Élő adatoztam ismét, most normálisabban. 1999-es Opel Astra 1.4 16V az alany, AC Stag 4 Plus vezérlő + Tomasetto reduktor + valtek gázinjektorok a gázrendszer. Reduktor egyszer volt már felújítva, most kb 60-70 ezer lehet benne, injektorok még az eredetiek kb 200 ezer kilométerrel.
Gyári op-commal néztem most adatokat az eddigi kínai bluetooth obd + android app helyett.
Gázon: - alapjáraton STFT 94-98 körül, LTFT 108 (nem százalékban írja az opcom hanem sima számétrékben) - emelt alapjarat vagy menet közben stft 80, gondolom lejjebb már nem tudja/akarja venni mert innen nem mozdul maximum néha picit felfele
Benzinen: - alapjáraton STFT 125-133 között, ez szerintem kiváló (ha a 128 az alap), LTFT 114 és emelkedik szépen lassan - emelt alapjárat vagy menet közben is sokkal egészségesebb értékeket látok, nagy átlagban próbálja megközelíteni felülről-alulról a 128-at, de 100 alatt sose jár
Még annyit hozzátennék, hogy ha alapjáraton gázon jár a motor , szépen tartja az alapjáratot, ekkor ha visszakapcsolom benzinre majdnem lefullad, 2-3x próbálkozik mire benzinnel is beáll az alapjárat. Gondolom az elszegényíteni próbált gáz után kevés neki a benzin hirtelenjében. Amint felemeli az STFT-t már szépen jár benzinen a motor.
Mindent összevetve továbbra se gondolnám hogy a lambdaszenzor a rossz, viszont itt már elértem a tanácstalanság mezejére. A 200 ezret futott gázinjektorokkal lehet esetleg baj? Minden eddigi gázos problémám (ami nem volt túl sok) teljesen más tünetet produkált mint most ez.
Lpg esetén milyen (technikai) okokból emelkedhet a fogyasztás?
Használati szokások nem változtak, ugyanazon a kúton tankolunk szinte mindig tehát a más igénybevétel és/vagy más gáz lehetőséget elvetném. Kb másfél literrel evett többet a legutóbbi tankolás alapján, igaz ez egyetlen tankolás mérlege. Viszont ami miatt elkezdtem gondolkodni az az, hogy az elmúlt héten kétszer is bevillant a motorlámpa, mindkétszer még épp bemelegedőfélben lévő motornál, hideg nyirkos időben, normális bemelegedés után elmúlik. Kiolvasott hiba: dús keverék. Lambdaszonda márkás, konkrétan a kocsiba való és csak 15 ezer km van benne, a lehetőségeimhez mérten ellenőriztem és szerintem a szonda rendben van, élőadatok szerint ugrálgat a feszültség rajta de tény és való hogy elég gyakran elidőzik a "dús" tartományban, emlékeim szerint ennél aktívabban kellene ugrálnia az értéknek mint amit most látok. Amit eddig tapasztaltam lambdaszonda-elhalálozást az mind teljesen egyértelmű volt, vagy állandó 0V vagy állandó 1V, így elsőre nem gondolnám hibásnak a szondát, tehát marad az hogy tényleg keverékképzési hiba áll fenn. Benzinnel még nem próbáltam rá.
Most hogy nézem a képet, jut eszembe, hogy a bal oldali tükör nem gyári, hanem fekete, és nem állítható motorosan, ahogy a gyári jobboldali. 40+ ezer egy motoros fűthető tükör, ami nélkül én tudok élni, és nem hinném, hogy életveszélyes lenne, hogy nem motorosan állítom, viszont szerintem ez is egy bukta ok az NKH-n.
Az olajszivárgás alig észrevehető. Az autó ma volt eredetvizsgán az átíráshoz, és ha már ott voltam, csináltattam egy állapotfelmérést, fékek, teljes futómű, stb.... de egy pár napja voltam futóműállításon, ott is átnézték, mivel a futóművön állítottak is, semmi nem lóg rajta egy picit sem, gátlók teljesen jó értékűek, fékerő megfelelő, nincs tűréshatár feletti eltérés. A kéziféket iszonyatosan fel kell húzni, hogy fogjon, ABS világít, ezen kívül az autónak semmi baja nincs. Az autón nagyon komoly alváz és üregvédelem van, rohadás felületi sincs, a belseje patika tisztaságú. Gyerekkori barátomtól vettem, akinél legalább 10 évet volt az autó, és a 10 év alatt minden le van írva tételesen, hogy mi lett rajta cserélve, ráköltve. Ilyen pl. van, hogy a hátsó gyári spoilerben a féklámpa csíkban a 10 izzóból 2 nem világít. Nem gondolom, hogy ez miatt nem kéne vele járnom. Viszont így egy szigorított NKH vizsgán nem menne át.
Tisztelt Hozzáértő Urak! W202 Meciben 2 l-es motor több mint 10 éve szuper az LPG. Sajnos azért eljött az idő, hogy új autón gondolkodjak. MG ZS amit kerülgetek 1,5-ös szívó motorral. Tudom hosszú tapasztalat nem igen lehet, de ha valaki tud róla mit szól a gázhoz a Kínai kérem ne tartsa magában.:)
Semmi racse, a szélvédőn van egy sötétítés csík, de az is műbizonylattal, azon kívül teljesen gyári az autó. Soha nem is voltam híve a 200 literes olajoshordóból eszkábált kipufogóknak és hasonlóknak.
Azt olvastam leírásban, hogy a motortérnek porszáraznak kell lennie, és ez már itt elbukott, mert a szelepfedél tömítésnél minimálisan nyomja ki az olajat, Kétszer volt tömítéscsere (előző gazdája cseréltette) de ugyanúgy szivárog nagyon nagyon minimálisan. Ki fogom cseréltetni. Világít az ABS lámpa, a kéziféket fel kell húzni függőlegesbe hogy fogjon, ha ráállítok, fog rendesen, de akkor kiengedett állapotban is. Ezt is megnézetem.
Olvastam egy leírást a követelményekről, (most nem találom) és elég hajmeresztő kitételek vannak.
Összetörték az autómat, ez az Accord most kölcsön van nálam, de 99% hogy meg is veszem. Ha megvettem, 1-2 héten belül mindenképpen jelentkezem telefonon.
Még annyi kérdésem lenne, ha érdemes gázosítani az Accordot, akkor hova, melyik céghez menjek, mit ajánlotok? Leginkább Pesten, Pest környékén, de persze a megbízható minőségért elmegyek akár nagyon sok kilométert is, mivel nem hetente, havonta kell odajárnom, tehát a távolság nem lehet akadály arra az egy-két alkalomra, vagy esetleg félévente évente ellenőrzésre.
Sziasztok! Egy 97-es Honda Accord 2.0 benzin 131 LE CE8 automata váltósba szeretnék LPG-t. Az autóba papíron 260e km. van, ami ismerve az autót, lehetséges. Olvasgatom visszamenőleg a fórumot, és az jön le, hogy LPG-t leginkább a legegyszerűbb 8 szelepes F Astrákba és hasonlókba érdemes építeni. Persze gondolom ez nem zárja ki, hogy egy ilyen Hondába ne lenne érdemes beépíteni, de mint senki más, én sem szeretnék a kedvező LPG üzemanyagár mellett problémákat is a nyakamba venni, vagy a motor benzines üzemét, általános működését megzavarni. A mostani benzin vs LPG árak mellett kb. nagyon hamar megtérülne a beszerelés ára, még akkor is ha csak 10e km.-t megyek évente, úgy is, hogy vannak előre látható költségek, pl. szemle a vizsga előtt (talán 10e ft.) ami nem érdekel, mert az üzemeltetéshez képest nevetséges összeg kétévente, de a motort nem szeretném hazavágni, ha esetleg ez a motor nem tolerálja az LPG üzemet. Olvasom itt, hogy vannak akik 70-80e km.-t, vagy mégtöbbet mentek el minden, még kisebb hibák nélkül is.