Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

A.G.S. Creative Commons License 2017.12.27 0 0 33561

Pontosan milyen autóról és motorról beszélünk?

Ha rángat, az sokféle okból lehet egy karbisnál, de maximum három: -nincs kompresszió, nincs üzemanyag, nincs gyújtás. Ezeket kell kiszűrni logikusan visszafelé haladva.

-Gyújtást egyszerű ellenőrizni, le kell húzni a gyertyakábelt egyesével és indítózni. Ha minden hengernél van szikra, akkor a gyújtás rendben.

-Üzemanyag: ez már egy kicsit nehezebb... Elsőként a hiba jelentkezésekor azonnal leállítani az autót, majd egyesével kiszedni a gyertyákat és ellenőrizni a színűket. Őzbarna jó. Világosabb, esetleg fehér: nincs üzemanyag vagy kevés. Fekete, kokszos, olajos, benzines: Túl sok az üzemanyag, nincs gyújtás, olaj kerül a hengerbe. (A gyertyát drótkefével le kell tisztítani.) Ha minden hengerben egyforma a szín, de rossz, akkor biztos hogy az üa ellátás nem megfelelő (gondolom nem hengerenkénti karbid van).

 

Ha a rángatás gyorsan egymásután jelentkezik, akkor a gyújtás hiba a valószínűbb. Ha ritkábban, vagy gázadás nélkül a motor leáll, akkor eltömődött fúvóka. Ebben az esetben a legbiztosabb megoldás a teljes üzemanyag rendszer tisztítása, beleértve a tankot és az üa szűrőt is, ez utóbbit legjobb cserélni, pár forint csak. A fúvókákat ki kell szedni és jó alaposan szemügyre venni, mert lehet benne réz oxid, amit nem lehet kifújni, csak kipiszkálni, pl. egy tűvel.

 

Hidegen tökéletes, melegen leáll? A szivató plusz üzemanyagot ad amikor még nem üzemmeleg a motor, tehát amikor kikapcsol, kevés az üzemanyag. Eltömődés, vagy üa szivattyú hiba.

Ingadozó alapjárat: gyújtás típusát kéne tudni. A Bosch-ban van egy röpsúly ami az előgyújtást szabályozza, meg persze a hall jeladó. Ezek is lehetnek rosszak, vagy rosszul van beállítva az előgyújtás. De lehet gyújtásmodul vagy trafó is. Nehéz kideríteni, ha nincsen csere alkatrész.

 

Előzmény: gabesz.mi074 (33558)
manta-z Creative Commons License 2017.12.27 0 0 33560

Nagyon végletekben beszélsz. Most emiatt eladnád? Mi lenne ha elvinnéd egy itteni hozzáértőhöz vagy egy értelmes autószerelőhöz, lehet pár ezer forintból rendbevágná és boldog lennél,  vagy megmondaná, hogy a fél országot rá kell költeni, akkor legalább nyugodtan felxelhetnéd szét.....Amúgy a kartergáz szűrő a szelepfedélben van.....

Előzmény: gabesz.mi074 (33558)
manta-z Creative Commons License 2017.12.27 0 0 33559

Hát vazze. Azt tudnám értékelni ha benézne egy ilyen az erkélyajtón.....

Előzmény: As Itil (33556)
gabesz.mi074 Creative Commons License 2017.12.26 0 0 33558

Sziasztok! Megint problémám van az autómmal,pedig tavasszal írtam hogy sikerült helyrerakni. A karburátort újból átmostam az összes járatokat ki fúvattam kompreszorral,gyujtás elosztót komplet cseréltem,az alapjárat mégis ingadozik, néha be rángat mint a rosta 60 nál. Egy kocka ladánnál láttam ilyet,azon is mindig a karburátor dugult el, rángatot. Mikor le húzták a kartergáz csövet a levegöszürőrről jó lett.  Látom én is az enyémen azt a  büdös savanyú gázt ha le veszem a szűrödeklit ,hogy a toeokba szívja be. Meleg motornál indul el. Lehet ezen is ez a baj?Van valami szűrö a motornál ahonnét a karter cső indul? Vagy a karbi az oka megint?Nem értem de igy nem kell az autó nekem,vagy motorcsere,vagy megválok tőlle ,nem hiszem el hogy új gyertya sorral,megmár mindent megnéztem és ingadozik 1500 fordulatt alatt a motor.Valakinek van valami ötlete mit cseréljek? Kompreszió mérés ?

Peti251 Creative Commons License 2017.12.26 0 0 33557

Azt sajnos elfelejtette írni, hogy Kadett C-re kellene neki:)

Előzmény: BTHegy (33554)
As Itil Creative Commons License 2017.12.26 0 0 33556

Mindenkinek ilyen kellemes karácsonyi ajándékot,olcsó benzint és gázolajat kívánok az új évben !

G0IDNO Creative Commons License 2017.12.25 0 0 33555

sajna nem egyenlőre 13"-os lemezfelni rajta, és nincs lóvém :(

BTHegy Creative Commons License 2017.12.25 0 0 33554

Szia! Calibra első és hátsó féktárcsa szet érdekel kompletten? Fékerőszabályzóval, csövezéssel, hiddal? Az átméröt nem tudom, de minimum 14lemez felni kell rá, és ott is 3-4mm van a féktuskó és a felni között.

Előzmény: G0IDNO (33551)
BTHegy Creative Commons License 2017.12.25 0 0 33553

Kellemes ünnepeket! Benzinben és gázolajban gazdag újjévet kívánok!

G0IDNO Creative Commons License 2017.12.23 0 0 33551

Sziasztok! Keresek 236x20as első tárcsfék szettet kompletten! Valaki tud rajtam segiteni?

Peti251 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 33550

A küszöb elejét, meg az ív végét nem cseréltem... már most megcsinálnám azt is. meg sok minden mást is, máshogyan:)

Előzmény: melorex. (33549)
melorex. Creative Commons License 2017.12.21 0 0 33549

2010, nyúlványok OK.
küszöb (amit nem cseréltél) és ívek rohadóznak.

Két év meg se kottyan neki.

Előzmény: Peti251 (33548)
Peti251 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 33548

fasza ötös. mikor volt nálam? 2010? vagy 9? nyúlványok bírják még? 

Előzmény: melorex. (33547)
melorex. Creative Commons License 2017.12.19 0 0 33547

a múlt héten levizsgázott a kis 30 évesem..
talán a legutolsó két éve jön.....

zzssiirr Creative Commons License 2017.12.16 0 0 33546

Illetve azt a fém hűtővizcsőt honnan tudnám beszerezni mivel csak lecserélném valami újra vagy nem foltozottra nyugodtabb lenne a lelkem.

zzssiirr Creative Commons License 2017.12.16 0 0 33545

Na beindult rendesen működik jön megy naggyából a vezérlés össze vissza volt csodálkoztunk hogy nem verte szét magát.

Víz probléma megoldva hátul (a légszűrő alatt)a fém vicszőre ahogy csatlakozik a gumi T alakban ott volt a baj a vízzel.
most vízpumpa a baj ugye az feszít és nem igen akar moccani igy inlább cserére jutottunk ha megis mozdulna 90% hogy engedné a vizet.

Peti251 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 33544

akkor jó, ha pörög a bolt:)

Előzmény: BTHegy (33543)
BTHegy Creative Commons License 2017.12.14 0 0 33543

Pontositok! Hétköznap 10-12órázok, hétvégén vagy szüleimnél vagyok, vagy itthon probálom utolérni magam. Néha elválalok egy-egy kisebb maszekot szinte szivességért. 

Nem fogok egy adagolónak neki álni itthon bütykölgetni, miközben 2nap alatt megkeresem egy teljes felujítás árát.

Előzmény: Peti251 (33542)
Peti251 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 33542

Úgy látszik hogy ez most ilyen nincs kedvem semmihez időszak...:( én is így vagyok sok mindennel:(

Előzmény: BTHegy (33541)
BTHegy Creative Commons License 2017.12.13 0 0 33541

Nincs se időm, se kedvem foglalkozni vele. 

Előzmény: Peti251 (33540)
Peti251 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 33540

korábban mondtad, hogy sikerült már szétszedni és összerakni is 16D adagolót. ezt nem mered? annyival másabb?

Előzmény: BTHegy (33538)
Peti251 Creative Commons License 2017.12.13 0 0 33539

aztán folytassuk azzal, hogy az izzítást jelző lámpával nem foglalkozunk. bízunk a fülünkben. először is meg kellene mérni, hogy az izzító relé működik e! lehet hogy a gyertyák jók, de ha nem kapnak áramot.... aztán az izzítás nem a lámpa elalvásáig tart, hanem ameddig a relé magától le nem old, vagy nem kap egy indítási kísérlet jelet. (indítózásba fordított kulcs). Tapasztalatom alapján főleg 5 fok alatt mindenképp érdemes megvárni a relé leoldását. ez gyakran 40-50 mp is lehet. 

 

várjuk a relé kattanását, kuplung bent, fél-háromnegyed gázpedál, egyik kéz az előtöltés karon(szívató) másik kéz a kulcson. kattan a relé, fordul a kulcs, kihúzódik az előtöltés kar, köhög a motor. 10 mp-ig nyugodtan lehet fogni a kulcsot ha nem indulna be. tény, hogyha a kompresszión kívül minden jó(izzítás, indítási fordulatszám, adagoló, porlasztók) akkor még egy kopott motor is indul külső segítség nélkül  -5 fokban is.

Előzmény: kljr (33537)
BTHegy Creative Commons License 2017.12.13 0 0 33538

Beszéljünk! Enyém rossz. Szétment (letapadt) előző tulaj éveken keresztűli disznozsiros etolajától. (Ami utan természetesen kiizette a jövedéki adót is)

Meg tudsz csörgetni? Nem találom a telefonszámod.

20256hatvankilenc59

Előzmény: hazafia (33533)
kljr Creative Commons License 2017.12.13 0 0 33537

Oké, kezdjük azzal: (2 emberes). Ráizzítunk, indítunk. A másik meg nézi, hogy milyen füstkezdemények jönnek hátul. Az edegolónál a hollanderek le voltak lazítva? Üzemanyagot kap?

Előzmény: zzssiirr (33536)
zzssiirr Creative Commons License 2017.12.12 0 0 33536

Nem forgattam szarrá hanem próbáltuk indítani de mikor láttuk éreztuk hogy ez a helyzet le is löttük egyből hogy nem menjen szét nem egy "ismerősőmnek" ment ezért szét a motorja.
Egyszer így elinditottuk azóta "nézegetjük" eszembe nem volt többször így  rá próbálni.

Peti251 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 33535

vigyél már egy kupac motyót....:)

Előzmény: hazafia (33533)
Peti251 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 33534

Mivan!? sprével indul!??! meg nem forog ki teljesen!? NOOORMÁLIS!?  11 Éve hajtok 1.6D-t de nekem még hengerfej bajom nem volt! neked lesz! lehet forgatni, de nem üresben, és nem a hideg motort! Honnan tudom hogy hideg? hát hogy ott van a műhelyben, indítgatod, aztán padló. nemhogy a víz nem éri el az üzemi hőfokot, az olaj meg pláne. Ilyenkor jönnek a hengerfej vetemedések, a gátrepedések. aztán meg köpködünk, hogy hát milyen szar ez a fos előkamrás régi dízel. 

 

Azokat a dolgokat próbáld már végig amiket írtam. kezdve a kompresszió méréssel. Lehet hogy az üzemanyag rendszered valahol tömítetlen, és fellevegősödik. Visszaengedi a gázolajat. emiatt is indulhat nehezen. Egy cimborámnak a porlasztói voltak teljesen betegek. Ha a porlasztót kiszereled, a réz karika maradhat a régi, viszont a tűzkarikát minden esetben cserélni kell. egyszer használható. Én csak a wilkerben kapok.

 

A hengerfej csavarok meghúzása különben rajta lesz a hengerfej tömítésen. Természetesen új csavar állja a helyét. Ha emlékem nem csal, akkor 25 Nm + háromszor 60 fok. talán. 

 

Sajnálom hogy nem tudok személyesen segíteni, de messze vagyunk. Az ész nélküli berhelésnek pedig így vagy úgy de meglesz a böjtje.

 

 

Előzmény: zzssiirr (33532)
hazafia Creative Commons License 2017.12.12 0 0 33533

Felnik sajna nem maradtak, viszont ha kell, adagolóm van a Campo-ra.

Előzmény: BTHegy (33520)
zzssiirr Creative Commons License 2017.12.12 0 0 33532

Bocsánat.
A gyertyák cserélve lettek.
A hengerfejet nagyon nem mostanában akarom bombázni de ha le lesz akkor jól jön és addigra meg ki tudja honnan szerzem meg az infót.
Az írásért bocsánat de másokkal nagyon ritka az irogatásom vagy ha van is tömör + programozóként végeztem és éretségi után kezdtem el okj-n az autó szerelést.
A mesterek szerencsétlenek agyon vannak rakva munkákkal általában egy kocsihoz oda férünk 2-3 vagy 3 csápos emelő és aki nem jut csáposhoz az valami olyat csinál amihez nem kell pl én a saját kocsimat buherálom.
Az vezérlés hibára / rossz adagolóra úgy jutottunk hogy padlón indítva spray-vel indul de durrog és nem is forog ki teljesen.
UI.: igyekszem javítani az írási képességeimen.

Peti251 Creative Commons License 2017.12.12 0 0 33531

úristen. . . de tudom azt is. De elég összefüggéstelenül írsz, nem derül ki hogy akkor jó volt e a négy gyertya. tenni kellene pontot a mondat végére, mert így nagyon nehezen értelmezhető az írás. Nem kell nekiállni ész nélkül hengerfejet leszerelni, mert értelmetlen. Ha végigcsináltad az általam leírtakat akkor írj, hogy még mindig nem jó. Az előtöltés beállításának menetét meg le sem merem írni, mert nem lesz hozzá se indikátor órád, se ahhoz való adaptered. 

 

Feltételezem ipari tanuló vagy, és iskolai tanműhelyben vagy. Miért nem kéred meg valamelyik oktatódat, hogy segítsen?

 

Manta mester? kihagytam valamit?

Előzmény: zzssiirr (33530)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!