Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 6 napja 0 0 40701

Breaking News! 

Ilyen volt:

 

Ilyen lett:

 

A károkról egyelőre nem érkezett jelentés, minden bizonnyal halottak is vannak. 

netuddkivogymuk Creative Commons License 6 napja 0 0 40700

"Hát, itt az abonyi elkerülő Szolnok felé eső szakasza szinte végig ívelt kanyarban fut, ezért nem lehet jól belátni előzés esetén. Talán emiatt is rengeteg a beleset...."

 

Épp emiatt a tervezéskor az adott útra vonatkozó minimál sugarú kanyarokat kell betervezni, így az egyenes szakaszok maximális hosszúságúak lesznek, és ennyivel könnyebb az előzés ezeken az utakon. 

Az elnyújtott jobbkanyarok elején egy lassú járművet utólérni egy rémálom. 

Előzmény: berva1 (40681)
M tiszteletes Creative Commons License 6 napja 0 0 40699

Alakul, alakulgat...

Fotóztam egy sort hazafelé menet a 710-esen Tihany-Budapest, majd pár képet akkor, amikor pár nap múlva mentünk Lignanoba....  Este feltöltöm a képeket a képtáramba....

rm40 Creative Commons License 6 napja 0 0 40698

A részletek itt:

https://magyarepitok.hu/aktualis/2018/02/elrajtolt-a-balaton-keleti-elkerulojet-az-m7-esig-nyujto-utepites

 

Remélem, hogy a gyűjtő-elosztó pálya kialakításánál az M7 majdani 2×3 sávosítására is tekintettel lesznek.

Előzmény: hegyaljai3 (40696)
RadiX Creative Commons License 6 napja 0 0 40697

Tudtommal megmarad az is, a gyűjtő-elosztó sávokat is elviszik odáig a végleges kiépítésben.

Előzmény: hegyaljai3 (40696)
hegyaljai3 Creative Commons License 6 napja 0 0 40696

És mi lesz a jelenlegi 71-es csomóponttal?

 

https://index.hu/belfold/2018/08/14/m7_dugo_balaton_elkerulo/

NAR Creative Commons License 6 napja 0 0 40695

A Dunántúlon szerintem már a rómaiak jelölték ki a főbb útvonalakat.

Előzmény: M tiszteletes (40690)
Fradista Utazó Creative Commons License 6 napja 0 0 40694

Igen. Nyilván ezért írnak róla a különböző német hatóságok, hogy az automatikus fékasszisztens kikapcsolása a főbb baleseti tényezők közé tartozik, és ezért van előkészítve a jogszabály, ami a kikapcsolást megtiltja. 

 

De Trizsnek könnyen igaza lehet, ő 52 európai országról írt, és simán elhiszem, hogy Ukrajnában meg Oroszországban sokezer teherautóból alig néhányban van fékasszisztens. Én ellenben Németországról írtam. 

Előzmény: radio100jozsi (40691)
RadiX Creative Commons License 6 napja 0 0 40693

A transzverzálisok építéséhez az állam tarcali kőbányájából vitték a követ, le a Tiszán uszályon és a kikötőktől szekéren.

Előzmény: RadiX (40692)
RadiX Creative Commons License 6 napja 0 0 40692

Ott már inkább megvoltak, mert jobban elérhető volt a kő az útépítéshez. Ha megnézed a harmadik katonai felmérés térképeit, az 1-es végigkövethető kiépült útként, gondolom a 8-as is, legalább Veszprémig.

 

A 7-es balatoni része a vasútépítés (partszabályozás) idején épülhetett ki, előtte Veszprém-Tapolca-Keszthely vonalon ment a délnyugati forgalom.

Előzmény: M tiszteletes (40690)
radio100jozsi Creative Commons License 6 napja 0 0 40691

Én is így tudom arányában, nem kikapcsolásról van itt szó.

Előzmény: trizs77 (40687)
M tiszteletes Creative Commons License 6 napja 0 0 40690

ilyen transzverzális út nyugaton miért nem épült?

vagy azok akkor már megvoltak és nem kellett megépíteni???

gondolok itt a mai 1-es, 7-es, 8-as útakra

Előzmény: RadiX (40689)
RadiX Creative Commons License 6 napja 0 0 40689

A századforduló után több fontos útvonal is kiépült az országban, amiben jellemző volt az az alapkoncepció, hogy egy sugárutas kialakítást csinálnak, melynek egy központja lesz, mégpedig Budapest. Ezeket a sugár irányú utakat, amik ma megfelelnek a mai elsőrendű főútjainknak, állami fenntartás alá helyezték és állami útként tartották őket nyílván. A sugárutakon kívül három transzverzális útvonal is kiépült, melyek a dél-alföldi nagyobb településeket kötötték össze a partiumi és erdélyi városokkal. Ez a három útvonal a Baja–Csongrád–Kisjenő, Dunaföldvár–Debrecen–Máramarossziget és a Berettyóújfalu–Békéscsaba–Orosháza. (Faragó 2014) Az utóbbi a mai 47-es számú útnak felel meg. A Dunaföldvártól Máramarosszigetig tartó út a mai magyarországi 52-es, 441- es, 4-es számú, és Debrecentől a 48-as útnak és a romániai 19c jelzésű, majd a 19-es számú útnak Szatmárnémetiig, onnantól a 19f jelzésű, majd Nagybányától a 18-as számú főútnak felel meg. A Bajától Kisjenőig tartó út, a mai magyarországi 51-es, 54-es út, ami Kecelig tartott. Onnan Kiskunmajsán keresztül Kiskunfélegyházáig ment tovább az út, ami ma egy egyszerű összekötő út. Kiskunfélegyházától a mai 451-es, 45-ös és 44-es és a mai romániai 79A jelzésű utakat követte az akkori transzverzális főútvonal. Az említett három útvonal kialakításának hatalmas jelentősége volt, hiszen közutak szempontjából a legelhanyagoltabb területek kaptak közel 900 km kiépített utat. Ezen felül megmutatta azt is, hogy az Alföldön kőhiány mellett is lehetséges a nagy útépítési problémák megoldása.

 

Forrás: http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/szakdolg/2016-bsc/nemeth_laszlo.pdf

Előzmény: RadiX (40688)
RadiX Creative Commons License 6 napja 0 0 40688

Az 52-es út nyomvonala a II. számú alföldi transzverzális út (Dunaföldvár-Kecskemét-Cegléd-Szolnok-Debrecen-Técső) része volt, még az első világháború előtt kiépült. Ettől persze újraépülhetett a népszövetségi kölcsönből.

Előzmény: trizs77 (40684)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40687

automata vészfék asszisztens.

 

A teherautók többségében van, de a sofőrök kikapcsolják.

 

--------------------------

 

Szerintem az európai rendszámos (52 állam) teherautók max. 1%-ban van automata vészfék asszisztens.

 

Talán a korszerűbb (5 évnél) nem idősebb kamionokban van ilyen?

 

 

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (40686)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40686

A teherautók többségében van, de a sofőrök kikapcsolják. Ami egyékbént valahol érthető, ha mindenki bekapcsolná, lehetetlenné válna az előzés. 

Előzmény: Roger Preed (40685)
Roger Preed Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40685

És akkor a Bologna mellett történteket ne is említsük...

 

Bár van egy olyan érzésem, hogy a biztosító plusz díjjal fogja terhelni azokat az autókat/buszokat, amelyek nem rendelkeznek automata vészfék asszisztenssel.

Előzmény: Fradista Utazó (40671)
trizs77 Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40684

(Nem tudom igaz e, hogy a Todt szervezet építette a II. vh. idején.)

 

-------------------------

 

Máshogy tudom.

 

Magyarország az I.Világháború egyik fő vesztese volt.

Ezért a megalakuló Népszövetség újjáépítő kölcsöneiből sokáig nem részesült.

 

Amikor, később,  Mo. mégis kapott infrastruktúrális fejlesztési kölcsönt a Népszövetségtől a mostani 8-as út kiépítésére, akkor abból egy rövid szakaszon ( Várpalota-Veszprém) megépítette a 8-as utat, a kapott többi pénzt, katonaii okokból, pedig a mai 52-es és 44-es utak kiépítésére fordította.

 

Több kölcsönt nem kaptunk.

 

Az 52-es út - mai nyomvonalán - az 1935-ös térképeken még nem szerepel, de az 1941-es térképeken már igen.

 

 

 

 

Előzmény: berva1 (40681)
NAR Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40683

Többször is vezettem egy nap 1000+ kilométert autópályán, sosem voltam vészesen álmos, még nyílegyenes úton sem. Vezetés közben a legálmosabb egy másfél autó széles szerpentinen voltam, sötétben, közvilágítás nélkül, balra hegy, jobbra szakadék - tehát maximális ébrenlétre kellett volna serkentenie az útnak, aztán mégsem. Éppen 26 órája voltam ébren, az ebből eredő fáradtság volt a bűnös, nem az út.

Előzmény: Hírfigyelő (40672)
mash.69 Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40682

Már át kellett volna adni fél éve! :)

 

Tüske Tamás a NIF Zrt képviseletében tájékoztatta a polgármestereket az M4 gyorsforgalmi út várható időbeli ütemezéséről, mely szerint a Ceglédbercel - Cegléd közötti szakasz 2018. március 31-ig, a Ceglédbercel - M0. közötti rész munkálatai 2019-ig befejeződnek.

Előzmény: berva1 (40678)
berva1 Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40681

Hát, itt az abonyi elkerülő Szolnok felé eső szakasza szinte végig ívelt kanyarban fut, ezért nem lehet jól belátni előzés esetén. Talán emiatt is rengeteg a beleset....

De az is tény, hogy a  Solt és Kecskemét között húzódó 52-s út szinte nyílegyenes Kecskemétig, ami tényleg fárasztó. (Nem tudom igaz e, hogy a Todt szervezet építette a II. vh. idején.)

Előzmény: troglodita (40679)
dimelo Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40680

A Natura 2000-nek hála???  Amíg védjük a mezőt, kihalnak, elvándorolnak az emberek,

azután majd nem lesz aki tovább védje a tájat.

 

De a lecsúszási fázisban könnyen lehet birtokokat gyarapítani - aprópénzért.

 

Mi mindennek megkeserítője ez a törvény! És milyen kényelmesnek látszó hivatkozás!

Ott és akkor sértik meg, amikor csak érdekeik kívánják annak ellenére, hogy:

 

2011. évi CXCIX. törvény a közszolgálati tisztviselőkről

 

9. § (2) A jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a jóhiszeműség és a tisztesség elvének megfelelően kell eljárni,

továbbá kölcsönösen együtt kell működni és nem lehet olyan magatartást tanúsítani, amely a másik fél jogát, jogos érdekét sérti.

 

10. § (1) *  Tilos a joggal való visszaélés. E törvény alkalmazásában joggal való visszaélés különösen,

ha az mások jogos érdekeinek csorbítására, érdekérvényesítési lehetőségeinek korlátozására,

zaklatására, véleménynyilvánításának elfojtására irányul vagy ehhez vezet.

Előzmény: troglodita (40679)
troglodita Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40679

Egyetértek, bár szerintem sincs ilyen előírás, de az M5 minden alkalommal kikészít, ha végigmegyek rajta ;-(((

Nem baj, a sok Natura2000-es területnek hála, manapság igen kacskaringósra sikeredik minden autópálya. De nem bánom, tényleg kell valami inger az embernek, máskülönben elalszik...

Előzmény: v_peti (40676)
berva1 Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40678

Tudja valaki, hogy mikor adják át a Ceglédbercel-Cegléd nyugat szakasz 2x2 sávját, mert úgy tűnik, hogy készen van, mert már a táblák is fent vannak?!

trizs77 Creative Commons License 2018.08.13 0 0 40677

Semmit.

Nincs ilyen előírás.

 

 

Előzmény: v_peti (40676)
v_peti Creative Commons License 2018.08.12 -1 0 40676

Azt hallottam ca. 20 éve, hogy az autópályákon is kell 3 km-enként egy enyhe kanyar, hogy a vezetők ne álmosodjanak el! Nem tudom, a hatályos uniós előírások mit mondanak erről?

 

Előzmény: Hírfigyelő (40672)
adiaboli Creative Commons License 2018.08.11 0 0 40675

Ezzel nem értek egyet, mivel csak ahhoz túl sokba kerül. Egy-egy autópálya-kijáratuknál jóval nagyobb a torlódás, mint azon a két - eléggé jelképessé vált - határponton.

Előzmény: Fradista Utazó (40669)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.10 0 0 40674

Lehet, hogy pénteken több ilyen baleset történik? Németországban is tilos az egész hétvégét a kamionban tölteni a sofőröknek. A parkolókat ellenőrizhetik, de a telephelyeket, autohofokat jellemzően nem szokták. A munkaidő fogy, a telep messze van, elég egy váratlan dugó és kész a baj. Persze ez csak az egyik ok, lehet még kb. 10. 

 

Előzmény: Fradista Utazó (40671)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.08.10 0 0 40673

Ennek nem más oka van, mint az egyre több teherautóban beszerelt tempomat. Sajnos viszont ez nem jár azzal, hogy közben Pre-Collision System (PCS) 
Ütközés előtti biztonsági rendszer is felszereljék, ami automatikusan jelez, és ha nincs beavatkozás be is fékezi a gépjárművet. Ennek hiányában nem is engednék tempomatot egyetlen autóban sem.  Unokatesóm, aki kamionozik, tudna cifrákat mesélni, hogy mennyire veszélyes ez a tempomat a teherautókban.

Előzmény: Fradista Utazó (40671)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.08.10 0 0 40672

Csakhogy az összefüggés ettől jóval mélyebb, semminthogy az autópályákat egyszerű fejlesztésekkel biztonságosabbá lehetne tenni.

 

Az ilyen balesetek kialakulásának a mechanizmusa egy olyan összefüggés, amelyben a gépjárművezetők koncentrálóképessége függ össze az út nyomvonalvezetésével, a kialakulása pedig a következőképpen történik: az autópályák nyomvonalvezetése mindig csaknem teljesen egyenes, vagy csak olyan rendkívül enyhe ívekből áll, az amelyeken történő átvezetés az autós számára unalmasan "egyszerűnek" tűnik, és amikor az unalom következtében az autósok egyikének figyelme és koncentrálóképessége a kezdődő elálmosodás miatt lankadni kezd, mindig akkor történik meg a baj. Az "egyszerű" szót azért tettem időzőjelbe, mert az autópálya-közlekedés csak annak tűnik, de nem az. Éppen az benne a nehéz, hogy a vezetőt ne nyomja el az unalom miatt beálló elálmosodás. Amint ez bekövetkezik, akkor a vezető nem vesz észre egy előtte haladó autósort, melyet fokozatosan utolér, majd legvégül -- álmosan(!) -- belerohan!!!

 

Egy szó mint száz, a ráfutásos balesettípus mindig a 2×2 sávos utak, vagyis az autópályák és az autóutak jellegzetesen sajátságos balesettípusa marad, amely zömmel csak ezekre az utakra jellemző! Más utakat éppen azért építenek enyhén, de sűrűn kanyargósra, hogy az állandó változás ébren tartsa a vezetőt, aki így nem álmosodik el, és jó eséllyel nem válik ráfutásos baleset áldozatává!! 

Előzmény: Fradista Utazó (40671)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!