Keresés

Részletes keresés

van_Persil Creative Commons License 6 napja -1 2 41559

Jártál te már valaha a 83-ason? Próbáltál előzni? Nem sok helyen lehet biztonságosan. Győrtől Győrszemere-Nagyszentpálig konkrétan majdhogynem lehetetlen szabályosan előzni, egy rövidebb, egyenes szakaszt leszámítva. De utána se jobb a helyzet. Az amerikaiak is csak azért vitték Pápára a teherszállító gépeiket, mert megígérték nekik, hogy lesz normális út Győrig az ökörhuggyozás helyett. 

Előzmény: dimelo (41551)
20-as vonal Creative Commons License 6 napja 0 0 41558

Köszönöm,akkor jól láttam.

Előzmény: Mash_bakter (41557)
Mash_bakter Creative Commons License 6 napja 0 1 41557

Hát sok konkrétumot nem találni róla..

 

Hozzátette, a százmilliárdos nagyságrendű projekt végső befejezési határideje 2022 második negyedévére tehető, a beruházásban érintett út hossza közel 38 kilométer. – Ez egy országos szinten is nagyon fontos, és persze minket jelentősen érintő beruházás – jelentette kia kormánypárti országgyűlési képviselő.

 

http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/83-as-ut-zajlik-az-uj-nyomvonalon-a-regeszeti-feltaras-2018-09-20-181341

 

 

A várva várt út építése várhatóan 2019. tavaszán kezdődhet meg.

Az új nyomvonalon várhatóan 2019 és 2022 között elkészülő 36 kilométeres szakaszon egyebek mellett hat külön szintű csomópontot és két turbó körforgalmat alakítanak ki. A 2x2 sávos úton a megengedett maximális sebesség az óránkénti 110 kilométer lesz.

 

 

http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/83-as-ut-fejlesztese-ujabb-lepessel-kerultunk-kozelebb-az-epitkezeshez-2018-10-21-214130

 

 

a tervezők már megvannak:

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/10/megvannak-a-gyor-es-papa-kozotti-gyorsforgalmi-ut-tervezoi?fbclid=IwAR1Bwup1Lwn2A-YtiUjeEthaCYbTWULFwc--bVIhB81hDe0pVgKyQrLtGYo

 

Előzmény: 20-as vonal (41556)
20-as vonal Creative Commons License 6 napja 0 0 41556

Visszatérve a 83-as főútra, jól láttam hogy a régészeti feltárások már folynak?

dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 41555

Emlékszem.Bár 1,2 millárd%km volt.  Az is 20 %-kal több.

De az a Vaja -Vásárosnamény (41.út) közötti 12 km, ahol már alig volt műtárgy.

2012-ben még nem működött a NER....

 

Értekezzünk a másik fő szempontról, a határidőről:

Annyiszor írnak blődségeket, hogy érzéketlenné váljunk.

 

A kis béka megfőtt a fazékban....

 

 

Előzmény: Mash_bakter (41554)
Mash_bakter Creative Commons License 6 napja 0 0 41554

Pár éve a Nyíregy melletti M3-as szakasz még nálunk is 1 milliárd volt kilométerenként....

 

Előzmény: dimelo (41553)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 41553

Nagyon-nagyon nagy kockázatú hírtartalom.

Hogyan lenne hihető 14 év bohóckodás után?

 

A két szakasz befejezése áfa nélkül 98 millió euróba (31,65 milliárd forint) kerül, a munkálatokat az állami költségvetésből finanszírozzák.

A határhoz legközelebb eső Bors-Bihar szakaszt 19 hónap alatt, a Bihar-Bisztraterebes szakaszt 24 hónap alatt kell befejezni.

 

Figyeld az árat: gyakorlatilag 1 milliárd/km. Vannak félkész szakaszok, de akkor is nehezen hihető árszint.

 

I. szakasz 4-5 km   ehhez kellene 19 hónap?

II. szakaszra már beférne.

 

Ha nem támadják meg ismét és megy a levesbe...

Mert akkor évekig nincs M4-A3 csatlakozás.

Előzmény: Mash_bakter (41544)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 41552

Ja, gombhoz a kabátot...

 

Tehát megint a profit, mindenek előtt.

Előzmény: Mézgár (41545)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 1 41551

Akkor már inkább Ajkáig 2x2.

 

A Pápai csatlakozás szándék, sőt már beruházás, de nehéz hálózati fontosságú elemnek tartani.

 

Különösen furcsa a nyílegyenes 84-es út helyett ezt a girbe-görbét turbózni.

 

Tudom, tudom vannak más szempontok.

 

Előzmény: 20-as vonal (41548)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 41550

Egyetértünk!

Előzmény: Roger Preed (41546)
radio100jozsi Creative Commons License 6 napja 0 1 41549

Szerintem is totál felesleges már tovább bővíteni a 8-as utat. A Veszprém elkerülését kéne még megcsinálni 2*2, és külön szintbeni csomópontokkal, és ennyi a dolog, ja meg normális 8-M7 bekötés, nem a madaras bolti dugót okozó körforgalmi csp-n keresztül, ahogy most is van. Maga a tranzit nullára redukált a 8-ason, simán lehet 90-100-al hajtani Herend után is, kellő számban vannak kapaszkodó sávos, kvázi előzési szakaszok, lényegében lakott területet nem érint, így semmiféle forgalmi adat nem indokolja a fent írtakon kívüli bővítést.

Előzmény: 20-as vonal (41542)
20-as vonal Creative Commons License 6 napja 0 0 41548

Értelmezd mit írtam. Felejtős a 2x2 sáv. Viszont a 83-as 2x2 sávra bővítésével megváltozhatnak a forgalmi viszonyok, Városlőd-Herend közt lehet hogy kell a bővítés. 

Előzmény: dimelo (41543)
rm40 Creative Commons License 6 napja 0 0 41547
Roger Preed Creative Commons License 6 napja 0 0 41546

Én még hozzávenném a kiemelésedhez a Herend-Ajka szakaszt.

 

Ez részben 2*2 vagy 2+1 sávos, ezt (no meg a Veszprémi elkerülőt) kéne gatyába rázni (fizikai elválasztás, különszintű csomópontok).

Utána már annyira gyér a forgalom, hogy arra (jelenleg) felesleges költeni - főleg ha Észak (M86-M85-M1) és Dél (M76-M7) felé is kiépül a Körmend-Budapest gyorsforgalmi kapcsolat.

Előzmény: dimelo (41540)
Mézgár Creative Commons License 2018.11.08 0 1 41545

A cel nem az M8-as kivaltasa/elkerülözese. A cel, az autoipari tesztpalya gyorsforgalmi bekötese a nyugatrol/eszaknyugatrol erkezö megrendelökhöz. Valamikor. MVP-ben csak tervezesi szintig kell eljutni. Kivitelezes kitudjamikor.

Előzmény: dimelo (41543)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41544

Ezt is olvastad:

 

https://autopro.hu/szolgaltatok/Az-M4-eshez-fog-csatlakozni-az-eszak-erdelyi-autopalya/27625/

 

A határhoz legközelebb eső Bors-Bihar szakaszt 19 hónap alatt, a Bihar-Bisztraterebes szakaszt 24 hónap alatt kell befejezni. A nyertes konzorcium tízéves garanciát vállalt a munkálatokra.

Előzmény: dimelo (41536)
dimelo Creative Commons License 2018.11.08 -1 0 41543

Igen.

Írhattam volna Herend-Székesfehérvár szakaszt is, ahol már 2x2 sáv van.

De a 8. út szempontjából Herendtől Körmendig (ha bekavar az M9 akkor Vasvárig) nincs szó 2x2 sávról.

 

M1-M85-M86    +20 km

M7- M76                           (közé M8?, amikor már Veszprém-Herendig külön bejáratú 2x2 sáv üzemel)

+ 30 km kerülőút.

 

Szóval az M8 fentebb idézet szakasza egy dunántúli rongyrázás lenne= területarányosan így is több gyorsforgalmi út van mint a kelti országrészben.

 

 

Ehhez képest az M4 hiánya 60-75 km-es kerülő.

 

De nem írom tovább, már ezredjére nem kellene ragozni.

 

 

Nem kérem azt a választ, miszerint jövőre elkészül az M4 Abonyig...

 

A más fa.kával könnyű verni a csalánt...

Előzmény: 20-as vonal (41542)
20-as vonal Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41542

Herend -Veszprém már készen van.Körmend-Herend szakasz az, amiről nincs hír.Viszont ennek a szakasznak jó részét felújitották,úgyhogy szerintem felejtős a 2x2 sáv.

Előzmény: dimelo (41540)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41541

"Ezzel együtt Veszprém - M7 - Dunaújváros - Kecskemét- M4 között nagyon kell az M8."

 

Pont erre gondoltam. 

Előzmény: dimelo (41540)
dimelo Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41540

Sokáig gondoltam, hogy a fórumozók alapvető nyomvonalakkal tisztában vannak.

Ezeket nem kell újra és újra magyarázni.

 

Azt amit 10-12 éve még M4-M8 tengelynek képzeltek el, az eléggé belepte a por.

Egyes szakaszairól felröppennek hírek, de konkrétan Körmend-Vasvár és Herend-Veszprém közötti szakaszáról semmi előremutató hír nincs.

Szerintem nem is indokolt a forgalma miatt. De mint tudjuk vannak más szempontok.

 

Ilyen Zalaegerszeg bekötése lent M76-M7és újabban fent  M9-M8.

 

Nem mennék bele annak a bullshit-nek a részletezésébe, hogyan nem látják a 86. és 74. utak közötti (M8) szakaszt összefüggéseiben.

Ez legyen a Zalaiak és Vasiak dolga, de azzal legyünk tisztában, hogy az M76 bármilyen csatlakozása az M8-hoz (valakiknek M9)

együtt jár azzal, hogy a 8. főút forgalma tovább csökken.

 

30 km kerülővel M7-M76 működni fog, és sokaknak most is jó alternatíva (+20 km) az M1-M85-M86 (persze Szombathelyig.)

 

Ezzel együtt Veszprém - M7 - Dunaújváros - Kecskemét- M4 között nagyon kell az M8.

 

De nem disszertációt akartam fogalmazni. (Az irónia nem mindenkinek jön be.)

Előzmény: Mézgár (41537)
Mézgár Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41539

Tudom, nem arra reagaltam, a masik felere.

Előzmény: troglodita (41538)
troglodita Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41538

A8 = Marosvásárhely - Jászvásárhely tervezett összeköttetése, Romániában

M8 = Nagykőrös - Kecskemét - Veszprém - Szombathely(?) irányú autópálya(?) Magyarországon

Előzmény: Mézgár (41537)
Mézgár Creative Commons License 2018.11.08 0 2 41537

Hirtelen nem tudtam eldönteni, melyikötöknek valaszoljak. Amit en belinkeltem, az nem az M8 epiteseröl vagy nem epiteseröl szol (amugy meg epitik Körmend es az orszaghatar között), hanem arrol, hogy a sokat kritizalt Zalaegerszeg-Vasvar M9 alternativajakent mar hivatalosan is felmerült, hogy Körmendre folytatodjon az M76, ott egy M76-M86-M8 csomopontot alkotva!

 

Egyesek a vörös (nem politikai) ködtöl mar nem is latjak a mondando lenyeget!

Előzmény: dimelo (41536)
dimelo Creative Commons License 2018.11.08 -1 2 41536

Nagyotmondásban verhetetlenek:

 

https://autopro.hu/szolgaltatok/Negy-even-belul-megepul-az-A8-as-autopalya/28061/

 

Négy éven belül megépül az A8

 

A jogszabály valójában egy politikai szándéknyilatkozat: a projekt gazdasági részleteire nem tér ki.

 

 

Jó ég!  Nagyon sietni kellene az M4-gyel, mert még hamarabb megvalósul Romániában a Kelet-nyugat tengely és itt maradunk szégyenben:))))))))

Erre még az M8-cal is dobálóznak Zalában...

 

Mi lesz itt?

 

Megnyugszik a beteg....

Előzmény: netuddkivogymuk (41535)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.11.08 -3 3 41535

Előbb essünk már túl az m4 megépítésén. Aztán az m8, aztán jöhet a zalaegerszegi polgármester. 

Előzmény: Mézgár (41534)
Mézgár Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41534

Zalaegerszeg polgarmestere osztotta meg a következöt:

 

"Az építkezés tehát zajlik, de városunknak ugyancsak fontos az északi és a nyugati csatlakozás is. Szintén a Modern Városok Program zalaegerszegi szerződésében szerepel az M8-as úthoz való kétszer kétsávos gyorsforgalmi útcsatlakozás terveinek elkészítése, ezt két nyomvonalon (Vasvár, Körmend) már szintén vizsgálja, tervezi a NIF Zrt."

 

Teljes bejegyzes itt: https://www.facebook.com/balaiczz/posts/2199878923355776?__tn__=K-R

Mash_bakter Creative Commons License 2018.11.08 0 0 41533

Találtam egy új oldalt és ott egy idevágó hírt:

  • A magyarországi nagy autógyárak közül egyedül az esztergomi Suzuki nem autópálya mentén fekszik. Persze a szentgotthárdi Opel is hasonló helyzeten van, de a 8-as főút túlnyomó részt 2x2 sávos, tehát jelentősebb áteresztő-képessége van, mint az Esztergomot a fővárossal összekötő 10-es útnak. Annak néztünk utána, mikorra várható, hogy Esztergom is bekapcsolódik a hazai sztrádarendszerbe.

https://autopro.hu/elemzesek/Hogy-lesz-sztradaja-a-magyar-Suzukinak/27316/

 

röviden:

Sikeres eljárás lezárását követően a kivitelezés várhatóan 2020. év második felében kezdődhet el, és jelenlegi tervezett befejezése 2022-2023. évben várható.

adiaboli Creative Commons License 2018.11.07 0 0 41532

Ezt egyelőre csak a Miskolc felőli (ideértve a mezőkövesdi helyközit is) forgalomnak érdemes haszálnia. Kipróbálni persze, Budapest felől is jó lehet (egyszer).

Előzmény: Leadfoot (41521)
puntooo Creative Commons License 2018.11.07 0 0 41531

minden esetben(!) háromlámpás forgalomirányító fényjelzőkészülékes szabályozással, hogy a balesetmentesség tökéletesen szavatolható legyen.

Kivéve, amikor körforgalommal, hogy az autós ne a piros lámpáknál állva dühöngjön, hogy a sok milliárd forint ráköltése után még lassabban is jut el a céljához.....

Előzmény: Hírfigyelő (41504)
adiaboli Creative Commons License 2018.11.07 -1 0 41530

hogy ír még öt, egyenként háromképernyőnyi hozzászólást...

 

Csak kívánom, hogy Te ne kerülj ilyesfajta kényszerhelyzetbe (még mielőtt az autodafétok folytatódna). Nem ragozom, sapienti sat.

Előzmény: Fradista Utazó (41516)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!