Keresés

Részletes keresés

Mr Long Creative Commons License 2018.05.16 -13 0 229593

Lehet más így az Üzemeltető, vagy más műszaki paraméterek vonatkoznak rá. Második esetben az átépítés megkönnyítése miatt rakhatták ki, ha korábban nem volt ott.

Előzmény: Elm (229592)
Elm Creative Commons License 2018.05.16 0 0 229592

Megjegyzem : a Margit híd tényleg nem főútvonal, az én legnagyobb csodálkozásomra is.

 

Pestről Budára a  Jászai villamosmegálló magasságában ki van rakva a főútvonal vége tábla, másik irányban pedig a Tölgyfa utcai betorkollás után.

 

Ennek vajon mi az értelme?

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.05.16 0 0 229591

A szép piros kerékpárúttal két fő probléma van:

1. Budáról Pestre menetirány szerint a bal oldalon van, ami kényelmetlen.

2. Nem mindenki tartja fainnak. Én szeretem, de az emberek egyik fele egyáltalán nem.

 

A Margit hídon én sem szoktam az úttestre menni, mert keskenyek a sávok, és én lassú vagyok, és nem szeretem feltartani az autósokat (sebességkorlátozással együtt sem). De aki nálam gyorsabb, annak jó lehet.

 

Az Erzsébet hídon csak az úttesten lehet szabályosan tekerni, és mivel sok a sáv, ott nem is túl gyakran okoz problémát, simán meg tudnak előzni. Járdázni nem szoktam.

A Lánchídon is kifejezetten az úttesten kell szabályosan haladni, nagy eredmény volt, hogy levetettük a tiltó táblát pár éve (azóta nem ül a régi pesti vicc, hogy miért nem lehet a Lánchídon kerékpározni). Elég rövid, és amúgy se nagyon tudnak tépni az autók, de az emelkedőn meg szoktam dolgozni érte, hogy ne tartsak fel túl soká másokat. Máshol sem járdázok, de ott aztán leégne a bőr a pofámról a millió turista között cikázva.

Szóval ha szabályos akarsz lenn, akkor máris két szomszédos hidat dobtál. Sőt, hármat, ha jól emlékszem, hogy a Szabadság hídon sincs kerékpárút. Ezek szerint a Petőfi híd és a Margit híd között nem kelsz át? Nagy kerülő.

Előzmény: Alexfux (229587)
bm613 Creative Commons License 2018.05.16 0 1 229590

Mi volna, ha abban maradnánk, hogy senki sem hülye, csak nem azonos a véleményetek valamiről?

Előzmény: Fishtax (229589)
Fishtax Creative Commons License 2018.05.16 0 1 229589

Az bizony a te bajod, ha nem bringáznál egyik Duma-hídon sem, attól még az szabályos, és sokszor az egyetlen lehetőség. Tekerj sokat, gyakorolj, szerezz rutint, hidd el, egy idő után elmúlik a félelmed az autók "közötti" haladástól.

 

Szerintem meg az a hülye, aki a járdán bringázik, miután elmúlt 12 éves.

 

robi

Előzmény: Alexfux (229587)
Alexfux Creative Commons License 2018.05.16 0 0 229588

Nekem szerencsém van, mert elég jó tömegközlekedés van a munkahyelem és az otthonom között (Szent János körház-Szent Lélek tér), de tegnap pl. gyalog mentem haza, Kicsit több, mint 5 km., át kell menni két hegyen szóval jó kis séta.

Bubival a Matgitszigeten ketesztül az Árpád hídig szoktam tekerni, ott leteszem és átsétálok a hídon.

 

Autóval csak nagyon ritkán megyek dolgozni. Nincs is parkoló, a kocsi dízel, nem szereti a rövid távolságokat és nem érek be hamaramm. Illetve de, ellenben a hazamenetel olyan 17:00 körül már horror.

 

Szóval Bubi, séta, BKV a sorrend.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (229577)
Alexfux Creative Commons License 2018.05.16 -3 0 229587

Arról nem is beszélve, hogy a MArgit hídon az autók között szerintem nem normális dolog bringázni, főleg, ha van egy "fain" kerékpárút. Ugyanúgy, ahogy egyik dunai hídunkon sem bringáznék az autók között. 

Előzmény: tanárnéni kedvence (229583)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.05.16 0 0 229586

Pont hogy nem csak a tagoknak.

Előzmény: Mr Long (229585)
Mr Long Creative Commons License 2018.05.16 -13 0 229585

Ja ez Kerekparos Klub, vagy hasonlo kampanya a tagjainak? WTF?! Most jot rohogtem ezen. OK, igy megkevesebb ertelme van... :(

Előzmény: tanárnéni kedvence (229584)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2018.05.15 -1 0 229584

A tagoknak (akik feltehetőleg amúgy is bringával járnak) megküldték mailben. :) Amúgy korábban sem láttam értelmét a kampánynak, amikor verseny volt (nem tudom, most van-e), hogy kik bringáznak messzebbről a munkahelyükre. Ennél még kevésbé értelmesnek tartom a bringás reggelit, amihez kellene bringás fogmosást is rendezni az út közepén.

Előzmény: Mr Long (229581)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229583

Agyhalott jogászok írták. Ha az a szándék, hogy főútvonalon (bármi miatt) ne lehessen ilyet kijelölni, akkor annak másik jogszabályban van a helye.

 

Az idézetből nem következik, hogy a Margit hídon nincs főútvonal, csak az, hogy ha az van, akkor azon hiába van „kerékpár[os] nyom”.

Előzmény: Elm (229582)
Elm Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229582

KRESZ ügyben egy kérdés :

 

"(11) *  Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek."

 

Jól értem, hogy ezek szerint a Margit híd az nem főútvonal, vagy itt valami anomália van. Egyáltalán miért nem vonatkozik ez főútakra?

Mr Long Creative Commons License 2018.05.15 -13 0 229581

BTW

Második napja tart a Bringázz a munkába kampány.

Egy tv spot, egy netes banner, egy plakat, vagy matrica a varosban. Ez ilyen titkos kampany? Nem gyengek a marketingesek benne...

Előzmény: SzeZo (229578)
Mr Long Creative Commons License 2018.05.15 -13 1 229580

Mindenki hulye aki szakado esoben nem bringazik... en csinaltam, igaz legkozelebb inkabb a bkv. tag a komfortzonam, de hulyenek azert nem kell lenni.

Előzmény: SzeZo (229578)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.05.15 0 3 229579

Megyek, felkötöm magam a lámpavasra, és ha végeztem vele, majd visszajövök bocsánatot kérni.

Mit kellett volna írnom?

Előzmény: SzeZo (229578)
SzeZo Creative Commons License 2018.05.15 -1 0 229578

Ez egy szép poszt itt, a KT 2.0-án.

Arról szól, hogy csak azért nem szaporítottad a város levegőjét megrontó szerkezetek számát, mert bedöglött az akksi.

Második napja tart a Bringázz a munkába kampány.

Éljenek a beparkoló, kiparkoló, parkolóhelyet kereső és napi 22 órát az utcán parkoló autósok!

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (229577)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2018.05.15 0 1 229577

Nekem nem jár a tisztelet, mert kényszerből csináltam. Simán elmentem volna autóval dolgozni, ha meg nem pusztul az akkumulátor, így maradt a bringa. Eszembe is jutott, micsoda élmény esőben biciklizni, főleg az UVH-n, ahol lehet a Dunát nézni közben, és milyen rég nem éreztem ezt az örömöt. Viszont a Királyok útján a sok útszéli pocsolya miatt beljebb kellett húzódnom, és egy autós se dudált érte.

 

Hazafelé délutáni csúcsban már többedik nap egymás után kénytelen voltam leborítani mellékutcára, mert a Királyok útja járhatatlan az araszoló kocsisortól. És még azt mondják, hogy a kerékpárosok akadályozzák a közlekedést. :-D

Előzmény: Alexfux (229576)
Alexfux Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229576

Tisztelet Mindenkinek, aki ebben a mai esőben bringával ment bárhova is. Szerintem elég őrült dolog.

 

Nekem szombat délután sikerült eláznom. Nem készültem esőre, 16:00-kor fejeződött be a pogramom, az eső meg előtte három és fél perccel kezdett el esni. :-) Józsefvárosből tartottam Óbudára Budapesten.

Nem voltam bolgom, mert egyrészt nem akartam megfázni, másrészt sajnáltam a bringámat, akinek biztosan nem használt az eső.

 

Nekem is fitnesz, nekem is tárcsafék, de semmi esővédelem. Van egy montim is, az jobban fel van szerelve. Legközelebb azzal megyek.

 

Én egyébként csak munkából hazafelé járok bringával, nem sajáttal, hanem a Bubival. Sajnos a munkahelyemen nincs meg a kellő infrastruktúra a bringával való munkábajáráshoz, gondolok itt elsősorban egy öltözőre/zuhanyzóra. De lehet, hogy túl igényes vagyok.

Fishtax Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229575

A "mindig mindenki járjon mindenhová bringával" mentalitással én sem tudok azonosulni, de az biztos, hogy többen járhatnának munkába/ügyet intézni/bevásárolni/szórakozni kerékpárral, mint ahányan ezt meg is teszik.

 

Nekem most szerencsés a helyzetem, ezen a távon a legtöbb idősávban az autónál is gyorsabb vagyok, ráadásul csak síkon kell mennem, a legnagyobb szintkülönbség a hidak emelkedésének legyőzése. De jártam már kb. dupla ekkora távolságra is dolgozni bringával, és akkor azt csak azért variáltam autóval, mert a monti nem volt rosszidő-kompatibilis (és az autóval is mindig a dugóval szemben közlekedtem). A tömegközlekedés ott is az utolsó volt a sorban, 2-3 átszállás kellett volna több mint egy órás menetidővel. Azt csak ritkán játszottam el.

 

robi

Előzmény: imsailing (229571)
NAR Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229574

"Nagyon zavar, ha sötétben esik és a szemüvegemen megülő cseppek ezer felé törik a reflektorfényeket."

 

Engem ez zavar a legjobban, a megázás annyira nem, mert a végén zuhany és ruhacsere jön.

Előzmény: SzeZo (229572)
oleandro Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229573

pont így vagyok. Arról nem beszélve, hogy bringával a zember esőben is a zember tudja, h. mennyi ideig tart odaérni.....ráadásul frusztrációmentesen :)

Előzmény: Fishtax (229569)
SzeZo Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229572

A montiból városjáró traktorrá alakított bringámon 1.75-ös gumikhoz ajánlott sárvédők vannak, melyek az 1.5-ös gumikhoz kiválóak. Az elsőn méretes sliffentyű védi a hajtóművet és a lábam a felverődő víztől. Sajnos még nem találtam jó megoldást a hátsó kerék által a láncra szórt víz ellen.

A tárcsafék... Hát, vizesen az is gyengébben fog.

Ha csak tehetem, nem veszek fel esőkabátot, mert annak ellenére szinte nulla a páraáteresztő képessége, hogy elég rendes összeget hagytam érte a boltban. Gyengébb esőben véd a hátizsák, ha meg útközben nagyon rákezd és nincs hideg, inkább ázom.

Hozzád képest elég papírkutya vagyok. Ma reggel biztosan BKV-val jöttem volna, ha korábban ér ide a leves, de hazafelé is meg szoktam felezni a távot, ha özönvíz jön. Többször volt úgy, hogy csak a Margit hídig akartam elgurulni és onnan HÉV-vel haza, de olyan vizes lettem, hogy már mindegy volt.

Nagyon zavar, ha sötétben esik és a szemüvegemen megülő cseppek ezer felé törik a reflektorfényeket.

Előzmény: Fishtax (229569)
imsailing Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229571

Ja, bocs, látom, csak kapkodtam. Azért én a napi kétszer 45 perces tekergésre (a visszaút sokszor későn van, melótól függően) most már nem minden körülmények között érzek kedvet. De még így is többször mint a környezetem :-)

A bringásklub minden körülmények között bicajozást hirdető írásaival sem tudok mindig azonosulni, mert szerintem azok inkább szólnak a belvárosi közlekedés alternatíváiról, ami tök jó, de tényleg. Amikor a hó nem akadály felkiáltással jelenik meg valami, szeretném, ha feljönnének a kis falumba, onnan reggel végigdüdörögnének az első 10 km-en, amíg "lakott területre" érnek, majd este lefagyott utakon hazajönnének velem (főleg, hogy a visszautam hegyről indul).
Persze megvan a felszerelésem, kedvezőtlenebb időjárásban én is a montit preferálom (nyáron meg azért, mert szerelmes vagyok belé),  de mifelénk vannak olyan helyzetek, hogy inkább nem. Meg amikor nincs kedvem :-)

Előzmény: imsailing (229570)
imsailing Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229570

Neked mennyi a napi penzum?

Előzmény: Fishtax (229568)
Fishtax Creative Commons License 2018.05.15 0 1 229569

15-20 év városi bringázás után azért kialakul a rutin és a felszerelés, nem kell hozzás fanatizmus. :-) Nekem az autó nem megoldás (belvárosi, céges parkoló nélküli munkahely), jelenleg tömegközlekedéssel minimum egy átszállással teljesíthető útvonal, viszont nem olyan vészes távolság (kb. 7 km), így bringával mindennél gyorsabb és olcsóbb vagyok. Megtehetném, hogy az esős napokon buszra szállok, nincs olyan sok belőlük egy évben, annyi vonaljegy beleférne a költségvetésbe, de minek, ha cserébe csak minimális kényelmetlenséget kell választani.

 

robi

Előzmény: bm613 (229567)
Fishtax Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229568

Ha napi szinten munkába jársz bringával jan. 1-től dec. 31-ig, ahhoz azért kell egy teljes értékű, erre optimalizált bringa, még akkor is, ha az esős napok száma max. 30-35 a kb. 250 munkanapból. Sárvédő hosszabbítóval az alap, de a láncvédő sem megvetendő. Ez utóbbira sajnos azok a gyártók sem gondolnak a legtöbb esetben, akik egyébként úgy készítik és úgy is hirdetik sok modelljüket, hogy (szerintük) városi közlekedés kompatibilisek.

 

Én egy fitnesz-kategóriájú gépet hajtok nap mint nap, van sárvédőm, defektvédelmes gumim, esőben is használható tárcsafékem, esőben (és főleg utána) sem nyűglődő agyváltóm, de láncvédőt (illetve hát a nadrágot a lánctól védő borítólemezt) csak barkácsolni lehetne rá, ahhoz meg nem vagyok eléggé elszánt. Még szíjhajtás kellene rá, és az lenne az igazi munkábajárós bringa, de amikor vettem nem igazán voltak még olyan modellek.

 

A táskámban mindig ott a poncho és egy "vízálló" kesztyű, ha már reggel is esik, gumicsizmát húzok (sokszor az öltönyhöz... :-) ), ennyit tudok tenni az eső ellen, a többit elfogadom a természet kiszámíthatatlan játékaként, és boldog vagyok azzal, hogy nem kell tömegközlekednem vagy autóznom.

 

robi

Előzmény: Pinyo (229566)
bm613 Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229567

Igen, arra. Azért ehhez kissé fanatikusnak kell lenni :-) nekem esőben a biciklizésnél még a BKV is kényelmesebb, nemhogy az autó. 

Előzmény: Fishtax (229563)
Pinyo Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229566

Volt szerencsém ma szakadó esőben 45 percet bringázni. Kiderült pár hiányosság, amitől a városi bringázás kicsit más kellene legyen, mint a bringázgatunk-edzegetünk felszerelés.

 

Nincs pl. sárvédőm, hátul csak egy SKS felpattintós van, elöl semmi. Ha lassan megyek, nem csap fel arcig, bár az országúti egy nagyságrenddel kevesebb vizet kap fel, mint a terepmintás mtb, ez azért nem kellemes.

 

A sima kapucnis esőkabát nem jó, mert derékban rövid.

A "waterflex" kamáslim alatt csurom víz lett a cipőm, lehet hogy rosszul raktam fel, mert télen a lucsokban még száraz maradtam alatta.

Futós hátizsákkal mentem, az legalább befért a kabát alá, és száraz maradt.

Előzmény: Fishtax (229563)
Pinyo Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229565

Én még utaztam azon a H jelzésű buszon, ha valaki figyel, még látni itt-ott a megállóit a HHH-ra vezető aszfalt mellett.

Előzmény: Vilard1 (229555)
imsailing Creative Commons License 2018.05.15 0 0 229564

Van valami perverz öröm abban, amikor az ember telpig esővédelembe öltözve csalinkázik befelé :-) Én ma úgy voltam vele, hogy meg tudnám csinálni, de nincs hozzá kedvem. A kesztyű nekem mindig csuromvíz lesz, a szemüvegemen nem látok keresztül egy idő után, szóval nem volt türelmem ehhez. Inkább zenét hallgattam a HÉV-en, és magamban mulattam a bosszús utastársakon.

Előzmény: Fishtax (229563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!