Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 71409

Nyisd meg a képet új bömgészőablakban és a fájlnévben a MED-et javítsd BIG-re, nekem így látszik és ezt a verziót letöltve még nagyítható is.

Előzmény: BlackStar (71407)
rm40 Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 71408

OFF

Igen azokkal együtt. Külön nem kértem, emlékeim szerint a paksamétákhoz tartozóan kaptam ki, 99.2.3047/532 volt a száma.

ON

Előzmény: BlackStar (71406)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 71407

Esetleg meg volna nagyobban? alul a vastagságok nem igazán látszanak.

Előzmény: rm40 (71397)
BlackStar Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 71406

A 3047-es leltári számú rajzokhoz tartozó? Hogyan kérted ki? igazából engem csak a 601-esé érdekel, de annak semmi nyoma. Így aztán én próbálok rajzjegyzéket csinálni csak úgy mellékesen, mert engem a tételjegyzék - meg nyilván maguk a tételek - érdekelnek.

Előzmény: rm40 (71405)
rm40 Creative Commons License 2024.02.20 0 1 71405

Beltartalmában ilyen:

Amúgy az MMKM-nél a Kaposvár utcában előzetes kérelem után.

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71404)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.20 -1 1 71404

Azt mondod rajzjegyzék... de milyen egy ilyen rajzjegyzék? Hol találtad a 327-esét?

Előzmény: rm40 (71400)
Felek Ferenc Creative Commons License 2024.02.20 -2 1 71403

   1906-tól már benzin elektromos mozdonyokat és motorkocsikat vettek a hazai kisvasutak (a gőzmozdonyok mellett), gőzmotorkocsit, hármat is, 1910-ben? Hihetetlenül hangzik.

Előzmény: FejesAntal (71402)
FejesAntal Creative Commons License 2024.02.20 -2 0 71402

Mivel nincs gőzmotorkocsik fórum, ide teszem:

 

Egy külföldi érdeklődő kérdez a 750 mm-es nyomtávolságú  Esslingeni gyártmányú gőzmotorkocsikról, amik 1910-ben készültek, állítólag Magyarországra adták el őket, 1920 után nyomuk veszett.

 

A gyári számok: Esslingen 10/3558, Esslingen 10/3559 és Esslingen 10/3560

 

Én az itthoni forrásokban esslingeni gyártmányú  járműveket csak a Monarchia osztrák fele kapcsán látok emlegetni, a Komarek és a Rohrbacher motorkocsikat. Ezek normál nyomtávolságúak.

Lógó_féktömlő Creative Commons License 2024.02.20 -2 0 71401

A Meiningen-i főműhely a 90-es években:

https://www.youtube.com/watch?v=hhEFkNCP0fU

 

rm40 Creative Commons License 2024.02.19 -2 2 71400

A rajzjegyzék szerint a 259-es rajz a 327-es sorozatnál (azaz a 102-es és 103-as szerkezetnél) is az V. csoportba (Szerelvények) tartozik, a rajzon szereplő III. csoportmegjelölés talán a 754 szerkezetszámnál volt releváns, ahonnan a rajzot átvették. A 327-esnél a III. csoport a "Védház Burkolat" rajzai.

Amúgy a legmagasabb számú gyári rajz, ha minden igaz, a XI. csoportba (Fék) tartozó 357. számú Fékező szeleptartó.

Ezen kívül vannak a "Saját rajzok" címen besorolt, már a MÁV által készített rajzok. Ezek egy részét 1001-től felfelé számozták, más részüket az egyes csoportokba tartozó számokra rászámozták (tehát utána számozták, részben betűvel törve), sőt néhol felülszámozták. A később készülteknél már csak a kapcsolódó utasítás számával jelölték a rajzokat.

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71399)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.19 -1 2 71399

Csak most nézem: a 259-es lap a III. csoportba tartozik a 327-esnél. A 601-nél a III. csoportba a 81-től 120f-ig számozott rajzok kerülnek, a 259 (a víztisztító vezetősín-tartó) már az V. csoportba került. Érdekes. 
Nem tudod esetleg, hogy a 327-hez hány egységnyi rajz készült?

Előzmény: rm40 (71397)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.18 -2 4 71398

Köszönöm.

Ez igen gyorsan ment. :-o

Előzmény: rm40 (71397)
rm40 Creative Commons License 2024.02.18 -2 4 71397

Hátha ez segít:

Előzmény: 601estÉpítekCadben (71396)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.02.18 -3 4 71396

Kedves Urak,

valakinek van rajza erről a bizonyos előjegyzési tábláról? Mi volt amúgy ezen?

324540 Creative Commons License 2024.02.08 -4 5 71395

Sziasztok! 

Mostanában elég sok érdekes gőzmozdonyos videó kerül fel erre a youtube csatornára, aki még nem ismeri érdemes lehet megtekintenie.

https://youtube.com/@KlingersVideo?si=HN8U9_5UVJ0sD93y

manhattani Creative Commons License 2024.02.07 -2 6 71394
seadxdx Creative Commons License 2024.01.28 -3 4 71393

It was one of 510 examples, bought in 1947 for $100,000 each by the Hungarian State Railway (MAV).

 

Nem akarták úgy látszik elhinni a 10 ezer zöldhasú/darab árat

Előzmény: Tamasch (71390)
alkotasu Creative Commons License 2024.01.24 -4 5 71392

KI

Aki a filmet készítette, az sem ismerte a térképet. (Persze, ha elég jó elvtárs volt, akkor simán megkaphatta ettől még a jó földrajz jegyet.) A Kazán szoros (gyönyürű tája) után beszél arról, hogy Bulgáriánál már csak dombok vannak.

BE

Előzmény: Szőcsényi Z. (71391)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2024.01.22 -3 4 71391

Tűznélküli gőzössé átalakított 319-es a Dunai Vasműben, 3:33-nál:

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=21088

Tamasch Creative Commons License 2024.01.22 -2 5 71390

Tiszteletem!

 

Ha valaki Truman vásárlásban gondolkodik... :)

 

A ködös albionba visszaszállított 411-esek közül 3 darabot (amelyekből lehet csak kettő volt valóban 411-es) 2022 augusztusa óta eladásra kínálja (vagy kínálta) a nothingami múzeum vasút.

 

https://preservedbritishsteamlocomotives.com/usatc-1631/

https://preservedbritishsteamlocomotives.com/usatc-2138/

https://preservedbritishsteamlocomotives.com/usatc-2364/

 

 

Alien Angel Creative Commons License 2024.01.18 -2 13 71389

Antal, ezt most barátilag írom, nem "bántásból". Kívülállóként, így elfogulatlanul olvasva ezt a pár hozzászólást, én egy picit sem érzékeltem, hogy bárki akár a legkisebb rosszindulattal, vagy támadó szándékkal válaszolt volna neked. Szerintem akaratlanul te pörgeted bele ebbe magadat, aztán ennek következtében jönnek a mínuszok, te meg feleslegesen idegesíted magad. Ne tedd.

Előzmény: FejesAntal (71384)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.01.18 -2 12 71388

Egyszer a Facebookon került valahol szóba ez a menet, ahol én annyit írtam, hogy a Mezei István féle Mozdonyok könyv 167 km/h sebességet ír, ami - ismerve Mezei munkásságát - nekem hitelesebb adatnak tűnik, mint az ez látta, meg az hallotta, meg annak a szomszédja látta azt, aki majdnem ott volt a próbán, és hasonlók. Erre valaki nekem támadt, hogy mit okoskodok, az adott menet jól dokumentált és a hiteles adatok szerint a mérés egyik részvevője látta pár pillanatra a 167 km/h értéket a mérőkocsi műszerén. Erre megkérdeztem, ha annyira jól dokumentált az adott mérés, akkor miért csak ködösen fogalmaz minden hozzáférhető forrás, méghozzá annyira, hogy még a sebesség értékben sem egyeznek meg, és hol lehet hozzáférni a hiteles adatokhoz. Erre a kérdésemre azóta sem jött válasz. 

Előzmény: FejesAntal (71384)
laviolette Creative Commons License 2024.01.18 -3 10 71387

Ha dilettáncsot akarnék megfogni, nem téged keresnélek. Ha piszkálni akarnék, tudnának néhány oldalon mesélni, de így a fórumon nem is kell hozzá különösebb bátorság. Azért érdemes csak olvasni a politikai oldalakat például.

 

Annyi az egész, hogy néha egészen érdekes válaszokat lehet kapni. Nekem például a zsebrádiók létezése a tranzisztorokhoz kötődött, egészen addig, amíg meg nem írták, hogy az első zsebrádiók elektroncsövesek voltak, csökkentett méretű elektroncsövekkel, képet is adtak hozzá. Nem élcelődött senki, egyszerűen válaszoltak. Én se tudom, milyen berendezés hogy néz ki a mérőkocsiban, elvileg lehetett valamilyen világító számjegyes készülék is, csak nem volt valószínű.

 

Nem kell minden bokorban farkast keresni, nincs mindegyikben farkas. 

 

A számítógép előtt meg itt nem lehet elnyúlni, egy néhai öreg plébános rokonom százegynéhány éves íróasztalán van, a szék egy hatvanévesnél idősebb faléces kerti szék, itt csak görnyedni lehet. Akinek kedve van szórakozni, kipróbálhatja.

 

Előzmény: FejesAntal (71386)
FejesAntal Creative Commons License 2024.01.18 -19 0 71386

Itt nem a mínuszokról van szó, hanem láthatóan pár kommentelő, "nem szokásom senkit a körző hegyével piszkálni, de" - azért piszkál. Bocs, nem vagy mérnök, ez szerintem köztudott, főleg nem pályavasúti mérnök, és így nem tudom hogyan működött ez a mérőkocsi berendezés. A kommentelők ezen élcelődnek, nem írják nyíltan, ehhez ezek szerint nem bátrak, de a kommentek hangvételéből érződik, a "há-há, megfogtuk a dillettáncsot" hö-hö rötyögés a számítógép előtt elnyúlva.

Előzmény: Pályaőr (71385)
Pályaőr Creative Commons License 2024.01.18 -2 15 71385

A kutya nem bántott, de rögtön asztalra csapsz, hogy: na, megálljatok! Erre még bevonzod az unatkozó mínuszolókat, adjunk neki, úgyse tudunk mást csinálni, esik az eső. Olyat nem lehetne, hogy lapozol, és folytatod munkásságodat a vasútról, a kérdezőket meg nem tekinted felbérelt kétes hátterű ügynököknek?

Előzmény: FejesAntal (71384)
FejesAntal Creative Commons License 2024.01.18 -19 1 71384

Tehát írtam egy hibás, adatot, és egyből, a véremet veszitek ismét. Nem unjátok?

Az anekdotát a "látott" de menetíró berendezéssel nem rögzített adatról jól ismert vasúttörténszeknél olvastam, nem voltam ott.

A beidézett iromány marhaságai mennyire tényszerűbbek? Semennyire.  arra nem ugrotok, mert nem én írtam?

valya con dios Creative Commons License 2024.01.17 -4 3 71383

Meg ne sértsünk már az érdeklődésünkkel...

Előzmény: FejesAntal (71380)
gugorahajni Creative Commons License 2024.01.17 -3 3 71382

Van még ilyen "fontos" kérdés?

Miazhogy! Nagyonis!

Ki és mivel mérte a szélsebességet? A fűtő orvosi vizsgája nem-e volt lejárva?   

Előzmény: FejesAntal (71380)
laviolette Creative Commons License 2024.01.17 -2 6 71381

Nincs. Vártam valamilyen hasonló kérdést, de már az iskolában se volt szokásom az előttem ülőt hátulról körzőheggyel szurkálni. Most meg már nem változtatok rajta.

Előzmény: FejesAntal (71380)
FejesAntal Creative Commons License 2024.01.17 -13 0 71380

Akkor ott remegett a jelző a 167 felett- egy pillanatig. De ezt a műszer nem regisztrálta, csak a 161-et. A 167-est "látták", tehát nem hiteles.

Van még ilyen "fontos" kérdés, vagy az aprólékos szegecsszámlálás  nemes hagyományát folytatjátok?

Előzmény: laviolette (71379)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!