Keresés

Részletes keresés

puntooo Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38526

és 2x1 sávosan épül az aluljáró? 

 

? Az autópálya keresztezi felüljáróm a 42-est. De a főúttól keletre még nem sok minden történt, így nem tudom Neked megmondani, hogy mekkora helyet fognak hagyni...Eleve még ott fog kiépülni a  bicikliút is. 

Előzmény: Mash_bakter (38515)
NAR Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38525

Amilyen 2x1 sávos utakon jártam Franciaországban, fel sem merült bennem még a 80 km/h megközelítése sem :-) Igaz, ez az Alpokban volt.

Előzmény: Fradista Utazó (38522)
v_peti Creative Commons License 2018.01.09 -1 1 38524

Miért? Sok a kamion? Sok a baleset? Sok a rossz út? Vagy elmaradt az utak szélesítése, mert úgyis ott az autópálya, ezért abban hittek a nyolcvanas években, hogy a többség majd használja az autópályákat, így nem kell az utak szélesítésére költeni?

Vagy miért van erre szükség?

Előzmény: Fradista Utazó (38522)
troglodita Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38523

;-(((

Előzmény: Fradista Utazó (38522)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.01.09 0 0 38522

Franciaországban a 2×1 sávos főutakon szigorítják a sebességkorlátozást: az eddigi 90 helyett ezután 80 km/h lesz a megengedett sebesség. A változás júliusban lép hatályba. 

dimelo Creative Commons License 2018.01.09 -1 2 38521

Megbocsátod, ha nem kínlódok vele félórákat?

 

Minden ország táblázatban közli az adatait.

az már a mi dolgunk lenne, hogy kiválogassuk a ránk nézve érdekeseket.

 

Ami innen izgalmas: hogy a szlovén DARS több forgalmat regisztrált Rédicsnél is, ezzel együtt a legendás lengyel tranzit csökken.

Az A5-autópályán nyugat felé haladók száma kevésbé növekedett, ám Szlovéniából Horvátországba izmosodik a forgalom.

Nagyobb az átjárás Lendva-Petisovci között (3194/394), mint Letenyénél. (834/276) Ne feledjük, hogy az M7-en csak személyforgalom halad át (1923 db/nap/

 

Gondoljuk át: a "nagy magyar Adria kapcsolat" összesen 2755 db gépjármű/nap... (ennek fele július-augusztusban)

Szóval még a szlovének kishatárforgalma is erősebb Horvátországba, és ehhez nem kell nekik 2x2 sáv a 109-es úton.

 

A teherforgalomban 2016-os DARS adatok szerint 1952 tgk-ból 394 db Horvátország felé megy át Rédicstől. (+105 db/nap és +202 db/nap)

                                2010-ben                                1847            192

Vagyis a 6 év növekményénél több megy át Horvátország felé.

Szumma: csökkenő lengyel-szlovák tranzit a 86. úton, már érzékelhető Csorna felett: az 2010-es napi 1850-ről  2016-ra 1675 db-ra. (90,5%)

 

Eközben az A9 osztrák határ teherforgalma Spielfeldnél 139,4 %-kal növekedett! (+823 db tgk. naponta)

 

Előzmény: trizs77 (38520)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.08 -1 3 38520

Esetleg hasonlót lehet szerkeszteni

 

 

 

troglodita Creative Commons License 2018.01.08 0 0 38519

ha ez a nagyon buta fórum felület legalább valami nagyon egyszerű táblázat beillesztési lehetőséget biztosítana, máris sokkal szebbek és értelmezhetők lennék a számsorok...

Előzmény: trizs77 (38517)
dimelo Creative Commons License 2018.01.08 -1 0 38518

Nem vagyok sértődős, bántódós...

A fórumon nem jellemző az elmélyültség,

a statisztikusi véna (Tied, enyém) mégis megköveteli a konzekvens adatfelhasználást.

 

Ha OKA, az keresztmetszeti forgalmat jelent, tehát TOTAL. (Az osztrák, cseh, szlovén is így működik.)

Ellenben a határadatoknál hihetetlen káosz van (volt) Schengen, sch-telen, Ukrajna. (Megáll, nem áll, megmér, EU folyosó...)

Az útdíj prezentáció éves mennyiségeket mutatott.

 

Ebben rendszerezni kellene (Nem nekünk)

 

 

Mégis visszább fogom magam, mert az osztrák csak 3,5 t alatti és feletti bontást alkalmaz, így az összehasonlíthatóság csak összes tehergk. szinten lehetséges.

 

Jelzem: találtam az M70-ről 55 db "elkóborolt" kamiont:)))

 

                                                          2010    2016

M7 (Letenye 7. főút átkelő) CRO felé  221     276 / nap   (tehát nincs dráma, csak van akiknek ott rövidebb, gyorsabb)

 

Ezek apróságnak tűnnek, különös tekintettel a hibahatárra (amely a legnagyobb kockázati tényező) de kénytelenek vagyunk tudomásul venni, hibázni mindig lehet,

csak a törekvést nem tapasztalom, hogy csökkenjenek a hibaforrások.

 

Tehát nem mikroszkóppal szemlélve Horvátország EU csatlakozása nem változtatott érdemben a dél-nyugati tranzit helyzetén,

de összességében stagnáló állapotokat mutatnak az adatok,

miközben Ausztriában, Csehországban vagy Kelet-Magyarország román határátkelőin rekordok dőlnek.

Előzmény: trizs77 (38517)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.08 0 2 38517

Félre értés, bántás ne legyen !

 

Mindenkinek a hozzászólásait, aki ide tényeket ír, szeretem, várom, figyelmesen olvasom.

Köszönöm.

 

Csak megkövült barnaköpenyes vagyok, zavar ha egy számsor, táblázat tetején nincs cím.

Zavar ha ki kell következtetnem, hogy a szám:

 - napi ?

 - heti?

 - éves?

forgalomra vonatkozik.

 

Zavar ha számolgatnom kell, találgatnom kell, hogy valószínűleg (itt mindíg elbizonytalanodom) a két irány együttes adatát látom a közölt számban, vagy csak az egyik irányét ?

 

Ezután is várom a számsorokat.

Akár változatlan formában, pár soros magyarázat nélkül is.

Majd megpróbálom megfejteni, mi mit jelent?

 

 

Előzmény: dimelo (38516)
dimelo Creative Commons License 2018.01.08 -1 1 38516

Bulvárosan is lehet fogalmazni, de ha a mögöttes tartalmat megismerni fontos,

akkor ezek az adatok segíthetnek ebben.

 

Tehát ha egy menő bulvárportál cikkszerzője lennék, írhattam volna így is:

Drámaian csökken a (dél)nyugati tranzitforgalom,

40 000 kamionnal kevesebb haladt át a magyar-szlovén határon, mint a válság idején.

Több mint félmillió tonna közép-európai árucikkre nincs már igény.

 

 

Mert napi 108 db tehergépkocsi ennyi árumozgatást jelenthet évente! (108x365= 39420 db).

De egyáltalán nem biztos, hogy ez így igaz, legfeljebb más útvonalat választottak...

Előzmény: trizs77 (38509)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.08 -3 0 38515

és 2x1 sávosan épül az aluljáró? vagy úgy, hogy legyen hely a 47-es 2x2 sávos bővítésére?

Mert ugyebár az a terv, hogy Szeged-Debrecen 2x2 sávos kapcsolatot kapjon

Előzmény: puntooo (38512)
troglodita Creative Commons License 2018.01.08 0 1 38514

Én csak a címadás miatt berzenkedtem, az épülő bosnyák szakaszoknak pont annyi közük van Budapesthez és az M6-hoz, mint nekünk Jakutföldhöz. Na jó, egy egész picikét több, de nem sokkal.

Előzmény: bnyuszi (38503)
troglodita Creative Commons License 2018.01.08 0 1 38513

Hja, olyanokat akkor építettek, mikor még 1-1,5 milliárdba került az autópálya kilométere ,-)

Előzmény: puntooo (38512)
puntooo Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 38512

Igaz itt már egyszer lehülyéztetek, de bátorkodok feltenni egy kérdést: az épülő M4 felüljárón keresztezi a 47-est. Nem lenne olcsóbb, ha főútnak építenének egy fele olyan széles felüljárót? (Az épülő csomópontok miatt így is átvezették a forgalmat egy párhuzamosan kiépített kerülőútra.) 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.01.07 0 1 38511

Campona üzletház déli vége felől, a 6-os útra déli irányba felhajtva gyors, meredek emelkedő, majd gyorsítósáv nélküli, macisajtos betorkollás párhuzamosan a forgalmi sávokba, amin 70-80-nal megy a forgalom. Kissé életveszélyes kialakítás...

dimelo Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 38510

OK!

Ennek a leírt közlésen kívül még néhány oka van.

 

1. Szakmai fórumban nem kellene evidens alapokat újra ragozni.

2. A fórum egy-két szavas-mondatos hozzászólásaihoz képest sokat írok... (a statisztikák lényege, hogy a megfelelő következtetéseket lehessen levonni...)

 

.. abban a reményben, hogy lesznek, akik kérdeznek, vagy hozzáteszik ismereteiket.

 

Szerintem találgatni jó, kérdezni kézenfekvő, ezért is van a fórum.

Előzmény: trizs77 (38507)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.07 -1 1 38509

Körülbelül.

 

Úgy szoktam ezt tesztelni, hogy egy igen jó szellemi állapotban lévő 84 éves, volt tanárnőnek, meg egy 27 éves fiatal diplomásnak (őket tudom itt elkapni) megmutatom, és megkérem mondják el mit jelentenek a számsorok.

 

Úgy kb. 20%-ban helyes választ adnak.

 

Egyikük se mérnök, csak több diplomások.

Előzmény: Mash_bakter (38508)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.07 0 0 38508

Pedig szerinem érthető. Összehasonlította a -es és -os forgalmi adatokat a mi M70-esünk és a szlovén A5-ös adatait, gondolom egység jármű/nap....

MIndkettőn érhzhetően csökkent a tranzit, ellenben nött a személy forgalom és a kis teher.

 

 

Előzmény: trizs77 (38507)
trizs77 Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 38507

Mértékegységek?

 

Próbálom lefordítani magyarra.

 

Oda vagyok a számaidért.

Őszintén.

Bántás nélkül.

Statisztika bolond vagyok, így szememben több vagy (ha megérdemled, ha nem) mint pár olvtárs..........:-)))

 

De kerek, alany+állítmányos magyar mondattá szerkeszteni egy-egy sorodat, maga a rémálom.

Közben milliószor találgatok...................:-(((

Előzmény: dimelo (38506)
dimelo Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 38506

Még egy kicsit a tranzitforgalomról:

 

Az  ünnepek között kiböngésztem a DARS 2016. évi forgalmi adatait (Máskor korábban közzéteszik, vagy csak nem figyeltem egy ideje)

 

Lényeg, hogy összegyűlt az osztrák, szlovén, magyar, cseh 2016-os adattömeg. (Szlovákok 2015-ben mértek, de még mindig nem kompatibilis a többivel)

 

Elkezdem elemezgetni a határon átmenő útvonalak adatsorait.

Tettem ez először az M70/A5 útvonallal.

 

Összehasonlítás 2010, mert az A, CZ, H, SLO így összehasonlítható.

Szóval 2016/2010

2016   Összes gépjármű   szgk  kisteher  busz  közép  Nehéz   Pót   Nyerges  Összes teher

M70           7295      3021  1390   73  167   190  271  2152    2793    OKA

A5                7.428       3.632   1.373  115   128       32    185  1.943     2288     DARS

2010

M70              6229        2196    1060    55    219    119    431   2130     2901      OKA

A5                6289        2581    1075   122   155      52    259    2035     2501     DARS

Ami ebből érzékelhető: néhány metodikai/számlálási eltérés.

Több szgk, kevesebb tehergk. a szlovén közlés szerint

 

De akár hazai, akár szlovén az adatsor, CSÖKKENT a tehergépkocsi tranzit!

 

Ez úgy történt (2010-2012-ig válság, 3013-tól E-útdíj), hogy eközben 

a 42. főúton Ártándnál

2016        6799      3585    892   96   180   105   86     1838           2210

2010        3900      2444      0   122       0       0     0     1329           1329

 

Jelezni kell, mint már korábban is, hogy a szgk. forgalmat Ártándnál nem mindkét irányban rögzítették ( EU folyosó)

Ez a szokás 2015-től lassan múlik...

A 2x1 sávon több a személyforgalom Ártándnál, mint a pályán Tornyiszentmiklósnál.

 

A teherforgalom rögzítése korábban is pontosabb volt.(De járműosztályonként nem különítették el a tgk-kat)

A forgalomfejlődés felerősödött az E-útdíj bevezetésével

 

Kérdés?

Ha román oldalról érkezik +881 tgk,

de Szlovénia felé -108(-213) tgk. halad át, azt nem nevezhetjük dübörgő tranzitnak...

Előzmény: Fradista Utazó (38465)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.07 0 2 38505

nyuszihoz kiegészítés gyanánt:

 

1. Az etnikai összetételt illetően a Föderációról: https://hu.wikipedia.org/wiki/Bosznia-hercegovinai_F%C3%B6der%C3%A1ci%C3%B3

    Ergo joggal nevezi a köznyelv "bosnyák-horvát föderációnak". (Ld. még: "hitehagyott kereszténység")

2. Az átadást illetően (ismét): http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=128577871&postcount=6

 

Oszt gyűljön a mínusz!

Előzmény: dimelo (38489)
dimelo Creative Commons License 2018.01.07 -1 0 38504

Köszi!

Tehát az ördög ismét a részletekben van...

 

A hangzatos - klikkvadász cím szempontjából mellékkörülmény, hogy milyen közigazgatási és finanszírozási okok befolyásolják az építést.

 

Az eredeti hírt így fordítani a "nemzeti hírgyár"-nak,  na az gáz...

 

Előzmény: bnyuszi (38503)
bnyuszi Creative Commons License 2018.01.07 0 0 38503

Neked válaszolok, mert értelmesen szóltál hozzá. Először is: nem a (G-vel fordított) MTI közleményből kell kiindulni, hanem keresni eredeti (bosnyák) nyelvű cikket.

"A befejező mondat nem pontos: ... az 5C folyosó boszniai részéből ez idáig pedig egy kilométer sem készült még el."

Ehhez egy kis háttér: Bosznia-Hercegovina két föderációból áll: a Boszniai Szerb Köztársaságból és a Bosznia-Hercegovinai Föderációból. Ezt a belső határvonalat feltünteti a G térkép is. A Svilaj-Odzak autópályarész már kész van, használatban van, és pont a határvonalon van az odzaki vége. DE az a szakasz a Bosznia-Hercegovinai Föderációban van! Ahol még nincs 5C, az a Boszniai Szerb Köztársaság. (ezt fordította rosszul a G fordító Boszniai részébe).

A Banja Luka felé vezető autópálya még hiányzó része kerül átadásra idén (Drugovic – Prnjavor).

 

A 30 km-re a bosnyák cikkben semmilyen utalást nem találtam. Hacsak nem megint a G fordító adja a magyarázatot: ha beírod a keresőjébe, hogy 30 km, akkor kiírja, hogy =48.28032 km. Az eredetiben van még egy mondat, hogy két csomópontot fognak építeni - Johovac és Rudanka. Rudanka meg Doboj környéke.

https://www.blic.rs/vesti/republika-srpska/bevanda-i-braun-za-izgradnju-puteva-u-srpskoj-80-miliona-evra/t9hklg7

Előzmény: dimelo (38489)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38502

Alulról megnézve ez egy közmű híd,  volt.  Két távvezeték mehetett át rajta a tartókból itélve.

Előzmény: neofrix baszmacs (38501)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38501

Sziasztok!

Nem tudom, jó helyen kérdezem-e, de megpróbálom.

1. Mire való ez a hídféleség a Lurdy Háznál?
2. Miért van előtte közlekedési lámpa? Húsz méterrel arébb ott a lámpás kereszteződés, kit zavarna, ha az autók elgurulnának odaáig?

Köszönöm!

dimelo Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38500

Hozzáférési mód?

Előzmény: sirdavegd (38499)
sirdavegd Creative Commons License 2018.01.06 0 0 38499

EKAER-ből ezeket amúgy nem kellene látni? Vagy útdíj-adatbázisból?

Előzmény: troglodita (38477)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.06 0 2 38498

Ugyan közvetlenül nem a témához tartozik, de ezek az MTI-közlések valójában nem cikkek, hanem - már csak a teljesen magyartalan szövegezésükből is kitűnően - gugli-fordítóval (talán távmunkában) összefércelt, szakmailag ellenőrizetlen betűhalmazok. ON

Előzmény: dimelo (38494)
adiaboli Creative Commons License 2018.01.06 -1 4 38497

A Budapest-Casablanca autópálya gyakorlatilag kész van, csupán két részlet hiányzik:

  • M70, 2*2 (ez esélyes)
  • Gibraltár, Tarik-vezér, más néven Ferdinánd-Izabella híd (ez kevésbé valószínű)
Előzmény: troglodita (38491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!