Van 1-2 dolgom most már nekem is hozzá. Kénytelen voltam begyűjteni, mivel néha siralmas az alkatrész ellátás hozzá. Most is vettem a vaterán 40-ért egy szinte vadi újat. Gyönyörű, egész életében garázsban állt, havat nem is látott.
Farkas Zoltánnak (IX Ecseri út) mindene van, és nagyon korrekt árakon.
2013. április 7-én ISMÉT! Alföldi Veterán Börze Szolnokon!
Maradunk az új helyszínen: Szolnok - Logisztikai Központ, Téglagyári út 36. (a Téglagyári út legvége) Az ország egyik-, a Keleti régió legnagyobb veterán börzéje! Adás - vétel - csere! :-) Több infó a helyszínnel, és a börzével kapcsolatban: alfoldiveteran.hu
Sanos a topik elejét olvasgatva, volt rá példa. De tulajdonképpen nem ide írtam, hanem a népítéletbe, csak ott nem jelentették meg. Gondoltam itt is jó helye lesz, és szerezhetek híveket ennek a számomra kedves autónak.
Nem kell szidni a Tavriát! De azért nem árt, ha tud bütykölni otthon az ember.
35 e Ft-ért vettem a gépet, 2010 nyarán, 86e Km-el, tulajdonképpen egy papír nélküli elektromos tavriához, rendszáma, és vizsgája miatt. Szerettünk volna a családdal, elektromos autóval is közlekedni, amiből időközben nem lett semmi, az akkuk iszonyatos ára (6-800e FT), és a kicsi hatótáv (kb 60Km) miatt. Viszont ott volt ez a benzines, amit időközben megkedveltem, jó vezethetősége, lágy rugózása, és kicsi fogyasztása miatt. Gondoltam, ha nem árammal töltöm majd fel, hanem gázzal, akkor még jobban is járok, hiszen a gáztartály nem megy szinte soha tönkre, hivatalos élettartama is 20 év. Nem úgy mint az akksi, ami max 15e Km után cserélendő lett volna, és egy év alatt az könnyen megvan. Arról nem is beszélve, hogy mentem én már az elektromos Pulival télen 25 kilométereket, -6 fokban az utastérben, nem mertem lélegezni sem, nehogy a szélvédőre fagyjon a pára még jobban. Tavriában viszont le kell kapcsolni a ventillátort, hosszabb úton meg levetkőzni, mert olyan fűtése van. Igaz, le kell hajolni, ősszel, és átváltani téli állásra a radiátornál az emeltyűt, ami a jobb első utas bal lábánál van. De azt is lehet vele állítani, hogy felfelé hideg, lefelé meleg levegő jöjjön, csak meg kell azt a kart pl. egy szalvéta golyóval félúton állítani. De ki is lehetne vezetni a műszerfalra, az eredeti fűtésállítóra kötve kis ügyességgel.
Szóval átalakíttattam CNG-re. Nem hiszem, hogy volt-e valaha Magyarországon, vagy egyébként valahol is CNG-s Taverna? Nagyon bevált! Elképesztő fogyasztásokat produkált, , ami 4 liter alatti, benzinnek felel meg. A tartályok, az autó magas építése miatt, szinte észrevétlenül nyomták csak le a hátulját, pedig egy mázsa bizonyára van. Még valamennyi hely is maradt hátul, pakolni apróságoknak, amúgy meg remekül lehet az utastérben is rendezkedni. Ki is használtam, pedig csak lóti-futi autónak lett átalakítva eredetileg, de még az első ülést kivéve is fuvaroztam vele. Végig csinált két építkezést másfél év alatt, utánfutóval hordtam a homokot sódert, mert csak ez fért be az udvarba. Jártunk Szegeden, Mezőkövesden, Balkányban, ami pl 560 Km oda-vissza egyhuzamban. Soltvadkert?, nem számít, gyerünk. Igaz, általában 90-es tempóval, de szinte hiba nélkül. Egyszer Kiskunfélegyházán leszakadt a kipufogó (17 éves korában, ez már nem csoda), szombat délután, elöl az ipszilonnál, és hiába drótoztam vissza, bejött a gáz szag. Egy kedves mester viszont meghegesztette, szinte ingyen, és mehettünk is tovább. Máskor pedig, meg-meg ragadt fagyban a kormány, egyenes úton, elég furcsa érzés, de később a gumi harmonikát eltolva, bezsíroztam a kormányművet, és jó lett.
Egyébként ajtózárakat, kilincseket, zsanérokat zsíroztam, olajoztam. Egy évig nehezen ment fel az ablak. Egyszer mérgemben lekaptam a kárpitot de semmi hibát sem látván, bezsíroztam a görgőket, és annak sínjét, utána vaj puha lett az ablaktekerés. Mogyorónyi zsírtól. Hátsó lámpákban is forrasztottam egy két foglalatot, a biztosabb érintkezésért. Volt még a rotorral is gond, (kihagyott néha a gyujtás) 470 Ft, és a hátsó fékmunkahengerrel (2500 Ft), ( szivárgott). Ez utóbbit számomra is meglepően, de kb 20 perc alatt, egyedül kicseréltem, még le is légtelenítette magát, amíg felraktam a fékdobot.
A szerelő bácsi azt mondja, ha leugrik, vagy elszakad a vezérműszíj, a motornak semmi baja nem lesz tőle. Hihetetlen. Most nemrég csöpögött a főtengely szimering, de ahhoz motorkivétel kell, azt már nem én csináltam.(15e Ft) Kicsit nézett is a mester, a gázrendszer miatt. Most pedig eladtam- gáz nélkül - 60 ezerért, de többet is kérhettem volna simán. Ha az átírást leszámítom, akkor így az autó fenntartása ingyen volt. Ezek voltak két és fél év, 50e Km, mindennapos hajtás után. És most átültem egy szinte új Tavriába, amiben 35 e Km van. Igaz, az már 93 ezer forint volt. Kezdhetem a zsírzásokat, karbantartást elölről.
Tavria: olcsó, így elvárásaim nem voltak. Nagy a fordulóköre, és jobban oda kell rá figyelni, mint az előző Passatomra, de ehhez az árhoz mérten, viszont nagyszerű autó.
Szia.Köszi.A wartburg 1.3-as önindító bronzkeféje teljesen megeggyezik a tavriáéval.:-)Nálam már csak 3-4 mm volt és az egyik már nem is volt a helyén.Ezért forgatot nehezen,most nagyon tekeri.:-)
Bronzkefe készlet 1500 pénz, XX. ker. Jókai Mór utcában, de most éppen nincs nekik se. Rendelés alatt van, én is kértem. Azt mondják akadozik már nagyon az ellátás. Az én tavrisám is 20 éves lesz, meg amúgy is keveset is hoztak be belőle, meg kevés is van már belőle.
Egyébként ha néha találkozok eggyel, integetek, vagy villantok, mint a Multiplások egymásnak, de senki sem reagált még.
Egyszer vidéken hóban egyedül, nem indult be nekem se. Kétségbe esve próbálkoztam ezzel-azzal, és már az akksi is majdnem lemerült. Volt nálam indítókábel, és azzal az akksi pozizívját összekötöttem a trafó pozitívjával. és pöccre indult. Tehát vagy a trafóhoz menő kábelen esik, vagy valamelyik relén, kapcsolón, rossz érintkezésen a feszültség. Tettem egy plusz vezetéket később, és ha nem indult, akkor motorháztető fel, vezetéket az akksira és pöcc.
Üdv.Valakinek nincs esetleg olyan képe a tavriárol ahol látszanak a hátsó biztonsági övek?A csomagtartóba voltak egy szatyorba és nem igazán találom a helyüket.Előre is köszi a segítséget.
Idén, 2012. AUGUSZTUS 2-5-között rendezzük meg a 3. SZOVJET JÁRMŰ TÚRATALÁLKOZÓt, VETERÁN, OLDTIMER éS NOSZTALGIA JÁRMŰVEK RÉSZÉRE. Mint a dátumból észrevehetitek, idén 4 naposra nőtt a rendezvény sokatok kérésére.
Programtervezet:
__CSÜTÖRTÖK__ (bevonulás, ha már nincs otthon maradás): Délutáni érkezés, egész napos szabadprogram (strand, városnézés, passzív pihi a csendes táborban), közös esti sütögetés-főzögetés, beszélgetés, jó kedv éjszakába nyúlóan; (Már délelőtt is lehet érkezni, aki úgy gondolja, a szobákat már el lehet foglalni. Viszont ezt az igényeteket KÜLÖN JELEZZÉTEK nekünk!)
__PÉNTEK__ (a lazulós): Késői ébresztő! J 8-tól fél 10-ig reggeli, melyre a vendégünk vagy; városi programok: várunk egy "Malévos" Li-2 -es repülőgépet, ebédünket orosz szakácsunk készíti, amiben mi is közreműködünk majd, speciális filmforgatás; értekezlet; esti szabadtéri filmszínház; korai takarodó!
__SZOMBAT__ (túra és kultúra): A résztvevők számára túra Berekfürdőre, "A Szovjet repülőtér titkai" kiállítás anyagának megtekintése, majd bebarangoljuk alkalmi idegenvezetőinkkel a Kunmadarasi volt Szovjet Katonai Repülőteret, sétarepülési lehetőség egy An-2 -essel, esti értekezlet, remélhetőleg esti "hangverseny", tábortűz meglepetéssel.
__VASÁRNAP__ (kivonulás): Szolnok városi "tájékozódási verseny" (titkosügynökök segítségével) és kiállítás. Reméljük idén nagyobb részvétellel, fogtok szerepelni! (Itt azért megsúgom, hogy tavaly a két kategória első helyezettjei, idén ingyenesen, teljes ellátással vehetnek rész a találkozón!) Zárás
Várunk mindenkit, aki nem egy fesztivál jellegű találkozóra vágyik, mint inkább az eddig már megismert kötetlen, baráti jellegű, túrában bővelkedő eseményre, ahol szeretné jól érezni magát egy hétvégére családdal, barátokkal. A tavaszi kiskőrösi kirándulásunk után, itt az újabb alkalom az ismerősökkel megint találkozni!
Levelezési címünk melyen részletes tájékoztatót kérhetsz a rendezvénnyel kapcsolatban: szovjet@alfoldiveteran.hu
Üdvözlettel:
Szolnoki Alföldi Veterán Kulturális Bizottsága :-)
Így gondozd Moszkvicsodat (407, 403, 408, Volga M21-ről 13 oldal), 1968-as kiadás, 222 oldal sértetlen állapotban 1000 Ft. Cserébe érdekel Latvija I. szériáról irodalom.