Keresés

Részletes keresés

HG. Creative Commons License 2018.05.09 0 3 125727

Nem, a bontóba kellett volna úszni neki, csak tovább vitte a folyás...

 

 

Előzmény: riversea (125725)
riversea Creative Commons License 2018.05.08 -1 2 125726

a Hajóregiszter is tudhatna róla

 

A Hajóregiszter én vagyok (a'la XIV Lajos), és ha ott voltam, tudnom is kellett volna róla, vagy nem?-:)))

Előzmény: Ádám Várkonyi (125724)
riversea Creative Commons License 2018.05.08 0 1 125725

a hajó oda úszott, ahová kellett neki

 

Remélem nem oda, ahova az orra mutat az első képen, mert akkor neki harangoznak, bár ha a harangja már nálad van, akkor talán mégsem, vagy mégis?!...-:)

Előzmény: linzib (125718)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.08 0 0 125724

Ahogy a videón látszik,még Titanicosat is lehetne játszani az orrban,az első belógó fáig.

Amúgy a titkosságot arra írtam hogy eddig semmi képanyag nem volt az útról.Tudni én is tudtam róla.

Nem tudom ki az illetékes ezügyben, de a Hajóregiszter is tudhatna róla.

 

Előzmény: TAYFUN (125721)
jakyg Creative Commons License 2018.05.08 0 0 125723

Láttam. :)

Előzmény: riversea (125716)
jakyg Creative Commons License 2018.05.08 0 1 125722

Nem olyanok ott a viszonyok, hogy utasokkal lehessen menni.

Előzmény: zjakabfi (125720)
TAYFUN Creative Commons License 2018.05.08 -1 3 125721

Eeeggen. Mint a videon is látszik egyszerű, biztonságos utazás: nagymamával, kisgyermekkel kifejezetten ajánlott. Maradjatok inkább a C járatnál.

 

Előzmény: zjakabfi (125720)
zjakabfi Creative Commons License 2018.05.08 -1 0 125720

Valóban a korábbi hajózásokat mind itt publikálta.

 

Így érthető, hogy ez most kimaradt.

 

Ha én lennék a BHRT képviselője egy ilyen Sió utat simán meghirdetnék, és ebből is pénzt csinálnék.

 

 

 

 

Előzmény: linzib (125718)
linzib Creative Commons License 2018.05.08 0 0 125719

Ja, meg a Helkáról......

Másnak meg harangja az Almádiról..........

Előzmény: riversea (125716)
linzib Creative Commons License 2018.05.08 -2 2 125718

Minden érdekelt tudott róla. A BH ZRT  a topicból felé áradó "jóindulat" özön okán nem tartotta 

szükségesnek megosztani  a nyilvánossággal a részleteket.

Egyébként a hajó oda úszott, ahová kellett neki:

 

    

Előzmény: Ádám Várkonyi (125712)
riversea Creative Commons License 2018.05.08 0 1 125717

Köszönöm. Sajnos helyenként pixeles lett a feltöltésnél, pedig az eredeti nem olyan.

 

Amíg működött a balatonfüredi hajógyár folyamatosan karban tartották a medret és a partot, akkor rengeteg hajó és uszály lement, nagyobbak is, de sokszor a hidak űrszelvény mérete miatt bontani kellett.

 

Ez pl. egy 48X9,2 m-es vontatóhajó

 

Ez meg egy 70X8,6 m-es önjáró uszály a rakterében két kisebb vontatóhajóval.

 

 

 

Előzmény: doncike (125714)
riversea Creative Commons License 2018.05.08 -1 0 125716

Úgy is van: "Tervünk a munka"

Láttad a Fábry Showban, nem? Kismösze barátunknak még táblája is van róla-:)

Előzmény: jakyg (125713)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.08 0 0 125715

A 3 katamarán felfele ment már a Sión.

Megfelelő medertakarítás után tudnának menni,csak a főfedélzet tetejéig le kéne bontani a felépítményt.

4 éve még a Belo,13 éve meg a Miklós is végigment.

Előzmény: doncike (125714)
doncike Creative Commons License 2018.05.08 0 0 125714

Nagyon jó lett a videó!

 

Laikusként kérdezem: ennél nagyobb hajó akkor nem is tud közlekedni a Sión?

Tehát a két (?) nagyobb katamarán (ha egyáltalán megvannak még), a Tihany-Szántód közötti kompok stb. nem tudnak kijutni a Balatonról?

Előzmény: riversea (125711)
jakyg Creative Commons License 2018.05.08 0 1 125713

Nagyon jó volt, köszönöm szépen.

(Előre az állandóan hajózható Sióért! :) )

Előzmény: riversea (125711)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.08 -1 0 125712

Eléggé titokban zajlott le az Almádi leúsztatása,örülök hogy azért mégis meg lett örökítve az utókornak.

Előzmény: riversea (125711)
riversea Creative Commons License 2018.05.08 0 5 125711

A közelmúltban régi vágyam teljesült, mert az egyik topiktárs jóvoltából felszállhattam egy Siófokról a Dunára tartó hajóra. Az éppen feltöltött, de ennek ellenére is keskeny és kanyargós Sión tett utazás hatalmas élmény volt számomra, meseszép, varázslatos tájakon haladtunk keresztül, ráadásul rég nem látott ismerősök is voltak a hajón.

 

Az alábbi linkre kattintva találjátok az útról készült videót:

 

https://www.youtube.com/watch?v=59nm7r1y3OU

Előzmény: riversea (125709)
smith Creative Commons License 2018.05.08 0 1 125710

Lenne, ha a bögét 700m-rel lejjebb viszik, akkor a vízügyi sólya alatti jobbparton sok minden elférne.

Csak persze zöldiség és a forrás is kifelejti a temérdek okosságból azt az apróságot, hogy az üzemi terület délebbre tolását elsősorban a (frissen átépített) vasúti híd űrszelvénye szabotálja. Szóval nem köll a vízügyet ekézni, ebben pont nem hunyók.

Előzmény: jakyg (125707)
riversea Creative Commons License 2018.05.08 0 1 125709

Remélem, hogy a siófoki zsilip felújítása csak az első lépés a Sió-csatorna életképessé tételét célzó fejlesztési elképzelések sorában. ajánlott irodalom: Dr. Kopár István, Közlekedéstudományi szemle LVI. évfolyam 8. szám, 302-308. oldal.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125706)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.08 -2 0 125708

Nem az a lényeg hogy teljesen városon kívül legyen,hanem az hogy ne egy ilyen fontos területet foglaljon el.

Arrafele tényleg nagyon be van építve a vízpart,de a Google Earth-ot nézve azért van megfelelő terület pl Széplak városrészen.

Előzmény: jakyg (125707)
jakyg Creative Commons License 2018.05.08 0 1 125707

Van arrafelé olyan, hogy városon kívül?

Előzmény: Ádám Várkonyi (125706)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.05.08 -2 0 125706

http://iho.hu/hir/milliardok-uj-zsilipre-180508

Tipikus magyar beruházás,magyar átgondolás.

Amúgy a hajózási telephely átköltöztetése című projekt most hogy áll?A legutolsó ötlet az volt hogy a volt halászati telepre mennének át,de erről se nagyon hallani. Mindenesetre ha a hajózási sziget autóval továbbra se lesz normálisan megközelíthető akkor mind a hajózás mind a turisták szívni fognak.

Szerintem az egész telephelyet ki kéne vinni a városon kívülre és ott egy üzemi kikötőt építeni a hajózásnak. Ez a telephely egyszerűen idegen ott a jelenlegi helyen. Ha meg csak a kanális túloldalára(a halászathoz)mennének át az meg a szarnak egy pofont kategória.

 

 

rezgaras Creative Commons License 2018.05.08 0 1 125705

Állandóan arról olvasunk, hogy a globális felmelegedés (minden bajunk oka) miatt Ázsiát nemsokára jégmentesen lehet északról megkerülni. Akkor meg minek a jégtörő? (én már nem vennék erre a pár évre :-))

 

Előzmény: riversea (125703)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.07 0 0 125704

Ettől függetlenül a teljes Duna partot föl a Katonai-öbölig az 1950-es években rendezték mai állapotába. A legvégső a Palotai-sziget volt.

Valahol volt egy írás erről a Dunai Szigetek blogon, de nem tudtam előkeresni.

Előzmény: csecsaba2 (125700)
riversea Creative Commons License 2018.05.06 0 2 125703

Elolvastam. Korábban már beszélgettünk erről a témáról itt. Aki az északi tengeri utat uralja, hatalmas gazdasági előnyre tesz majd szert. Szóval, hajrá!

 

A cikk persze szokás szerint tele van hülyeséggel:

Pl. a hajó ne csak előre, hanem fölfelé is tudjon haladni - Mi értjük miről van szó de azért mégis: egy ilyen képességű jármű már léghajó lenne-:)

A back & ram kifejezést is igencsak nyakatekerten magyarázza: főnévnek ehhez semmi köze, ezt talán hátrázás és rárohanásként lehetne pontosabban magyarra fordítani, mivel a ramming egy haditengerészeti technika (pl. a II. vh-ban a rombolók szokták rárohanással legázolni a közelben felszínre emelkedett tengeralattjárókat).

A nálunk is használt folyami jégtörők-et (pl. JÉGTŐRŐ I = 420 kW) ezekhez a monstrumokhoz hasonlítani enyhén szólva is nevetséges. 

Az Egyesült Államokban viszont nincsenek olyan természeti feltételek, amilyenekkel az oroszoknak kell megbirkózniuk: a néha befagyó tavakon kívül alig-alig kell komolyabb jéggel megküzdeniük. Hát ez egy kapitális baromság. Tudtommal Alaszka 1867-óta USA terület, és az észak-nyugati átjáró - amely éppen az északi-tengeri út versenytársa lehetne - pont annak partjai mellett vezet, legalábbis a nyugati szakasza, kb. azonos jégviszonyokkal. A verseny pedig pont e két útvonal között zajlik.

A Lider osztályú hajó makettje biztosan nem jégtörőt ábrázol, az egy hadihajó. Itt valamit nagyon benézett a szerző, nem jégben való hajózásra alkalmas testet látunk, a rolling keel-t és a stabilizáló uszonyokat úgy elviszi a jég, mint a huzat, és a bulba orr sem igazán ideális abban a környezetben. Ez a szóban forgó Lider:

http://weaponews.com/news/18759-icebreaker-leader-can-get-weapons.html

 

 

A CHRISTOPHER DE MARGERIE viszont egy csodálatosan masszív szerkezet, de a leglenyűgözőbb az ún, Azipod hajtóműve. A víz alatti körbe forgatható egységben elektromotor van, ami a hajócsavart hajtja, szóval ez nem egy schottel hajtómű, fogaskerék áttételekkel. Én rákerestem, érdemes megnézni ezt a videót:

 

https://www.youtube.com/watch?v=lvHb4XTkC0A

 

Előzmény: smith (125701)
viking star Creative Commons License 2018.05.06 0 0 125702

Kabinosok szép orrai péntek este a bécsi kikötőben.

 

smith Creative Commons License 2018.05.06 0 0 125701
csecsaba2 Creative Commons License 2018.05.05 0 0 125700

elég erős árvíz volt :-)

Előzmény: gigabursch (125698)
szítóvas Creative Commons License 2018.05.05 -1 1 125699

Úgy látom, hogy a költségekbe már nem fért bele, hogy a hajóvezető egy normális munkaszéket kapjon, csak ez az 5 ezer forintos műbőr bevonatú tárgyalószékre futotta. :-( 

Előzmény: Pedrofon (125659)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.05 0 0 125698

1944-es kartografált és ortogonálisan igazított légifotók Budaptről, 1944-ből.

Hajózási ínyencek sok-sok hajót beazonosíthatnak.

 

De legfőképp a használatűhoz egy nagy adag infó:

http://pangea.blog.hu/2018/05/02/az_1944-es_budapest_szovetseges_legifotokon

 

S maga légifotó térkép:

http://mapire.eu/hu/map/bp1944/?layers=osm%2C110&bbox=2120675.799129208%2C6032465.891161936%2C2127201.610419055%2C6035446.935265058

Kezdésként Újpest öböl.

Durva, hogy vele szemben az Óbudai sziget, vagy épp a Vizafogó-FoKa öböl mennyire másképp nézett még ki.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!