Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

soryton Creative Commons License 2023.11.29 0 0 67481

eladóvá vált mert közben dieselre váltottam ...

Előzmény: soryton (67480)
soryton Creative Commons License 2023.11.29 0 0 67480

...már rég megérett legalább a felújításra ...vagy cserére...

 

Előzmény: vadrajder (67479)
vadrajder Creative Commons License 2023.11.29 0 0 67479

Élő adatoztam ismét, most normálisabban. 1999-es Opel Astra 1.4 16V az alany, AC Stag 4 Plus vezérlő + Tomasetto reduktor + valtek gázinjektorok a gázrendszer. Reduktor egyszer volt már felújítva, most kb 60-70 ezer lehet benne, injektorok még az eredetiek kb 200 ezer kilométerrel.

 

Gyári op-commal néztem most adatokat az eddigi kínai bluetooth obd + android app helyett.

 

Gázon:
- alapjáraton STFT 94-98 körül, LTFT 108 (nem százalékban írja az opcom hanem sima számétrékben)
- emelt alapjarat vagy menet közben stft 80, gondolom lejjebb már nem tudja/akarja venni mert innen nem mozdul maximum néha picit felfele

Benzinen:
- alapjáraton STFT 125-133 között, ez szerintem kiváló (ha a 128 az alap), LTFT 114 és emelkedik szépen lassan 
- emelt alapjárat vagy menet közben is sokkal egészségesebb értékeket látok, nagy átlagban próbálja megközelíteni felülről-alulról a 128-at, de 100 alatt sose jár

 

Még annyit hozzátennék, hogy ha alapjáraton gázon jár a motor , szépen tartja az alapjáratot, ekkor ha visszakapcsolom benzinre majdnem lefullad, 2-3x próbálkozik mire benzinnel is beáll az alapjárat. Gondolom az elszegényíteni próbált gáz után kevés neki a benzin hirtelenjében. Amint felemeli az STFT-t már szépen jár benzinen a motor.

 

Mindent összevetve továbbra se gondolnám hogy a lambdaszenzor a rossz, viszont itt már elértem a tanácstalanság mezejére. A 200 ezret futott gázinjektorokkal lehet esetleg baj? Minden eddigi gázos problémám (ami nem volt túl sok) teljesen más tünetet produkált mint most ez.

Előzmény: kiggyo (67478)
kiggyo Creative Commons License 2023.11.28 0 0 67478

ha élő adatozol, nézd meg az LTFT és STFT értékeket is OBD-n.

Ha masszívan pozitív akkor lehet hogy az egyik injektor átereszt, sokat nyom vagy csak elprogramozódott valami.

 

Mindneképpen utánajárnék, több jel is a túl dúsra utal ezek szerint.

Előzmény: vadrajder (67477)
vadrajder Creative Commons License 2023.11.28 0 0 67477

Lpg esetén milyen (technikai) okokból emelkedhet a fogyasztás?

Használati szokások nem változtak, ugyanazon a kúton tankolunk szinte mindig tehát a más igénybevétel és/vagy más gáz lehetőséget elvetném. Kb másfél literrel evett többet a legutóbbi tankolás alapján, igaz ez egyetlen tankolás mérlege. Viszont  ami miatt elkezdtem gondolkodni az az, hogy az elmúlt héten kétszer is bevillant a motorlámpa, mindkétszer még épp bemelegedőfélben lévő motornál, hideg nyirkos időben, normális bemelegedés után elmúlik. Kiolvasott hiba: dús keverék. Lambdaszonda márkás, konkrétan a kocsiba való és csak 15 ezer km van benne, a lehetőségeimhez mérten ellenőriztem és szerintem a szonda rendben van, élőadatok szerint ugrálgat a feszültség rajta de tény és való hogy elég gyakran elidőzik a "dús" tartományban, emlékeim szerint ennél aktívabban kellene ugrálnia az értéknek mint amit most látok. Amit eddig tapasztaltam lambdaszonda-elhalálozást az mind teljesen egyértelmű volt, vagy állandó 0V vagy állandó 1V, így elsőre nem gondolnám hibásnak a szondát, tehát marad az hogy tényleg keverékképzési hiba áll fenn. Benzinnel még nem próbáltam rá.

gy-gyuri Creative Commons License 2023.11.20 0 0 67476

Hááát igen:( de azért köszi!

Előzmény: dokeee (67471)
t.lantos Creative Commons License 2023.11.18 0 0 67475

Szar a fék

Épp elég infók, hogy ne vehessen részt a forgalomban

Előzmény: yellowcab990 (67472)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.11.18 0 0 67474

Ezt mondták ma állapotfelmérésen is.

Előzmény: dokeee (67468)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.11.18 0 0 67473

Most hogy nézem a képet, jut eszembe, hogy a bal oldali tükör nem gyári, hanem fekete, és nem állítható motorosan, ahogy a gyári jobboldali. 40+ ezer egy motoros fűthető tükör, ami nélkül én tudok élni, és nem hinném, hogy életveszélyes lenne, hogy nem motorosan állítom, viszont szerintem ez is egy bukta ok az NKH-n. 

Előzmény: yellowcab990 (67472)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.11.18 0 0 67472

Az olajszivárgás alig észrevehető. Az autó ma volt eredetvizsgán az átíráshoz, és ha már ott voltam, csináltattam egy állapotfelmérést, fékek, teljes futómű, stb.... de egy pár napja voltam futóműállításon, ott is átnézték, mivel a futóművön állítottak is, semmi nem lóg rajta egy picit sem, gátlók teljesen jó értékűek, fékerő megfelelő, nincs tűréshatár feletti eltérés. A kéziféket iszonyatosan fel kell húzni, hogy fogjon, ABS világít, ezen kívül az autónak semmi baja nincs. Az autón nagyon komoly alváz és üregvédelem van, rohadás felületi sincs, a belseje patika tisztaságú. Gyerekkori barátomtól vettem, akinél legalább 10 évet volt az autó, és a 10 év alatt minden le van írva tételesen, hogy mi lett rajta cserélve, ráköltve.
Ilyen pl. van, hogy a hátsó gyári spoilerben a féklámpa csíkban a 10 izzóból 2 nem világít. Nem gondolom, hogy ez miatt nem kéne vele járnom. Viszont így egy szigorított NKH vizsgán nem menne át. 

 

Előzmény: t.lantos (67469)
dokeee Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67471

Garanciaidő alatt nem hiszem, hogy bárki volt ehhez elég bátor.

Előzmény: gy-gyuri (67470)
gy-gyuri Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67470

Tisztelt Hozzáértő Urak! W202 Meciben 2 l-es motor több mint 10 éve szuper az LPG. Sajnos azért eljött az idő, hogy új autón gondolkodjak. MG ZS amit kerülgetek 1,5-ös szívó motorral. Tudom hosszú tapasztalat nem igen lehet, de ha valaki tud róla mit szól a gázhoz a Kínai kérem ne tartsa magában.:) 

t.lantos Creative Commons License 2023.11.17 0 0 67469

Azért egy szivárgás nyomát nem nagy kaland eltuntetni ideiglenesen.

De a leírás alapján azért komoly műszaki gondok vannak ott, így nem.kellene kozlekedni

Előzmény: yellowcab990 (67467)
dokeee Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67468

Abs lámpával elvileg sehol nem megy át.

Előzmény: yellowcab990 (67467)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.11.15 0 0 67467

Semmi racse, a szélvédőn van egy sötétítés csík, de az is műbizonylattal, azon kívül teljesen gyári az autó. Soha nem is voltam híve a 200 literes olajoshordóból eszkábált kipufogóknak és hasonlóknak. 

Azt olvastam leírásban, hogy a motortérnek porszáraznak kell lennie, és ez már itt elbukott, mert a szelepfedél tömítésnél minimálisan nyomja ki az olajat, Kétszer volt tömítéscsere (előző gazdája cseréltette) de ugyanúgy szivárog nagyon nagyon minimálisan. Ki fogom cseréltetni. Világít az ABS lámpa, a kéziféket fel kell húzni függőlegesbe hogy fogjon, ha ráállítok, fog rendesen, de akkor kiengedett állapotban is. Ezt is megnézetem. 

Olvastam egy leírást a követelményekről, (most nem találom) és elég hajmeresztő kitételek vannak.

Előzmény: kiggyo (67463)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2023.11.15 0 0 67466

Lpg és nitrometán?

Előzmény: niváskarcsi (67465)
niváskarcsi Creative Commons License 2023.11.15 0 0 67465

Pedig már a dragsterek is mennek gázzal,vagy plussz gázzal.

Előzmény: t.lantos (67464)
t.lantos Creative Commons License 2023.11.15 0 0 67464

"A racse járgányra harapnak"

Jo, de abba meg hulyen nez ki a gaz :)

Előzmény: kiggyo (67463)
kiggyo Creative Commons License 2023.11.14 0 0 67463

Nem olyan nagy para az, én amíg volt lehetőség addig oda vittem mert olcsóbb volt mint a maszekok. 

Persze szeretem jó műszaki állapotban tartani a dolgaimat.

 

Vagy át van építve az a gond? A racse járgányra harapnak....

Előzmény: yellowcab990 (67462)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 67462

A beszerelés után NKH vizsgára kéne vinnem az autót. Azon nem menne át az autó, a gáz beszerelés elmarad.

Előzmény: Gyümölcsfás (67460)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 67461

Összetörték az autómat, ez az Accord most kölcsön van nálam, de 99% hogy meg is veszem. Ha megvettem, 1-2 héten belül mindenképpen jelentkezem telefonon.

Előzmény: Szappanos -Autógáz (67459)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2023.10.31 0 0 67460

Ne a felsorolásnak higgy, hanem a szakinak, aki bele fogja tenni a kocsidba.

Előzmény: yellowcab990 (67458)
Szappanos -Autógáz Creative Commons License 2023.10.31 0 0 67459

Nincs gond ezekkel a motorokkal! Beszéljünk privátban!

 

Előzmény: yellowcab990 (67458)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 67458

Itt találtam egy leírást aminek a végén fel vannak sorolva egyes autók amibe nem javasolják. 2 literes Accord is köztük van, de 93-95 évjáratig.

 

https://hvg.hu/cegauto/20100302_autogaz_gazauto_lpg

Előzmény: Gyümölcsfás (67457)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2023.10.30 0 0 67457

Oké.

Ha gondolod írd ki ide, hogy mire jutottál.

Előzmény: yellowcab990 (67456)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 67456

Köszönöm. Én is ezt a két céget nézegettem az itteni fórumozók eddigi írásai alapján. Megkérdezem Őket.

Előzmény: Gyümölcsfás (67455)
Gyümölcsfás Creative Commons License 2023.10.30 0 0 67455

Nekem volt 2000-es és 2004-es autóban is Lpg, pedig mindkettő 16 V volt, ezek megvoltak 10+ évig.

Gond nélkül.

Bács megyében Tass-on Szappanosékat keresheted ( ők itt vannak a fórumon is, néha) vagy Páhi-n Molnárékat javasolom.

Mind2 régi szervíz, megbízhatóak.

Elérhetőséget a neten találsz.

Én őket kérdezném, hogy a Hondádba be lehet-e építeni az Lpg-t.

Előzmény: yellowcab990 (67453)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.10.29 0 0 67454

Még annyi kérdésem lenne, ha érdemes gázosítani az Accordot, akkor hova, melyik céghez menjek, mit ajánlotok? Leginkább Pesten, Pest környékén, de persze a megbízható minőségért elmegyek akár nagyon sok kilométert is, mivel nem hetente, havonta kell odajárnom, tehát a távolság nem lehet akadály arra az egy-két alkalomra, vagy esetleg félévente évente ellenőrzésre. 

Előzmény: yellowcab990 (67453)
yellowcab990 Creative Commons License 2023.10.29 0 0 67453

Sziasztok! Egy 97-es Honda Accord 2.0 benzin 131 LE CE8  automata váltósba szeretnék LPG-t. Az autóba papíron 260e km. van, ami ismerve az autót, lehetséges. Olvasgatom visszamenőleg a fórumot, és az jön le, hogy LPG-t leginkább a legegyszerűbb 8 szelepes F Astrákba és hasonlókba érdemes építeni. Persze gondolom ez nem zárja ki, hogy egy ilyen Hondába ne lenne érdemes beépíteni, de mint senki más, én sem szeretnék a kedvező LPG üzemanyagár mellett problémákat is a nyakamba venni, vagy a motor benzines üzemét, általános működését megzavarni. A mostani benzin vs LPG árak mellett kb. nagyon hamar megtérülne a beszerelés ára, még akkor is ha csak 10e km.-t megyek évente, úgy is, hogy vannak előre látható költségek, pl. szemle a vizsga előtt (talán 10e ft.) ami nem érdekel, mert az üzemeltetéshez képest nevetséges összeg kétévente, de a motort nem szeretném hazavágni, ha esetleg ez a motor nem tolerálja az LPG üzemet. Olvasom itt, hogy vannak akik 70-80e km.-t, vagy mégtöbbet mentek el minden, még kisebb hibák nélkül is. 

1 valaki Creative Commons License 2023.10.24 -1 0 67452

Ha ennyire értesz hozzá, és ilyen okos vagy a témában, akkor miért kérdezel?

 

Meg tudod oldani magad, önállóan.

Előzmény: Mister V. (67450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!