Keresés

Részletes keresés

svábler27 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 124992

Az öt 1200-es nagy kormányállással épült.

Előzmény: Enzo (124990)
svábler27 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 124991

A" PAKS"ms Balatonfüreden épült.

Előzmény: gigabursch (124988)
Enzo Creative Commons License 2018.01.03 0 0 124990

"és jobb oldalán elől három bakot visel. (...) ellenben mondjuk a Tatabányával, mert az csak kétbakos"

 

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/anya_extatabanya_/343/13081 

 

"Van egy olyan gyanúm, hogy a Balatonfüred akkor kapta meg a nagy fülkét, amikor a Kecskemétet átépítették tolóvá és a nagyfülke lekerült róla."

 

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/balatonfured/286/16963

 

 

Előzmény: gigabursch (124988)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.01.03 0 0 124989

Először a Középdunait kiejtettem, mert ha mellette a Jeges1 lenne a 32 m-vel, akkor is majd 53 m hosszú. Ha Csiribiri 37 m-rel, akkor 61 a vontató hossza.

 

A kissebiknél úgy látom, nem horgonyfészke van, hanem még klasszikus kétláncos horgonya van, így a Csiribirik és a Jegesek is kiesnek :-(, így mégis lehet Középdunai, a kicsi meg kb 29 m hosszú.    

Előzmény: gigabursch (124988)
gigabursch Creative Commons License 2018.01.03 0 1 124988

A közép-dunai vontató biztosan nem a három óbudai gyártású (Pécs, Paks, Miskolc), ugyanis azok mind kisfülkések voltak a kerékállásukat tekintve.

 

A középdunaiak közül csak az játszik amelyik nagyfülkés (abból volt sok) és jobb oldalán elől három bakot visel.

Ebből már kevesebb van, ilyen volt a Kecskemét, Szombathely, ellenben mondjuk a Tatabányával, mert az csak kétbakos...

A többi mind kisfülkével kezdte el a fiatalkorát és csak utólag kapott nagyfülkét (pl. Balatonfüred, Ózd).

 

Egyébként épp a képek kapcsán gondolkodtam el, hogy a Kecskemét, Tatabánya és a Szombathely épült eleve nagyfülkével.

Van egy olyan gyanúm, hogy a Balatonfüred akkor kapta meg a nagy fülkét, amikor a Kecskemétet átépítették tolóvá és a nagyfülke lekerült róla.

Ezzel kapcsolatban tipp, ötlet, vélemény, ismeret?

Előzmény: tehtube (124982)
tehtube Creative Commons License 2018.01.02 0 0 124987

Igen, erre akartam javítani a korábbi. A hegyes yachtorr, a szögletes orrfedélzet.

Előzmény: Zoltika (124985)
svábler27 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 124986

B.Ú.É.K. Mindenkinek! A part mellett. Cserhalom gs,az orránál, M III.as,Március 15,Vörös csillag,,melette Kalocsa gs,közöttük Magyarország gs, és egy öreg kis ponton, az orránál a Dongó ms ezek biztosak.

Előzmény: tehtube (124982)
Zoltika Creative Commons License 2018.01.02 0 0 124985

Pedig az a SZABADSÁG lesz. Árulkodó a híd és a viharfülkék kialakítása, de leginkább a mentőcsónakok elhelyezése.

Előzmény: tehtube (124983)
tehtube Creative Commons License 2018.01.02 0 0 124984

A fentrol.hu oldalon találhatók a képek. Hatalmas méretben, kíváló felbontásban tölthetők le, ingyen.

tehtube Creative Commons License 2018.01.02 0 0 124983

Szabadság a Kossuth :-)

Előzmény: tehtube (124982)
tehtube Creative Commons License 2018.01.02 0 0 124982

Amit sikerült balról jobbra:

Magyarország, Deák F, Kossuth, Körös, Csongrád, Rákóczi. 

A Körös mellett talán a Csehalom van. A másik lehet talán az Érsekcsanád. 

A hosszú vontató meg Tatabánya-szerű. Mellette talan egy döngölős jeges?

Előzmény: gigabursch (124974)
tehtube Creative Commons License 2018.01.02 0 0 124981

A Magyarország előtt a két vontató. Igaz, ekkor már nem volt nagy választék és nem az Érsekcsanád. 

Előzmény: gigabursch (124974)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 124980

Sziasztok!

 

A datumot nem lattam, igy evjarat fuggetlenul a regiszter regi kepei alapjan tetofelulnezeti skiccet  alkotva a Hunyadit es a Tancsicsot kizartam. Igy lett a 3.  

 

A Tancsics felepitmenyi ugrasai sztem mashol tornek vagy volt valtozas. Sajnos ezekrol mem csinalt Pedro korabeli felulnezeti kepeket hidjardakrol :-(

 

Ezekszerint a hajotipust is beneztem...  mindezt telefonon kuzdottem egy ora alatt

 

Előzmény: TAYFUN# (124978)
orni747 Creative Commons License 2018.01.02 0 1 124979

Kedves Hajós kollegák.

 

A Magyar Hajózási Országos Szövetség hajós szakmai találkozót szervez 2018 január 18-án a Gróf Széchenyi hajó fedélzetén a magyar hivatásos hajósok számára. Célunk ezzel, hogy információkat osszunk meg egymás között, beszélgessünk, és hogy tisztán lássuk a hajózás jövőjét.

A rendezvényre várunk minden hivatásos hajóst (matróz gépész, kapitány, cégvezető) beosztástól, munkáltatótól hajózott vízterülettől (Duna, Tisza, Balaton, külföld) függetlenül.

 

http://www.hajoskongresszus.hu/

 

Kérem, hogy regisztráljatok a honlapon, hogy tisztában legyünk az érkezők számával.

Ha bármelyikőtöknek van saját szellemi munkája könyve kézírása, vagy publikációja, akkor lesz lehetősége a rendezvényen kiállítani és bemutatni a közönségnek.

A program egyenőre tervezés alatt van, de hamarosan felkerül a honlapra a napirend.

Ha van olyan téma, amiről szívesen hallanátok, akkor azt kérem az erno.major@mahosz.hu email címen vagy a 0036209674974 jelezzétek felém.

Találkozunk a rendezvényen.

Üdvözlettel:.

Erno Major

TAYFUN# Creative Commons License 2018.01.02 0 0 124978

Erre én is kíváncsi vagyok. HA a kép 1963-as, akkor a 1964-ben elkészült Rákóczin még annyit kellett reszelni ? Látszólag szinte kész. Vagy esetleg a festést javították/dörzsfát rakták inkább (a kis pontonokból ítélve) ?

Előzmény: zjakabfi (124977)
zjakabfi Creative Commons License 2018.01.01 0 0 124977

Én is valamelyik nagynak néztem. De miből jön, hogy a Rákóczi?

 

Előzmény: csecsaba2 (124976)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.01.01 0 0 124976

Rakoczi

Előzmény: zjakabfi (124975)
zjakabfi Creative Commons License 2018.01.01 0 0 124975

A jobb szélső melyik?

 

Előzmény: tehtube (124973)
gigabursch Creative Commons License 2018.01.01 0 0 124974

BÚÉK mindenkinek!

 

 

Melyiket nem?

Előzmény: tehtube (124973)
tehtube Creative Commons License 2017.12.31 0 0 124973

Boldog Új Évet Kívánok ezzel az 1963-as képpel! 

A többségét sikerült beazonosítani. Érdekes a kép alján az Emírségekbeli pálma mesterséges félsziget kicsinyített előképe :-)

gumidani Creative Commons License 2017.12.30 -1 0 124972
Előzmény: gumidani (124968)
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.12.30 0 1 124971

Elővettem a szlovák vízügyes térképemet, mivel mutatja a mederviszonyokat, gondoltam találok valami érdekeset a témával kapcsolatban. Kár, hogy annak idején csak egy éjszakára kaptam kölcsön, így nem tudtam színes fénymásolatot készíteni róla, de azt hiszem így is látni, hogy a sötét bekarikázott nyúlvány lehetett a komp kikötőhelye a Vámosszabadi oldalon. Ha színes lenne a kép, azt is tudnánk, hogy kb. milyen a nyúlvány megközelítőleges mélysége, mert a kék szín árnyalata mutatná, hogy 2,7 - 5 m mélységről van szó, vagy ettől nagyobb a mélység. Ha megfigyeled a képeslapon a komp helyzetét, kb. éppen azon a helyen áll - hosszában a part mellett. Ezúton köszönöm meg a tavaly júliusban itt a topicon az általam felvetett kérdésre feltöltött képet. Azt hiszem ugyanaz volt, mint Dani Bátyóé. 

Előzmény: riversea (124970)
riversea Creative Commons License 2017.12.29 0 0 124970

Kösz az adatot és a térképrészletet. Akkor az az ún. Matlák-csárda rakodó lesz (ponk rendszerú, két beton pillér), 1805 fkm, jobb part. 

Előzmény: * BLERIOT * (124964)
riversea Creative Commons License 2017.12.29 0 0 124969

Igen, volt velünk a Sopronon.

Előzmény: gumidani (124963)
gumidani Creative Commons License 2017.12.29 0 0 124968

Nekem is az volt a feltételezésem, hogy a holtágba bejártak a komppal. Mert, hogy a holtág fölött sem volt akkor még híd.

 

Egyébként felvetődött bennem egy másik kérdés is. Mivel vontatták a kompot akkoriban? (1938-43 között) 

Előzmény: * BLERIOT * (124967)
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.12.29 0 0 124967

Még annyit a témához, hogy az előbb rosszul írtam a komp medvei kikötőjének helyét. A bekarikázott kereszteződésre csatlakozik a feljáró, így nagy valószínűséggel a komp a holtág bal oldalán kötött ki. Ha legközelebb arra járok lefotózom a pontos helyét. 

Előzmény: * BLERIOT * (124966)
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.12.29 0 0 124966

Hát, ha összefutok vele biztosan, csak sejtelmem sincs, hogy az mikor lesz. Kíváncsi volt a kompra Bős és Lipót között, bejártuk a kicsit a bal partot Bős és Medve között, aztán átmentünk a jobb partra és akkor kalauzolt el a komp kikötőhelyére. Ezeket lőttem onnan gyorsan telefonnal, közben ádáz harcot vívtam 3 gyalogezred szúnyoggal :

Előzmény: gumidani (124965)
gumidani Creative Commons License 2017.12.29 0 0 124965

Köszöntelek! Köszönöm a soraidat.

Ha netán összefutsz még az informátoroddal, akkor megmutatnád neki a buszos-kompos képet?

Előzmény: * BLERIOT * (124964)
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.12.29 0 1 124964

Szívélyes üdvözletem Dani Bátyám! Mivel olyan személlyel jártam a néhai Medve - Vámosszabadi komp lejáratainál, aki emlékezett még pár szösszenetre ezzel kapcsolatban leírhatom, hogy a komp nagy valószínűség szerint a medvei holtág bejáratától kicsivel lejjebb kötött ki. Valójában a lejáró egész jól látható még ma is. A Vámosszabadi oldalon nagyjából ott volt, ahol a térképeden a holtágbejárattal szemben egy fehér vonal alkotta hurokszerű rajzolat van. Ott, azon a helyen a komp felszámolása után valami rakodóhelyet hoztak létre. Ennek betonozott elemei ma is láthatóak az uszályok, bárkák meg- ill kirakásához elengedhetetlen elevátor rögzítő alkalmatosságaival együtt. Ha megtalálom az onnan Medvei part felé lőtt fotóimat, akkor feltöltöm ide.  

Tisztelettel

bl 

Előzmény: gumidani (124962)
gumidani Creative Commons License 2017.12.28 0 0 124963

Pótkérdés. Salamon Gábort ismerhetem a SOPRON-ról?

Előzmény: riversea (124961)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!