Erre a kérdésre én is nagyon várnék megoldási lehetőséget. A menetet sikerült felfúrnom M10-esre, ezt is kezdi kiszakítani az új csavar, mert az istenért sem akar megindulni a lehúzás.
Az önindítós megoldáson tudnék segíteni. Van egy Husqvarna önindító egységem, ami egy fűnyírón volt. Ingyen Neked adom. Egy Briggs motort indított, szerintem a Babettával simán elbírna. Ha érdekel írj.
Nekem soha nem volt problémám az indítással, a 210-esemmel. Nem használtam pedált, pedig volt rajta. Kicsit lejtett az út, meglöktem, felugrottam rá és mindig elindult. Még hidegben is. Azért én is kíváncsi vagyok hogy Ö hogyan indítja.
Oltári nagy marhaság megszüntetni a pedált, a 225-ös babszinak is csak a kuriózum miatt van értelme. A babettának szerves része a pedál, semmilyen előnyt nem hoz a megszüntetése, sőt, önként létrehozza azt a nyűglődést mint amikor tönkremegy a racsni és emiatt kvázi nincs pedál mert csak lábtartóvá válik.
Ígértem képeket a felújított motorról. Lentebb restaurálást írtam, de valójában nem az történt, mert a restaurálásnál a legtöbbször az eredeti állapotot igyekeznek visszaállítani. Ezúton kérek elnézést azoktól a Babetta fanoktól, akiknek szentségtörés a Babszi bármilyen átalakítása. Az én célom, a felújítás volt, és valami egyedit létrehozni úgy, hogy az alapok azért megmaradjanak, de a Babetta jellege megmaradjon.
Várjuk a fotókat. Arról senki nem írt hogy a motornak a beindulás után fel kell melegednie üzemi hőfokra, mert csak azután lehet pörgetni. Ez nálam 500 méter megtétele után lehetséges. Ha előbb próbálkozok, fullad a motor. Lehet hogy Nálad is ez lehet?
Jól hitted, teljesen amatőr vagyok. Ha nem így lenne nem kérdeznék, hanem válaszolnék a kérdésekre.
Imádok restaurálni, legyen az bicikli, bejárati ajtó, hangszer vagy akármi.
Motorból ez az első. Enélkül a fórum nélkül, és a Youtube-os videók nélkül esélyem sem lett volna összerakni. Úgyhogy köszönöm Mindenkinek! Ez egy téli projekt lett volna, illetve az is volt, csak a januári hidegek miatt elcsúsztam vele. Akkor még nem volt fűtés a garázsomban, és 2-3 fokban a tököm restaurál. Úgyhogy most pár napig jegelnem kell mert nyakamon a tavasz, és millió az egyéb meló a ház körül.
Most derült ki számomra, hogy az utolsó csavarig teljesen felújítottad a gépet. Gratulálok, ilyen lekiismeretes és alapos munkát kevesen végeznek. Eddig azt hittem amatőr vagy, aki nem nagyon ért a gépekhez, ezért adtam ilyen tanácsokat.
Ezek szerint, hibaforrásnak, már csak a dugó gyűrű játszhat. Vagy csak lelke van, mint egy nőnek?:))
Most már engem is komolyan érdekel, hogy mi lesz a megoldás.
Ha összerakod dobj egy képet , hogy mi is megcsodálhassuk a felújított babszit.
A "mélytorokba" való bespriccelést még nem próbáltam, de az lesz a következő.
A kipufogó vékony vastag cső egyaránt, valamint a furulya is egy hétig ázott zsíroldóban, utána pedig mechanikus tisztítás, és homokszórózás következett. A gyárban nem volt ilyen tiszta mint most. A blokk szintén el lett homokszórva, a blokkfelek síkba csiszolva. Minden tömítés új, vékonyan zsírral bekenve raktam össze a legjobb tudásom szerint. Minden csapágy, szimering új, de még a csavarkészlet is. A tirisztor vadi új F.A.GY, a gyertyakábel, gyertya , pipa újak. (gyertya Brisk N17C, hézag 0,4 mm)
A gyújtást én is a lenti videó alapján állítottam.
Dekompresszor nincs, mert 210-es hengerszett van fent. Berúgásra sem fog indulni mert berántós lesz. Egyenlőre csak fúrógépes indítás van.
A 210-es hengert használtan vettem dugó nélkül. Rendeltem hozzá egy méretben azonos dugattyút, de kiderült, hogy az csak tájékoztató méret. A gyűrűket a hengerbe helyezve kb. 0,4 - 0,5 mm hézag van a két végük között. Ekkora mértékű tömítetlenség okozhatja a problémámat? Tervben van, hogy megfúratom, egy hozzá passzoló dugattyúval csak türelmetlen vagyok azért raktam így össze.
A következő az lesz, hogy visszarakom a 207-es hengerszettet, és kipróbálom azzal is.
A leírásodból azt vettem ki, hogy a gyújtáson kívül a karbival foglalkoztál. Megpróbáltad amiket írtam?
Vedd le a fekete műanyag "légszűrőházat" és sztenderre állítva működés közben amikor csutkára húzod neki, akkor injekcióstűvel nyomjál neki finoman folyamatosan benyát vagy féktisztítót a szívótorokba . Ekkor változott valamit? Felpörög, vagy ledadog?
Ha dekompressziós szelep van a hengerfejen, akkor lehet hogy annak a tömítése nem zár rendesen.
Kipufogódobot vedd le és úgy indítsd! A kipufogócsövet hagyd rajt, csak a dobot vedd le. 2 csavar meg egy hollander. Ilyenkor könnyebben indul? kipörög jobban?
Én is így szoktam, simán megy ilyenkor. Ha nincs bevágás az alaplapodon, akkor valószínű utángyártott.
Rúgásra már indul, vagy még mindig fúrógéppel kell indítani? Amikor leáll, akkor utána könnyen átfordul, könnyen újra indítható? Nem szorul?
Ha kiveszed a gyetyát és befogod ujjal a gyertyanyílást, akkor érezni az erős komressziót?
Amikor leáll, milyen a gyertyakép? Benzines, száraz, kormos trutymós?
Friss benzinnel próbáltad? Hányas keverék van benn? Jön füst rendesen a kipufogó végén? Ha odatartod a kipufogó végéhez 10cm a tenyeredet "megüti" erősen a kipufogógáz a tenyeredet? (kipuforendszer járatainak szűkülése az évtizedek alatt lerakódott olajkoksz, trutymó miatt) A teljes kipufogórendszer kiégetése disznőpörzsölővel - a leömlőcső, a dob és a furulya összes járatának- tisztítása csodát tud okozni, ettől meg szokott táltosodni a gép.
Gyenge kompresszió: tömítetlenség: dekompresszor, karburátor és a szivótorok között, hengerfej, hengertalp, szimmeringek, két blokkfél közti tömítés, kopott gyűrű, kopott dugó.
Ha a kipufogót leveszed és azon kívül minden jó /gyújtás, üzemanyagellátás, tömítések/ és mégsem megy, akkor már csak a szimmering marad. Szemrevételezéssel meg kéne nézni, hogy a gyújtás oldalon nincs-e olajfolyásra utaló jel, mert akkor valószínű szimmering problémája lehet. De én ezt a verziót hagynám utoljára.
A gázmarkolatnál be van akasztva a bowdenvég, a bowdenkülső fölfekszik a gázmarkolat házára?
A főfuvóka kelyelycsövén a kis lyukakat is szabaddá tetted?
Kipufogódobot vedd le és úgy indítsd! Eltömődött kipufogó.
Alacsony benzinszint. Dugulás. Döglött, vizes benzin. Benzincsap működik?
Vedd le a fekete műanyag "légszűrőházat" és sztenderre állítva működés közben injekcióstűvel nyomjál neki benyát a szívótorokba , vagy féktisztítóval fújjál be járás közben. Ha "megindul, felpörög" akkor egyértelműen dugulás az üzemanyagellátásban, vagy fals levegő.
Sok sikert a szerzeményhez! Írd meg, hogy mire jutottál. Ha kell segítség, majd ötletelünk tovább.
Én is hasonló projekten dolgozok. Most a napokban támasztottam fel egy ingyen beszerzett, 20 éve álló 210-es gépet. Tirisztor széthasadva, szétrohadva. A karburátor összes csatornája aluminiumrozsdás volt. A benzintank belsején 2mm vastag rozsda- 1 napig ráztam benn a murvát, mire kifényesedett, A benzincsap lyukait fúrógéppel kellett szabaddá tenni. A benzintankban levő szűró full eltömődve 20 éves beszáradt olajsárral. A henger bordázatán 1mm vastag ráégett,betonkemény, csak pengekéssel eltávolítható redva. Eddig 3000ft (tirisztor) ment rá, meg egy deci olaj a váltóba, hogy működőképes legyen. Már mentem vele egy kört, naponta berúgom. Még túlfolyás van a karbiban (benzinszint, vagy tűszelep) . A többi meg már "csak" csutkára szét-összeszerelés /kipufogó kiégetés, fékek, váltópofák felcsiszolása, váz rozsdátlanítás, festés, matricázás/ feljavítás lesz, és esetleg meghirdetem.
Örülök hogy beindult! Az már a siker első lépcsője. A tökéletes működéshez sok mindent le kell ellenőrizni. Nem könnyű, de ha van kitartásod, megtalálod a jó megoldást. Ellenőrizd le a benzinszintet, a főfúvókát. Persze soha nem lehet kizárni hogy valamelyik szimeringnél fals levegőt lap. Azt is le kell ellenőrizni.
Én nem emlékeztem a méretre csak arra hogy oda szimeringet szoktak tenni akinek a porvédő megsínylette a kivételt:D Egyszer a F. Gabi mutatta valami videóban
Nem tudom le merjem-e írni mekkora amatőr voltam. A Te leírásod alapján mértem a feszkót az adott pontokon. A gyújtótekercs csak 20-25 Voltot adott le. Én akksis fúrót használtam ehhez a művelethez, a dugó, és a henger megóvása érdekében, azt is a kisebbik fordulaton. A műszeren láttam, hogy a fordulattal arányosan nő vagy csökken a feszültség. Kipróbáltam a magasabbik fordulaton, és szépen emelkedett a feszültség is. És akkor kipattant az isteni szikra! Gyertya nekiszorít a hengernek,és láss csodát, magasabb fordulaton megjött a szikra is. Hatalmas megkönnyebbülés, remélem hétvégén már berreg a vas.
Lehet mérni a tekercsek által leadott feszültséget. A töltő tekercsnek 100V körüli váltófeszültséget kell leadnia, míg az impulzus tekercsnek max 5V-ot, amit inkább analóg műszerrel lehet mérni. Ahogy írtad, fúrógéppel megforgatva a főtengelyt, az teljesen jó megoldás.
A leállítógombra menő vezetéket kösd le. Fúrógéppel hajtsd meg, ha közben a világításod működik, de nincs szikra, akkor a lendkerék jeladó mágnese lehet hibás, gyenge, ezért nem indukálja a jeladó tekercset. Ha világítás sincs akkor a lendkerék gerjesztő mágnesei gyengék. Lendkerék csere, vagy:
Természetesen lehet, hogy gyenge a lendkerék mágnese, de ezt házilag elég nehéz eldönteni. Ha gyenge a mágnes a gyújtás sem biztos, hogy tökéletes. Én egy nagyteljesítményű egyenáramú állandómágnesü motorral szívtam egy hétig, mire kiderült, hogy a mágnesek rosszak. Nekem megcsinálták a mágnest (újramágnesezték) és jó lett. Cim: Borsmagnet Kft. www.borsmagnet.hu 1107 Budapest, Fertő u. 14. Tel: (1) 262 6828 Bors László ügyvezető, Tel: 30 9612 103 Amikor én ott voltam sok lendkerékmágnes ( fűnyirók, kisgépek, Pannónia motorkerékpárokból) volt ott. Csak egy ötlet. Egy próbát megér."