Ötnapos vitorlázórepülő kurzusokra lehet helyet foglalni Luton mellett a London Gliding Clubnál március 1. és szeptember vége között. Árak 510-840 GBP között. Két fő osztozik az oktatón (aki idén is én leszek). Az első napon fejenként 2 db 1000 m-es vontatásból kell gazdálkodni, a többi napokon csőrlés, időjárástól/képzettségtől/fittségtől függő mennyiségben. Barátságos áron szállás, és meleg reggeli/ebéd lehetőség adott a reptéren. A K-21 típussal végzett repülések teljesen személyre szabottak, nincs fix program. Egyedül repüléshez orvosi nem kell, autó jogsi elég. Nem hétköznapi reptér, a légtér egyes részein 230 m-rel felettünk megy a teljes lutoni 08-as leszálló forgalom. Árlista / További infó: istvantoth.co.uk
Keresek társakat egy Falke vásárlásához, és üzemeltetéséhez. Ha valakinek vannak hasonló tervei, és egyedül nem tudja megengedni magának, vagy pusztán tudja, hogy nem tudná kihasználni... de élne a szabadsággal, amit egy saját gép adhat.
Szia Kedves Viktor, köszönöm szépen a válaszodat. Kiképzésre gondoltam. 1992-ben repültem először, kb.: 100 órám van vitorlával. 20 év után szeretnék visszatérni, a lehetőségeket keresem. Amint látom, nagyon megváltozott azóta minden. A vitorla örök szerelem azt feltétlenül szeretném, de a movit is érdekel.
Sziasztok, vitorlázik valaki Dunakeszin? Milyen vitorlázó repülőgépekkel van lehetőség repülni? A klubok honlapján nem találtam olyan opciót, hogy „géppark”. Köszönöm a segítséget!
Sziasztok! Egy orvosi vizsgálatnál vajon mennyire rizikós, ha az ember rövidlátó, illetve kezelt magas vérnyomása van? Tudomásom szerint ez a két nyűgöm van, és bár idén már nem tudok belevágni egy elméleti tanfolyamba, azért érdekelne, egyáltalán mekkora eséllyel indulnék egy reporvosi vizsgálaton. Illetve vitorlázó elméleti tanfolyamokat csak ősszel indítanak, vagy esetleg tavasszal is? Köszi!
Időgyűjtő vontatópilóták figyelem! Főállású vit. oktatóként öt évig volt otthon-klubom, a skóciai Deeside Gliding Club ismét vontatópilótát keres farokfutós gépre. Április közepétől kezdődő 6.5 hónap szolgálat, kihívásokkal teli reptér és időjárás mellett van elég szabadidő kirándulni is a különleges szépségű tájon. https://youtu.be/_duSF4IPhE4
Aki emberi teljesítőképességből vizsgázott már, annak valószínűleg ez nem lesz új, de számomra nem volt eddig ismert a magyarázata annak, hogy miért nyomjuk vissza ("pofával" neki a csőrlőnek) a csőrlés elején a repcsit annak dacára, hogy gyorsulunk mint állat. Hát mert még nem tanultad meg, vagy rég repültél apafej, és elfelejtetted, hogyan kell rendesen csőrölni! A valóság ettől sokkal árnyaltabb. Az elmélet szerint a probléma okozói a belső fülben levő szőrszálak, amik felelősek a térbeliség, az egyensúly, és mindenfajta mozgás érzékeléséért. Amikor ugyanis gyorsulás alatt vagyunk, a szőrszálak hátra hajlanak, és azt az érzetet keltik, mintha a fejünk hátra billenne, tehát a gépünk ágaskodik. Mi pedig engedelmeskedünk a parancsnak, és visszanyomjuk a gép orrát, ami viszont a csőrlő kötéldobnál magas fordulatszámot, a csőrlőkezelőnél pedig keresetlen szavakban is megnyilvánuló erős érzelmi hullámverést okoz. Az anyahajó katapultnál ezt "kezeket fel!" módszerrel orvosolják. A képek, és a videó angoltudás nélkül is átjönnek. https://goo.gl/b2augy