A.-TegajDrashe Henrik téglagyára. Pesterzsébet legkorábbi gyárainak egyike. Kb. az egykori Gubacs falu területén üzemelt, az egykori Soroksári dumaág partján.Határai: Északon kb a Gubacsi híd, keleten a vasút, délen a szennyvíztelep.A gyár helyi agyagot dolgozta fel közel egy évszázadon át. Bányagödrei a "Téglási tavak", a helyi ifjúság tiltott fürdőhelye volt.A gyár a munkásaival is törődött, területen munkásházakat építettek számukra. Saját sportklubja is volt Az 1950 évek elején,még működőt a Téglagyár. Miska barátommal sokat csavarogtunk ,és fürödtünk a kék tóba, ez közel-volt a bánya bejáratához,és a lényeg otthon veréssel jutalmazták a csavargásunkat..1867-től a Kőszénbánya és Téglagyár Rt. a munkát. Akkori neve: Kőszénbánya és téglagyár társulat tégla- és cserépgyára.A gyárnak ma már nyomát sem találjuk. Emlékét a környékbeli utcanevek idézik
1924 novemberében átadott híd, a Soroksári Duna-ág fölött ível át és köti össze a Csepel-szigetet a Pesterzsébettel. A hajózást gátló Gubacsi zárógát kiváltására épült, attól kissé délre. A pilléralapok 1919-22-ig építette Zsigmondy Béla. A hídszerkezetet 1923-24-ben a M. kir. Áll. Vasgyárak építette meg. Eredetileg a Hév céljait is szolgálta, de ezt a vonalat 1978-ban megszüntették. A II. világháború alatt az eredeti hidat német tűzszerészek lerobbantották. 1947-ben épült újjá. Jelenleg eléggé leromlott állapotban várja a felújítást
Pesterzsébet.A Helsinki út , és a Meddőhányó utca sarkán álló kápolna . Épület 1878-ban (?) , az 1956-os forradalomban megsérült. újjáépítették 1957-ben.. Bővebben.1780-ba épült, át alakították 1878-ba.Az egyház tulajdona, és műemlék-helsinki úton a Soroksár határába , látható,tehát a 23, -kerületé. A18-századba végén épült copf stílusba. SEGÍTŐ MÁRIA, vagy SZENT VENDEL kápolna ??A kereszt alatt látható írás már megkopott .A szöveg a következő. ISTEN DICSŐSÉGÉRE CSALÁDJÁBAN ELŐFORDULT GYÁSZOS ESET HELYSZÍNÉN AZ ÚRNAK 1901 ÉVÉBE.HOCHSTEINER SEBŐ ,és neje SCHAFFER KATALIN.
Azon gondolkodom, mi indokolta hogy az Ady Endre már a 70-es években is egyirányú legyen? Úgy tudom a Baross kétirányú volt, pedig ott forgalommal szemben ment kifelé a villamos. Vagy rosszul tudom?
Pesterzsébet. A képen jobbra a Pflumm ház, balra a régi rendőrsék, ott közében egy busz, vajon hányas lehet. Távolba a Zálogháza látható, de még a zsidós templom is meg van, a kép biztos a nagy bombázás előtt készült.
Számomra elég sok érdekes dolgot ír a cikk. Egyik hogy "teljesítménycentrikusságot minőségi szemléletnek kell felváltani". Emlékeim szerint elég gyorsan mentek akkoriban a villamosok gondolom a teljesítmény miatt: meg kellett lennie a "menetnek", a többi nem számított. Nekem egy emlékem van: édesapám mesélte hogy hazefelé jött a 31-essel, a Határ útnál szállt fel - ez 1986 körül történt - és a vezető megkérdezte hol száll le? Apukám mondta hogy a Akácfa utcánál. A villamos gyakorlatilag csak a kanyarokban lassított kicsit mindenhol máshol száguldoztak végig. Apukám persze örült hogy hamar hazaért, de most felnőtt fejjel visszagondolva erre a sztorira az jut eszembe: akik a villamos vonalán laktak nem örültek neki annyira hogy az ablakuktól 1,5 méterre 50-60-al dönget a villamos a már akkor sem túl jó pályán.Van itt olyan aki akkoriban villamosvonal mentén lakott?
Próbálok egy fotót feltölteni egy 1991-es bkv újságból amiben arról beszél az akkori főnök hogy a 30-31-es villamosokon olyan sok esetben verik meg a villamosvezetőket hogy ez miatt tervezik megszüntetni az éjszakai villamosokat. Van itt valakinek tapasztalata vagy "élménye" ilyesmiről abból a időből? Vagy csak olyan emléke hogy nem jött a éjszakai villamos és később tudta meg hogy miért? Vagy később se, csak nem jött a villamos éjjel "ok nélkül". A képet még próbálom feltölteni.
A Gubacsi úti villamos elágazás, A Vámház már nem működik, egy fiatal házaspár lakot benne a kislányukkal. A házaspár elköltözött és a Vámházat lebontot5ák.