Magyar cég ugyanazt a hőszipkát kínálja mint amit én is kinéztem a fiamnak . Tehát ha már van M.o.-i képviselet , akkor nem mossa a kezeit a gyártó, mert támogatnia kell az értékesítőket . Én meg vagyok olyan bátor , hogy bevállalom a telepítést , ha lesz pozitív válasz a fiamtól . A bekerülési összeg jóval alacsonyabb lesz , mintha a M.o.-i cégtől venném .
Ha az lesz, mint a szigetüzemű napelemes fronton.. biztosan, pár ház már leégett.. amit tudok a legutóbbi Érden. 2,5-es 3 eres MTK kábellel vezette az ember a dc feszt, okosan a cserép alatt.. egész este világított a tűzoltóknak.. amiket látok, a hajam égnek áll, bontott, törött, ragaszgatott napelemmel, tákolt bontoot litium aksikkal, és tele az internet bátorító promó videókkal.
Itt is lesznek majd bátor hülyék, mert peremezni, szisszenteni, ne adj isten vákumozni mindenki tud.. vagy nem.... Az angoloknál már volt egy botrány, ott már megy a szürkeimport a weben keményen, megtámogatva diy youtube kampánnyal... A kereskedő eladja, aztán mossa kezeit.
Mert kevesen vannak CO2 technikára, legalábbis a Duna ezen oldalán. Hónap végén én is megyek megint egyre, nem árt tudni az új technikákat, melyik cég mit virít..
Szerencsére van már kültéri ventillátor nélkül is, abszolut csöndes.
Az , hogy Ti klímások nem mertek ilyen hűtőközegű berendezéseket telepíteni , az a Ti gondotok . Tudom , nagyon tűzveszélyes , pont ezért fogom a monoblokkot venni , ha a fiam rábólint . Ott nem kell a hűtőközeggel foglalkoznom , tehát a veszély is alacsony .
A Ferrari is elromolhat ! Mindenre van szaki . :-)
Ha a pincében van, akkor szigeteld agyon, de egy 800 literes puffer ha 55 fokra fűtöd és 35 a visszatérõ, akkor 20kwh energiát tárol. Az kicsit több mint 2 m3 gáz jó hatásfokon. Vagyis pont jó átmeneti időben.. ha már gondolkodni küldtél..
De felőlem azt csinálsz amit akarsz. Vegyél 2 millióért hőszivattyút, szereltesd be további 1 milláèrt, ha ez a vágyad csináld...
Beszerelek egy Te általad javasolt 800 literes puffert a pincébe , azt az átmeneti időben pazarlás felfűteni , mert sok napi energia lenne benne feleslegesen. Több hőt vesztene a puffer a hőszigetelésen keresztül , mint a ház hőigénye az enyhébb , de fűtést igénylő napokon .
Vg b, azaz fekete vg beltéri , vgr vörös, vgw fehér kompatibilis a vg/vghz kültéri egységgel.
Vg kommersz kültéri
Vghz hyper heat kültéri.
A Vg2 ben nem vagyok biztos, hogy most az melyik hyper vagy sem úgy rémlik hyper. A 23-as japán katalógusban láttam.
Csatoltam a magyar katalógust.
Más Ay 2,5-est fogyasztást mértél már? Mennyire tud lemenni? Van eltérés a 3,5-eshez képest? Ahova szánnám oda nem kell csak 1,5 kwh teljesítmény -15 ben..
Vagy jobb egy multi és két kissebb beltéri, úgy is meg tudnám oldani. Két hasonló méretű és hőigényű szoba van egymás mellett, közös homlokzati fal.. stb. 3-3 méter cső / beltéri egyszerűen kialakítható. 4kw-os két egységes hyper heat. Vagy két külön 2,5-es.. költségben szinte ugyanott van.
"Gondolom a hideg időszakokra, éjszakára a gázos készülékhasználatot preferáltad."
nem, bekapcsoltam a fűtést október végén, automata ventilátor fokozat 22,5 fok, és gyakorlatilag tegnap kikapcsoltam. Üzemszerűen 180watt és 500 között vett fel. -10 is volt ott leolvasztásnál 1,9kw volt a csúcs amit felvett, arra a pár percre. A gáz ebben a zónában nem volt használva.
Ezt a készüléket sarkvidéki hidegre tervezték, svéd, norvég, finn, és kanada a fő piac, úgy gondoltam, hogy hatékonyan, önnállóan kell dolgoznia.
Persze az ördög itt is a részletekben rejlik. A kültéri jelölésénél, van a VG, VGHZ, VG2 amiket a magyar telepítők szeretnek összemosni, de nem egyformák. A Vg2 és a VGHZ az hyper heates, a VG meg nem. A VG2 és VGHZ-ban van tálcafűtés, a VG-ben nincs. Árban is van különbség, kb 5-7 % a VGHZ drágább. A Mitsu technikai doksija tartalmazza a különbségeket, ami persze itthon nem, de olasz, japán oldalakról megszerezhető.
Az LG -szir szar - klimám alatt sincs tálcafűtés, de nem fagyott el. a leolvasztási ciklus alatt nálam a földre le tudott folyni a kondenzvíz, nem épült ki semmiféle jégbucka. Járattam januártól azt is, mert van egy csomó plusszom villany ügyileg.
Ha az igazi cél az álló gázkazán ki be kapcsolásának a csökkentése, akkor kiszámolt puffer és nem kell hőszivattyú. Persze ha nem akarod érteni, akkor ne értsd.
Ha a " Szakszer T "bekötésére gondolsz , akkor igen . :-)
Fagyállóznám , ha lesz belőle valami . Azért gondoljál bele , hogy minek tennék többszáz literest egy hőszipkára ? Átmeneti időben csak energiapazarlás . Van , hogy több napig is a kazán csak párszor fűt pár percet . Ilyenkor mennyi energiát veszítenék a pufferen naponta ?
A puffer is egy hidrováltó, csak jó nagy. Mindegy is, ha majd megnézed a telepítési doksit, akkor látni fogod, hogy kell a puffer, vagy a fagyvédő csap és/vagy a fagyálló. A jég leolvasztásához kell az energia, ezt a pufferből veszi el.
Én úgy tervezem , hogy egy hidrováltón keresztül lenne a fűtésrendszerre rákötve . Tehát amikor a PID-es szobatermosztát kapcsol , akkor indulna mindkét keringetőszivattyú . Az első ugye a hőszipkában lévő és a második , ami a fűtéskört látná el . A beállított házhőmérséklet elérése után a fűtéskör leállna és csak a visszatérő hőmérséklete állítaná le a hőszivattyút .
Mondjuk lehet, hogy nálad a puffert nagyobbra kellene választani, és azt felnyomni 90 fokra, utánna pedíg egy esbe szeleppel beállítani a zóna hőfokot. Hőigény kérdése, de lehet hogy egy 800 literes pufit egy nap max kétszer felfűt és kész.
Jelen pillanatban egy 6kw-os hőszivattyúhoz mókás 100 literes puffert fognak ajánlani, ami egy nagyobb tágulási tartály, kokain áron..
A hőszivattyút meg berakják a puferre ha indokolt.
Nem tudom solar van-e, de a pufferben töredék áron lehet tárolni az energiát mint lfp akksiban. Annó egyszer az müködhet úgy hogyha túltermel a szolár akkor indul a hőszivattyú. Ez mondjuk jelen pillanatban -kis fogyasztásnál- nem rentábilis, de jöhet még kutyára teherautó...
Ember olvas vissza egy kicsit és értsd meg amit írtam ! :-)
Egy veterán 1994-ben gyártott állógázkazán mellé akarom párosítani a hőszipkát . A gázkazán nem tud modulálni , csak 24 kW-os teljesítménnyel nyomni az előremenőt , így ki-be kapcsolgat . A tél nagy részében a hőszipka képes a radiátorok ( túlméretezettek ) segítségével még 35 °C-os előremenővel is folyamatosan tartani a kért hőmérsékletet . A gázkazánt csak kinti nagyobb és hosszantartó hidegek esetén kapcsolná a vezérlés .
Bivalens pontíg kell járatni. Sok esetben jobban jársz ha nem párhuzamosítasz hanem sorba kötsz. A hőszivattyú megkapja a visszatérő vizet, emel rajta 5-7 fokot, és az megy be a kazánba. Az meg vagy ráfűt, vagy csak keringtet.
Kérdés, hogy a gázkazán le tud-e modulálni. Nálam 2 kwh-ig le tud menni, az alatt ki-be kapcsol ami szívás.
Látatlanban nem tudom, de lehet, hogy alacsonyabb hőmérsékletű, de nagyobb tömegáramú keringtetéssel, közelebb kerülhetsz a hőszivattyú megfelelő müködési tartományához.
Azt is tartsd szem elött, hogy a hőszivattyú nagyon nem szereti a sűrű ki-be kapcsolást, ellenben a modulációnál -részterhelésen - szintén romlik a hatásfoka. ( a gázkazáné is.. erre is vannak mérési adataim.. a kondenz víz mennyiséget kell mérni 1m3 után 1,45 liter a 100% hatásfok, nálam olyan 1,25 -1,3 lityó jön össze 8kwh teljesítménynél, 0,8 körül 3 kwh-nál az alá nem is megyek mert gyujtási hibákat okoz)