Keresés

Részletes keresés

Spenót Creative Commons License 2015.07.07 0 0 170969

Az a baj, hogy elvileg 1000-et bírnak kb. Típusa válogatja, hogy melyik többet-kevesebbet. Kis testsúllyal persze tovább jó, de elvileg a szekrényben is elöregedhet bennüi a tompítás. Többek között ezért is váltottamöfutóstílust, de nem akarom ezt a témát ragozni minden második hozzászólásomban. :)

Előzmény: U T A (170968)
U T A Creative Commons License 2015.07.07 0 0 170968

Tavaly decemberben kezdtem el használni, olyan 1.500 km körül lehet benne (Puma Ventis).

 

Az előtte használt szintén Pumát nem is tudom, olyan 4.000 km-ig nyűttem (az nem Ventis volt), és élvezet volt benne futni az utolsó km-ig,míg szét nem szakadt. Ha 800 km-ként cserélném a cipőimet 2-3 havonta vehetnék újat, aminek anyagilag nem túlságosan örvendenék.   

Előzmény: Spenót (170967)
Spenót Creative Commons License 2015.07.07 0 0 170967

Lehet, hogy a cipő tompítása adta meg magát. Hány km van benne?

Előzmény: U T A (170966)
U T A Creative Commons License 2015.07.07 0 0 170966

Ugyanazzal a cipővel futottam műtét előtt is és semmi baja nem volt a lábaimnak. Ajánlják csonthártya-gyulladás esetén a kemény talpú cipőt, de futócipő esetében nem tudom mennyire jó ötlet. Keménytalpú futócipő ?! Érdekesen hangzana.

Előzmény: barefootBushman (170965)
barefootBushman Creative Commons License 2015.07.07 0 0 170965

Ilyen fájdalom esetén, nekem cipőváltás segített és 4 hét pihenés, -mert csak kissé fájt. (Montiztam.)

Előzmény: U T A (170964)
U T A Creative Commons License 2015.07.07 0 0 170964

Május közepétől június végéig semmit nem futottam. Addig, az alatt a négy és fél hónap alatt 1.205 km-t tettem meg idén futva. Volt közöttük 1 db maraton, 4 db félmaraton, 5 db 26-35 km közötti futás. 

 

Május közepén kiműtötték a mandulámat. Június végén elkezdtem az edzéseket, első négy napon napi 8 km, második négy napon napi 15 km-t futottam. Ez utóbbi volt a napi standard a műtétem előtt. 

 

Az első vagy második 15 km közben (nem emlékszem pontosan melyik volt), elkezdett mindkét sípcsontom belső oldalain tompán nyomni. Kb. a 11-12-ik km-re általában meg is szűnt a fájdalom. Aztán a következő napokon még intenzívebben fájt futás közben, mire az utolsó nap már olyannyira fájt, hogy majdnem sírva fakadtam. Igen, tudom, hogy nem lett volna szabad meg- és túlerőltetni, de mostmár mindegy.

 

Megdiagnosztizáltam magamnak a csonthártya-gyulladást. Már másfél hete nem futottam, jegelem, felpolcolom, már elkezdtem szedni nem szteroid tartalmú gyulladáscsökkentőket, de nem segített. Kaptam ismerősömtől Flector granulátumot, azt iszok napi kettőt, de semmi hatás. 

 

Milyen tapasztalatotok van csonthártya-gyulladással kapcsolatban? Kinek mi vált be ami megrövidítette a kényszerpihenőt ?

Már nagyon elegem van az itthon ülésből, állítólag a gyógyulási idő 2-4 hét. A fokozatosság elvét ezekután be fogom tartani, nem fogom rögtön az első héten felvinni 15-re az már biztos.

rrroka Creative Commons License 2015.07.07 0 0 170963

Ezt a spokey futócipőt látta már valaki működés közben? http://www.spokey.hu/sportcipo/futocipo/oldal/1/order/price_desc

Az ára bazi alacsony, de kinézete inkább csak "futócipős".

Spenót Creative Commons License 2015.07.06 0 0 170962

Nem tudhatjuk, hogy hány éves és mennyit futott eddig emelt sarkú cipőben. Ha sokat, akkor tényleg fokozatosnak kell lenni. Én figyelem a lányaimat (4 és 7) évesek. Egyikük sem érkezik sarokra, amikor fut. Nem fogom őket rászoktatni a vastag sarokkal gyártott cipőkre. A nagyobb néha már jön velem futni, de még nem engedem neki, hogy 1500m-nél többet fusson. 

Nem a tompítás ellen vagyok, mert nem természetes talajon futunk. A sarokra érkezést viszont szeretném, ha elkerülnék. Majd olyan cipőt kapnak, ami ehhez hozzásegíti őket.

Előzmény: viktor a takarító (170958)
amatőr Creative Commons License 2015.07.06 0 0 170961

Pinyo
...ritkán, de sokat...

Hm, elgondolkoztató! :)

Előzmény: Pinyo (170959)
viktor a takarító Creative Commons License 2015.07.06 0 0 170960

Grat az ezredeshez :-)

Én még csak 950-nél tartok, ezen a héten lesz a kerek forduló. 

Múlt héten hétfőn futottam Vár körül 5,2 km-t, kedden focimeccs, aztán szerdán Bián 12,5-t, majd péntek este újabb 12,5-t, de ezt gyorsan. Szombaton pihi, majd vasárnap kora reggel családot elindítottam vidékre, nagymamához, én meg 9 előtt lefutottam Biáról a Törökugratóhoz, felmentem a dombtetőre, majd vissza. Szerencse, hogy a domb alján van egy ivókút, nagyon porzott már a torkom. Végül 21,1 km lett, 2:00. Utána csak áztttam magam a kádban fél órán át :-))

Előzmény: Pinyo (170959)
Pinyo Creative Commons License 2015.07.06 0 0 170959

Nem volt sok edzésem múlt héten, viszont kevés. Ezúttal hétfőtől csütörtökig regenerálódtam, és csak laza bringás munkába járás volt.

 

Pénteken aztán befutottam a munkába (bő 1 óra), majd hazafutottam a munkából (28,4km 2ó33p). Na ez már sok volt. A városban meleg,  33 fok. Félóra múlva a HHH árnyékos oldalán már 26 fokban futhattam. Még szerencse, hogy szét nem repedtem a hőingástól :-) Egy részt húztam csak meg: az óbudai Hedvig utcától a Farkas-torok emelkedőjét, ami egy háromszáz méteres, 100 méter szintemelkedésű ösvény. Szeretem az ilyeneket.

 

Ezen a napon tehát majdnem összejött egy maraton, kár hogy ezzel le is tudtam a teljes heti mennyiséget, mivel természetesen a hétvégén nem volt erőm ezek után futni. Egyébként meg azért volt muszáj ilyen hosszan menni hazafelé, hogy meglegyen az idei 1000km. Meglett.

 

Látod amatőr, a ritkán de sokat módszer lenne neked való, neked is ki kellene használni, amikor tényleg nekiállsz futni.

viktor a takarító Creative Commons License 2015.07.06 0 1 170958

Nem kell minimalista, mert a lábai nincsenek hozzászokva a futáshoz, az ízületei, szalagjai, izomzata még nem tart annyira, és egy minimalista cipőben azért kap rendesen. Persze, majd jól megtanul bokából előredőlve futni, mikor az ehhez szükséges izomzat és szalagok a vádliban, a csípőnél még soha nem kaptak ilyen terhelést, lehet, nem is elég lazák (nekem a csípőm kötött, pedig nyújtom egy ideje, de lassan halad, fenekem még mindig hátul van, kivált ha fáradok, a tojós galamb pozitúra figyel).

Szóval én tuti egy közepes sauconyt vagy mizunot választanék a helyében, 8-9mm droppal. Az olyan átmenet, hogy abból még akár bármi is lehet :-))

Előzmény: Spenót (170955)
Tompus999 Creative Commons License 2015.07.06 0 0 170957

Az a fura, hogy most kábé 500 km van a cipőmben. Mindig jól éreztem magam benne, már az első futásnál is, de valahogy most különösen komfortosnak érzem. Nem tudom hogy mmiért.

Előzmény: Spenót (170955)
rrroka Creative Commons License 2015.07.05 0 0 170956

Így van! :)

Előzmény: Spenót (170955)
Spenót Creative Commons License 2015.07.05 0 0 170955

Elsőre gázos lehet egy minimalista cipő, az tuti. Legyen kompromisszumos megoldásként egy olcsó adidas az outletből és abban tanulja meg a nem sarokra érkező futást. :) Ha renben megy a dolog, akkor azt acipőt addig tudja használni, amíg el nem kopik vaga szakad és nem lesz érdeks, hogy 800-nál elkez kimúlni a tompítása.

A fontos viszont az, hogy a lábához illő cipőt (mármint, hogy kell-e megtámasztás) jó szakember segítsen kválasztani.

Előzmény: rrroka (170954)
rrroka Creative Commons License 2015.07.05 0 0 170954

Igen, ez is egy járható út, bár én abban a hibrid megoldásban hiszek, hogy legyen egy védelemmel ellátott cipőnk ÉS fussunk megfelelő technikával. a valóságban senki nem kezd el úgy futni, hogy először vesz egy minimalista cipőt és beiratkozik egy chifutás tanfolyamra.

Előzmény: Spenót (170953)
Spenót Creative Commons License 2015.07.05 0 0 170953

Szerintem pedig, ha kezdő futó, akkor ne szokjon hozzá az agyontompított cipőkhöz, hanem tanuljon meg természetesen futni. Ekkor a cipő is olcsóbb lesz és nem kell 1000km után kidobni. Most már egészen sokan foglalkoznak futótechnikai idzésekkel.

Persze, ha ez nem érdekes, akkor érdemes jó sűrűn baromi drága cipőket venni, mint pl. az én Vomerom, amit azóta is nagyon szeretek, csak felesleges...

Előzmény: rrroka (170952)
rrroka Creative Commons License 2015.07.05 0 0 170952

Ha bp-i vagy, a Boráros téren a Duna-ház első emelétn van egí aidas outlet, érdemes lehet ott megnézni, szerintem ott is lehet hasonló áron futócipőt kapni.
Kezdő futóként egyébként nyugodtan fektess be több pénzt a cipőbe, ha futja rá, mert 1000+ km-t bírnak, vagyis több, mint egy évig lesz hű társad.

Előzmény: VianB (170951)
VianB Creative Commons License 2015.07.05 0 1 170951

Kezdő futóként érdemes lehet egy Nike Downshifterbe beruházni vagy létezik ebben árkategóriában más ajánlott cipő? A másik verzió az lenne, hogy beruházok egy olcsó Kalenjibe és kivárom, hogy akciós legyen valahol a Pega. 

Spenót Creative Commons License 2015.07.03 0 1 170950

Céges bulin vagyok és megismerkedtem valakivel a cégnél, aki miattad kezdett el futni 7 éve, mert olvasta a történetedet. Te vagy a felelős azért, mert nem focizott a többiekkel,.mert akkor esetleg lesérül és nem tud futni. Minden mindennel összefügg. Ez a vodka itt nemtpm mivel függ ösdze... :)

Előzmény: sneci (170948)
Spenót Creative Commons License 2015.07.03 0 0 170949

Az könnyen viccel, aki edzésekkel készül a versenyekre... :)

Előzmény: sneci (170948)
sneci Creative Commons License 2015.07.02 0 0 170948

Megnéztem a BSI versenyeit, szerepel benne. Tehát reális. Akár futsz, akár nem.

 

sneci

Előzmény: amatőr (170940)
Elm Creative Commons License 2015.07.02 0 0 170947

Bírni fogod vele, úgy érzed?

Előzmény: amatőr (170946)
amatőr Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170946

Köszi, fiúk, éreztem, hogy nem szabad túlerőltetni a dolgokat... :)

Spenót: nem is tudom, hol kezdjem, mit is lenne fontos megosztani a sportmúltból, hm. :)
Ami biztos, hogy ott figyel egy befizetett nevezés a szeptemberi nemNIKE-ra, illetve, hogy nagylányom ott akarja futni élete első félmaratonját, és hát végig szeretném vele futni a távot.

Idén a félévzáró értesítőmbe 230 km kerül be, a minősítést nem merem megnézni hozzá, hogy elégtelen vagy figyelmeztetős elégséges-e.

lallaj Creative Commons License 2015.07.01 -1 0 170945

A hosszúkat alacsony pulzuson szoktam futni. Kb úgy van belőve a hetem, ahogy Te is javasoltad. Egy erősebb nap, egy regenerációs nap. Most a regenerációs napra bicajozást iktattam be és a tervek szerint fogok is. Végre erőt vettem magamon és leporoltam a bicajt, illetve nem én, hanem a menetszél. 

Előzmény: emillesz (170939)
ateszking Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170944

Túl sűrű és sok lesz az... :-D

Előzmény: amatőr (170940)
Spenót Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170943

Szia! Fontos lenne tudni, hogy eddig milyen távokat futottál. Írj magadról! Azt is jó lenne tudni, hogy mennyivel a verseny előtt kezded majd el a táv duplázását. 😃

Előzmény: amatőr (170940)
retisonic Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170942

Szerintem simán, csak a túledzettséggel vigyázz.:)

Előzmény: amatőr (170940)
Tompus999 Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170941

ha a jövőhéten még meglesz, akkor érdekelni fog a dolog

Előzmény: fazek21 (170937)
amatőr Creative Commons License 2015.07.01 0 0 170940

Hahó, ha most elkezdek futni két-háromnaponta 4-6, esetleg 8 km-t néha, akkor reális az őszi WizzAir félmaraton?!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!