Keresés

Részletes keresés

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106466

Trolit nem adtak el.

E buszt tudtommal Dániában, Lengyel és Bolgàrföldön?!

Előzmény: nemeza (106464)
Wankes Creative Commons License 2024.03.30 0 2 106465

Valóban az lenne a jó, ha homogén lenne a flotta. De a 2015 és 2023 közt beszerzet SST-k közt is van bőven különbség. (első turnus 3G 9000-9015, második 4G 9100-9111, és a most utoljára beszerzett én csak 4G+-nak hívom őket 9112-9149.) 
Ha újra Solaris nyerné a tendert, maximum a kocsiszekrény lenne azonos az utoljára beszerzett SST-kel, beltartalma biztos változik. Nem vagyok benne biztos, hogy csavartól csavarig azonos hajtással hoznák őket. Most lehetőség nyílt a problémás dolgok módosítására, amit eddig az opciós szerződés miatt nem lehetett meglépni. 

Előzmény: IZé (106462)
nemeza Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106464

Azért van még európai termék is. Nem temetném azonnal..

A Yutongnak már van európai típusbizonyítvánnyal rendelkező típusa?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106461)
IZé Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106463

30 éve a a 246-ost kellett tolni:

https://www.youtube.com/watch?v=qr3-HXzbjJI&t=767s

 

Tegnapelőtt meg a 8104-et....

IZé Creative Commons License 2024.03.30 0 3 106462

Nyugodtak vagyunk.... :-) 

Csak olyan jó lenne egy homogén flotta.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106461)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 -4 2 106461

Minden aggódónak mondom h nyugodjon meg.

Semmi izgalom, a kínaiak ezt a szegmenst is átveszik.

Lasd BYD szemèlyautó nyomulás.

És még a termèkük se rossz.

A gond az egymás megértése, a kulturális különbség.

 

Előzmény: 7-es troli (106459)
Dante001 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106460

"mit tenne hozza az Ikarus."

 

A logót :D

Előzmény: 7-es troli (106459)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106459

Igen, a Yutong rendelkezik egy aktuális termékpalettával. Eezek között van trolibusz is, többféle kialakításban. Éppen ezért erősen kérdéses, mi lenne benne a magyar, mit tenne hozza az Ikarus.

mivel ez a kínai gyártó idehaza ismeretlen, jogosan van aggodalom egyesekben a trolijaik megfelelosege kapcsán.

 

Biztosan van aki emlékszik még arra, mikor a Trans-Alfával kívánt közösen indulni az Ikarus, es arrol szóltak a hírek, hogy a homlok ill hátfal lesz Ikarus tervezés, formavilág, maga az egész troli meg az akkor éppen gyártásban levő szóló/ csuklós típus lett Volna.

Sajnos arra nem emlekszem, ez pesti vagy szegedi tender volt-e.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106458)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 0 1 106458

A Yutongnak komplett terméke van.

Mint sok kínai gyàrtó, hazai üzembeállító és after sales partnert keres.

Sajnos ebben sem vagyunk erősek pedig én is az önálló magyar gyártást tàmogatnàm szívem szerint.

Előzmény: 7-es troli (106457)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.30 0 1 106457

Ahogy egy másik topicban írtam már:

 

Amit pl Nem tudunk:

- hol készülne majd a váz

- hol készülne el az utastér

- hol és milyen elektronika épülne be a trolikba

- hány % lenne a magyar hozzáadott érték

Előzmény: IZé (106455)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.30 0 6 106456

Az IKARUS gyár - fénykorában - napi 50-60 autóbuszt gyártott.

 

A ma magát IKARUS-nak nevező sufni cég, jó évében egy év alatt - 250 munkanap alatt - tudna (?) 50 db szóló buszt gyártani.

 

Tehát ez a cikk valósággá válna akkor 99%-ban importálnánk kínából vagy trolibuszokat, vagy elektromos buszokat és a  "hazai"  IKARUS-ban ráragasztanának egy 10x5 centméteres IKARUS matricát s így magyarrá válna.....................................:-(((

 

Ilyen volt már amikor a VOLVO csuklósokra akartak RÁBA matricát ragasztatni.

Pár újságíró be is szopta.

Sok cikk megjelent akkor azzal, hogy hazai RÁBA_Volvo csuklósokkal gazdagodik a hazai autóbusz flotta........................:-(((

IZé Creative Commons License 2024.03.30 -1 0 106455
Előzmény: 7-es troli (106446)
nemeza Creative Commons License 2024.03.26 0 1 106454

Köszi!

Előzmény: 7-es troli (106453)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.26 0 4 106453

Ugye a Skoda, mint fővállalkozó, döntheti el, hogy a típuspalettába be sorolt trolik közül melyikkel indul. Skoda 26/27Tr (Solaris karosszéria), Skoda 32/33Tr (Sor karosszéria). A korábbi cseh, szlovák hírek szerint elengedte a cég a Temsa karosszériás elektromos buszokat ill trolikat, mert nem hozták azt a minőséget ami a cégtől elvárt. Arról nem isbeszélve, csuklós nem volt a Temsabol, csak a szóló.

 

 

Előzmény: nemeza (106452)
nemeza Creative Commons License 2024.03.26 0 0 106452

Akkor a Skoda nem Temsa vagy SOR kasztnit jelent rögtön?

Előzmény: John Howard (106449)
John Howard Creative Commons License 2024.03.26 0 2 106451

Köszi!

 

Mondjuk a Medcom eddig is inkább csak egyszeres szigetelésű (=vasúti) cuccokat gyártott. A banki hasonlatod meg tetszik - mindenképpen jobb lenne egy (az eddigiekkel is) homogénebb flotta! :-)))

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106450)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.26 0 8 106450

Amennyire értem a Medcomot megvette a Mitsubishi és rátette egy ilyen nagyvasúti pályára, gyártásra, kevesebbet troliznak.

A Skoda Solariis külön ajánlatot nem szakmailag kell feltétlen értékelni.

Ezek ilyenkor tárgyalás/ közbesz technikai dolgok.

Képzeld úgy mind amikor a férj elmegy a bankhoz hitelt felvenni és az asszony is beügyeskedi magát mellé a megbeszélesre.

valami ilyesmi is lehet.

Előzmény: John Howard (106449)
John Howard Creative Commons License 2024.03.26 0 0 106449

Jól értem, a Škoda és a Solaris külön-külön? A Solaris milyen hajtásrendszerrel indult? Medcom?

Előzmény: kristoof (106445)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.26 0 1 106448

Bár magyarázatnak ez is jó, van egy pol korrekt is:-)

A CRRC-nek direkt troli terméke, amit a KK is kért, nincsen. 

A Yutongnak viszont van ilyen terméke, a világ legnagyobb gyártója napi több mint félezer legyártott busszal aminek a fele legalább elektromos.

First new Yutong trolleybus for Mexico City officially presented - Urban Transport Magazine (urban-transport-magazine.com)

 

A probléma a szokásos, nincs még hazai partnerük, ezt akarják összerakni.

A CRRC ugyanakkor nem érdektlen a hazai piacon, ezt a kvázi önvezető gumikerekű villamosukat promózzák.

Előzmény: kristoof (106447)
kristoof Creative Commons License 2024.03.26 0 1 106447

Nekik aztán mindegy, csak kínai legyen.

Előzmény: 7-es troli (106446)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.26 0 0 106446

Ikarus/Yutong?

nem a CRRC volt az Ikarus mögött?

 

https://m.chinabuses.org/news/13027.html

Előzmény: kristoof (106445)
kristoof Creative Commons License 2024.03.26 0 9 106445

Budapesti trolitender indulók:

 

-Skoda

-Solaris

-Bozankaya

-Ikarus Electrobus (Yutong)

Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2024.03.25 -3 1 106444

Fejezzük be az offolást! Köszi. 

morgó mh. Creative Commons License 2024.03.25 -1 7 106443

Mit kell azon segíteni?

Semmit, tényleg úgy lehet a lehető legnépszerűbbé tenni egy vonalat, ha az egyik legfontosabb belvárosi csomópont előtt egy megállóval véget ér, és át kell gyalogolni egy másik közlekedési eszközhöz.

Előzmény: torqmatic (106428)
HBweb hu Creative Commons License 2024.03.25 0 0 106442

Jó (vagy épp elrettentő) példa erre Prágában a Karlovo namesti, vagy Florenc. 

Előzmény: altenberger (106440)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.25 0 2 106441

Ebben neked igazad van.

Az is igaz h a forráshiány, rossz megszokások és egyéb gondok miatt a fejlesztések sokszor a vàroshatàrt nem látják nem hogy azon túl…

Előzmény: rezignált (106439)
altenberger Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 106440

Lehetne kijárat a Nyugatiból észak felé: aluljáró a legkülsőbb peronok végeinél.

Előzmény: rezignált (106439)
rezignált Creative Commons License 2024.03.25 -1 8 106439

OFF

 

mint azt már más is írta, a Leheltől való villamoshosszabbítás többek közt A KÖRÚT PLUSZÁTSZÁLLÁS NÉLKÜLI ELÉRÉSE miatt érdekes, nem azért, hogy ne kelljen sétálni egy percet a Lehelen a metróig

 

ON

Előzmény: torqmatic (106437)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.25 -1 5 106438

Ha elkészül az MTB82 es az a szélessége ellenére vihet utast majd telepen belül, akkor várható a ZIU5 is ugyanígy telepen belüli forgalomra troliként?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

a Közlekedési Hatóságnak van joga útvonal engedélyt akár személyzállítási engedélyt is kiadnia 2650 mm szélességű járműre.

 

Nem kell nekik attól félniük, hogy tettük forradalminak minősülne.

Országunkban évtizedekig jártak 2650 mm szélességű teherautók a közutakon és kb. 40 éves ez irányú emlékeim között egy se szerepel, ahol a baleset oka a jármű szélessége volt.

 

A KRaZ-255 B-1 az egyik legkedveltebb nagy nyomatékkal bíró teherautó volt, illetve az ma is.

 - Az ÉPFU,

 - az FKFV,

 - az OKGT,

 - a Néphadsereg,

 és sokan mások fuvaroztak vele még a 2000-es évek elejéig

Ráadásul külön útvonal engedély nélkül.

 

Népieschen arra mentek az országban amerre akartak.***

 

Egy mai Közlekedési Hatósági engedélyezőnek nem kell, hogy álmatlan éjszakákat okozzon, hogy fix útvonalakon, alacsony sebességgel, utasokat szállítva, havonta kb. 2 napig egy MTB-82-es troli megy pár tucat kilométert Budapesten.

 

--------------------------------------------------------------------------------------

 

*** = ahogy E.Laci újból bevezette és fenntartptta magának az első éjszaka jogát ha új típusú busz érkezett az Andor utcába, ugyanúgy ha valami ritka helyre kellett menni Mo.-n én is kikötöttem, hogy én a cégünk akkori egyetlen KRAZ-255-B-1 autójával megyek.

 - Bakonybélbe,

 - Kékestetőre,

 - Jósvafőre,

 - Bugac pusztára,

 - repülő mapokra,

 - sátoros napokra,

 - bemutatókra,

 - stb.

 

Általában nem volt rá semmi szükség de élveztem, hogy az 1990-es évek második felében egy végtelenül üzembiztos, biztonságos autóval, széditő sebességekkel (50-60 km/h) elzöröghettem a Népligettől az említett helyszínekre.

 

 

torqmatic Creative Commons License 2024.03.25 -5 5 106437

Te még úgy gondold, hogy nem feladat "háztól házig" menni. Kis séta belefér.

 

A BKK és hívei gondolják így, hogy ez csak a belvárosban fontos - ahogy Vitézy is írta - a Nagykörúton (vagy max a Hungárián) túl viszont számukra nincs élet. Se épkézláb, gyors, nagy kapacitású kötöttpályás közlekedés, se normális méretű P+R, se carsharing, vannak viszont ritkán, tömötten közlekedő buszjáratok, átszállások, és akkor csodálkoznak, hogy miért sok az autó, meg miért jön be a belvárosba a "vidéki paraszt". De ha építünk még egy troli meg egy villamosvonalat, az majd megold mindent, hát persze...

 

Előzmény: T 6 (106430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!