Üdv!
Egy tegnap megtörtént esetet szeretnék vázolni nektek. Nem vagyok lámer, ismerem az axelerot, és erőteljesen infromatikával foglalkozom. Tehát otthon vagyok a dologban. Hozzáteszem nekem nem az axeleró szolgáltatja az ADSL-t, mert anno az egértemetés után megfogattam hogy én velük nem. Sőt amenyire lehet minden aminek a matávhoz köze van azt nem kérem. Persze a jelenlegi ADSL szólgáltatóm is matáv vonalon szolgáltat de hát ez van. Az öskorba mégsem mehetek vissza csak azért mert lassan nem tudok olyanhoz nyulni amibe ne lenne benne a matáv. Na de a történet. Karácsony elött egy pár nappal felhivott egy imserősőm hogy szaladjak át hozzájuk mert itt volt a Matav, kiépitette az ADSL-t él a szolgáltatás, meg van minden kod és egyéb ugyhogy be kéne állítani. Mint lelkes munkaerő gyorsan bedobtam magam az autóba és átmentem. Beléptem a házba átestem a kábelrengetegen (amit a matávos segédmunkás otthagyot) és leszakadt a pofám!
Gondolom már itt mindenki tudja hogy ez a két cég "szinte egy cég". Válalkozo, és alválalkozó, hol az egyik hol a másik. Ugy tudom bármilyen munkáról legyen szó, a válalkozó felel az alválalkozó által elvégzett munkáért. Tehát kezdjük otta dolgot hogy a lakáson keresztülhuzott kábel nem megfelelő. Dehát az ember is ember elnézi hiszen szegény segédmunkásnak is van épp elég dolga (meg nem is szívesen bizza rá) igy majd inkább elvezetem én a kábelt az egyik szabadnapomon. Na de lényeg az hogy miután ezeken átestem és sikerült beállítanom az ADSL-t. Persze a Telefonon megrendelt, később faxon elküldött papirocskán szereplő idéglenes jelszóval nem müködött tehát felhivtam öket és mondtak egy másik jelszót. Na igy már teljes volt a boldogság. De csak addig amig másnap nem kapcsoltam be a gépet és nem akartam küldeni egy levelet. Mert arra semelyik jelszó nem volt jó. Persze ujra telefon és uj jelszó, most megy.
Ez egészen addig tartott amig az ismerösöm a karácsonyi takarítás elött ugy nem döntött hogy karácsonyra azért eltünteti a kábelt a lakás közepéből! Természetesen kihuzta, szépen elvezette, és megfelelő helyre visszadugta. aztán nem ment soha többet az internet. Idáig nem is volt egy tragédia mert elmentek telelni.
Tegnap felhivott hogy menyek át mert lehet hogy valamit elszurt, nézzem meg!
Hát átmentem, természetesen minden a helyén jól van visszadugva, de nem megy. Én láttam hogy az a baj hogy a "modemen" nincs szinkronjel. Végignéztem a kábelt, nincs benne sérülés. Kipróbáltam másik kábelel de azzal sem megy. Na akkor ezzel megálapítottam hogy valami miatt nem tud szinkronizálni a központtal. Matav részéről bentről 2 perc alat megoldható!
Na akkor telefon ismét az axeleronak! Hát gyerekek..... nagyon sajnálom hogy én nem rögzitettem a beszélgetést. Illetve legtöbb esetbe nem is tudtam volna rögziteni mert kb 2 órán keresztül töbszöri hivásokkal csak 1-1 percet sikerült beszélnem valakivel aki csak anyit mondott hogy kapcsolom a müszakos kolégákat. Na de onantól senkivel.
Na gondoltam én, ha az axelerot ennyire nem lehet elérni akkor felhivom a Matavot, hibabejelentő (143) és mivel tudom hogy mi a baj szolok nekik hogy nézzék meg. Ott elég hamar sikerült beszélnem egy hölgyel aki annyit mondott, ebben az esetben csak az ADSL szólgáltató tehet hibabejelentést. Mondom a kedves ügyfélszolgálatosnak hogy tenék én ott panaszt de nem sikerül senkivel beszélnem!
Majd ennyivel lerendezte: "akkor nem tudok segiteni, viszhall -és letette a telefont miközbe beszéltem volna. Na inentől kezdtem pipás lenni. Tudakozó, Matav ügyvezető telefon, és csörgés neki! Persze titkárnő vette fel, az ügyvezető úr nincs bent Ő majd megpróbál segiteni! Hát persze nem tudott, nem is vártam volna tölle! Azért elmondtam neki, türelmesen meghalgatott, majdf elkérte a telefonszámom azzal hogy 15 perc mulva visszahivnak! Na azt azóta is várom!!!
Vártam egy órát nehogy az legyen hogy türelmetlen vagyok. aztán kezdödött ismét a telefonálgatás. És persze mindenki csak anyit tudott mondani -"kapcsolom a müszakos kolégát". Na persze végén már rutinus voltam mert ugy keztem hogy ne kapcsoljon senkit, szoljon neki hogy jöjjön át megvárom telefonba mert igy talán van esélyem hogy egyszer odaér. Na persze azt nem lehet. Kérdeztem miért? Mert nem egy légtérbe vannak. óóóóó mondom ez nem gond, lehet három busz, négy metró, ráérek, megvárom. Hááát ne várjam meg mert akivel beszélek az Nyiregyházán van a müszakos koléga meg Pesten. Hoppá ez szuper! Teljes kétségbeesés. Na mit tegyek? Teljesen sarokbaszorítottak. Nem tudok senkivel beszélni, senki nem mondja meg mi a tehendő, nem kapok semmi információt mikor lesz nekem müködö a szolgáltatásban leirtak szerint teljes értékü ADSL hozzáférésem. Te mit tennél?
Nem volt más, telefon, telefon, telefon! Még jó hogy ingyen hivható az 1234, mert igy csak az én időmet ment. Persze gondoltam rá kiszámlázom nekik.
Járkálva a menük között, rábukantam egy olyanra hogy a szolgáltatást fel lehet mondani. Gondoltam ez is megoldás, felmondom, hiszen szerződés nincs, papir nincs, nekem meg ez ennyi gonddal szenvedéssel és ilyen ügyfélszolgálattal nem kell! Tehát telefonon felmondom. Na ott kb 2 másodpercen belül felkapták a teefont. Mondom az Úrnak hogy szeretném felmondani, elkért minden adatot, majd közli hogy mivel nem lejárt hüségnyilatkozatú a szerződés igy a felmondás 59000 ft ba fog kerülni. Na ilyenkor a pufból paf lett, szivinfarktus, mentő majd a korházból a temetőbe mert menthetetlen! Mesélem az urnak hogy nincs szerződés, nem irtam alá semmit, és egyébként is nincs szolgáltatás miről beszél. aztán persze erőteljesen emlegeti a hirközlési minisztériumot, meg egyebet, és mire megint szóhoz jutottam volna letette a telefont. aztán eszembe jutott hogy amikor megrendelik a szolgáltatást telefonon akkor azt is rögzitik, és ha jol tudom a szóbeli megegyezés, is szerződésnek elfogadható, sőt jelen esetben részükről bizonyítható.
Tehát felmondani se mondjam fel!!!
Na az lett a vége hogy sikerült kb egy napi telefonálgatás után beszélnem egy urral aki elmondta hogy irt levelet a matavnak és mejd kijönek és megnézik.
Hát várok... és pontokba foglalva.
1. kábel rendesen kiépitik nincs gond.
2. ügyfélszolgálat tud segiteni
3. ha tudom mi a gond, én miért nem jelenthetem be az erre szolgáló telefonszámon (143) a hibát
4. vajon a számla mennyiről fog szolni a kiesett szolgáltatás miatt?
5. elismerik majd hogy szar munkájuk miatt kkárt okoztak (nem tudok dolgozni mert rájuk várok)
6. valaki fog szolni ott bárkinek hogy HELPDESK nem ugy müködik hogy átkapcsolom majd nem veszi fel senki, vagy ha tényleg panaszom van akkor nem teszik le a telefont beszéd közbe?
Te mit tennél? Milyen lehetősége van szerencsétlen parasztnak aki kér egy szolgáltatást, és cak csekket kap helyette? Miért védi a törvény őket? Én mit tehetek?
Üdv