Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Zsazsi 6 napja Creative Commons License 169168

Hirtelen felindulasbol vettem egy Polar M400-t. :o)

teli kiarusitas volt a kedvenc futoboltomban, ami 20% minuszt jelentett. Ah ugy vesszuk, akkor a jelado ingyen volt.

 

nagyon vicces az aktivitas mero, vege a lustasagnak. ;o)

Spenót 6 napja Creative Commons License 169167

Kapja a fogaskerék! :-) 

Előzmény: rrroka (169166)
rrroka 6 napja Creative Commons License 169166

kabbe! :DDD

Előzmény: Spenót (169165)
Spenót 6 napja Creative Commons License 169165

Béna! :)

Előzmény: rrroka (169164)
rrroka 2015.01.24 Creative Commons License 169164

Árnyalja, hogy én a harmadik helyre értem be. :)

Előzmény: Spenót (169163)
Spenót 2015.01.24 Creative Commons License 169163

Eként fogok cselekedni. Keresnem kell egy versenyt, ahol elég sok ovis indul... :-) 

Előzmény: rrroka (169162)
rrroka 2015.01.23 Creative Commons License 169162

Az iramváltásnál sokkal hatékonyabb, ha nagy sebességkülönbséggel érkezel, pár lépésig mész mögötte, majd ellépsz mellette, és azt mondod közben: hajrá-hajrá! Összejött ez múltkor egy kis versenyen és annyira genyónak éreztem magam utána... :D

Előzmény: Spenót (169161)
Spenót 2015.01.23 Creative Commons License 169161

A Normafához síközpontot terveznek. Olyan hülyeségekkel, mint a futás nem foglalkoznak. Biztos senki se venné igénybe az átöltözési lehetőséget csak te....

 

Ezt olvastátok már?

"A 20 éves Berhanu sem tűnt favoritnak, a statisztikák is csak egyetlen idejét jegyezték eddig, de a tavaly futott 2:10:40-e tucateredménynek számít. Az etióp elég magazbiztosan indult neki, a verseny előtt a világcsúcs megjavítását sem tartotta elképzelhetetlennek. Berhanu taktikusan versenyezett, a 38. kilométerre már csak ketten maradtak elől Desisával. Őt az utolsó kilométeren roppantotta meg, a korábbi győztes nem bírta el az iramváltást."

 

Én mindig ezt az iramváltást szoktam elfelejteni versenyeken :)

 

Előzmény: Alg (169160)
Alg 2015.01.23 Creative Commons License 169160

Nekem nem gond, napközben 3-4-szer biztos kimegyünk teázás címszóval munkakerülni egy fél literes bögrével... plusz reggeli futás után is leszalad minimum fél liter

 

Koszolás mondjuk picit problémás mert nem szeretnék visszafelé hazáig futni (7.ker), buszra meg nem tudom felengednek-e :D

 

Nincs ott a környéken valami megbízható hely ahová le lehetne tenni egy átöltözésnyi csomagot?

Előzmény: Spenót (169159)
Spenót 2015.01.23 Creative Commons License 169159

Az én vádlim igény szerint bármikor begörcsöl, ha egy kis időre előrefeszítem a lábfejemet. Nem is csinálok ilyet.

Találtam egy APPot, ami szól, hogy igyak. Azt állítja, hogy 3l vizet kellene innom egy nap. Max. 2-t szoktam.

 

Az összekoszolás jól fog menni. Az időjárástól minden támogatást megkapsz hozzá :)

Előzmény: Alg (169158)
Alg 2015.01.23 Creative Commons License 169158

Én azt vettem észre, hogy ha nem iszok rendesen, sokkal könnyebben begörcsölök (főleg a vádlim hajlamos).

 

Mai 14km aerob zóna alján (HR avg 155) reggeléhgyomorra 5:10-5:20 között... jól esett.

 

Hétvégén még egy hosszú kellene, lehet kinézek a Normafa körömre minden pulzus, tempó, idő bármi terv nélkül csak úgy jólesően összekoszolni magam :D

Előzmény: Spenót (169156)
Spenót 2015.01.23 Creative Commons License 169157

Tényleg baromi randa a lába, de bírja a tüskés lasztit. Nekem csodaszép a lábam, de megőrülnék egy ilyen gyakorlattól. Max. fapapucsban tudnék ilyet, annyira csiklandós vagyok :)

Előzmény: Zsazsi (169151)
Spenót 2015.01.23 Creative Commons License 169156

Érdekesség:

Van egy barim, aki elment ugyanoda teljesítménydiagnosztikára, ahol én voltam (Ensport.hu). 1 évvel fiatalabb nálam, tehát a pulzus számolgató módszerek szerint 1 ütéssel arrébb vannak a zónái, mint nekem.

A mérések szerint viszont az aerob zónája 145-161 között van, ami elvileg 5:56->4:43-as tempót jelent.Nálam ugyanez 134-167, ami 6:23->4:32.

Azt most nemtom eldönteni, hogy ez kinek jó... Én hamarabb vagyok aerob zónában és tovább is tart, mint neki.

Főleg a zóna alján jelentős a különbség.

Más:

Ma megint úgy futottam, ahogy a minap. Vagyis csak úgy akartam. Bemelegítettem és 6perces tempóval kezdtem, nem a szokásos 7perces fölöttivel. Aztán jött a feszülés megint.... Másra most nem tudok gondolni, mint arra, hogy tegnap keveset ittam. (egész nap tárgyaltam és még vízzel se kínáltak meg...)

Létezik, hogy a vízivás ilyen sokat számít? Tavaly nagyon figyeltem erre, de újabban kissé elsikkadt a dolog.

 

Azt mondjuk kipróbáltam, hogy vérvételeknél (koleszterin miatt rendszeresen jártam), ha előtte rendesen ittam, akkor sokkal gyorsabban kifolyt a vérem. Lehet ennek a vízivás dolognak a lábfeszülésre is hatása???

lallaj 2015.01.23 Creative Commons License 169155

Én Richtofit krémet hasznalok. Meglepően jó cucc,  nem is gondoltam volna. Biztos van jobb is, de bekem eddig jó,  teszi a dolgát. 

Előzmény: malactarja (169152)
lallaj 2015.01.23 Creative Commons License 169154

Nincs mit.

Előzmény: Zsazsi (169151)
Fredo 2015.01.23 Creative Commons License 169153

Szia. Nekem enyhébb fokú van ebből a talpi bőnye gyusziból ( valószínűleg az mivel nem voltam orvosnál, nincs diagnosztizálva). Az én tapasztalataim (nem biztos hogy nálad is ez a helyzet)

- Nekem csak az egyik lábam fáj

- Sajnos nem nagyon akar javulni hónapok múltán sem. Szinte minden reggel érzem kicsit: nyújtok vádlira, lógatom a sarkam lépcsőfokról lefele ezektől jobb lesz, szinte észrevehetetlen nap közben.

- A pihenés (futásmegvonás) nem segít rajta cserébe a terhelés se ront rajta. Azaz ha nem futok két hétig akkor se jobb se rosszabb mintha edzek rendesen.

- Krémeket, diclofenacos gyulladáscsökkentő gyógyszert nem használtam rá erről nincs tapasztalatom.- Az a zokni amit írtál elég komikusan néz ki, de ha jó akkor minden pénzt megér :)

Előzmény: Mosolygós79_ (169143)
malactarja 2015.01.23 Creative Commons License 169152

A krémről jut eszembe. Én Diclac-al kenegettem néha.

Előzmény: lallaj (169150)
Zsazsi 2015.01.23 Creative Commons License 169151

Phuj, de csunya laba van ennek a nonek.

 

A video nagyon hasznos volt, koszi!

Előzmény: lallaj (169150)
lallaj 2015.01.23 Creative Commons License 169150

Oli oldalán is volt róla szó. Gondolom nem haragszik meg, ha bemásolom.

 

"Kérdés:
Kb. fél éve van talpi bőnye gyulladásom a jobb talpamban. A futást eddig nem (nagyon) zavarta, de kellően idegesít, hogy nem múlik.
Mivel javíthatnék az állapotomon.

Válasz:
az okokat kellene megszüntetni, melyek lehetnek: merev vádli, sok emelkedő, hirtelen sok futás, túlsúly, vékony talpú utcai és/vagy futócipő. 
illetve tünetet kezelni: én a Flexagil krémet javaslom a túlterheléses esetekre, mint pl ez is. Kiváló még a terhelést követő jegelés, illetve teniszlabdás tornáztatás, pl ilyen:"   http://youtu.be/qPg8JJVbsp a végére kell még egy 4-es is, csak kitöröltem, hogy ne videot csatoljon (vagy ne csatoljon). 

Előzmény: Mosolygós79_ (169143)
malactarja 2015.01.23 Creative Commons License 169149

Ja, a legfontosabbat kihagytam: testsúlycsökkentés.

Előzmény: malactarja (169148)
malactarja 2015.01.23 Creative Commons License 169148

Nekem volt, hogy futás közben is fájt a sarkam, mégsem hagytam abba. Ma már csak akkor szoktam érezni (enyhén), ha kemény talpú cipőben végig kell állni-járni egy teljes napot. Amit én tettem a javulásért:

  • Nike Airben futok,
  • nyújtom az Achillesemet futás után,
  • az íróasztalom alatt van egy sodrófa; ha eszembe jut, görgetem a talpammal,
  • napközben is vastag és puha talpú lábbelit hordok.
Előzmény: Mosolygós79_ (169143)
lallaj 2015.01.23 Creative Commons License 169147

Jó reggelt.

 

Nekem is volt valami a talpammal, de egy hét alatt elmúlt. Egy reggeli futás alkalmával jelentkezett és én okosan még ráfutottam délután, Nem fáj ez nekem! – felkiáltással. Utána persze nagyon fájt, az egész talpam, főleg közép tájon. Kénytelen voltam pihentetni és tornáztatni/nyújtani futás helyett, de egy hét után fokozatosan már tudtam terhelni futással is és egyszer csak eltűnt a fájdalom. Meg nyomtam a cataflant és kenegettem izomlazítókkal.

 

Azóta is van  a lakásban szétszórva pár darab különböző méretű labda (tenisz, golf), ha pont az utamba akad egy akkor kicsit nyújtok vele, de tornáztatom is, ha éppen nem használom a lábam, ahogy Elm is mondta.

Előzmény: Mosolygós79_ (169143)
Elm 2015.01.22 Creative Commons License 169146

Nekem amikor talpi bőnye gondom volt - feltételezem, hogy az volt, a sarkam fájt iszonyatosan, alul, amire ráállok és járok, nem hátul az achilles tapadásánál -, akkor asszem 1-1,5 hónapot hagytam ki úgy, hogy minden lábraállás (tehát az esetek legnagyobb részében csak reggel ébredés utan) előtt 4-5 percig tornáztattam a lábfejemet. Spicc-pipa, lábfej oldalra forgatás, lábujjak összezárása-kinyitása, lábfejkörzés mindkét irányba, ezeket lassan, de erősen, erőltetve, hogy a teljes mozgástartományban, amennyire csak bírod, körbefeszegessed. Eleinte ha csináltam nem fájt, ha kihagytam igen, aztán lassan elmúlt úgy, hogy elvileg már nem kell csináljam, de ha nem sürgős kiugrani az ágyból, akkor még ma is csinálom, pedig 2-3 éve volt.

Lábfejtorna sosem árt, ezer kis izület és izmocska van rajta mindenhol.

Előzmény: Mosolygós79_ (169143)
Elm 2015.01.22 Creative Commons License 169145

Levus, küldenél egy emailt az itteni címemre légyszíves, a Tied nem publikus, szeretnék kérdezni valamit. Köszi!

Előzmény: Levus55 (169144)
Levus55 2015.01.22 Creative Commons License 169144

Szia Amatőr!

 

Nekem a kora gyermekkoromtól ;) meglévő állandó taknyosságom, zsebkendő függőségem :) , rendszeres arcüreg dugulásom, gyulladásom és allergiás asztmám az étrend megváltoztatásától szűnt meg immár 3 éve.

 

Ez csak egy darab személyes tapasztalat (eddigi élményeim alapján ez a téma súlyos indulatokat hoz fel másokban, ezért nem is részletezem).

 

(manduláimat gyerekkorban, orrsövényemet katonaság előtt távolították el kezelés címszóval, plusz néhány arcüregátmosás)

Előzmény: amatőr (169141)
Mosolygós79_ 2015.01.22 Creative Commons License 169143

Nem, úgy van már hosszú ideje, hogy reggelente (meg miután sokáig ülök/fekszem) az első pár lépésnél fáj annyira, hogy majd berosálok, de aztán már nincs gond. Járás/futás közben sem fáj és futás után sem lett rosszabb, ezért nem tudtam eldönteni, hogy érdemes-e futni.

Előzmény: Zsazsi (169139)
malactarja 2015.01.22 Creative Commons License 169142

Kaptam antibiotikumot és csepegtettem is, mert egyben volt a hallójárat gyulladással.

Előzmény: amatőr (169141)
amatőr 2015.01.22 Creative Commons License 169141

Szia malactarja,

és mitől múlt el, gyógyult meg a középfülgyulladásod?

Nekem most nem akar múlni, tisztulni, kétfajta antibiotikumkúra után sem, az orvos szerint már csak az idő segít, hogy hátha kiszellőzik-kitisztul, vagy marad a műtét.
Amit már egyszer átéltem jó 20 éve ugyanezzel a történettel, orrsövényferdülés vésésével, dobhártyastoppolással egybekötve. Nem hiányzik.

Előzmény: malactarja (169136)
Alg 2015.01.22 Creative Commons License 169140

Rád böktem Endo-n...

Előzmény: Spenót (169122)
Zsazsi 2015.01.22 Creative Commons License 169139

De, igen. :o)

En ugy ertelmeztem, h neha fut- begyullad- nem fut- jobb lesz- ujra fut -begyullad.... Persze, lehet rosszul.

Előzmény: rrroka (169138)