Keresés

Részletes keresés

hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36023

Én óvatos voltam, és úgy írtam "nem is tökéletes alternatívát". No most ehhez képest a magyarországi gyorsforgalmi utakat nem is lehet hálózatnak nevezni, mert fejlesztésüknél eddig még nem merült fel az alternatív, párhuzamos útvonal gondolata sem.

Előzmény: Fradista Utazó (36022)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36022

>Nem csupán a Németországban dolgozó szerbek, törökök szabadságolása okoz dugókat.

Ez így van. De a Tatabánya - Szigetszentmiklós, Szombathely - Budapest, stb., stb., útvonalon közlekedők egészen biztosan nem mennének a Győr - Szfvár - Kecskemét autópályán egy métert se.

 

>Németországban vannak párhuzamos autópályák

Vannak. Pl. a 2×3 sávos A555 (ÁNF: 60-70 ezer) és a 2×2 sávos A59 (ÁNF: 80-90 ezer) párhuzamosak Köln és Bonn közt. Ha bármelyikük nem létezne, és a másikra zúdulna a 140-170 ezres forgalom, ott még éjjel is dugó lenne. Nem heccből van ott két autópálya, meg azért, hogy útfelújítás idején legyen kerülőút :-)

 

>az ország nagyvárosainak elhelyezkedése miatt létezik egy hálózat, amelyik - ha nem is tökéletes - de alternatívát ad - baleset, útfelújítás esetére

Hehe :-) Keresem az alternatívát :-)

Előzmény: hegyaljai3 (36021)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36021

Nem csupán a Németországban dolgozó szerbek, törökök szabadságolása okoz dugókat. Németországban vannak párhuzamos autópályák, és az ország nagyvárosainak elhelyezkedése miatt létezik egy hálózat, amelyik - ha nem is tökéletes - de alternatívát ad - baleset, útfelújítás esetére. Mint tudjuk, a Győr-Budapest(M0) esetében ilyen nincs. Minden esetre a Győr-Mór-Székesfehérvár útvonal hétköznapi, hivatásforgalmi adatai magában valóban nem indokolnak 2x2 sávos kiépítést egy a Dunát átszelő folytatás nélkül.

Előzmény: Fradista Utazó (36016)
dimelo Creative Commons License 2017.06.14 0 0 36020

Az ördög a részletekben van...

Az igaz, hogy Törökszentmiklós-kelettől Surjány végéig 2x2 sáv épült 2005-2006-ban,

de az nem, hogy Szapárfalu belterület 2x2 sávos.

Emlékem szerint tavaly aszfaltoztak, de az "szépészeti" beavatkozás.

 

Így ez a torzó több, mint botrány, hiszen 15 éve a dumát beadták az önkormányzatoknak arról, hogy minden település

elkerülőt kap. és ez csak Kisújszállásnál valósult meg. A Szapárfalu elkerülőt 2008.02. 28-án fújták le.

Indoklás: Majd épül az M4. Majd...

 

A surjányi 2x2 sáv nem része az M4 nyomvonalnak! (Egy 300-400 fős falun keresztülvezettek 2x2 sávot lámpás csomóponttal)

Ez a szakma botránya, mert a forgalmat 2x1 sávon engedték rá Szapárfalura. (Egy sor ház, mit számít?)

 

Az ugyan lehet mondani, hogy van 5 km 2x2 sáv, de ez sem Szapárfalu, sem Kenderes bajára nem orvosság.

 

Az igaz, hogy a jelen helyzethez képest sokkal jobb lesz, de csak ha minden a propaganda szerint meg is történik.

És ekkor jön a már többször említett szívó hatás...

Csak nem az M3 szívja el, hanem az átadott M4 szakaszok generálják a forgalmat. Ha már "csak" 80-90 km-t kell 2x1 sávon haladni, akkor gyerünk...

 

Kenderes, Püspökladány, Báránd lakóinak marad a szívatás...

 

Eközben vannak, akik 47. út 2x2 sávról nyilatkozgatnak...

 

Előzmény: radio100jozsi (36019)
radio100jozsi Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36019

Törökszentmiklós-kelet-Fegyvernek Szapárfalu már jó sok éve 2*2 sávos a 4-es úton.

 

Lényegében ha jól megy minden, akkor 2019 őszére lesz egy Ceglédig tartó 2*2 sávos M4-ünk, Ceglédtől Abony-Nyugatig egy jelenleg is meglévő 2*2 sávos 110 km/h főút, utána Abony-Szolnok elkerülő, Szolnok-kelet-Törökszentmiklós-Nyugatig egy ma is létező 2*2 sávos főút (szerintem ez is 110 km/h), majd Törökszentmiklós elkerülés, utána a fent említett 2*2 Fegyvernek Szapárfaluig, van utána egy Kenderes átkelés, majd Püspökladány átkelés a 42-es felé. Azért már a jelen helyzethez képest ez is sokkal jobb.

 

Kenderes elkerülő ami ezek után 2019-től a legfontosabb a 4-es úton Bp-Debrecen szakaszon szerintem.

Előzmény: dimelo (36011)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36018

>a 24 mérőpontból 14-nél 10ezer feletti E/nap volt a forgalom a 81-esen

Ezek egy számottevő része lakott területen belül van. Van pl. egy mérőpont a 47-es szelvénynél, 10,5 ezres forgalommal. Ez Kisbér belterülete, ráadásul azon belül is a középső rész. Nyilván az ott mért forgalom egy jelentős része eleve csak Kisbéren belül közlekedik. Ezt érdemes figyelembe venni.

Előzmény: bp01 (36017)
bp01 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36017

Jogos! Azért is írtam hogy saccra mert bevallom lusta voltam utánanézni a pontos számoknak :)

A sacc tapasztalatból jött: nemrég többször végigautóztam Fehérvár és Mór között és elég erős forgalmat tapasztaltam (nem ötezrest) és Móri szakaszt nem mondanám a fehérvári bevezető szakasznak.

Viszont pótolva a hiányosságom, a 24 mérőpontból 14-nél 10ezer feletti E/nap volt a forgalom a 81-esen, a többi helyen is inkább 6-9ezer E/nap. Vagyis annyira nem saccoltam rosszul a látottak alapján (pláne, hogy ott valóban 10-14 ezres a forgalom).  A lényeg az, ahogy te is írod, hogy bővítésre érett a 81-es is mégha nem is teljes hosszában.

 

Egyébként az ilyen forgalombecslések sosem szerencsések, de egy M1-M7-et összekötő, Győr-Fehérvár gyorsforgalmi esetében én azért bátran fogadnék 3-5ezernél nagyobb forgalomra.

Előzmény: Fradista Utazó (36012)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.13 0 1 36016

>Azért nem kockáztat sokat  aki egy Szeged-Dunavecse-Győr 2x2 sávosra azt állítja, hogy az M1-M5 tranzit felét lekapná.

Így van. Meg az se, aki úgy véli, ez az autópálya ezzel együtt is eléggé kihasználatlan volna (leszámítva az évi két Gastarbeiter-hullámot).

Előzmény: trizs77 (36015)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.13 0 1 36015

Azért nem kockáztat sokat  aki egy Szeged-Dunavecse-Győr 2x2 sávosra azt állítja, hogy az M1-M5 tranzit felét lekapná.

 

 

Előzmény: dimelo (36014)
dimelo Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36014

Óvatosan az elinduló fantáziával:)

 

Hiszen tapasztaljuk, hogy az M8-M5 összekötés is csak álom.

Az 53. út látszólag egy vonallal illeszkedik a 62-81 sorba.

Solt elkerülő is hiányzik, pedig az 52-53-nak is jó lenne.

 

S de az 53 forgalma nem túl acélos külterületeken. (3121/515)

Minthogy a 62. útról sem derül ki, hogy mennyi a tranzit és mennyi a D.újváros - Szf.vár inga. (átlag: 4299/888)

A 81. középső szakasza jelzi a tranzit közelítő mértékét (átlag: 4965/1269)

 

Ez nem indok, csak elkerülőkre.

 

Előzmény: trizs77 (36013)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36013

nono.

 

Azért egy Hhalom-M1-Győr-81-Szkfvár-62-Dunaújváros-M8 híd-53-as út-Kiskunhalas-Szeged M5 útírányon épített 2x2 sávos akármi (nem is kell, hogy autópálya legyen, az M1-M5 forgalmának egy részét/nagy részét lekapná a mai irányokról.

 

Előzmény: Fradista Utazó (36012)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.06.13 0 2 36012

>van egy (saccra) 10-15 ezres forgalmú 81-esünk

Amikor rendelkezésünkre állnak a forgalomszámlálási adatok, akkor felesleges saccolgatni. A fehérvári és győri bevezető szakaszokat, valamint a településeken belüli (azaz jelentős helyi forgalmat is vivő) szakaszokat leszámítva a 81 forgalma sehol nem lépi át a tízezret. A középső részen az 5 ezret is csak épphogy. A szokásos tényezők figyelembevételével egy M81 forgalma (a két végét leszámítva) inkább a 3-5 ezres sávban mozogna, amire autópályát leginkább csak Spanyolországban szokás építeni.

Összevetésül: ez az M6 forgalmának a fele.

A 81-esen egyes részeket négysávúsítani kellene, egyes csomópontok forgalmi rendjét felül kellene viszgálni, és az nagyjából elég is lenne.

Előzmény: bp01 (36009)
dimelo Creative Commons License 2017.06.13 0 0 36011

Álláspontod korrekt összefoglalása a helyzetnek.

 

Mintha én írtam volna:)

 

Örülnék, ha lehetne objektív rangsor szerint fejleszteni a hálózatot.

 

Egy-két kiegészítés:

Sajna a "Fegyvernektől" nem pontos, mert  Törökszentmiklós-keletnél egyelőre vége a épülgető szakasznak.

Vagyis éppen Fegyvernek-Szapárfalu még kiszámíthatatlan ideig áldozat marad.

Ezzel együtt a vázolt időtábla helytálló (+5-10 perc)

 

A rövidülő 2x1 sáv további járműhadat fog vonzani, hiszen az eddig 2-3 órás tortúra felére csökken.

Kamionnal ez több, mint 10 ezer Ft-tal olcsóbb és még az időnyereség.

 

Megdöbbentő látvány lesz az üres M35 és a zsúfolt 4. főút - még ki tudja meddig...

 

A döntéshozókról: aki a közpénzt, közvagyont így kezeli, az nem tájékozatlan, nem is buta... (Jószándékod ezesetben nem helytálló)

 

Erre van BTK §

Előzmény: bp01 (36009)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.12 0 1 36010

Szeretném hinni, hogy nem buták, legfeljebb tájékozatlanok...

esetleg korruptak és/vagy lokál patrioták....

Előzmény: bp01 (36009)
bp01 Creative Commons License 2017.06.12 0 1 36009

Ha az M4 megépül Fegyvernekig, méginkább érvényét veszti az M35-M3 az Ártánd-nyugat irányú tranzit szempontjából. Marad 2x1 80 km sík terepen 4-5 települési szakasszal. Látva a kamionosok általános sebességtartási elvét (településen 60-70, településen kívül 85-95) ez kb 1 óra 10 perc alatt kényelmesen letudható. Fegyvernektől pedig 2x2 Calais-ig :) Sem időben, sem költségben nem tud ezzel versenyezni a legalább 75 km-es kerülővel járó M35-M3. Ehhez nem kell szakembernek lenni, elég, ha az ember a távolság, az idő és a sebesség fogalmával tisztába van (vagy képes használni a google-t :).

 

Épülhet m44 és m35,de a 4-es forgalma nem fog csökkenni. Ettől függetlenül mindkét esetben forgalmas utakról van szó (még ha nem is a 4-es forgalmával azonos mértékű), ezért nem helyből elítélendő ezen utak fejlesztése. A költségekbe persze bele lehet kötni, de tenni ellene nem igazán lehet..

 

A legnagyobb probléma a prioritások ésszerűtlensége és következetlensége. Van 15-20ezres forgalmú 4-esünk, de nincs M4-ünk. Nincs komolyan vehető (és prognosztizálható) forgalom Nyíregyházától keletre de erőltetjük az m3 m34 autópályát/autóutat. 10 éve van egy drága és üres M8-as hidunk, de nincs M8-unk, van egy (saccra) 10-15 ezres forgalmú 81-esünk, de nincs tervben a közeljövőben egy M81. Az alig 3 ezer lakosú Zalalövő 5-6 ezres forgalomra 14 milliárdból kap elkerülőutat, míg a 6,5 ezres Fegyverneken 13-17ezres forgalom dübörög naponta.

A 47-es és 67-es utakat megsem említeném annyira távoli a komplett bővítésük szükségessége, mégis felmerültek. De megemlíthetném azt is, hogy miközben elenyésző a forgalom az M9 hídon, hidat építenének a Dunára Mohács és 5-6 falu között. Eközben kapacitáshiánnyal küzd a Tisza felett Szolnok és Szeged is.

 

Nem a megálmodott építkezések ellen vagyok, hanem az ésszerűtlenség ellen. Van ami már most is késő, és van ami még 20 év múlva sem lesz szükségszerű. De ezt a döntéshozók nem akarják figyelembe venni. Szeretném hinni, hogy nem buták, legfeljebb tájékozatlanok...

Előzmény: dimelo (36008)
dimelo Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36008

Köszi a jelzést!

 

Igen 86. úton: 36 km  M1-M85: 54 km           különbség: +18 km

8-84-88 úton:198 km  M1-M85-M86: 194 km(rövidebb!)  -  4 km

Dn79-79/a-44:231 km   A1-M43-M5:  193 km                   +38 km

 

És mégsem kerülnek, kicsit sem. (Kíváncsi vagyok a 2016-os adatokra)

 

Ehhez képest M0-M4  vs. M0-M31-M3-M35     különbség +75 km

 

és a "bölcs tanácsadók" szerint majd átterelődik a forgalom az M35-M3-ra...

Előzmény: Mézgár (36007)
Mézgár Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36007

Bösarkany fele szoktam menni evi 2-szer. Azt tudom, hogy en nem kerülök M1-M85 fele, mivel az kb 20 km plusz idöben meg semmit nem nyerek vele (google szerint 3 percet vesztek).

Ha a kamionok oldalarol nezem, nekik 20km plusz ut es idöveszteseg is nagyobb, mint szemelyautonal. Emlekeim szerint, ha nem muszaj, akkor nem is kerülnek, mennek Bösarkany fele. Reggel 6 es este 22 ora között ezt megtehetik, csak ejjelre vannak kitiltva a 86-rol.

Előzmény: dimelo (36004)
NAR Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36006

"az Auchan beállt teljesen vasárnap, nagyon rövid a zöld, és Auchan - Szentendre irányban ugyan két sáv van, amiből egyik közös az Auchan - M0 két sávval. Ebből az Auchan - Szentendre irány lefogta az egész Auchan belső körforgalmat. Itt vagy az Auchan parkolóban kellene forgalmi rendet változtatni, vagy jobban kitáblázni, merre honnan lehet menni."

 

Ez már hónapok óta ilyen. Azt hittem, csak az építkezés miatt, de nem. Lehet, hogy azt a körforgalmat is át kellene építeni lámpásra (a kétsávos körforgalom meghaladja az átlagautós képességeit) vagy megszüntetni az egész körforgalmat, egyirányúsítani a parkolóban az utakat, hogy az Aldi meg Deichman felé érkezők is az Obi felől legyenek kénytelenek kihajtani. Az Auchan északi bejárata környéken jó sokan parkolnak, a délinél viszont alig.

Előzmény: hbe (36002)
NAR Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36005

Szokni kell, de az is igaz, hogy a kétsávos körforgalmat sok-sok év alatt sem tudták megszokni a közlekedők...

Előzmény: mash.69 (36003)
dimelo Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36004

Kösz, hogy óvatosan fogalmaztál... Remélhetőleg... 

 

A legnagyobb magyar útépítési skandalum:

az M4 építésének leállítása 2015-ben, éppen elég okot ad az óvatosságra. (Semmit nem hallunk az építés folytatásáról)

 

Másrészt: amiről írtam, az nem Szolnokig, hanem a Törökszentmiklóstól Berettyóújfaluig tartó 90 km-es hiányról szólt.

A kormány ezt "kifelejtette", mert a tanácsadók úgy tűnik most is az M35-M3 "elszívó hatásáról" duruzsolnak.

Ha ez igaz lenne, akkor a Cegléd-Szolnok M4 is felesleges...

 

Ugyanezek elhihetik a hozzá nem értőkkel, hogy nélkülözhetetlen a 67., a 83. és az M60, vagy a 47.

 

Nekem nagyon gyanús, hogy a pápai 2x2 ugyanazért került be, mint a mohácsi híd...

A 67-es 2x2-nek semmi értelme a Kaposvár -Dombóvár-Szekszárd M9 szakasz nélkül.

 

Valakinek van tapasztalata arról, hogyan érvényesül az M1-M86 "elszívó hatása", Veszprém - Körmend között a 8. úton?

Esetleg M1-M85 kontra 86. út Bősárkány?

Vagy az M43 "elszívóhatás" Arad-Gyula-Kecskemét 44. úton?

 

Ja, az nem számít, hiszen Békéscsabának 2x2 kell...

El tudom fogadni, de az M4 szívató-kamuzást sem veszem be!

 

 

 

 

Előzmény: mash.69 (35999)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36003

http://hvg.hu/cegauto/20170609_budakalasz_haromsavos_lampas_korforgalom

 

a cikk alapján nem olyan egyértelmű, hogy jó lesz-e...

lehet csak szokni kell?

Előzmény: klimakiraly (35996)
hbe Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36002

A lehetőségekhez képest sokkal jobb lett, mint amire számítottam. Több sáv van benne, mint amit a lenti ábra mutat, és a fő irányokban két sáv megy mindenhol (Budapest - M0 irányban is két sáv van, nyílzöldes lámpával). Érdemes nagyon figyelni, mert az emberek nincsenek hozzá szokva, hogy a körforgalomból kihajtáskor lámpa van, akár kettő is, péntek este majdnem lezúztak nyílzöldnél balról, de még vasárnap is láttam piros lámpát elnézni autósokat. Két dolgon lehetne javítani szerintem. Az egyik, hogy Budapest - M0 irányban a régi helyén lévő kanyarodó sáv beáll, és abból nyílik balra a másik felhajtó sáv. El lehet menni a 11-esen feljebb, és onnan is be lehet menni a második sávba, de ezt jó lenne a 11-esen útburkolati jellel is jelezni, és úgy csinálni, mint néhány német autópálya lehajtónál van, hogy a kanyarodó sáv megnyílása után feljebb a külső sávból van még egy záróvonalazott Y sorolási lehetőség a másik (belső) kanyarodó sávba, amiből külső lesz a kanyarodásnál. A másik, pedig hogy az Auchan beállt teljesen vasárnap, nagyon rövid a zöld, és Auchan - Szentendre irányban ugyan két sáv van, amiből egyik közös az Auchan - M0 két sávval. Ebből az Auchan - Szentendre irány lefogta az egész Auchan belső körforgalmat. Itt vagy az Auchan parkolóban kellene forgalmi rendet változtatni, vagy jobban kitáblázni, merre honnan lehet menni.

Előzmény: klimakiraly (35996)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 36001

miért, én mit írtam?

Előzmény: dannee (36000)
dannee Creative Commons License 2017.06.11 0 0 36000

Néhány hete volt hír, hogy megvolt a 4-es alapkőletétele, úgyhogy hamarosan meglesz Szolnokig az M4.

Előzmény: mash.69 (35999)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 35999

http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/elkeszult-a-83-as-uj-nyomvonala-2017-04-18-155415

 

mire elkezdik építeni a 83-as elkerülőit, remélhetőleg a 4-es út már Szolnoknál tart...

pár hónapja valami hónapokon belüli megállpodásról regéltek

az a Szolnok környéki szakaszról szólt volna, nem?

arról van valami hír?

Előzmény: dimelo (35998)
dimelo Creative Commons License 2017.06.10 0 0 35998

Egyetértünk, legalábbis egyet sejtünk...

Majdnem úgy fogalmaztál, ahogy hajdanán Ajtay, Berg, Felméri, Thoroczkai urak...

A fórum-veteránnak van élettapasztalata?

 

Eszükbe sem jutott, hogy átlátszó elméletüket (ma már 10 éve) cáfolja az M35 valós forgalma.

 

"Hisz nem ők tehetnek róla, hogy a fuvarozók nem a szép, széles kényelmes autópályát választják..."

 

Amíg a világ világ marad, a 4. főúton 70 km-rel közelebb van az M0, mint az M3-on.

Ezért törvényszerűen olcsóbb is, emiatt a kamionok maradnak a 4-42. útvonalon, az úttest tovább romlik.

 

A tanácsadók cinikusan vállaikat vonogatják.

De ugyanők, vagy utódaik 2x2 sávot javasolnak például a 67, 83. utakra, M60-at Barcsig, az ózdi kaland most módosul.

 

Ja és M vagy R47-et is...

Szeghalom-Furta között a madár sem jár, vagy ha mégis, akkor csak természetvédelmi akadályt jelenthet majd:((((

Előzmény: bp01 (35997)
bp01 Creative Commons License 2017.06.10 0 0 35997

A "hivatalos válasz" egy ilyen problémára az lenne, hogy majd az épülő M35-M4 átadása után jelentősen csökkenni fog a teherforgalom a faluban. Aztán ha mégsem így lesz majd legfeljebb szétteszik a kezüket. Hisz nem ők tehetnek róla, hogy a fuvarozók nem a szép, széles kényelmes autópályát választják...

Előzmény: dimelo (35994)
klimakiraly Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35996

Ma 1 perc volt felhajtani az M0-ra Szentendre felől kora délután. Múlt héten késő délután ugyan ez 20 perc volt.

 

De hogy Budapest felől miért nincs direct ág az M0 felé ... minden balra iránynak van direkt ennek meg nincs.

 

nekem úgy tűnik hely az volna neki.

Előzmény: hegyaljai3 (35989)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35995

Turbo körforgalomnak írják...

Ne tudom, miért félnek a körforgalomtól a tevezők?

Ahelyett, hogy bővítenék, szűkitik a rendelkezésre álló helyet,

mindent a legrészletesebben szabályozni próbálnak.

Csak a valóság általában rájuk cáfol...

 

Hamár turbo, legyen turbó! Vagy Párizs, Diadalív :-)

Előzmény: hbe (35672)
dimelo Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35994

42. főút Báránd 2017. június

 

A falu belterületén egymást érik a kamionok.

A tranzitút állapota botrányos.

Pedig itt nem épül 2022-ig (?!?!) semmi (M4)

 

A kormány szerint a 2000-3000 napi forgalmú utakat kell "fejleszteni" a "modern" városok felé....

A 42. főúton naponta 2000 kamion jár.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!