Ahogy azt írtam korábban augusztus 22-én a UPC szakembere kiszállt hozzánk hibaelhárításra és megállapította, hogy nem a szolgáltató hibájából szakad a net és telefonszolgáltatás.
A hiba nálunk van.
Azóta szándékosan nem nyúltunk a rendszerhez, semmit sem változtattunk meg.
Csodák csodájára a szerelő látogatása óta egyszer sem szakadt meg az intenet szolgáltatás és a telefon is rendben van.
Ha mi semmit sem csináltunk vajon mitől javult meg?
Ha nem mi javítottuk a hibát akkor ki?
Csak nem a szolgálató?
Ha igen, akkor miért kell a szaki szemléjét kifizetnem?
Egy androidos Motorola Defy-n próbálom működésre bírni a netet. Beállítottam a titkosítást, látszólag kapcsolódik is, de még se megy. Se a böngésző, se az e-mail. E-mail beállítás pedig tuti jó, mert mobilnettel megy.
Ha belépek a netes router menübe, akkor látom a telefont a csatlakoztatott eszközöknél.
Nekem amikor elmegy a net, a routerhez nem is nyúlok, csak a kábelmodemet indítom újra, és visszajön a net, nem hiszem, hogy a kollégánál a router lenne a gond.
Viszont olyan nem lehet, hogy valahol esetleg a kábel nem tökéletes, és gyenge a jel? Jel erősséget nem néztek?
Én mindig mondom, tegyünk rá egy független gépet, miközben router kihajít. Elvégre szolgáltató ethernet portot ad át. Ha nem is az a tőrvényszerű, hogy a routerrel szopolunk, hülye júzer torrentezik, mint állat, közben nem érti azon miért lassú (mert az uplink lassú, buzi-e vagy) vagy a torrent jön ezerrel, de router belefagy, mellette lévő gépen megáll, meg a többi.
Persze UPC sem matyó hímzés, de még mindig kiemelkedően jó szolgáltató, és az átlag nem ért hozzá júzer mindig többet ugat, mint kellene.
Nekem a régi routerrel elég sűrűn szakadozott a net, amikor kiiktattam a routert, akkor meg nem. Amióta új routerem van, azóta egyáltalán nem szakad. Szerintem egy próbát megér neked is, hogy kiiktatod a routert és megnézed, akkor mi a helyzet.
Nagyon régi előfizetője vagyok a UPC-nek, de amit most műveltek az példátlan. (legalábbis számomra)
Július végén csomagot váltottam és 50/5-ös internet előfizető lettem.
Ez modemcserével járt (2.500Ft+ 2.500 Ft)
Azóta alig használható az internet és időnként a telefon szolgáltatás sem elérhető.
Háromszor jeleztem ezt a hibabejelentőnek, minden alkalommal leráztak azzal, hogy szolgáltatói oldalon nincs hiba. (Igaz internet meg telefonunk sincs.)
Ma kijött egy szerelő és megállapította hogy a routerunk lehet rossz.
(igaz csak a modem csere óta, előtte semmi baj nem volt az internettel meg a telefonnal)
1. Ha számítógépet a router nélkül csatlakoztatom a modemhez, akkor is szakad net. (ez tény a szakit nem hatotta meg)
2. A router milyen módon teszi lehetetlenné a telefon működését? Semmiféle kapcsolatban nincs vele.
3. Hogy tudnám bizonyítani, hogy nem nálunk van a hiba?
Ja és a mai vizitért fizetnem kell, mert hogy nem találtak hibát a szolgáltatásban.
Igen, ez maga is egy 4 portos switch, szóval ebbe dugsz egy switchet, abba a többi vasat és működnie kell. Ha mind a 4 port tele van, akkor így kell csinálni.
T-home-os modem-router-rel kapcsolatban lenne egy kérdésem:
Lehetséges-e a router négy vezetékes portjáról kijövő jelet tovább osztani egy switch-el úgy, hogy pl. a tévénél a jelet kétfelé osztva a TV is működjön és az internet is? Csak vezetékesen jó, vezeték nélkül nem. Sajnos nincs switch-em, amivel kipróbálhatnám, venni meg csak akkor akarok, ha biztosan működik.