Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

macilaci111 Creative Commons License 2017.09.30 0 0 30511

Ne menj bele. Fizetés az átvételnél kp. Még a kivonással se foglalkozz, ha ő regisztrálja az irodák elintézik egymás között. Az adásvételivel menj az okmányirodába, jelentsd ki a biztosítónál is. A biztonság kedvéért még az önkormányzatnál is (súlyadó) jelentsd be (elvileg az okmányiroda továbbítja, de jobb a békesség.).

Előzmény: zsero (30510)
zsero Creative Commons License 2017.09.30 0 0 30510

Sziasztok, magyar autót külföldi személynek eladni mennyire bonyolult? Egy Cseh srác szeretné megvenni az autómat és Paypallal fizetne, előre, a teljes összeget. Ebben lehet valami átverés?

FSO Papa Creative Commons License 2017.09.30 0 0 30509

Minden iszonyatosan alá van mérve papíron. Ha Zsolty full alu Ducatoja 2260 volt, képzelheted, mennyi mérve egy vasplatós Sprinter. Abba még beleülsz te magad, a 2-3 napi cucc, karton ásványvíz, sör stb. Ha szerencséd van, épp egy teletank után vesznek ki kontrollra. Az első mondatom pedig nem csak a haszonjárművekre áll, hanem egyre inkább a személyautókra is. Vagyis ami a platón van. Ha továbbra is szerencséd van, akkor grátsiz kapsz hozzá egy télikerék szettet a csomagtartóban. Esetleg Hansi, az eladód, mivel látja, hogy becsületes vagy és eljöttél 1000km-t az autójáért, még kitol neked a garázsból két újszerű, de számukra már használt, értéktelen biciklit, hogy vidd ezt is magaddal (vagy legfeljebb kér értük 20 jurot). Stb stb.

És a mérlegen az első kilótól büntetnek. A rugalmasabb dajcsoknál eszerint:

https://www.bussgeldkatalog.org/ueberladung/

Labancoknál nem tudom pontosan, mi a táblázat, de a számok igen komolyak.

Előzmény: forzaitalia (30506)
BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30508

Mindenki ebből él:)

Nagyon komoly ipar ág épült az autó adás-vételre ( javarészt feketén )

Persze az állam nem szól bele a több 100 ezres sarcok miatt.

Előzmény: Teo papa (30507)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30507

Hát ja. Meg aztán a piac is eléggé megtelt manapság, ami lefelé viszi az árakat .. szerintem. Ráadásul az emberek nem lettek bölcsebbek, így eladni a kintről olcsón megvett, itthon helyrepofozott ócskavast sokkal inkább el lehet adni, mint egy tényleg sérülésmentes, kevés km-est

 

Teo >

Előzmény: BMW-GMBH (30495)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30506

értem a problémát.  Ezek szerint ne higyünk a papírnak.

Előzmény: BMW-GMBH (30505)
BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30505

Mint ahogy a nevemben is szerepel, én Bmw-zek, 901%- ban azt hoztam be magamnak.

Az autószállító amit építettem, minden alu volt, de minden, igy is 2260kg önsúlyú volt.

 

Kevés autószállító van ami tényleg 3.5t- ban fut

Előzmény: forzaitalia (30504)
forzaitalia Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30504

Azt hogy kell érteni, hogy egy sincs, ami súlyban jó? A szállítók pl nehezebbek, mint 2T és így nem lehet egy nagyobb autót feltenni rá? 

Előzmény: BMW-GMBH (30495)
ko-ko82 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30503

Köszönöm a tanácsokat, időközben hazaért lábon friss német műszakival (hivatalosan).

BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30502

Fényérzékenyek lettek a rendőrök is

Előzmény: FSO Papa (30499)
BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30501

Jól teszik, fel higult a szakma,, ez is😌

Előzmény: FSO Papa (30500)
FSO Papa Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30500

Egy jó ismerősömet múltkor hajnali 3-kor a Nickelsdorf 3 km táblánál vették ki súlykontrollra, a hegyeshalmi mérleghez kísérve.

 

Egy másikat szombat délután, szakadó esőben, Wels előtt. A kontrollplatz zárva volt, de a rendőrség mégis kiterelte.

Előzmény: FSO Papa (30499)
FSO Papa Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30499

Csakhogy a labancok sem teljesen hülyék.

Kontrollálnak ők simán éjjel is:

Előzmény: BMW-GMBH (30496)
PyTom Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30498

Ha jól értem, ezek az autó adatait, a volt tulaj adatait, valamint a "műszaki" adatait tartalmazzák. :) 

Előzmény: Lex De Boer (30481)
PyTom Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30497

2009-es gyártású, 2010.01. üzembe helyezésű. 2018.01-ig érvényes műszakival.

Köszi az infot!!!!!

Előzmény: Lex De Boer (30481)
BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30496

Rengeteg kontroll van már At- Ben.

Azért is fényérzékenyek a tréleresek , auszállitok, csak éjjel mennek

Előzmény: BMW-GMBH (30495)
BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.29 0 0 30495

Egy automento, vagy autó szállító sincs ami súlyban jó .

Mentem eleget éjjel már .

Meg mindenki gombokért akar kocsit behozni😊

Előzmény: Teo papa (30494)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30494

Eladtad? Nagyon király autó volt pedig :)

 

Teo >

Előzmény: BMW-GMBH (30489)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30493

:-)))

Előzmény: Teo papa (30492)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30492

:-))

Előzmény: FSO Papa (30484)
BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30491

stauban álltál hogy ennyit írtál😊

Előzmény: FSO Papa (30484)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30490

En ha lehet mar nem jarok kocsival. Hatarellenorzes es Stau ilyenek miatt

Előzmény: FSO Papa (30487)
BMW-GMBH Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30489

Elegemlett a trelezésből egy kicsit😊

Szögre akasztottak a kesztyűt egy kicsit.

Eladtam mindent😊

Jövőre vissza térek

Előzmény: ko-ko82 (30470)
BPO-101 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30488

Volt  szerencsém  szombaton látni  ezt... , illetve az  átlósan  felszántott  aszfaltot előtte.

A  Service  feliratú   sárgák  nagyon  nyüzsögtek a  helyszínen, a  kék-fehérek  sehol sem  voltak. Ill. nekem  úgy  tűnt , nem  is  akartak odaérni.

 

Előzmény: FSO Papa (30487)
FSO Papa Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30487

Na nem is személy szerint neked szólt az iromány, sokkal inkább a mentalitásnak.

Nem is hazabeszélni akartam, mert nagyjából évi 1-2 alkalommal vállalok általában bérfuvart. Pont ezek miatt.

Csak nem bírom, amikor mint mindenhol máshol, ebben is megy az "okosság" keresése. Aztán meg ezek lesznek belőle:

 

És ez már zavar, mert így persze, hogy az összes nyugat-európai hatóság előszeretettel baszogatja a keleti országokból érkező trélereseket.

Előzmény: no_holy_shit (30486)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30486

pedig ez az egyetlen alternativ megoldas a Mo-ra jutattasban :-) es hogy megeri-e neki kell vegiggondolnia *

 

ha sokalja a trelerezes arat, mert annyit nem er meg a kocsi,

ha kint nem kap muszakit a kuszob miatt es

ha nem tud szerezni Händlerkennzeichent vagy P-rdsz (ill. nem meri bevallalni a P-t)

 

 

*[szerintem is egyszerubb kifizetni a trelert vagy nem megvenni/ujra eladni a kocsit vagy kint mietwerkstattban ravarrni 2 kuszobot]

 

sokszor a kulonben "egesz jo" kocsi, csak azert lesz 0-val egyenerteku mert az elozo tulaj ki vonta a forgalombol es csak trelerrel vagy Händlerkennzeichen-nel mozgathato... (mas kerdes h egy 500-1000euros autot (ami kulonben nem kap muszakit) a nemet biztositasi/ado-k mellett en is kivonnam a forgalombol es nem is adnam oda senkinek a sajat nevemre szolo biztositassal/rendszammal...) a treleres roman akkor is elviszo 300-euroval olcsobban

Előzmény: FSO Papa (30484)
rvf400 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30485

off

 

ezt a q.e.d. -t nem láttam vagy 35 éve...tisztelet !!!

 

on

 

Előzmény: FSO Papa (30484)
FSO Papa Creative Commons License 2017.09.28 0 1 30484

"vegyel egy meg eppen muszakis kocsit nagy horoggal"

 

Ebből lesz az, amikor 20-25 éves szívódízel, a gyárkapun anno kigördülve is úgy 100 lóerő körül teljesítő, mára igencsak lógóbelű kotlák mögé kötnek laza 2 tonnákat. Mert papír szerint bírja.

 

Ja, attól máris eltekintettünk, hogy:
- kérdezőnek van-e E kategóriás jogosítványa (egytengelyessel csak az 1000 kiló körüli autók vihetők - és a kölcsönzőkben jellemzően inkább kéttengelyeseket tartanak, persze akad kivétel)
- netán számottevő nehéztréleres gyakorlata (nem, az obiban már kétszer kibérelt lady utánfutó az OSB lapok 5km-re történő hazaszállítására NEM ér)
- ideje, kedve hazautazni Magyaro-ra és nem egy 8-10 órás munkanap után áll neki összerakni a szerelvényt, bepakolni, nekiindulni a közel 1000 km-nek - a rakott szerelvény, hiába személyautó húzza, NEM fog 9-10 óra alatt Magyarországra érni Frankfurtból és egy ilyen út önmagában is sokkal fárasztóbb, mint ugyanez kisautóval

 

Na de ha mégis elindult, akkor van az, hogy vajon a frissen vásárolt, ismeretlen eredetű, "még éppen műszakis", valószínűsíthetően nem Premium Selection márkaszerviz-garanciás, assistance szolgáltatással rendelkező vonójármű vajon fogja-e bírni a közel ezer kilométeres utat, két tonna plusz teherrel.

- vezérműszíj nem fog-e épp elpattanni
- generátor nem adja be az unalmast
- esetleg nem kezdi el majd forralni a vizet az enns-i vagy a hochstrass-i nagy emelkedőn és Schwechathoz érve nem lesz-e már alaposan puhára főzve a motor

 

"Mo-n berelsz egy futot"

 

Frankfurt mellől intézkedjen?

- kaució, bérleti díj kifizetése
- bérleti szerződés aláírása

Persze biztos akad rokon/haver, aki ezt elintézi. De ha mégsincs?

 

"berelsz egy futot. azt kiviteted vkivel trelerrel (aki kifele amugy is ures trelerrel megy es felrakja ra). "

 

Ez komoly? Szerinted minden trélerkölcsönző a Németország felé vezető autópályák (oké, szóval az M1) mellett helyezkedik el? És pont nyitva is lesz, amikor a tréleres megy kifelé? (ugyebár sokan reggelre szeretnek Németországba érni). És a tréleres, aki lehet, hogy Baranyaterenye óta már úton van, fáradt, siet, időre megy, esetleg vannak utasai is kifelé, az nekiáll még elbumlizni a kölcsönzőbe, trélert felpakolni, felhúzni, lekötözni? Majd kint még a "Frankfurt környéké"-t pontosítva, lehet, hogy akár kétszer 40-50km-t bumlizni a kérdező lakhelyéig, majd ott leereszteni a trélert a ház elé és davaj tovább? Mindezt pedig minimum bárki két szép szeméért, de mindenesetre elhanyagolható szintű díjért?

És a legfőbb kérdés ezzel kapcsolatban: hol talál ilyen trélerest a kérdező Frankfurtból? Mivel nincs (nekem személy szerint őszinte szív- és zsebfájdalmamra) olyan közismert fórum, ahol a szabad tréleres kapacitásokat lehetne hirdetni.
De ha talál is valakit az interneten keresztül, akkor rábíz vadidegenre egy legalább 5-600 ezer forint piaci árú (ennél olcsóbbal ne induljon neki Ausztria felé) trélert, amiért az ugyebár aláírt bérleti szerződésben (ld. feljebb) teljes anyagi felelősséggel tartozik (vagy az, aki neki aláírta a szerződést)?

 

"elmesz Mo-ra, visszavized a futot es ott 2 kocsi"

 

Pontosan. De szerencsétlen kérdezőnk csak egyet szeretett volna hazavitetni. Lehet, hogy a másodikba estére az asszonyka szépen kipakolja szegény kérdező cuccait egy hálózsákkal egyetemben. De ha egészséges a kapcsolatuk, esetleg a kérdező egyedülálló, stb akkor is kezdheti árulni a ki tudja, általa mennyire ismert típust, amit ennek értelmében ki tudja, mennyire vett meg jó (azaz idehaza is emészthető, eladható) áron. Lehet, hogy hónapokig fogja árulgatni. Vagy nem fogja, mivel ha a pár mondatából jól veszem ki, kint él Németországban, ily módon kétséges, hogy mennyire van kapacitása magyarországi autóeladással foglalkozni.

 

A bérelt trélerhez még egy gondolat: elvileg 3.5 tonna fölötti szerelvény össztömeg esetén, ha nem magáncélú az út, akkor tachográfköteles a vonóautó, mivel az ilyesmi kereskedelmi tevékenységnek minősül. Legalábbis egyre több európai ország kezdi így értelmezni a jogszabályokat és emiatt növekvő lelkesedéssel piszkálgatni a 3.5 tonna alatti kategóriát is. Bérelt tréler esetén kétesélyes, hogy mennyire győzhető meg a magánhasználatról egy éjjeli parkolóhelyen a helyi autópálya-rendőrség, esetleg a BAG, ha netán úgy dönt, hogy kedve támad ellenőrizni.


Sajnos az életben számtalan kiadás ésszerűen gondolkodva nem kerülhető meg. Én is vakarózom, amikor az ügyvéd órabérét vagy iratkészítési tevékenységét fizetem és úgy repkednek a hatszámjegyű összegek, mintha csak zsömlét vennék a közértben. Vagy amikor a burkoló vasal be rajtam négyzetméterenként sokezret, a villanyszerelő meg minden számot felszoroz minimum 220-szal. De ha én vakarom össze az iratot, a bíró kiröhög, ha csempézek, akkor csálé lesz, és jöhet helyreállítani a burkoló és az sokezer per nm, ha pedig villanyt szerelek, akkor megráz. És akkor a koporsós és a sírköves fogja bevasalni az özvegyemen és az árváimon a munkáját, mert ők biztos nem állnak neki.

 

q.e.d.
:)

Előzmény: no_holy_shit (30472)
Teo papa Creative Commons License 2017.09.28 0 0 30483

Hmm .. neked tréleres kell, én meg sose trélereztem :o)

De időnként olvasnak itt tréleresek is :)

 

Teo >

Előzmény: ko-ko82 (30470)
downer Creative Commons License 2017.09.27 0 0 30482

Írj mailt tel. számmal, hogy miről van szó, rákérdezek ha szükséges a szállítónál és utána felhívlak.

Előzmény: forzaitalia (30480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!