Keresés

Részletes keresés

9:3 Creative Commons License 2 napja 0 0 186185

Nem versz át, már eljátszottad a hiteledet a maraton előtti panaszáradattal - mindannyian tudjuk, hogy 5 óra altt lezavarod a szülinapi futást, plusz-mínusz egy-két frissítő tortaevés :)

Előzmény: amatőr (186184)
amatőr Creative Commons License 2 napja 0 0 186184

Ajjaj, titeket olvasva olyan egyszerűnek tűnik a felkészülésem erre a szülinapi kocogásra. :)
Az utóbbi 3 héten az ún. "fordított piramis" edzést követtem, azaz először heti 3, majd 2, ezen a mostani héten meg egy darab futásom volt. 34, 16 és 5 km a mennyiség. A maraton után meg volt egy 15 és 17 km-es hét, ezekre épült a fordított piramis. :) 
Amúgy holnap, remélem, dolgozik a Központi Nyirmogás Minősítő Hivatal, mert hát ilyen távot választani, az nem normális dolog, illetve egyenes út a rokkantsághoz. :) Miért is nem 30 évesen ünneplek így? Ja, mert akkor még nem is futottam. 

Csempa Creative Commons License 2 napja 0 0 186183

Az RLRF edzéstervbe nem fogunk belealudni az unalomtól, az tuti. Épp az a lényege, hogy kevesebb edzés, ezáltal több idő regenerálódni, és ehhez mérten az edzések húzósak, mindegyik kihívást jelent, nem lehet belefásulni Max feladni, ha túl sokra tartotta magát az ember a keretértékek meghatározásánál. Az első heti edzésterv meg úgy van kitalálva, hogy ha azt nem bírod, akkor biztos lehetsz benne, hogy ez történt veled is. 

 

Ma este csak ezért futottam meg az 1 hónap múlva esedékes tempó edzést (illetve annál egy kicsit többet), hogy biztos legyek benne: meg fogom tudni csinálni :)

 

Egyébként érdekes volt, mert egy szigetkört futottam, ahol az 1. negyedben azt gondoltam hogy nem fog menni a 2. fele. A 2. negyedben azt, hogy bele fogok tudni kezdeni, de nem fogom bírni végig, az utolsó negyedben meg már azon gondolkodtam, hogy ha lenne nálam víz, akkor futnék még egy fél szigethosszt... lassan melegszem be, na.

Előzmény: qwertz77 (186173)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 186182

Én is úgy látom a pulzus alapú edzészónák egy hobbi sportolónak egyszerűbben meghatározhatóak és bőven elég lehetőséget adnak a fejlődésre.

Előzmény: rrroka (186180)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 186181

Az edző nélküli watt alapú edzéssel csak az a gond, hogy nem tudod precízebben meghatározni a watt alapú edzés zónáidat, mint ahogyan a pulzus alapúakat meghatározod teljesítmény diagnosztika nélkül....

Szóval vagy sikerül megfelelő zónákat belőni vagy nem.

Ráadásul ahogyan Oliék beszélgetésében elhangzott, ahány szerkezet annyi watt érték tartozik egy azonos teljesítményhez. Tehát az egyéni edzés zónák meghatározása a saját mérő eszközzel ugyan úgy szakembert igényel, mint a pulzus alapú edzés zóna meghatározása.

És ott van ebben az esetben is az edzés tervezés szakszerűségének kérdése. Mikor milyen watt értéken és mennyit kell edzeni, hogy az eredményes legyen és hosszú távú folyamatos fejlődést biztosítson.

De egy új játékszer mindig plusz motivációt ad :-))) 

Nálam is így volt amikor megvettem a jelenlegi órámat... 

Előzmény: Ati_66 (186179)
rrroka Creative Commons License 2 napja 0 0 186180

hát nem tudom, engem ez nem győz meg, de ha ugyanúgy csak zónákat mutat majd az óra és szól, ha nem jóban futok, akkor nekem végül is tök mindegy melyik értékre futok. :) a lényege úgyis az, hogy szarunk a tempóra, így vagy úgy mért teljesítmény zónák alapján futunk, és ez a helyes út.

Előzmény: Ati_66 (186179)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 186179

A watt annyival praktikusabb a pulzusnál, hogy gyorsabban reagál a terhelés változásra.

Az enyhébb emelkedőkön a pulzus még nem jelez, simán tartod a tempót, de a watt érték már emelkedik, és ha ez az aerob határon történik, akkor mire a pulzus jelzi a határ átlépését, már az izmaid a kelleténél jobban besavasodtak.

 

 

 

 

Előzmény: rrroka (186176)
Ati_66 Creative Commons License 2 napja 0 0 186178

Én azt látom, hogy az eddigi munkáddal megteremtettél egy jó aerob alapot, októberre nagyon szépen lement az átlagpulzusod majdnem azonos átlagsebesség mellett. De ezt az utolsó diagnosztikai is megerősítette. 

És még azt is látnom, hogy nem bírod a meleget, de ezt eddig is hangoztattad :-).

 

Szerintem az nem baj ha most intenzívebbeket futsz, de nem kell átesni a ló másik oldalára. A hosszú futásokon továbbra is lehet az alapokat karbantartani esetleg kicsit (5-10 ütés) magasabb pulzust megengedve mint eddig.

 

Én is bekeményítettem és letámadtam a hegyet. Már most a hónap felénél több szintet futottam mint a korábbi hónapok során bármikor. Fölfelé nyomom a piros zónáig a lejtőkön pedig pihenek, és a zöld mezőbe igyekszem visszaengedni. Ennek megfelelően az átlag pulzusom is elindult felfelé az edzéseken és gyakran van a sárga zónában, főleg az 1-1,5 óra közötti edzéseken.   

 

 

 

Előzmény: Spenót (186171)
rrroka Creative Commons License 2 napja 0 0 186177

dehogy áll le! :D hiszen hidegben adott pulzushoz magasabb tempó fog tartozni. mondom ez a kettő kb ugyanazt mérheti, szerintem nincs difi.

Előzmény: Csempa (186149)
rrroka Creative Commons License 2 napja 0 0 186176

hogy ne lenne arányos. ha síkon 150-es pulzussal kell futnod az adott edzést, akkor emelkedőn se menjen fölé. :) szerintem wattba átszámolni csak ugyanaz tökben. Scott Jurek is úgy fogalmazta meg vhol, hogy ugyanazt az intenzitást kell tartani a dombon, ő hozzátette, hogy tartani szokta lépésszámot is. légzésen szerintem nagyon jól lemérhető szintén ez.

Előzmény: Spenót (186128)
qwertz77 Creative Commons License 2 napja 0 0 186175

nyáron magasabb pulzust fogsz tudni fenntartani, de még így is lassabb tempót mész, mint hidegben.

tehát mondjuk hidegben a versenyt végigfutod 170es átlagpulzussal és 5:00 átlaggal, melegben ugyan ez 172es pulzus 5:10es tempó

Hidegben nem bírnád a 172es pulzustartományt tartani végig, melegben meg az 5:00 tempót.

Éppen ez az egyik probléma a PK-val, és szerencsére a pulzusmérő nem old meg minden feladatot helyettünk :-)

 

Síkon gondolom nem annyira kell futó watt mérő, mert a tempó kb ugyan azt mutatja, lévén nem valódi teljesítményt mér. (kerékpáron valós teljesítmény mérés van, ott a szél és a technika miatt ennek síkon is lehet értelme)

 

Előzmény: Mr Long (186165)
9:3 Creative Commons License 2 napja 0 0 186174

á, mióta sötét van reggel, megint nem tudok igazán korán kelni. Volt, hogy lefeküdtem 10-kor, ötkor már kipattant a szemem, gondoltam, most kéne futni egyet, de inkább betakaróztam. 

 

Jelenleg egyedül Velence miatt vagyok hajlandó 6 előtt kelni. 

Előzmény: Tompus999 (186162)
qwertz77 Creative Commons License 2 napja 0 0 186173

Szerintem sokra, főleg ha megtetszik, és akkor szívesen is csinálod.

Egyébként szerintem a legtöbb edzésterv túl egysíkúvá teszi az edzést, a változatosság szerintem motiváló is, meg hatékony is a mi szintünkön.

A profiknak, illetve bárkinek aki a végső határait feszegeti kell patikamérlegen kimért edzésterv.

Hobbi futáshoz legfeljebb akkor, ha ez ad motivációt, és/vagy segít a rendszeresség fenntartásában.

Labor szerintem szintén jó játék, ha valaki mint Te szereti, vagy nincs ideje az erdeményeit nézegetni, de szerintem kisérletezéssel egy mai sportóra logjából elég jól belőheted magadnak mi megy és mi nem. De ehhez is sokféleképpen kell futni

 

Előzmény: Spenót (186169)
Ermak Creative Commons License 2 napja 0 0 186172

Spenót!

Szeretsz számolgatni, úgyhogy javaslom, számold ki a pulzus/sebesség hányadosod változását is.

Alább van az enyém. Én a rókaképlettel a szintet is beleveszem, de azért nem tökéletes a dolog, úgyhogy az alábbi ábrán csak a legkevésbé szintes futások adatai látszanak.

 

Ha gondolod, az Excel fájlt is átküldöm, csak az adatokat kell felvinned.

 

Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 186171

Aggódó barátom! :) 

Egy évig tartottam magam konokul az alacsony pulzushoz. Itt látható, hogy mire mentem vele. Még nem kezdtem el az új tervet, csak szemezgetek belőle. Decemberre mindent tudni fogok, amikor elkezdem és március végén értékelek.

 

Előzmény: gurtnis (186130)
Mr Long Creative Commons License 3 napja 0 0 186170

:P

Előzmény: Spenót (186169)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 186169

Kb. annyira sem érzem értelmét beszerezni az én nyominger szintemen, mint egy edzővel készülni.

Majd kiderül, hogy mire viszem ezzel a lihegős szaladással...

Előzmény: Spenót (186168)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 186168

Tudom. :) 

Előzmény: Csempa (186164)
Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 186167

Az erősítő edzéseken haszon éppen ezért. Az alapozó edzéseknél már nem lényeges. 

Előzmény: Mr Long (186165)
Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 186166

A pulzus sok minden eredménye: stressz, kiszáradás, kalória... Csak egy pontatlan mutató arra nézve, hogy mekkora terhelésnem teszed ki a futóizmaidet. Fejlődés szempontjából viszont a terhelés számít, csak az adott körülmények között bírd keringéssel. Szvsz

Előzmény: Mr Long (186165)
Mr Long Creative Commons License 3 napja 0 0 186165

Ez a része tiszta, nekem az nem világos, hogy mondjuk leadsz X W-ot a lábadon 150-es pulzuson télen, majd nyáron azonos teljesítményhez mondjuk 170-es pulzus kell már. Ekkor viszont pont ellene mész az eddig fontosnak tartott megfelelő pulzuszónázásnak és túlpörgetheted magad. Vagy félreértettem a lábon leadott teljesítmény értelmezését?

Előzmény: qwertz77 (186163)
Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 186164

Polar-ból csak V800-zal megy :(

Előzmény: Spenót (186161)
qwertz77 Creative Commons License 3 napja 0 0 186163

Viszonylag egyszerű: a hűtés érdekében kitágulnak a felszín (bőr) alatti hajszálerek, így ott több vér kering, kevesebb jut máshova, így az izmokhoz is, azonos "keringési teljesítmény" esetén. Ezt magasabb pulzussal próbálja a szervezet kompenzálni,  egész jó (bár nem 100%osan), és  így a nagy melegben a keringési rendszered jobban terhelődik, továbbá  a folyadék vesztés okoz még hosszabb távon teljesítmény problémát.

Előzmény: Mr Long (186154)
Tompus999 Creative Commons License 3 napja 0 0 186162

:-)) Azért te is fejlődsz :-)

Előzmény: 9:3 (186150)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 186161

Ezt tényleg nem akartam tudni. :) 

Bár, ha belegondolok, elég sok állandónak tekinthető adat van benne, csak az a watt zavar a végén.

Este megrendelem a Strydet. :) 

Előzmény: Csempa (186136)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 186160

Én már öreg vagyok és fékezek. :) 

Előzmény: Bakter1234 (186159)
Bakter1234 Creative Commons License 3 napja 0 0 186159

Lejtőn nem fékezünk :)

Előzmény: Spenót (186156)
Mr Long Creative Commons License 3 napja 0 0 186158

Ez így nekem nem kerek, de elfogadom. Maradok a megszokott dolgoknál, eddig sem futottam pulzusra, nem igazán fejlődtem tőle, most meg fejlődök és annak mérésére használjuk csak a pulzust.

Előzmény: Csempa (186155)
Csempa Creative Commons License 3 napja 0 0 186157

...és hegyre fel és hegyről le, kb. 

Előzmény: Csempa (186155)
Spenót Creative Commons License 3 napja 0 0 186156

Csak a lejtő pont a fékezés miatt nem hoz annyit, mint amennyit az emelkedő visz.

Előzmény: Bakter1234 (186147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!