Keresés

Részletes keresés

uni-cum-laude Creative Commons License 2019.01.07 0 0 127197

Történelem. ((

Előzmény: révész64á (127195)
révész64á Creative Commons License 2019.01.06 0 0 127196

révész64á Creative Commons License 2019.01.06 0 0 127195

révész64á Creative Commons License 2019.01.06 0 1 127194

napocza Creative Commons License 2019.01.05 0 0 127193

24-ben az olasz torpedónaszád valószínűleg a Vaskapun jött fel. http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=139805744&t=9011160

Előzmény: gumidani (127190)
napocza Creative Commons License 2019.01.05 0 0 127192

Később átmentek a Vaskapun, ui. a Duna delta felé hagyták el a Dunát. - Valamelyik naszádot bevetették Murmanszknál is az orosz polgárháborúban, de az azt hiszem korábban volt.

Előzmény: gumidani (127190)
gumidani Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127191

Az két-kémény nélküli vontató lehet.

(Nem tudom, hogy jelezzem írásban azt, hogy a kettőt a kéményre és nem a vontatóra értem. Tehát, egy vontatót vélek felismerni, amelynek két kéménye volt.) 

Előzmény: Mwin (127183)
gumidani Creative Commons License 2019.01.04 0 1 127190

Ha vasúton is szállítható egységekre bonthatóak voltak, akkor nagy hajókon könnyedén hurcibálhatták őket bárhova a világban.

Ezzel megválaszoltad azt a fogalmazódó kérdésemet is, hogy a Vaskapun hogyan jöhettek át. Sehogy.

Előzmény: napocza (127189)
napocza Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127189

Egy másik korábbi hsz. szövegét idemásolom.

 

Lényeg, hogy a Glowworm osztályú (Insect class) hajók elég "seaworthy"-nek bizonyultak, vagyis saját géppel ill. vontatva, de a tengeren jutottak el Kínába.

 

Magyarországra korábban - ezzel szemben - úgy jutottak, hogy Szalonikiig elvontatták, majd részekre bontották őket. A hajórészeket vasúton szállították Belgrádba, ahol újra összeszerelték a darabokat.

A szét- és összeszerelhetőség az Insect class osztályú naszádok speciális tulajdonsága volt. Ezeket a hajókat állítólag kifejezetten a Dunára, dunai hadviselésre tervezték eredetileg.

 

"BRITISH RIVER GUNBOATS - The Royal Navy had several classes of river gunboat, two of which appear with the names of fowl and insects (oddly enough, the Insect Class was comprised of ships much larger than the Fowl Class). The Fowl Class gunboats were shipped in pieces to China and re-assembled as none of them could have survived the trip by sea. On the other hand, the Insect Class gunboats were found to be quite seaworthy and all of these ships either steamed, or were towed, to China."
https://archive.is/ooBGt


"The dozen larger vessels were earmarked for service on the Danube to oppose a fleet of Austro-Hungarian warships (allied to Germany). These were also given the names of insects. Designed by Yarrow they bore the names Aphis and Bee, constructed by the Ailsa Shipbuilding Company, Cicala, Cricket, Cockchafer and Glowworm by Messrs Barclay Curle of Glasgow, Gnat and Ladybird by Messrs Lobnitz of Renfrew, Mantis and Moth by the Sunderland shipbuilding Company and Scarab and Tarantula by Messrs Wood, Skinner and Company Ltd.

According to A Cecil Hampshire, the Author of “Armed with Stings” an interesting feature common to all twenty four ships was that they could be taken to pieces, shipped out in crates to their area of operations and there reassembled. The Insect Class were to be towed by sea to the port of Salonica, Macedonia in Northern Greece where they would be stripped down and transported piecemeal by rail to Belgrade, Serbia."
http://frankstaylorfamilyandroyalnavyhistory.net/InsectClassRiverGunboats.html

Előzmény: Töck Jenő (127181)
jakyg Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127188

Talán bontásra vár a felépítmény nélküli.

A jobb szélen nem valami kis aknász hajó van?

Előzmény: Mwin (127182)
jakyg Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127187

Én sem értettem soha, hogyan mentek ezek át a Föld szinte túlsó felére. Nem lehet mindig part mellett menni, egy hadihajó nagyon kevés helyen mehetett közvetlenül a part mellett. És ha feltámad a part felé fújó szél, akkor mi van?

Előzmény: gumidani (127180)
napocza Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127186

Köszi.

Egy korábbi kutatás és hsz. alapján négy Glowworm osztályú naszád tartózkodott magyar vizeken a GLOWWORM, a LADYBIRD, a BEE és az APHIS. Az utóbbi kettő csak rövid ideig.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135945348&t=9011160

Előzmény: gumidani (127178)
rezgaras Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127185

Bocsánat, mots látom, hogy 1961-es. Akkor a Körös még szelte a hullámokat.

Előzmény: rezgaras (127184)
rezgaras Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127184

A kémény nélküli gőzös a Körös?

 

Előzmény: Mwin (127182)
Mwin Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127183
Mwin Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127182

Sziasztok,
újabb kérdés gyötör:
Adott ez a kép, Baja, 1961. Szemben két, hajóemelésre felkészített uszály, jobbról, a kéményeitől megfosztott gőzös mellett áll két hajó, amiből a belső (felépítmény nélküli) formája igencsak hasonlít a MFTR LVI -re. Kérdés, vajon az uszályok mit emelhettek 61.-ben, és ott az vajon melyik hajó? Miért felépítmény nélkül? 

Töck Jenő Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127181

Partközelben hajózhattak?

Előzmény: gumidani (127180)
gumidani Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127180

Gumikerekes műveltségem alapján el tudom képzelni, hogy egy viszonylag alacsony oldalmagasságú hajó ellehet a nagy hullámok között, ha nem túl hosszú. De, hogy ezek mit művelhettek néhány méteres hullámokon a 72 méteres hosszukkal és 1,2 méteres merülésükkel?

  

Előzmény: Töck Jenő (127179)
Töck Jenő Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127179

Hogy jutottak el ezek a hajók Kínába? Mert nem néznek ki tengerállónak és a hatósugaruk se lehet túl nagy.

Előzmény: gumidani (127178)
gumidani Creative Commons License 2019.01.04 0 1 127178

Ezek közül a HMS Ladybird és a HMS Glowworm vett részt IV. Károly király elszállításában.

 

A kérdésre válaszolva: Szerintem ennek az osztálynak valamelyike látható a komáromi képen. Valamilyen bizonytalan forrás szerint a HMS Aphis is eljutott legalább Budapestig. Állítólag ez látható az alábbi képen. Én nem látok számot, vagy feliratot rajta.

Előzmény: gumidani (127177)
gumidani Creative Commons License 2019.01.04 -1 0 127177

Egy időben utánabogarásztam egy kicsit ezeknek.

 

"Insect class"

HMS Aphis: built by Ailsa shipbuilding, scrapped Singapore, 1947

 

HMS Bee: built by Ailsa shipbuilding, flagship of Rear Admiral, Yangtze (RAY), sold in March 1939.

 

HMS Cicala: built by Barclay Curle, sunk by Japanese bombs on 21 December 1941.

 

HMS Cockchafer: built by Barclay Curle, sold for scrap in 1949, the last surviving member of the class.

 

HMS Cricket: built by Barclay Curle, heavily damaged by bombs on 29 June 1941; reportedly scrapped 1944; report false as sunk off Cyprus 1944.

 

HMS Glowworm: built by Barclay Curle, scrapped September 1928.

 

HMS Gnat: built by Lobnitz, damaged by U-boat 21 October 1941, declared total loss, and then used as anti-aircraft platform. Scrapped 1946

 

HMS Ladybird: built by Lobnitz, sunk on 12 May 1941 off Tobruk during World War II, then used as an anti-aircraft position

 

HMS Mantis: built by William Doxford & Sons, sold in January 1940 and subsequently scrapped.

 

HMS Moth: built by William Doxford & Sons, scuttled in Hong Kong 1941, captured and repaired by the Japanese and renamed Suma, sunk by mines in Yangtze River on 19 March 1945.

 

HMS Scarab: built by Wood, Skinner & Co, scrapped in 1948.

 

HMS Tarantula: built by Wood, Skinner & Co, briefly flagship of the British Pacific Fleet, expended as a target 1946

 

Előzmény: napocza (127165)
Mwin Creative Commons License 2019.01.04 0 0 127176

Sziasztok,
ez melyik átkelőhajó lehet?

viking star Creative Commons License 2019.01.03 0 0 127175

JALTA vagy FEODOSSIA. Hogy a kettőből melyik, ahhoz sajna felirat kéne. :(

Előzmény: Mwin (127169)
napocza Creative Commons License 2019.01.03 0 0 127174

fortepan / Lencse Zoltán  54566

Előzmény: svábler27 (127173)
svábler27 Creative Commons License 2019.01.03 0 0 127173

Leányfalu rév Pócsmegyerrel szemben.

Előzmény: révész64á (127168)
svábler27 Creative Commons License 2019.01.03 -1 0 127172

Előtte egy  ruszki áll,ha jó a sejtésem ez a kép 1961 Január vége vagy Február elején készült.a Szob ms akkor volt új hajó,Mi akkor az Ózd ms közelebb álltunk a városhoz,(Baja)

Előzmény: gigabursch (127170)
zjakabfi Creative Commons License 2019.01.03 0 0 127171

Most vettem észre, hogy a FUTÁR-on online követhetőek  a BKk hajók.

gigabursch Creative Commons License 2019.01.03 0 0 127170
Hátul valóban a Szob, de az előtte lévő el megfogtál.
Előzmény: Mwin (127169)
Mwin Creative Commons License 2019.01.02 0 0 127169

Baja, téli kikötő. Sasszeműek talán jobban látják, melyik két vontató lehet az SZDP uszályok előtt? Hátul talán a SZOB, de előtte?


https://archivum.mtva.hu/images/watermark/MTI-FOTO-Ky9jekozdnp3N1VVZVFuUjBtRThFQT09

révész64á Creative Commons License 2019.01.01 -1 1 127168

Pocsmegyer rév.  Leányfalú szemben Pocsmegyer.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!