Keresés

Részletes keresés

tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37040

A Nogradszakal-Ludany ut eszmeletlen jo meg mindig, 85 korul csinaltak. Azot kb 20 meteren nyultak hozza. 

Előzmény: -Smiley- (37033)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37039

Megmondtam vagy megmondtam ?

 

mohacsi hid :)))

 

21-es folytatasa Starjan deltol tovabb Szlovakia fele:)))

 

M60 Barcsig :)))

 

 

 

R83 nemcsak Papaig emlitve, hanem a teljes 83-asra gyakorlatilag a 2x2-es 8-as fout herendi vegeig. Onnan meg a 8-as+62-es+dunaujvarosi hid+ az emlitett M8 helyettesito megoldas Kecskemetig megoldja az M1 tulterheltsegi problemajanak egy reszet (balkani tranzit tekinteteben).  

 

"M8 nyomvonalan" ! (tehat mar nem M8-kent meghivatkozva) Dunavecse-Kecskemet megoldas.

 

M8 Kecskemet-Nagykoros torolve. M44 Tiszan-innen ujrabootolva Lakiteleknek a 44-esbe bele visszavezetve. (Lesz ott meg ebbol "R442 Kunszentmarton-Szajol"  a vegen az "M44 Kunszentmarton-Tisza-Lakitelek" helyett is.)

 

 

Előzmény: Aladár46 (37028)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37038

http://index.hu/belfold/2017/09/14/budapest_kiserdo_autopalya/

 

áll a balhé a nyomvonalból. alagút lenne a jó megoldás, de az ötsör annyiba kerül, mint a sima út

hogy eleve kell-e 2x2 sáv a határ úttól már az is  kérdéses

mondjuk ha megcsinálják tényleg hogy a Győmröi útig kiviszik az új útat

onnan meg alagútban az Éles sarokig, akkor lehet van értelme a 2x2 sávnak

 

Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37037

és a környéken (Szabolcs) lévő útak is megújulnak....

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/09/3-milliard-forintbol-ujitjak-fel-szabolcs-szatmar-bereg-utjait

 

3 milliárdból 65km út -> 60 milliárdból (HMV tram train) árából 1300 km újulhatna meg...

na melyik a hasznosabb?

Előzmény: Mash_bakter (37035)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37036

Ez lenne a terv.

 

 

amúgy ez lenne az?

http://kozbeszerzes.hu/adatbazis/mutat/hirdetmeny/portal_10335_2016/

vagy ez tök más?

http://magyarepitok.hu/utepites/2016/09/uj-csomopont-es-lejaro-epul-az-m3-ason

ahogy nézem ez tök más:

http://magyarepitok.hu/iparagi-hirek/2017/09/uj-csomopontot-epit-az-m3-ason-a-he-do-a-penta-es-a-km

http://mogyorod.asp.lgov.hu/sites/mogyorod.asp.lgov.hu/files/a.04.01.m_0.pdf

 

 

itt viszont van pár kép is:

http://www.geoplan.hu/?q=node/367#

 

 

 

 

 

Előzmény: funtom81 (37034)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37035

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/09/ezzel-a-beruhazassal-epul-meg-az-m3-as-befejezo-szakasza

 

A beruházás az ukrán oldalon is útépítést hoz: egyrészt a magyarok lakta Beregszász elkerülő utat kap, másrészt az M3-ast összekötik a Csap-Kijev útvonallal. Ennek tervezését idén márciusban el is kezdte az Ukravtodor a karpathir.com szerint.

funtom81 Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37034

Tudtommal az M60-ast nem azért kapta Pécs, mert megyeszékhely, hanem a Pécs2010 Kultúrális főváros miatt.

 

Van valakinek infoja, hogy mikor kezdik építeni az M3-M31 átkötést?

Előzmény: Hírfigyelő (37002)
-Smiley- Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37033

Az M0 egy szakasza betonnal készült, az olyan  40 évig bírja.

Az aszfaltozott rész meg elvileg jelentősen megerősített szerkezettel épül (nem úgy mint mondjuk egy főút)

 

Kecskeméten például az 5-ös főút bevezető szakaszát újították fel a Lajosmizsei csomóponttól nagyjából Talfájáig.

A felújítás után 1 évvel elkezdett repedni majd pár év múlva darabokban jött ki több helyen az asztalt.

 

Garancia persze van rá.... körülvágták, kikátyúzták úgyhogy egy pár éve aszfaltozott aszfaltúton rendesen dobál a kocsi. (ilyen esetben felszedetném a kivitelezővel a teljes szakaszt, és csinálja újra garanciában, akkor tuti nem lesz kilopva az anyag belőle)

 

 

Nade visszatérve a mellékutakra:

 

Nógrádban, Ludányhalászi és Nógrádszakál között a pusztában a 70-es években építettek 3 db teszt útszakaszt (ez nem egy túl forgalmas út).  Az út 2 évvel ezelőtti felújításáig ezek a szürkeaszfaltos útszakaszokon 40 év alatt pár kisebb hosszanti repedés keletkezett, de semmi komolyabb úthiba nem volt rajta. A mellette lévő 80-as évek környékén épült normál út közben jelentősen leromlott.  Tehát a technológia megvolna arra hogy normális, legalább 20 évig kátyúmentes utat építsünk, csak ugye akarat nincs rá (meg ha nem kell karbantartani akkor miből élnek a cégek?)

Előzmény: Ashi Valkoinen (37029)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37032

Na ezt nem értem:

 

„4. Költségvetési forrásból megvalósítani tervezett közútfejlesztési projektlista” című táblázat 22. sora szerinti „Békéscsaba megközelítése M8 Kecskemét–Nagykőrös közötti szakasz” című projektek megvalósítására 2022 után kerüljön sor;

 

Emlékeim szerint az M44 vége az M8-ba van bekötve...

és jól emlékszem... na mosta kkor a pusztában fog véget érni az M44 kecskeméti vége???

 

Előzmény: radio100jozsi (37031)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37031

Ez is fontos ebből:

 

„4. Költségvetési forrásból megvalósítani tervezett közútfejlesztési projektlista” című táblázat 22. sora szerinti „Békéscsaba megközelítése M8 Kecskemét–Nagykőrös közötti szakasz” című projektek megvalósítására 2022 után kerüljön sor;

 

„1. Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 1. prioritás terhére megvalósítani tervezett közútfejlesztési projektlista” című táblázat 22. sorában foglalt M6 autópálya az országhatárig autóútként kerüljön meghosszabbításra;

 

„4. Költségvetési forrásból megvalósítani tervezett közútfejlesztési projektlista” című táblázat 21. sora szerinti „Békéscsaba megközelítése M44 Nagykőrös–Tiszakürt” című projekt két ütemben valósuljon meg, a  2022-ig megvalósítandó projektek között az „M44 Lakitelek–Tiszakürt” című projekt szerepeljen.

 

Lényegében a 2018-ra Békéscsaba bekötése az autópálya hálózatba olyan messzire került, hogy még 2022-re is csak részsiker lesz az egész M44-ből.

Előzmény: Aladár46 (37028)
dimelo Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37030

Ritka friss műhold-fotó:

M35 és reptéri összekötő út Debrecen-Mikepércs között

2017.07.20-án

 

A trombita csomópontban már aszfaltcsík látszik.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.09.14 0 0 37029

Ma úgy esett, hogy a Pesti út 40 szám környékéről kellett Tatabányára eljutnom, a hosszabb, de belvárosmentes M0-át választottam.

 

Nem bántam meg, jó haladósan lehetett menni és egy órával később már otthon is voltam.

 

Ami még feltűnt, hogy az M0 pályája valahogy bírja a gyűrődést. Valaki le tudná írni nekem, hogy milyen anyagból, milyen technológiával készült? 

 

Szomorú ellenpélda a 25-ös út Kerecsend és Eger között, még egy éve sincs, hogy párszáz méteres darabokat lemartak, újraaszfaltoztak. Az egyik kanyarban már 60-as sebességkorlátozás van, mert a biztosan minőségi aszfaltot a teherforgalom 8 hónap alatt a forgalmi sávok közötti dombocskákká gyűrte.

 

Az M0-on alkalmazott technológia mennyivel drágább az aszfaltozásnál?

 

Remélem, ha nekiállnak az M1-nek (akár szélesítés, akár végre nem tűzoltás jellegű felújítás 10-15 km-es indokolatlan dugókkal 50 méter ×4 méter leaszfaltozásáért), akkor hasonló kivitelű lesz.

Aladár46 Creative Commons License 2017.09.13 0 2 37028

Update:

 

A Kormány 1656/2017. (IX. 13.) Korm. határozata Magyarország rövid- és középtávú közútfejlesztéséhez kapcsolódó infrastrukturális beruházások összehangolásával és azok 2022-ig történő megvalósításával összefüggő egyes kormányhatározatok módosításáról

 

http://www.magyarkozlony.hu/permanent/e6/e6d964c51e36284d6032a3a3052feedcc61afc63/MK_17_146.pdf

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=142322491&postcount=10217

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37027

köszönöm

Előzmény: berva1 (37024)
troglodita Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37026

Igencsak vicces, hogy most írták alá  szerződést, tíz hónapja van a kivitelezőnek rá, mire a miniszter blöfföl egy nagyot és beígéri áprilisra az átadást. Aztán majd jön jó román szokás a vakarózás, hogy ja, hogy a Szamos medrében víz is folyik, akkor húsz hónap a minimum. Késésben.

Előzmény: dimelo (37021)
troglodita Creative Commons License 2017.09.13 0 1 37025

"Útépítés, úttervezés -minden, ami utakkal kapcsolatos"

Én személy szerint használni is szoktam ezeket az utakat, évente legalább egyszer-kétszer, de ha valakinek nincs is személyes érintettsége, azért a tranzitforgalom szempontjából sem éppen mellékes, hogy melyik útvonalon éri el hamarabb a magyar országhatárt a balkáni kamionáradat ;-)

 

Előzmény: trizs77 (37023)
berva1 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37024

Én úgy gondolom, hogy csak az erdélyi szakaszokkal foglalkozunk... Egyébként olvastam ottani kommenteket, ahol az itteni autópályák építéséről volt szó pozitívan.

Előzmény: trizs77 (37023)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.13 -2 0 37023

 

 

A romániai, román, útépítő topik, foglalkozik annyit a magyarországi útépítésekkel, mint amennyit a magyarországi, magyar útépítő topikban az olvtársak a romániai útépítésekkel foglalkoznak ?

 

 

berva1 Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37022

Gyalu melletti Szamoson átívelő 320 méteres híd építése, ha minden a tervek szerint halad, 2018 áprilisáig tartana majd, és csak ezt követően lehetne hozzácsatolni a Magyarnádas-Gyalu szakaszt (16,85 km) a már meglévő Gyalu-Aranyosgyéres autópályához. 

Tapasztalatom szerint utóbbinak most elég gyér a forgalma, valószínű annak rövidsége miatt.

 

Előzmény: troglodita (37020)
dimelo Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37021

A határidő ígértekben nagyot alakítanak.

Majd ha látható a munkatempó, akkor lesz hihető.

(Solymosnál is lemaradás látszik a drónvideón.)

Előzmény: troglodita (37020)
troglodita Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37020

apdét: A1-en Marossolymos (Soimus) - Marosillye (Ilia) 22 km-e idén decemberig; A3-on az a bizonyos hiányzó Szamos híd tíz hónapon belül (és nem 19, csak 9 km lóg a levegőben emiatt, bocsánat)

Előzmény: troglodita (37017)
dimelo Creative Commons License 2017.09.13 0 0 37019

Nem gondoltam, hogy Nagyvárad megyeszékhely jelöléséből akkora történelmi vita kerekedik.

 

Ezzel együtt is Várad Szent László városa.

Ami a 79-es utat illeti, nem zárom ki, de a 19-esről is szó volt, Szatmár felé.

A Debrecen - Nagyvárad szakasz több, mint gáz.

 

A megyeszékhelyeknek a nemzeti érzésben csak a határig van súlya?

Előzmény: Komlósfecskés (37012)
troglodita Creative Commons License 2017.09.12 0 0 37018

Ha van egy csöpp eszük, akkor nem építenek semmit keresztül a hegyen, csak ott, ahol reménytelen a Kárpátokat kikerülni. Az én felvetésemben is az szerepelt, hogy lent a síkságon, Arad környékén csatlakozhatnának a magyar úthálózathoz. De ez tiszta elméleti okoskodás volt, semmiféle idevágó terv nincs erre odaát, az A11 (Arad-Nagyvárad) marad a maga 3 km-ével...

Előzmény: Hírfigyelő (37011)
troglodita Creative Commons License 2017.09.12 0 0 37017

Na igen, három év alatt kész is egy 19 km-s új szakasz, csak épp a hozzátartozó hidat felejtették el megépítetni. Közröhej, nem más.

Előzmény: Hírfigyelő (37007)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.09.12 -2 0 37016

bemásoltam a terveket, amik a förmedvény nélkül is jó lett volna oda.

 

azért fura lesz, amikor jön a 2*2 sáv, ami belemegy egy körforgalomba,

ami amúgy is csak lassítja a forgalmat....

 

nagyzási hóbort semmi több, ami oda épült a pusztába,

pont úgy mint a tram train Vásárhely és Szged között, cirka 60 milliárdért

 

hány km lepusztult harmad/negyed rendű útat lehtett volna abból a pénzből felújítani

Előzmény: Pompiere (37015)
Pompiere Creative Commons License 2017.09.12 0 2 37015

megmagyarázza, hogy miért kellett ezt a szart megépíteni...

Nem vagy te egy kicsit irigy...? :-))))

 

az eszébe se jút, hogy legyen Szegedhez közelebb és akkor nincs útbana  tó

Ki lett már vesézve!

 

az eszébe se jút, hogy mi lesz ha a 47-es 2x2 sávos lesz Debrecenig....

Mi lenne? Majd a felüljáró után szélesítik az utat. Egyébként is pl. az M5-ösről az M43 felé is csak egy sávon lehet lehajtani és fordítva. Utána lesz csak két sáv. Itt sem látom, hogy gondot okozna.

 

erre írtam megoldásnak, hogy majd épül egy déli elkerülő is

Nem akarlak elszomorítani, de egy része már 2009-ben elkészült. A 47-4414-4415-ös utakat összekötő déli rész. Hamarosan meg tényleg épül a zárószakasz a 4421-es és a 47-es út között.   Ezzel tényleg lesz egy gyűrű Hódmezővásárhely körül. Igaz, hogy a déli szakaszt inkább ipari útnak nevezném mert tele van éles kanyarokkal és az egészen 70-es korlátozás - a kanyarokban 50-es - van.

Előzmény: Mash_bakter (37000)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.09.12 -1 0 37014

1/2 OFF

Mr Reacher Creative Commons License 2017.09.12 -1 2 37013

Tőlem ne kérdezz olyat, hogy mi a véleményed.

Előzmény: Hírfigyelő (37011)
Komlósfecskés Creative Commons License 2017.09.12 0 0 37012

 Nagyváradot pedig mindig is a Szatmárnémeti-Nagyvárad-Arad-Temesvár útvonal határozta meg, azaz amit ma a románok 19-es és 79-es főútként tartanak nyilván.

 

Mindig is? Trianon után legfeljebb. A 79-es leánykori neve egyébként Debrecen - Fehértemplom országút. (Debrecen - Nagyvárad - Arad - Temesvár - Fehértemplom)

 

Előzmény: Hírfigyelő (37011)
Hírfigyelő Creative Commons License 2017.09.12 -1 1 37011

Igen, de csak miután Hajdú vármegye központja lett, azaz miután Bocskai létrehozta a Hajdúkerületet és a hajdúvárosokat városi rangra emelte.

Azelőtt volt idő, amikor Debrecen Bihar vármegye részét képezte (annak legészaknyugatibb szegletében feküdt), aminek pedig mindig is Nagyvárad volt a központja. Nagyváradot pedig mindig is a Szatmárnémeti-Nagyvárad-Arad-Temesvár útvonal határozta meg, azaz amit ma a románok 19-es és 79-es főútként tartanak nyilván.

 

De mi a véleményed, ha volna a románoknak pénzük, akkor nekik is jó lenne megépíteni egy Gyula és Gyulavarsánd felől Vaskohsziklás, ill. onnantól Torda, ill. Gyulafehérvár felé futó 2×2 sávos gyorsforgalmi utat (mondjuk autóút szinten)???

Előzmény: Mr Reacher (37010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!