gond is, hogy vissza akartam kötni a pótkereket, amíg megveszem a szerkezetet, de nem szabad! De egyszerűen nem emlékszem, hogy miért. Ha valaki tudja majd segít, én pedig majd utána nézek.
Ki a fene tudja ezt kivenni az országút szélén, amikor még otthon, a kertben sem megy...
Amúgy hiába tekerem, nem mozdul meg a pótkerék. Valószínűleg a drót sodrony adta meg magát. Kérdés, hogy iylenkor mit lehet tenni, különösebb roncsolás nélkül.
A kézi könyvben csörlőt említ, na, azzel lehet a baj.
Sziasztok ! Hogy a fenébe lehet az önindítót leszedni az RHS-ről? Azt látni,hogy a vákumszelepeket valahogy el kell fordítíni a tartójukkal,hogy kiférjen a helyéről.Ha valaki csinált már ilyen beavatkozást